Hur känner ni?
_05 Höstbarn
  1. Joa med Viggo
    #1

    Hur känner ni?

    Vill ni ha fler barn?
  2. 1
    Hur känner ni? Vill ni ha fler barn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Ett stort

    NEJ är svaret på den frågan... ; )
    Denna sista graviditet har jag kräkt i 9 månader, inte kunnat jobba och varit så slut efteråt att jag fortfarande inte kommit igen fysiskt...
    Och så har jag nu fyra fantastiska barn som jag är alldeles jättenöjd med : )

    Själv då?!
  4. 2
    Ett stort NEJ är svaret på den frågan... ; )
    Denna sista graviditet har jag kräkt i 9 månader, inte kunnat jobba och varit så slut efteråt att jag fortfarande inte kommit igen fysiskt...
    Och så har jag nu fyra fantastiska barn som jag är alldeles jättenöjd med : )

    Själv då?!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    vet inte

    har så delade meningar om det och kan inte bestämma mig.

    Ibland känner jag, näe nu är det nog..vi har det bra och nu vill jag inte ha mer vaken nätter och kolik m.m..inte kunna åka bort eller gå ut när man vill osv.
    Det är ju så skönt när de blir stora så man kan åka iväg lite och så ju på egen hand.

    Men jag kan även känna sorg över att det skulle vara sista gången vi har en liten...det är ju bara såååå mysigt liksom..
    Speciellt Saga nu då, hon är ju helt underbar!....jag är så förälskad i min lilla flicka...så söt och go och snäll...skrattar så fort man tittar på henne.
    Trodde aldrig jag skulle få ett så lungt barn igen (Tova var lika lugn)...då Viggo var så extremt jobbig och skrikig.

    MEN jag vill ALDRIG mer ha så här tätt mellan barnen...det är skitjobbigt med två år emellan bara.
    OM det bli fler barn här så ska det vara minst 3-4 år mellan syskonen...(Då Saga blir 3-4 år isåfall).
    För då klarar de sig rätt bra själv + att man slipper allt grejs med blöjor och potträning m.m mitt upp i allt.
  6. 3
    vet inte har så delade meningar om det och kan inte bestämma mig.

    Ibland känner jag, näe nu är det nog..vi har det bra och nu vill jag inte ha mer vaken nätter och kolik m.m..inte kunna åka bort eller gå ut när man vill osv.
    Det är ju så skönt när de blir stora så man kan åka iväg lite och så ju på egen hand.

    Men jag kan även känna sorg över att det skulle vara sista gången vi har en liten...det är ju bara såååå mysigt liksom..
    Speciellt Saga nu då, hon är ju helt underbar!....jag är så förälskad i min lilla flicka...så söt och go och snäll...skrattar så fort man tittar på henne.
    Trodde aldrig jag skulle få ett så lungt barn igen (Tova var lika lugn)...då Viggo var så extremt jobbig och skrikig.

    MEN jag vill ALDRIG mer ha så här tätt mellan barnen...det är skitjobbigt med två år emellan bara.
    OM det bli fler barn här så ska det vara minst 3-4 år mellan syskonen...(Då Saga blir 3-4 år isåfall).
    För då klarar de sig rätt bra själv + att man slipper allt grejs med blöjor och potträning m.m mitt upp i allt.
  7. Joa med Viggo
    #4

    Jag känner

    sorg över att detta förmodligen var sista. ÄVEN fast mina grav är pest och förlossningar hemska så vill jag mer!! Men jag orkar nog inte...men man får se om 3 år eller nåt. Jag har ju stor spridning på mina barn och det känns så bra! jag får mycket hjälp av dem ;)
    Allt har fungerat så bra denna gång med amning och med nätter och sånt så jag känner lite att...jag vill igen, men samtidigt orkar jag nog inte..flum flum ;)
  8. 4
    Jag känner sorg över att detta förmodligen var sista. ÄVEN fast mina grav är pest och förlossningar hemska så vill jag mer!! Men jag orkar nog inte...men man får se om 3 år eller nåt. Jag har ju stor spridning på mina barn och det känns så bra! jag får mycket hjälp av dem ;)
    Allt har fungerat så bra denna gång med amning och med nätter och sånt så jag känner lite att...jag vill igen, men samtidigt orkar jag nog inte..flum flum ;)
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Absolut

    Minst ett till, kanske två. Eller tre. Vem vet? =)
    Men jag gillar ju mitt jobb skarpt också och tycker INTE om att vara gravid, så jag tror att det dröjer några år tills nästa.
  10. 5
    Absolut Minst ett till, kanske två. Eller tre. Vem vet? =)
    Men jag gillar ju mitt jobb skarpt också och tycker INTE om att vara gravid, så jag tror att det dröjer några år tills nästa.
  11. Mimmi
    #6

    Kanske tänka efter innan?

    Men varför tänkte du inte på det innan då och varför skaffade du barn så tätt då??

    Man kan ju tänka efter lite innan, självklart blir det mer jobb ju mindre ett barn är än om man väljer att ha fler år emellan.
  12. 6
    Kanske tänka efter innan? Men varför tänkte du inte på det innan då och varför skaffade du barn så tätt då??

    Man kan ju tänka efter lite innan, självklart blir det mer jobb ju mindre ett barn är än om man väljer att ha fler år emellan.
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7

    Du har ingen som helst rätt att

    utala dina åsikter om du är anonym. Står du inte för vad du säger? Då kan du lika bra låta bli att säga något alls.
  14. 7
    Du har ingen som helst rätt att utala dina åsikter om du är anonym. Står du inte för vad du säger? Då kan du lika bra låta bli att säga något alls.
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    JA!

    minst ett till gärna 2! =)
  16. 8
    JA! minst ett till gärna 2! =)
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9

    tycker heller inte om

    att vara gravid. Så läskigt! men´när det är klart är det hur underbart som helst!
  18. 9
    tycker heller inte om att vara gravid. Så läskigt! men´när det är klart är det hur underbart som helst!
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Ja visst.

    Får jag bestämma vill jag nog ha fyra allt som allt. Skulle kunna börja jobba på en ny i dag =).
  20. 10
    Ja visst. Får jag bestämma vill jag nog ha fyra allt som allt. Skulle kunna börja jobba på en ny i dag =).
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    Vad är det för kommentar?

    Otroligt nedlåtande!! Skärpning.
  22. 11
    Vad är det för kommentar? Otroligt nedlåtande!! Skärpning.
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    Nej, jag tror inte det... *långt*

    känner mig väldigt, väldigt nöjd just nu med mina 2 klimpar. Man ska ju orka med och ha tid för sina barn också, och det känner jag att med 2 stycken klarar jag det.

    Men efter Filippa så kände jag att jag bara ville ha ett barn, och det ändrade sig när hon var runt 3 år, så vem vet vad man känner om några år. Dock är sambon HELT säker på att han inte vill ha fler barn, så i så fall får det väl bli halvsyskon ;o) *skämt*

    Sen är jag så himla skrockfull också, eller vad man ska säga. Kan på allvar känna att nu när vi lyckats få två så fina, friska barn, haft 2 bra graviditeter och förlossningar, är det ens MÖJLIGT att det ska kunna gå så bra en gång till?! Känns som att utmana ödet. Flummigt, jag vet, men så kan jag på fullaste allvar känna!
  24. 12
    Nej, jag tror inte det... *långt* känner mig väldigt, väldigt nöjd just nu med mina 2 klimpar. Man ska ju orka med och ha tid för sina barn också, och det känner jag att med 2 stycken klarar jag det.

    Men efter Filippa så kände jag att jag bara ville ha ett barn, och det ändrade sig när hon var runt 3 år, så vem vet vad man känner om några år. Dock är sambon HELT säker på att han inte vill ha fler barn, så i så fall får det väl bli halvsyskon ;o) *skämt*

    Sen är jag så himla skrockfull också, eller vad man ska säga. Kan på allvar känna att nu när vi lyckats få två så fina, friska barn, haft 2 bra graviditeter och förlossningar, är det ens MÖJLIGT att det ska kunna gå så bra en gång till?! Känns som att utmana ödet. Flummigt, jag vet, men så kan jag på fullaste allvar känna!
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    har ju 3 stycken redan

    men skulle om minst 5år kanske kunna tänka mig ett till... får se vad framtiden utvisar.. känner ingen stress i alla fal är ju ung än :-D
  26. 13
    har ju 3 stycken redan men skulle om minst 5år kanske kunna tänka mig ett till... får se vad framtiden utvisar.. känner ingen stress i alla fal är ju ung än :-D
  27. Medlem sedan
    Dec 2004
    #14

    Man varför tänker inte du

    efter innan du skriver såna här påhopp? Buu!
  28. 14
    Man varför tänker inte du efter innan du skriver såna här påhopp? Buu!
  29. Medlem sedan
    Dec 2004
    #15

    Ja jag skulle nog vilja ha

    ett tredje barn, känns väldigt vemodigt att det här kanske är min sista bebis, att det var sista gången jag var gravid.. och så..

    Micke är nöjd med våra två små så det kanske bara blir 2 ändå.

    Men om det blir ett barn till så vill jag inte ha så här tätt igen (1 år och 8 mån) utan då ska det vara 3-4 år.
  30. 15
    Ja jag skulle nog vilja ha ett tredje barn, känns väldigt vemodigt att det här kanske är min sista bebis, att det var sista gången jag var gravid.. och så..

    Micke är nöjd med våra två små så det kanske bara blir 2 ändå.

    Men om det blir ett barn till så vill jag inte ha så här tätt igen (1 år och 8 mån) utan då ska det vara 3-4 år.
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16

    Troligen inte

    ... men jag säger inget absolut.
    Möjligen en till - har alltid sagt att jag vill ha 2 eller 3 - men känner mig rätt nöjd med de goa grabbar jag har!
  32. 16
    Troligen inte ... men jag säger inget absolut.
    Möjligen en till - har alltid sagt att jag vill ha 2 eller 3 - men känner mig rätt nöjd med de goa grabbar jag har!
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17

    Nej! Men kommer nog alltid vilja ha

    liten bebis det är så mysigt.
    Mådde inte alls bra var riktigt dålig och var sängliggande i 3v pga illamående. Kräkte ibland upptill 20gånger om dagen.
    Tur att man glömer fort.
  34. 17
    Nej! Men kommer nog alltid vilja ha liten bebis det är så mysigt.
    Mådde inte alls bra var riktigt dålig och var sängliggande i 3v pga illamående. Kräkte ibland upptill 20gånger om dagen.
    Tur att man glömer fort.
  35. maria_th
    #18

    Ena dagen si och andra så

    Så vi får se. Min kära make säger att vi kan skaffa så många jag vill. Men jag kan inte bestämma mig för om jag är nöjd eller ej... kanske är jag lite för bekväm. Ibland saknar jag tiden då det bara var vi (jag, min man och E) Inte så att jag inte är fantastiskt glad och tacksam över A, och älskar henne så som man älskar sina barn, men ni kanske förstår vad jag menar?
  36. 18
    Ena dagen si och andra så Så vi får se. Min kära make säger att vi kan skaffa så många jag vill. Men jag kan inte bestämma mig för om jag är nöjd eller ej... kanske är jag lite för bekväm. Ibland saknar jag tiden då det bara var vi (jag, min man och E) Inte så att jag inte är fantastiskt glad och tacksam över A, och älskar henne så som man älskar sina barn, men ni kanske förstår vad jag menar?
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19

    Kanske

    Maken och jag har hela tiden sagt att vi vill ha två eller tre barn. Nu har vi två, så minimiantalet har vi uppnått.

    Framtiden får utvisa om det blir en till. Just nu känner jag mig lite småsugen. Med Ture har allting varit lätt hittills. Graviditet, förlossning och de första 3,5 månaderna har gått som en dans. När jag tänker tillbaka på graviditeten med Arvid och de första månaderna av hans liv är det inte lika rosenrött. Heltidssjukskrivning för foglossning, kolikbebis, ischias som gjorde att jag skulle undvika att bära... Så vill jag INTE ha det igen! Förlossningen var dock lätt den gången också.
  38. 19
    Kanske Maken och jag har hela tiden sagt att vi vill ha två eller tre barn. Nu har vi två, så minimiantalet har vi uppnått.

    Framtiden får utvisa om det blir en till. Just nu känner jag mig lite småsugen. Med Ture har allting varit lätt hittills. Graviditet, förlossning och de första 3,5 månaderna har gått som en dans. När jag tänker tillbaka på graviditeten med Arvid och de första månaderna av hans liv är det inte lika rosenrött. Heltidssjukskrivning för foglossning, kolikbebis, ischias som gjorde att jag skulle undvika att bära... Så vill jag INTE ha det igen! Förlossningen var dock lätt den gången också.
  39. maria_th
    #20

    ...och sen

    får man ju se om man kan få fler. Jag är ju trettiotvå nu så jag tror inte att man skall ta någonting för givet.
  40. 20
    ...och sen får man ju se om man kan få fler. Jag är ju trettiotvå nu så jag tror inte att man skall ta någonting för givet.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nån som känner
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 12:38
  2. Någon som känner till, eller känner nån
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 12:08
  3. Jag känner mig
    By Sanna med Paula & Simon in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 15:46
  4. Dum jag känner mig
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 16:45
  5. Känner mig låg...
    By kajsus in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 20:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar