Man blir mörkrädd....
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 1999
    #1

    Man blir mörkrädd....

    jag vet att de är ett känsligt ämne och att vi ska låta var och en göra som man själv uppfattar är bra men lite diskussion är bara trevligt!!

    Jag BEGRIPER inte varför denna människa får fortsätta???

    http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4744&highlight =affektkramper+kr%E4kningar

    Kolla även filmsnutten när A själv visar hur man ska göra.....

    http://www.annawahlgren.com/images/clips/buffning.avi

    ordet övergrepp kommer upp i huvudet.....

  2. 1
    Man blir mörkrädd.... jag vet att de är ett känsligt ämne och att vi ska låta var och en göra som man själv uppfattar är bra men lite diskussion är bara trevligt!!

    Jag BEGRIPER inte varför denna människa får fortsätta???

    http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4744&highlight =affektkramper+kr%E4kningar

    Kolla även filmsnutten när A själv visar hur man ska göra.....

    http://www.annawahlgren.com/images/clips/buffning.avi

    ordet övergrepp kommer upp i huvudet.....

  3. anonym pga såna som du
    #2

    orkar man inte med tillvaron

    som mamma om barnet vägrar sova på nätterna så måste man ju göra nåt.
    Även om barnet då skriker tills det kräks.

    Man ska ju inte behöva vara vaken hela nätterna i upp till ett år, aldrig få nån sömn.
    Jag vet själv hur det känns och det är vedervärdigt ska jag tala om.
    Jag fungerade inte som människa, och jag blev så frustrerad och arg på mitt barn.
    Jag kan förstå dem som tillslut misshandlar sina barn, skakar dem tills de får hjärnskador. För man blir själv så skadad i huvudet tillslut av all sömnbrist att det slår över för en, man kan göra saker man aldrig hade gjort i vanliga fall. Det är väldigt frustrerande och inte se ett slut på det liksom. Man fasar för varje natt som ska komma utan sömn.

    Nu har jag inte gjort nåt sånt utan jag fick ordning på mitt barn genom 5 min metoden. Och ja jag lät mitt barn skrika tills det ulkade, men kräktes inte.
    För varje dag som gick så somnade barnet fortare och fortare och han slutade även vakna på nätterna varje kvart.

    Tycker inte du ska döma hennes metoder, som hjälpt så många föräldrar. Hon skriver själv att det låter hårt, men finns ingen annan utväg så gör man allt för att få sova.
    Du har inte haft dessa problem med vaken nätter så du kan inte förstå hur det känns, dina barn har ju aldrig skrikigt nätterna igenom så du fått vara vaken hela natten. Du vet inte hur det känns att bara få sova max 2 timmar sammanlagt på en hel vecka under flera månaders tid.

    Mitt barn höll på ett halvår att vakna en gång i kvarten hela nätterna innan han tillslut upphörde med detta efter jag kört 5 min metoden.
  4. 2
    orkar man inte med tillvaron som mamma om barnet vägrar sova på nätterna så måste man ju göra nåt.
    Även om barnet då skriker tills det kräks.

    Man ska ju inte behöva vara vaken hela nätterna i upp till ett år, aldrig få nån sömn.
    Jag vet själv hur det känns och det är vedervärdigt ska jag tala om.
    Jag fungerade inte som människa, och jag blev så frustrerad och arg på mitt barn.
    Jag kan förstå dem som tillslut misshandlar sina barn, skakar dem tills de får hjärnskador. För man blir själv så skadad i huvudet tillslut av all sömnbrist att det slår över för en, man kan göra saker man aldrig hade gjort i vanliga fall. Det är väldigt frustrerande och inte se ett slut på det liksom. Man fasar för varje natt som ska komma utan sömn.

    Nu har jag inte gjort nåt sånt utan jag fick ordning på mitt barn genom 5 min metoden. Och ja jag lät mitt barn skrika tills det ulkade, men kräktes inte.
    För varje dag som gick så somnade barnet fortare och fortare och han slutade även vakna på nätterna varje kvart.

    Tycker inte du ska döma hennes metoder, som hjälpt så många föräldrar. Hon skriver själv att det låter hårt, men finns ingen annan utväg så gör man allt för att få sova.
    Du har inte haft dessa problem med vaken nätter så du kan inte förstå hur det känns, dina barn har ju aldrig skrikigt nätterna igenom så du fått vara vaken hela natten. Du vet inte hur det känns att bara få sova max 2 timmar sammanlagt på en hel vecka under flera månaders tid.

    Mitt barn höll på ett halvår att vakna en gång i kvarten hela nätterna innan han tillslut upphörde med detta efter jag kört 5 min metoden.
  5. Medlem sedan
    Aug 1999
    #3

    Vet inte?...

    Du vet inte hur det känns att bara få sova max 2 timmar sammanlagt på en hel vecka under flera månaders tid.

    OJO, jag VET!... mkt väl... även om de inte berodde på skrikande barn!

    Kan vi inte acceptera att bäbisar sovtider och sovvanor är annorlunda än vuxnas?, inte till varje pris tvinga dem till saker de uppenbart inte är mogna för???


    Jag har haft barn som skrikit oxå för den delen men jag skulle inte göra nån metod för de, varför anonym - klarar vi inte diskutera som vanligt bara för de va ett känsligt ämmne?

  6. 3
    Vet inte?... Du vet inte hur det känns att bara få sova max 2 timmar sammanlagt på en hel vecka under flera månaders tid.

    OJO, jag VET!... mkt väl... även om de inte berodde på skrikande barn!

    Kan vi inte acceptera att bäbisar sovtider och sovvanor är annorlunda än vuxnas?, inte till varje pris tvinga dem till saker de uppenbart inte är mogna för???


    Jag har haft barn som skrikit oxå för den delen men jag skulle inte göra nån metod för de, varför anonym - klarar vi inte diskutera som vanligt bara för de va ett känsligt ämmne?

  7. Anonym av samma anledning
    #4

    ok...

    Det verkar som om du har svårt att acceptera att vi har olika uppfattning om just detta ämne. Du vet sedan tidigare att de finns de som valt att avända metoder till en hjälp i tillvaron.
    Jag får en känsa av att du med detta inlägg vill sätta sig lite över de som valt att följa A W ´s metoder eller andra med för den delen.

    Att använda ordet övergrepp var väl ändå att ta i!
    Då väljer jag att vända på det hela och säga tt övergrepp kan lika väl vara då man tillåter ett barn att stytra med alla tänkbara medel och med andra ord köra en förälder i botten.

    Sen en sak jag inte kunde låta bli att tänka, om du nu är en sådan motståndare till AW varför bemödar du dig med att läsa detta?!

    Hoppas det blir en trevlig diskussion....
  8. 4
    ok... Det verkar som om du har svårt att acceptera att vi har olika uppfattning om just detta ämne. Du vet sedan tidigare att de finns de som valt att avända metoder till en hjälp i tillvaron.
    Jag får en känsa av att du med detta inlägg vill sätta sig lite över de som valt att följa A W ´s metoder eller andra med för den delen.

    Att använda ordet övergrepp var väl ändå att ta i!
    Då väljer jag att vända på det hela och säga tt övergrepp kan lika väl vara då man tillåter ett barn att stytra med alla tänkbara medel och med andra ord köra en förälder i botten.

    Sen en sak jag inte kunde låta bli att tänka, om du nu är en sådan motståndare till AW varför bemödar du dig med att läsa detta?!

    Hoppas det blir en trevlig diskussion....
  9. ------------------
    #5

    kanske

    men i så fall mer för sådana som du som tycks finna någon slags glädje i att väcka sådan här diskussioner när du mycket väl vet var det bär hän.....
  10. 5
    kanske men i så fall mer för sådana som du som tycks finna någon slags glädje i att väcka sådan här diskussioner när du mycket väl vet var det bär hän.....
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6

    De kommer de inte...

    att bli ser jag redan, onödigt att försöka ens...

    Ni vågar inte ens stå för vilka ni är!, varför om nu ni tycker de är så himla bra??

    Jag har verkligen inte svårt att acceptera men jag har svårt att förstå och denna länk fick jag från en på familjeliv där av anlednigen att jag läste där...

    Men om vi kunde diskutera så kanske jag kan få en inblick i hur de som använder metoden tänker... men de börjar ju redan balla ur för taggarna är utåt redan.
  12. 6
    De kommer de inte... att bli ser jag redan, onödigt att försöka ens...

    Ni vågar inte ens stå för vilka ni är!, varför om nu ni tycker de är så himla bra??

    Jag har verkligen inte svårt att acceptera men jag har svårt att förstå och denna länk fick jag från en på familjeliv där av anlednigen att jag läste där...

    Men om vi kunde diskutera så kanske jag kan få en inblick i hur de som använder metoden tänker... men de börjar ju redan balla ur för taggarna är utåt redan.
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    som vanligt

    håller jag med dig, och behöver inte vara anonym \"pga såna som du\". Min Tomas är vaken halva nätterna, han sover dåligt, är lättväckt och har fortfarande inga fasta sömnmönster. Men, det är så han är och jag får anpassa mig. Han hittar sin rytm sakta men säkert, och jag hjälper honom så gott det går, men jag skulle f*n aldrig lämna honom ensam att skrika i sin säng! Eller \"buffa\" på rumpan. Eller nåt annat. Han hittar sitt mönster, med min hjälp, så småningom, och jag tror att det kommer att sitta då, eftersom att då är det HAN SJÄLV som har hittat dit. Utan att behövt hulka och kräkas och känna ångest och vara övergiven.

    Så känner jag, och det är inte känsligt alls. Utan bara min åsikt, om hur jag uppfostrar mitt barn. Och jag har inte sovit mycket dom sista 8 månaderna kan jag säga, så att jag har precis lika mycket auktoritet inom ämnet som andra.
  14. 7
    som vanligt håller jag med dig, och behöver inte vara anonym \"pga såna som du\". Min Tomas är vaken halva nätterna, han sover dåligt, är lättväckt och har fortfarande inga fasta sömnmönster. Men, det är så han är och jag får anpassa mig. Han hittar sin rytm sakta men säkert, och jag hjälper honom så gott det går, men jag skulle f*n aldrig lämna honom ensam att skrika i sin säng! Eller \"buffa\" på rumpan. Eller nåt annat. Han hittar sitt mönster, med min hjälp, så småningom, och jag tror att det kommer att sitta då, eftersom att då är det HAN SJÄLV som har hittat dit. Utan att behövt hulka och kräkas och känna ångest och vara övergiven.

    Så känner jag, och det är inte känsligt alls. Utan bara min åsikt, om hur jag uppfostrar mitt barn. Och jag har inte sovit mycket dom sista 8 månaderna kan jag säga, så att jag har precis lika mycket auktoritet inom ämnet som andra.
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8

    Varför ska...

    vi bara sitta här inne och tala om hur söta våra barn är och hur bra stämmning de är om vi inte ens klarar av att diskutera nåt som tydligen är väldigt infekterat?
  16. 8
    Varför ska... vi bara sitta här inne och tala om hur söta våra barn är och hur bra stämmning de är om vi inte ens klarar av att diskutera nåt som tydligen är väldigt infekterat?
  17. anonym igen
    #9

    De får gärna vakna på natten

    men inte en gång i kvarten.Sånt orkar man inte med, man måste få sova mer än 5 min åt gången.Tar ju en stund att somna om varje gång man varit uppe!
    Ibland hann man inte ens somna om utan kunde vara glad om man bara fick vila huvudet på kudden några sekunder.
  18. 9
    De får gärna vakna på natten men inte en gång i kvarten.Sånt orkar man inte med, man måste få sova mer än 5 min åt gången.Tar ju en stund att somna om varje gång man varit uppe!
    Ibland hann man inte ens somna om utan kunde vara glad om man bara fick vila huvudet på kudden några sekunder.
  19. anonym igen
    #10

    och sen tror jag

    det kan BLI övergrepp om man inte får barnet att sova. Många blir då så frustrerade att de skakar barnet så det får hjärnskador. Är det då inte bättre att få dem till att sova med hjälp av såna här metoder.
  20. 10
    och sen tror jag det kan BLI övergrepp om man inte får barnet att sova. Många blir då så frustrerade att de skakar barnet så det får hjärnskador. Är det då inte bättre att få dem till att sova med hjälp av såna här metoder.
  21. anonym igen
    #11

    Därför jag har fått påhopp tidigare

    och orkar inte hamna i blåsväder än en gång,därav är jag anonym.
  22. 11
    Därför jag har fått påhopp tidigare och orkar inte hamna i blåsväder än en gång,därav är jag anonym.
  23. Medlem sedan
    Aug 1999
    #12

    När jag...

    väntade Elliot sov jag ungefär 2 timmar per natt i 10 veckor ungefär, jag VET som sagt hur de är att inte sova.
  24. 12
    När jag... väntade Elliot sov jag ungefär 2 timmar per natt i 10 veckor ungefär, jag VET som sagt hur de är att inte sova.
  25. Medlem sedan
    Aug 1999
    #13

    mycke...

    möjligt, men jag har svårt att tro att de går så långt!... de borde finnas andra alternativ!
  26. 13
    mycke... möjligt, men jag har svårt att tro att de går så långt!... de borde finnas andra alternativ!
  27. anonym igen
    #14

    Jag tycker att du hela tiden vill

    visa hur perfekt du är,hur bra åsikter du har osv.
    Du vill visa att du är världens bästa och präktigaste mamma,mycket bättre än andra som då tilltar såna här metoder m.m.
    Du måste hela tiden få beröm hur bra åsikter du har. Så du får bekräftat hela tiden att du är en bra och perfekt mamma.

    Men du behöver inte göra så,du ÄR en bra mamma hur du än gör.Alla gör på sitt eget sätt, alla kan inte tycka som du.Du behöver inte bevisa det om och om igen här på föräldrarnätet.För att få bekräftelse att du är en bra mamma åt dina barn!

    Jag känner mig som en bra mamma trots att jag gör tvärtemot dig.
  28. 14
    Jag tycker att du hela tiden vill visa hur perfekt du är,hur bra åsikter du har osv.
    Du vill visa att du är världens bästa och präktigaste mamma,mycket bättre än andra som då tilltar såna här metoder m.m.
    Du måste hela tiden få beröm hur bra åsikter du har. Så du får bekräftat hela tiden att du är en bra och perfekt mamma.

    Men du behöver inte göra så,du ÄR en bra mamma hur du än gör.Alla gör på sitt eget sätt, alla kan inte tycka som du.Du behöver inte bevisa det om och om igen här på föräldrarnätet.För att få bekräftelse att du är en bra mamma åt dina barn!

    Jag känner mig som en bra mamma trots att jag gör tvärtemot dig.
  29. anonym igen
    #15

    Tycker inte man kan jämföra så

    jag har själv varit sjuk och int ekunant sova i perioder. Men det är en helt annan sak när det beror på ett barn som vaknar och gallskriker mitt i natten 20-30 ggr. Man får gå runt och vagga och gunga, få barnet till att somna om igen.

    Är det en själv det är fel på så kan man åtminstone ligga kvar i sängvärmen och vila även om man inte kan sova just.
  30. 15
    Tycker inte man kan jämföra så jag har själv varit sjuk och int ekunant sova i perioder. Men det är en helt annan sak när det beror på ett barn som vaknar och gallskriker mitt i natten 20-30 ggr. Man får gå runt och vagga och gunga, få barnet till att somna om igen.

    Är det en själv det är fel på så kan man åtminstone ligga kvar i sängvärmen och vila även om man inte kan sova just.
  31. Medlem sedan
    Aug 1999
    #16

    Oj så fel..

    du har! Hade du träffat mig live (de kanske du har?) så hade du förstått hur fel bild du fått! Jag är verkligen inte perfekt och jag behöver inte få beröm, även om beröm alltid är trevligt! :-D

    Präktig går ordentligt fetbort på mig - de är jag verkligen inte!

    Du ska bara VETA hur mkt FEL jag gör i min roll som mamma, men sovmetoder är nåt jag verkligen är emot!

    Om du trodde jag använde Fn till att få bekräftat hur bra mamma jag är har du faktiskt fel...

    jag vet att jag är en hyffsad morsa och mina barn älskar mig som jag är!
  32. 16
    Oj så fel.. du har! Hade du träffat mig live (de kanske du har?) så hade du förstått hur fel bild du fått! Jag är verkligen inte perfekt och jag behöver inte få beröm, även om beröm alltid är trevligt! :-D

    Präktig går ordentligt fetbort på mig - de är jag verkligen inte!

    Du ska bara VETA hur mkt FEL jag gör i min roll som mamma, men sovmetoder är nåt jag verkligen är emot!

    Om du trodde jag använde Fn till att få bekräftat hur bra mamma jag är har du faktiskt fel...

    jag vet att jag är en hyffsad morsa och mina barn älskar mig som jag är!
  33. anonym igen
    #17

    Men då har ju du ett

    starkt psyke då,det är bra det.Alla har inte det tyvärr.

    Har flera andra barn som även de vaknat nångång på natten ibland,det var helt okej och absolut inte på samma sätt som det barnet som vaknade varje kvart.
    Det var inte alls lika frustrerande. Då fick man iallafall sova en timme eller två innan man behövde gå upp.Men att få gå upp en gång i kvarten hela natten i flera månader är omänskligt.
  34. 17
    Men då har ju du ett starkt psyke då,det är bra det.Alla har inte det tyvärr.

    Har flera andra barn som även de vaknat nångång på natten ibland,det var helt okej och absolut inte på samma sätt som det barnet som vaknade varje kvart.
    Det var inte alls lika frustrerande. Då fick man iallafall sova en timme eller två innan man behövde gå upp.Men att få gå upp en gång i kvarten hela natten i flera månader är omänskligt.
  35. samandra
    #18

    hej på er!

    jag är då inte alls insatt i hennes metod,utan har bara läst det mamma J länkade till och sett filmsnutten.

    för mig är detta ingen metod för att jag just inte har disiplinen till att slutföra det jag börjat med.
    det jag läser och ser så tycker inte jag att detta är övergrepp.
    buffandet i baken vem har inte gjort det när bebisen har haft magknip och behövt rapa och sedan greppet solfjädern tolkar jag det inte som att hon trycker ner barnet i madrassen så det ej får luft utan med detta lär barnet att \"ligga kvar\".

    om ens barn har affectkramper för att det blir så förbannad, så måste man helt enkelt sluta att bädda in barnet i bomull för att man själv blir rädd när det händer.
    om man inte bryr sig om barnet så kanske barnet svimmar av några gånger men LÄR sig att detta är ingen metod för att få som jag vill (gör så enligt läkaren)

    och AW metod är att lära barnet att det är inte farligt att somna!!

    och jag har inte hört att hon blivit polisanmäld an någon för barnmisshandel eller övergrepp.

    jag tycker att det är upp till var och en vilken metod vi använder på våra barn så länge det håller sig inom sveriges lagar.
    Alla barn är olika och behöver olika vägledningar genom livet.

    kram
  36. 18
    hej på er! jag är då inte alls insatt i hennes metod,utan har bara läst det mamma J länkade till och sett filmsnutten.

    för mig är detta ingen metod för att jag just inte har disiplinen till att slutföra det jag börjat med.
    det jag läser och ser så tycker inte jag att detta är övergrepp.
    buffandet i baken vem har inte gjort det när bebisen har haft magknip och behövt rapa och sedan greppet solfjädern tolkar jag det inte som att hon trycker ner barnet i madrassen så det ej får luft utan med detta lär barnet att \"ligga kvar\".

    om ens barn har affectkramper för att det blir så förbannad, så måste man helt enkelt sluta att bädda in barnet i bomull för att man själv blir rädd när det händer.
    om man inte bryr sig om barnet så kanske barnet svimmar av några gånger men LÄR sig att detta är ingen metod för att få som jag vill (gör så enligt läkaren)

    och AW metod är att lära barnet att det är inte farligt att somna!!

    och jag har inte hört att hon blivit polisanmäld an någon för barnmisshandel eller övergrepp.

    jag tycker att det är upp till var och en vilken metod vi använder på våra barn så länge det håller sig inom sveriges lagar.
    Alla barn är olika och behöver olika vägledningar genom livet.

    kram
  37. Medlem sedan
    Aug 1999
    #19

    förvisso...

    men gå och vagga barn har jag inte behövt så många gånger eftersom de sover i våran säng.
  38. 19
    förvisso... men gå och vagga barn har jag inte behövt så många gånger eftersom de sover i våran säng.
  39. Medlem sedan
    Aug 1999
    #20

    Hon har faktiskt...

    enligt en annan mamma blivit anmäld både för övergrepp och barnmisshandel, vet dock inte om de är bara ryckten eller sanning.
  40. 20
    Hon har faktiskt... enligt en annan mamma blivit anmäld både för övergrepp och barnmisshandel, vet dock inte om de är bara ryckten eller sanning.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu blir jag mörkrädd..........
    By M@ckan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 09:17
  2. Nu blir jag mörkrädd i
    By vichy6 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 21:31
  3. Blir mörkrädd!! :-(
    By Av-längtan-till-dig in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 16:23
  4. man blir mörkrädd (hib)
    By parisullis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 12:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar