Ni som fått snitt
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Ni som fått snitt

    Är ni fortfarande ömma och delvis bortdomnade på området runt snittet? ganska stort område?
  2. 1
    Ni som fått snitt Är ni fortfarande ömma och delvis bortdomnade på området runt snittet? ganska stort område?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    inte snittad men...

    jag blev opererad för dubbelsidigt ljumskbråck i juli nu i sommras. Jag har fortfarande jättekonstig känsel på ett ganska stort område runt ärren. Som domnad men ändå jättekänslig för beröring.

    Nerverna i huden fungerar nog inte riktigt som dom ska!
  4. 2
    inte snittad men... jag blev opererad för dubbelsidigt ljumskbråck i juli nu i sommras. Jag har fortfarande jättekonstig känsel på ett ganska stort område runt ärren. Som domnad men ändå jättekänslig för beröring.

    Nerverna i huden fungerar nog inte riktigt som dom ska!
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Ja

    jag är fortfarande bortdomnad där. Har hört ata det kan ta ganska länge innan alla nervtrådar läkt ihop men det är just över ärret som det är så
  6. 3
    Ja jag är fortfarande bortdomnad där. Har hört ata det kan ta ganska länge innan alla nervtrådar läkt ihop men det är just över ärret som det är så
  7. m,arie m prinsessorna
    #4

    ja

    jag har ngen känsel från naveln och ner till snittet...det kunde dröja upp tilll ett år sa en snittade vän till mig såd et återstår att se nu..mitt sår gick upp i 5 veckan på fyra ställen och jag fick då infektion så sent plus svamp så nu är jag öm pga detta oxå..
  8. 4
    ja jag har ngen känsel från naveln och ner till snittet...det kunde dröja upp tilll ett år sa en snittade vän till mig såd et återstår att se nu..mitt sår gick upp i 5 veckan på fyra ställen och jag fick då infektion så sent plus svamp så nu är jag öm pga detta oxå..
  9. Linda m Nemo o Meia i SF
    #5

    oh ja

    jag är fortfarnde ganska öm runtom snittet och har inge känsel på en del ställen. Jag frågade min doktor och han sa att det kan ta tid innan det kommer tillbaka. På vissa ställen kanske det inte kommer tillbaka helt heller sa han.
  10. 5
    oh ja jag är fortfarnde ganska öm runtom snittet och har inge känsel på en del ställen. Jag frågade min doktor och han sa att det kan ta tid innan det kommer tillbaka. På vissa ställen kanske det inte kommer tillbaka helt heller sa han.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Japp!

    Jag har ingen känsel i och runt ärret. Det gör inte direkt ont att ta på ärret, men det känns mycket obehagligt. Detta är mitt 3:e snitt och jag kan inte påstå att jag någonsin har fått tillbaka känseln helt.
  12. 6
    Japp! Jag har ingen känsel i och runt ärret. Det gör inte direkt ont att ta på ärret, men det känns mycket obehagligt. Detta är mitt 3:e snitt och jag kan inte påstå att jag någonsin har fått tillbaka känseln helt.

Liknande trådar

  1. Fått snitt.tid:)
    By pella in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 12:41
  2. Jag har fått tid för snitt!
    By theann in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 11:53
  3. Jag har fått tid för snitt!
    By theann in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 13:37
  4. Jag har fått tid för snitt!
    By theann in forum Förlossning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 10:39
  5. Nu har vi fått tid för snitt!
    By anne med 2an in forum _0606 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-12, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar