Barcelona
Resesnack
  1. Cinnah o Alva 30/11
    #1

    Barcelona

    Är Barcelona ett bra ställe att åka till med en 4-5 månaders? Vill ha lite sol o värme med möjlighet att ligga på playan om andan skulle falla på men ändå ha storstadspuls/shopping o sevärdheter. Eller ska man åka någon annanstans?
    Vart hittar man billigast resor till Barcelona?
  2. 1
    Barcelona Är Barcelona ett bra ställe att åka till med en 4-5 månaders? Vill ha lite sol o värme med möjlighet att ligga på playan om andan skulle falla på men ändå ha storstadspuls/shopping o sevärdheter. Eller ska man åka någon annanstans?
    Vart hittar man billigast resor till Barcelona?
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    vi var där

    första veckan i sept med 2åring och 4,5mån och det funkade bra.. Fast vi blev rånade på 2 bärbara datorer så varning för tjuvar. Det var på busstationen och polisena där sa att det var rån nr 22 den dagen och då var klockan bara 13.00. Det var jättevart så det blev inte mkt sigtseeng för oss (som var meningen) utann vi tillbringade dagarna på den underbara stranden istället. Vi bokade flyget med Ryanar
  4. 2
    vi var där första veckan i sept med 2åring och 4,5mån och det funkade bra.. Fast vi blev rånade på 2 bärbara datorer så varning för tjuvar. Det var på busstationen och polisena där sa att det var rån nr 22 den dagen och då var klockan bara 13.00. Det var jättevart så det blev inte mkt sigtseeng för oss (som var meningen) utann vi tillbringade dagarna på den underbara stranden istället. Vi bokade flyget med Ryanar
  5. Cinnah o Alva 30/11
    #3

    Är det

    långt till stranden (där det finns möjlighet att sola o bada) från \"city\"? Vad bodde ni på för hotell?
    Trist att ni blev bestulna! Ska lämna min dator hemma alltså:-)
  6. 3
    Är det långt till stranden (där det finns möjlighet att sola o bada) från \"city\"? Vad bodde ni på för hotell?
    Trist att ni blev bestulna! Ska lämna min dator hemma alltså:-)
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    kommer inte

    ihåg just nu vad hotellet hette, ska kolla med sambon,han sover kom från Thailand igår). Det tog 5 min att promenera till stranden och till La Rambla tog det 10m med taxi,gick aldrig. Bokade genom Ryanair och där stod det typ 1km till strand och 5till city, dt var ett 4stjärnigt hotell som de hade kampanjpris på. Betalade typ 600kr natten. Vill ju inte säga att ALLA blir bestulna i Barcelona men alla som vi träffade där (även boende) hade en liknande historia att berätta. På försäkringsbolaget skakade de bara på huvudet och sa: jaha ni också. Annars var allt toppen
  8. 4
    kommer inte ihåg just nu vad hotellet hette, ska kolla med sambon,han sover kom från Thailand igår). Det tog 5 min att promenera till stranden och till La Rambla tog det 10m med taxi,gick aldrig. Bokade genom Ryanair och där stod det typ 1km till strand och 5till city, dt var ett 4stjärnigt hotell som de hade kampanjpris på. Betalade typ 600kr natten. Vill ju inte säga att ALLA blir bestulna i Barcelona men alla som vi träffade där (även boende) hade en liknande historia att berätta. På försäkringsbolaget skakade de bara på huvudet och sa: jaha ni också. Annars var allt toppen
  9. W
    #5

    En 4-5 månaders baby

    är lätt att resa med, man kan ta med en sån i princip vart som helst. Men de bör inte utsättas alltför mycket sol och värme, så jag skulle inte ta med en så liten till Spanien under de varmaste sommarmånaderna. Annars tycker jag Barcelona är en underbar stad med en massa kul saker att se och göra. Har varit där flera gånger utan att bli rånad, blev det däremot i Madrid.
  10. 5
    En 4-5 månaders baby är lätt att resa med, man kan ta med en sån i princip vart som helst. Men de bör inte utsättas alltför mycket sol och värme, så jag skulle inte ta med en så liten till Spanien under de varmaste sommarmånaderna. Annars tycker jag Barcelona är en underbar stad med en massa kul saker att se och göra. Har varit där flera gånger utan att bli rånad, blev det däremot i Madrid.
  11. Cinnah o Alva 30/11
    #6

    Men

    är det för varmt i april? Det är då¨vi hade tänkt åka....
  12. 6
    Men är det för varmt i april? Det är då¨vi hade tänkt åka....
  13. W
    #7

    Det blir säkert perfekt

    Jag menade att Spanien inte är lämpligt i juli-augusti. April är en jättefin månad för Barcelona, både för er och bäbisen. Men direkt solljus ska ju inte en bäbis ha, så glöm inte parasollet.
  14. 7
    Det blir säkert perfekt Jag menade att Spanien inte är lämpligt i juli-augusti. April är en jättefin månad för Barcelona, både för er och bäbisen. Men direkt solljus ska ju inte en bäbis ha, så glöm inte parasollet.
  15. Cinnah o Alva 30/11
    #8

    Tack

    för påminnelsen! Parasoll måste inhandlas!
  16. 8
    Tack för påminnelsen! Parasoll måste inhandlas!

Liknande trådar

  1. Barcelona Barcelona olé ooooolé!!! :D
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-28, 22:19
  2. Barcelona
    By ulle75 in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 10:27
  3. barcelona
    By Mathilda1 in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 12:24
  4. Barcelona
    By kickimoj in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 07:19
  5. Barcelona
    By CexVa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar