Vad ska ni äta till middag?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Vad ska ni äta till middag?

    En fredag som denna, vad bjuds det på då?
    Här ska jag göra en lergrytekyckling, ris, kall sås och en smarrig fetaostsallad till.
  2. 1
    Vad ska ni äta till middag? En fredag som denna, vad bjuds det på då?
    Här ska jag göra en lergrytekyckling, ris, kall sås och en smarrig fetaostsallad till.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    hmm

    vat inte vad det blir i kväll. MEn vi ska nog festa till det lite. Är ju let´s dance.
  4. 2
    hmm vat inte vad det blir i kväll. MEn vi ska nog festa till det lite. Är ju let´s dance.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    hmm...

    INGEN ANING ! någon som har något tips på något \"lyxigt\" men ganska billigt och inte allt för komplicerat att göra? massa kramar !
  6. 3
    hmm... INGEN ANING ! någon som har något tips på något \"lyxigt\" men ganska billigt och inte allt för komplicerat att göra? massa kramar !
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    en flaska rött

    blir det iallafall för att fira att vi har semester sen en hel vecka.
    Till mat blir det fläskfile m små champinjoner och lök i gräddsås (utspätt med mjölk för att minska lite på kalorierna :) ), egna klyftpotatisar till och en grönsallad och lite vitlöksbröd.
    Till efterrätt ska vi ha Semlor! Mums!!
    Min pappa och svärföräldrar är bjudna också eftersom de inte ska med till fjällen.
  8. 4
    en flaska rött blir det iallafall för att fira att vi har semester sen en hel vecka.
    Till mat blir det fläskfile m små champinjoner och lök i gräddsås (utspätt med mjölk för att minska lite på kalorierna :) ), egna klyftpotatisar till och en grönsallad och lite vitlöksbröd.
    Till efterrätt ska vi ha Semlor! Mums!!
    Min pappa och svärföräldrar är bjudna också eftersom de inte ska med till fjällen.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Tacos...

    Med köttfärs och kycklingfilé, renskav glömde jag köpa när vi storhandlade så den får jag klara mig utan...*snyft*
  10. 5
    Tacos... Med köttfärs och kycklingfilé, renskav glömde jag köpa när vi storhandlade så den får jag klara mig utan...*snyft*
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    Mmmm

    Man måste ju bara äta något gott då. ;) Här finns det mesta redo.
  12. 6
    Mmmm Man måste ju bara äta något gott då. ;) Här finns det mesta redo.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    Tacos?

    Det är aldrig helt fel tycker jag. Annars någon gryta som reder sig själv?
  14. 7
    Tacos? Det är aldrig helt fel tycker jag. Annars någon gryta som reder sig själv?
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    En tjej i min smak ;)

    Rubriken blev bra där på ditt svar på mitt. =D
    Ska nog också kila ner till \"apoteket\" och handla lite rött. Kan vara gott så här på fredagskvällen, i den hemska kylan. *hutter*
    Åh, jag älskar fläskfilé OCH champinjoner. Vitlöksbröd, slurp. Jag ska nog göra ett par bruschetta till oss också.
    På måndag ska jag börja köra tuffare. Kommer då gå stenhårt efter turbo-GI. Bara äta från den gröna listan. Hoppas DET ger resultat. =)
  16. 8
    En tjej i min smak ;) Rubriken blev bra där på ditt svar på mitt. =D
    Ska nog också kila ner till \"apoteket\" och handla lite rött. Kan vara gott så här på fredagskvällen, i den hemska kylan. *hutter*
    Åh, jag älskar fläskfilé OCH champinjoner. Vitlöksbröd, slurp. Jag ska nog göra ett par bruschetta till oss också.
    På måndag ska jag börja köra tuffare. Kommer då gå stenhårt efter turbo-GI. Bara äta från den gröna listan. Hoppas DET ger resultat. =)
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    Mums!

    Det där lät gott.
    Vad har ni till när ni har såpass många köttalternativ? Renskav skulle jag vilja testa någon gång, det låter gott. =)
  18. 9
    Mums! Det där lät gott.
    Vad har ni till när ni har såpass många köttalternativ? Renskav skulle jag vilja testa någon gång, det låter gott. =)
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    åå

    vad ska ni äta???
  20. 10
    åå vad ska ni äta???
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    möjligen

    blir det hämtpizza från en grek och en italienare. Deras pizza är mums. Mozarella, rucolla, skinka...Yummi
  22. 11
    möjligen blir det hämtpizza från en grek och en italienare. Deras pizza är mums. Mozarella, rucolla, skinka...Yummi
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12

    Lergrytekyckling

    Lägger kycklingen, helst, i lite rödvinsmarinad. Lägger den i lergrytan ihop med citronklyftor, lite timjan samt lite större bitar av chilifrukt. Efter en halvtimma stoppar jag i cocktailtomater och champinjoner. In 20 minuter till. Klart! =)
    Man kan göra en god sås av skyn som blir också. Kycklingen blir grymt mör och barnen älskar det.
  24. 12
    Lergrytekyckling Lägger kycklingen, helst, i lite rödvinsmarinad. Lägger den i lergrytan ihop med citronklyftor, lite timjan samt lite större bitar av chilifrukt. Efter en halvtimma stoppar jag i cocktailtomater och champinjoner. In 20 minuter till. Klart! =)
    Man kan göra en god sås av skyn som blir också. Kycklingen blir grymt mör och barnen älskar det.
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    Hahaha

    Från en grek OCH en italienare? *L*
    Det där lät gott, som en -riktig- pizza. Jag har faktiskt börjat göra egna pizzor då det blir godare än de man köper. *slurp* =)
  26. 13
    Hahaha Från en grek OCH en italienare? *L*
    Det där lät gott, som en -riktig- pizza. Jag har faktiskt börjat göra egna pizzor då det blir godare än de man köper. *slurp* =)
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    scampi?

    tror vi ska göra någon typ av kokoswook med scampi och rödcurry,
    kanske ska trycka i mig lite glass också - verkar bli en rutten dag så det kan jag nog behöva. Alla barnen är hemma och det är värt att fira
  28. 14
    scampi? tror vi ska göra någon typ av kokoswook med scampi och rödcurry,
    kanske ska trycka i mig lite glass också - verkar bli en rutten dag så det kan jag nog behöva. Alla barnen är hemma och det är värt att fira
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    Har nog bara det vanliga...

    Majs
    Sallad
    Rödlök
    Jalapena
    Paprika
    Avocado
    Gräddfil
    Salsa
    Ost
    Gurka

    Egentligen har vi bara flera köttalternativ för att jag tycker att det är trist med köttfärs medan sambon helst äter det. Kyckling tar jag bara när renskaven inte finns. =)
    Renskav är absolut godast till tacos, har ätit det i alla år jag mumsat tacos!
  30. 15
    Har nog bara det vanliga... Majs
    Sallad
    Rödlök
    Jalapena
    Paprika
    Avocado
    Gräddfil
    Salsa
    Ost
    Gurka

    Egentligen har vi bara flera köttalternativ för att jag tycker att det är trist med köttfärs medan sambon helst äter det. Kyckling tar jag bara när renskaven inte finns. =)
    Renskav är absolut godast till tacos, har ätit det i alla år jag mumsat tacos!
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16

    sushi

    Hämtar hem den godaste sushi man kan tänka sig. Jag hoppas bara att smaksinnet inte runnit iväg med snoret ur mig... Ha en trevlig helg alla!
  32. 16
    sushi Hämtar hem den godaste sushi man kan tänka sig. Jag hoppas bara att smaksinnet inte runnit iväg med snoret ur mig... Ha en trevlig helg alla!
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17

    Å mina favorittillbehör oxå

    Attans vad jag blev sugen nu. Avokado, de e mums de! =)
    Jag måste bara testa nu, om det går att få tag på, renskav till tacos. Låter som en bra kombination.
  34. 17
    Å mina favorittillbehör oxå Attans vad jag blev sugen nu. Avokado, de e mums de! =)
    Jag måste bara testa nu, om det går att få tag på, renskav till tacos. Låter som en bra kombination.
  35. Medlem sedan
    Apr 2000
    #18

    Wok är gott

    Tyvärr har jag aldrig lyckats få till det här hemma. Lite konstigt faktiskt. Rödcurry är ju bäst, en av favoriterna här hemma. =)
    Glass låter inte helt fel. Kan tipsa dig om Haegen Das (förlåt stavningen) smak Pannacotta Raspberry, det godaste som finns i glassväg. Annars är jag inte själv så glad i glass (förutom Björnglass då).

    Rutten dag? Låter inget vidare. Hoppas det känns bättre efter lite glass då. =)
  36. 18
    Wok är gott Tyvärr har jag aldrig lyckats få till det här hemma. Lite konstigt faktiskt. Rödcurry är ju bäst, en av favoriterna här hemma. =)
    Glass låter inte helt fel. Kan tipsa dig om Haegen Das (förlåt stavningen) smak Pannacotta Raspberry, det godaste som finns i glassväg. Annars är jag inte själv så glad i glass (förutom Björnglass då).

    Rutten dag? Låter inget vidare. Hoppas det känns bättre efter lite glass då. =)
  37. Medlem sedan
    Apr 2000
    #19

    Håller tummarna

    för att du har ditt smaksinne kvar. =D

    Är sushi gott? Jag testade en gång, sådan man köper frusen. Förstår att det inte kan smaka lika gott som färsk men jag tyckte tyvärr inte alls att det var angenämt (med snälla ord). =)

    Trevlig helg!
  38. 19
    Håller tummarna för att du har ditt smaksinne kvar. =D

    Är sushi gott? Jag testade en gång, sådan man köper frusen. Förstår att det inte kan smaka lika gott som färsk men jag tyckte tyvärr inte alls att det var angenämt (med snälla ord). =)

    Trevlig helg!
  39. J m T, M & L
    #20

    McDonalds!

    Jag och Tova ska på bio - på premiären av Lilla Kycklingen tillsammans med ytterligare 4 vuxna och 7 barn ur bekantskapskretsen. Så, vi ska käka på McDonalds innan bara.
  40. 20
    McDonalds! Jag och Tova ska på bio - på premiären av Lilla Kycklingen tillsammans med ytterligare 4 vuxna och 7 barn ur bekantskapskretsen. Så, vi ska käka på McDonalds innan bara.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad ska man äta till middag..
    By Winnertaco in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 18:09
  2. Vad ska ni ha till middag?
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 20:05
  3. vad åt ni till middag?
    By shalott in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 23:08
  4. Till middag åt vi.....
    By Helena 17,5 kilo kvar in forum Ur barnamun
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 07:55
  5. Gryta till middag, vad till lunch då?
    By Lena in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar