störst risk för missfall i v. 9-11
_0609 Septemberbarn
  1. Anna
    #1

    störst risk för missfall i v. 9-11

    Vilken uppmuntran! I min graviditets kalender står att det är störst risk för missfall i v. 9-11. Och att man ska ta det lungt och evt. inte ha sex!!
    Jag trodde att risken var störst runt v. 8. Och om att det stackars lilla/e dog då så kom det ut ett par veckor senare... Om man har sett på VUL att det lilla hjärtat slår i v 8 + 4... trodde jag att man kunde vara lite lugn? Tydligen inte. Vilka upplysningar har ni fått?
  2. 1
    störst risk för missfall i v. 9-11 Vilken uppmuntran! I min graviditets kalender står att det är störst risk för missfall i v. 9-11. Och att man ska ta det lungt och evt. inte ha sex!!
    Jag trodde att risken var störst runt v. 8. Och om att det stackars lilla/e dog då så kom det ut ett par veckor senare... Om man har sett på VUL att det lilla hjärtat slår i v 8 + 4... trodde jag att man kunde vara lite lugn? Tydligen inte. Vilka upplysningar har ni fått?
  3. Snurriga kotten
    #2

    Jag tror som du

    att när fostren stöts ut i v 9-11 så har dom ofta stannat i utvecklingen nån vecka innan det.
    Att du sett ett hjärta slå är otroligt postivt och allt talar för att det kommer att gå bra!
  4. 2
    Jag tror som du att när fostren stöts ut i v 9-11 så har dom ofta stannat i utvecklingen nån vecka innan det.
    Att du sett ett hjärta slå är otroligt postivt och allt talar för att det kommer att gå bra!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    eeeh

    Avråder de verkligen en sex i din graviditetskalender?
    Det tycker jag låter otroligt hysteriskt nojigt.
    Klart man kanske inte ska ha värsta vilda, hårda sexet, men det tror jag inte så många har heller.
    Det finns väl inga garantier vad gäller missfall eller att inte få missfall.
    Men att stirra sig blind på alla dessa \"varningsveckor\" låter otroligt stressande och jobbigt.
    Försök att tänka lite mer positivt, försök ta det lugnt - Vi väntar barn, inte missfall.

    Upplysningar? Jag har inte fått några specifika upplysningar. Jag läser om sånt jag vill veta runt graviditet i olika böcker och pratar med vänner och deras erfarenheter.

    Försök ta det lugnt, det tror jag alla mår bäst av :-)
  6. 3
    eeeh Avråder de verkligen en sex i din graviditetskalender?
    Det tycker jag låter otroligt hysteriskt nojigt.
    Klart man kanske inte ska ha värsta vilda, hårda sexet, men det tror jag inte så många har heller.
    Det finns väl inga garantier vad gäller missfall eller att inte få missfall.
    Men att stirra sig blind på alla dessa \"varningsveckor\" låter otroligt stressande och jobbigt.
    Försök att tänka lite mer positivt, försök ta det lugnt - Vi väntar barn, inte missfall.

    Upplysningar? Jag har inte fått några specifika upplysningar. Jag läser om sånt jag vill veta runt graviditet i olika böcker och pratar med vänner och deras erfarenheter.

    Försök ta det lugnt, det tror jag alla mår bäst av :-)
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    hej

    när jag var på vul v8+2 sa gynekologen att dom värsta veckorna var över,dom kan juh aldrg lämna några garantier men hon sa att det skulle mycket till nu när man sett att hjärtat slår i v 8 att nått ska gå fel,jag lyssnar på dom orden :)
  8. 4
    hej när jag var på vul v8+2 sa gynekologen att dom värsta veckorna var över,dom kan juh aldrg lämna några garantier men hon sa att det skulle mycket till nu när man sett att hjärtat slår i v 8 att nått ska gå fel,jag lyssnar på dom orden :)
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Åh, skönt!

    Låter mycket betryggande. Jag skulle också lyssna på de orden :-)

  10. 5
    Åh, skönt! Låter mycket betryggande. Jag skulle också lyssna på de orden :-)

  11. Morran m. tre + ärtan
    #6

    Vet att om man haft

    Många missfall ska man vara lite försiktiga med sex men annars är det inga problem. Jag tror som dom flesta att fostret redan dött men inte kommer ut förrän i v. 9-11.
  12. 6
    Vet att om man haft Många missfall ska man vara lite försiktiga med sex men annars är det inga problem. Jag tror som dom flesta att fostret redan dött men inte kommer ut förrän i v. 9-11.

Liknande trådar

  1. Störst mf risk v 9-11?
    By Anonym in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 18:25
  2. Risk för missfall
    By Anna-80 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 14:48
  3. Störst risk att få missfall...
    By Michaela_c82 in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 13:16
  4. Risk för missfall?
    By Michaela_c82 in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 16:57
  5. Vad är störst risk att det är?
    By ~Ida~ in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 23:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar