baby sim
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    baby sim

    Har någon börjat baby simma???
    Vi ska göra det, men inte förrän i mars. hade helst velat börja tidigare. Ellen badar vi i baljan ca. en gång i veckan, men hon tycker bara det är kul en pytte stund... hoppas hon tycker att det är roligare att bada med mig.
  2. 1
    baby sim Har någon börjat baby simma???
    Vi ska göra det, men inte förrän i mars. hade helst velat börja tidigare. Ellen badar vi i baljan ca. en gång i veckan, men hon tycker bara det är kul en pytte stund... hoppas hon tycker att det är roligare att bada med mig.
  3. KAJO
    #2

    Vart ska du gå?

    Finns det där du bor eller är det i Göteborg? Helg eller veckodag?
  4. 2
    Vart ska du gå? Finns det där du bor eller är det i Göteborg? Helg eller veckodag?
  5. Tedas m Amelia
    #3

    Vi har börjat

    vi började för två veckor sen. Amelia är 9 veckor nu. Hon tycker de är jätteskönt men brukar tröttna efter 20 minuter.
  6. 3
    Vi har börjat vi började för två veckor sen. Amelia är 9 veckor nu. Hon tycker de är jätteskönt men brukar tröttna efter 20 minuter.
  7. Cinnah o Alva 30/11
    #4

    Vi hade tänkt

    skicka Alvas pappa på babysim tillsammans med henne, men vill vänta tills hon blir iallafall 4 månader. Vi tror nämligen inte att hon får ut så mycket av kursen innan dess, det verkar som väldigt små bebisar ofta tröttnar innan 30 minuter gått...därför vill vi vänta.
  8. 4
    Vi hade tänkt skicka Alvas pappa på babysim tillsammans med henne, men vill vänta tills hon blir iallafall 4 månader. Vi tror nämligen inte att hon får ut så mycket av kursen innan dess, det verkar som väldigt små bebisar ofta tröttnar innan 30 minuter gått...därför vill vi vänta.
  9. Medlem sedan
    Sep 1999
    #5

    Vi kommer att gå

    I Kärra. det finns här i Kungälv, men jag gillar inte \"gubben\" som har baby sim, gick där med Louise. Sedan finns ett annat baby sim oxå, men dit har jag inte ens ringt. Louise går i simskola i Kärra, och jag är jätte nöjd. ganska dyrt var det, men jag hoppas det är värt det!
  10. 5
    Vi kommer att gå I Kärra. det finns här i Kungälv, men jag gillar inte \"gubben\" som har baby sim, gick där med Louise. Sedan finns ett annat baby sim oxå, men dit har jag inte ens ringt. Louise går i simskola i Kärra, och jag är jätte nöjd. ganska dyrt var det, men jag hoppas det är värt det!
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    ja, det gör dom ju

    men jag tror att det ändå är bra att börja i tid. jag började med Louise när hon var 4 mån, nästan 5 tror jag. Hon var lite halvrädd då. Börjar man tidigare vänjer dom sig nog lite snabbare. men 4 mån. är ju ändå ganska tidigt. Ellen blir ju 4 mån. när vi börjar. men hon var precis på gränsen till för liten när första kursen började, och så hade hennes navel lite problem att läka.
  12. 6
    ja, det gör dom ju men jag tror att det ändå är bra att börja i tid. jag började med Louise när hon var 4 mån, nästan 5 tror jag. Hon var lite halvrädd då. Börjar man tidigare vänjer dom sig nog lite snabbare. men 4 mån. är ju ändå ganska tidigt. Ellen blir ju 4 mån. när vi börjar. men hon var precis på gränsen till för liten när första kursen började, och så hade hennes navel lite problem att läka.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Bebin måste vara

    8 veckor innan man får börja.
  14. 7
    Bebin måste vara 8 veckor innan man får börja.
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    I min kommun

    tror jag de säger 4 veckor och 4 kg.

    Måste kolla...nej nej fel av mig 6-8 veckor och 4 kg =O)
  16. 8
    I min kommun tror jag de säger 4 veckor och 4 kg.

    Måste kolla...nej nej fel av mig 6-8 veckor och 4 kg =O)
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9

    Lite olika

    beroende på vilket baby sim. men naveln ska ju vara läkt iallafall, och det var det största orsaken till att vi inte kunde börja i förra kursen. Ellen var nog 7 veckor då tror jag.
  18. 9
    Lite olika beroende på vilket baby sim. men naveln ska ju vara läkt iallafall, och det var det största orsaken till att vi inte kunde börja i förra kursen. Ellen var nog 7 veckor då tror jag.
  19. Medlem sedan
    Dec 1998
    #10

    Och vi kan inte gå alls

    eftersom August måste göra sin UVI-utredning först, som *morrar* drar ut på tiden.

    Jag gick med storasyster när hon var liten och det är himla mysigt med babysim!!
  20. 10
    Och vi kan inte gå alls eftersom August måste göra sin UVI-utredning först, som *morrar* drar ut på tiden.

    Jag gick med storasyster när hon var liten och det är himla mysigt med babysim!!
  21. Tedas m Amelia
    #11

    babysimmen i stockholm står det 6 veckor minst 4 kg och att navlen ska vaar läkt
  22. 11
    På babysimmen i stockholm står det 6 veckor minst 4 kg och att navlen ska vaar läkt
  23. Agneta H med 3
    #12

    Nja...

    ...de riktlinjer som finns när man får börja är att bebin ska ha nått 4 kg och ha läkt navel. Sen har vissa simklubbar lagt till åldersgräns. Hos oss (jag är baby- och småbarnssimsinstruktör) har vi bara den gränsen. Fast å andra sidan är det inte så vanligt att så små barn kommer med för kön är lång. Och min erfarenhet är att de flesta bebisar har mer ut av det när de är sådär 3-4 månader. Min Noah går ju i min grupp - började när han var 8 veckor och har gått tre gånger men han orkar inte vara i en hel halvtimme.
  24. 12
    Nja... ...de riktlinjer som finns när man får börja är att bebin ska ha nått 4 kg och ha läkt navel. Sen har vissa simklubbar lagt till åldersgräns. Hos oss (jag är baby- och småbarnssimsinstruktör) har vi bara den gränsen. Fast å andra sidan är det inte så vanligt att så små barn kommer med för kön är lång. Och min erfarenhet är att de flesta bebisar har mer ut av det när de är sådär 3-4 månader. Min Noah går ju i min grupp - började när han var 8 veckor och har gått tre gånger men han orkar inte vara i en hel halvtimme.
  25. Agneta H med 3
    #13

    Ja...

    ...Noah började vid 8 veckor men jag är baby- och småbarnssimsinstruktör så han hade lite förtur. Han har gått tre gånger. Det var först förra gången som han tyckte det var lite kul. De flesta bebisar har mer ut av det, enligt min erfarenhet, när de nått 3-4 månader så mars tycker jag låter utmärkt.

    Ge inte upp om hon inte gillar det första gången. Protesterar hon så gå upp och så prova igen.
  26. 13
    Ja... ...Noah började vid 8 veckor men jag är baby- och småbarnssimsinstruktör så han hade lite förtur. Han har gått tre gånger. Det var först förra gången som han tyckte det var lite kul. De flesta bebisar har mer ut av det, enligt min erfarenhet, när de nått 3-4 månader så mars tycker jag låter utmärkt.

    Ge inte upp om hon inte gillar det första gången. Protesterar hon så gå upp och så prova igen.

Liknande trådar

  1. Sex and the baby
    By Lina_72 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 23:42
  2. Baby blues och Baby lycka!
    By C@ttis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 15:09
  3. Baby blues och Baby lycka!
    By C@ttis in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 10:32
  4. Baby cot
    By angylp in forum Resesnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 06:26
  5. Baby semp vs Baby plus
    By Kantarella in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 09:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar