Måste få veta....hela barnbidraget
Tonåringar
  1. 6 barns mamman
    #1

    Måste få veta....hela barnbidraget

    själv har min dotter på 14 år (1050 kr)
    Nu blev hon helt vansinnigt arg på mig för att jag tycker att hon gör fel när hon \"kräver\" pengar av oss till skor och annat.
    OM man får 1050 kr i månaden anser jag att hon bör göra alla sina inköp själv. Vi hjälpte till med dyra sportskor och vinterjacka i höstas.
    Men egetligen tycker jag att hon borde inte få hjälp till detta, då hela familjens ekonomi i övrigt inte ligger så högt, så då borde även hon rätta in sig i vår standard.
    Så nu kommer det, ja då flyttar jag till pappa
    Det är inte mitt fel att ni skaffat 6 barn!
    Men saken är den att HON har inga krav på sig, behöver inte röra ett endaste finger hemma, jag har försökt att få att de ska hjälpa till med diskmaskin eller tvätt eller något, men det blir INGET alls.
    Nu är jag så less på att vara deras passupp (detta gäller min dotter 14 år, mina söner 17 o 19 år)
    Så nu sa jag ifrån idag o sa vad jag anser.
    Att det är fel att hon inte har några krav på sig o inte gör något här hemma, hon bryr sig inte ens att hålla ordning på sitt eget rum.
    Men vi, min man o jag ska göra allt och skjutsa o hämta osv sen säger hon att vi inte bryr oss, inte har tid mer än för småbarnen, jag blir så arg o ledsen för vi gör så mycket mer än flera av våra vänner som bara har 2 barn.
    Hela tiden anstränger vi oss till det yttersta för att de inte ska känna att de blir \"drabbade\" för att de har så många syskon, vi åker på semester har bokat fjällresa i påsk och nu får vi bara skit för allt, då säger hon att jag har inte \"bett\" om att få åka till Sälen, nej HOn ska bestämma vad vi ska göra tillsammans, men utomlands i höstas det är redan glömt.
    Allt vi gör kostar på och vi andra får snåla, slita och kämpa både ekonomiskt o på andra sätt. Nu är alla besparingar tömda o vi måste ju leva vi andra med.
    Så .......
    Vad kan man kräva? Vad är rimligt att barnbidraget ska räcka till?
  2. 1
    Måste få veta....hela barnbidraget själv har min dotter på 14 år (1050 kr)
    Nu blev hon helt vansinnigt arg på mig för att jag tycker att hon gör fel när hon \"kräver\" pengar av oss till skor och annat.
    OM man får 1050 kr i månaden anser jag att hon bör göra alla sina inköp själv. Vi hjälpte till med dyra sportskor och vinterjacka i höstas.
    Men egetligen tycker jag att hon borde inte få hjälp till detta, då hela familjens ekonomi i övrigt inte ligger så högt, så då borde även hon rätta in sig i vår standard.
    Så nu kommer det, ja då flyttar jag till pappa
    Det är inte mitt fel att ni skaffat 6 barn!
    Men saken är den att HON har inga krav på sig, behöver inte röra ett endaste finger hemma, jag har försökt att få att de ska hjälpa till med diskmaskin eller tvätt eller något, men det blir INGET alls.
    Nu är jag så less på att vara deras passupp (detta gäller min dotter 14 år, mina söner 17 o 19 år)
    Så nu sa jag ifrån idag o sa vad jag anser.
    Att det är fel att hon inte har några krav på sig o inte gör något här hemma, hon bryr sig inte ens att hålla ordning på sitt eget rum.
    Men vi, min man o jag ska göra allt och skjutsa o hämta osv sen säger hon att vi inte bryr oss, inte har tid mer än för småbarnen, jag blir så arg o ledsen för vi gör så mycket mer än flera av våra vänner som bara har 2 barn.
    Hela tiden anstränger vi oss till det yttersta för att de inte ska känna att de blir \"drabbade\" för att de har så många syskon, vi åker på semester har bokat fjällresa i påsk och nu får vi bara skit för allt, då säger hon att jag har inte \"bett\" om att få åka till Sälen, nej HOn ska bestämma vad vi ska göra tillsammans, men utomlands i höstas det är redan glömt.
    Allt vi gör kostar på och vi andra får snåla, slita och kämpa både ekonomiskt o på andra sätt. Nu är alla besparingar tömda o vi måste ju leva vi andra med.
    Så .......
    Vad kan man kräva? Vad är rimligt att barnbidraget ska räcka till?
  3. Mia med stora &små barn
    #2

    Jag tycker att

    hon allt kan betala skor eller vad det är själv.
    Ärligt talat så är jag trött på hoten \"Då flyttar jag till pappa\" . Jag säger till min son som har slutat säga så att gör det så blir din värld bättre. Vilket både han och jag vet att den inte blir.
    Det jag vill säga är att ibland så ska vi nog hjälpa barnen på traven till att få sina hot i verket. Om de nu tycker att det är så bra hos pappa. Så flytta då!
  4. 2
    Jag tycker att hon allt kan betala skor eller vad det är själv.
    Ärligt talat så är jag trött på hoten \"Då flyttar jag till pappa\" . Jag säger till min son som har slutat säga så att gör det så blir din värld bättre. Vilket både han och jag vet att den inte blir.
    Det jag vill säga är att ibland så ska vi nog hjälpa barnen på traven till att få sina hot i verket. Om de nu tycker att det är så bra hos pappa. Så flytta då!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    14 år och 1050 kr

    Det tycker jag e aldeles för mycket OM man inte köper allt själv som man kan tänkas behöva. Så om din dotter gnäller över att ni inte handlar till henne tycker jag att hon inte ens är stor nog att få sitt bb själv.
    Och du skriver att hon inte hjäloer till, det är oxå en anledning till att jag tycker hon inte ska få mer utav er. Är man 14 år så kan man hjälpa till med en del saker i hushållet anser jag. Man ska inte behöva vara en passupp till barn som är så pass gammla.
    Och precis som Mia säger så ställ upp på hennes \"hot\" så får hon se om det är så mycket bättre hos pappa..
    Nä stå på dig! Ni ska inte ge henne mer tycker jag..
    Min grabb som oxå är 14 år får 400:- OM han sköter vad han ska (skola, sitt rum och vad jag ber honom om) Men dessa pengarna är inte till kläder/skor.
  6. 3
    14 år och 1050 kr Det tycker jag e aldeles för mycket OM man inte köper allt själv som man kan tänkas behöva. Så om din dotter gnäller över att ni inte handlar till henne tycker jag att hon inte ens är stor nog att få sitt bb själv.
    Och du skriver att hon inte hjäloer till, det är oxå en anledning till att jag tycker hon inte ska få mer utav er. Är man 14 år så kan man hjälpa till med en del saker i hushållet anser jag. Man ska inte behöva vara en passupp till barn som är så pass gammla.
    Och precis som Mia säger så ställ upp på hennes \"hot\" så får hon se om det är så mycket bättre hos pappa..
    Nä stå på dig! Ni ska inte ge henne mer tycker jag..
    Min grabb som oxå är 14 år får 400:- OM han sköter vad han ska (skola, sitt rum och vad jag ber honom om) Men dessa pengarna är inte till kläder/skor.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4

    Mycket pengar

    för en 14-åring tycker jag. Det borde absolut räcka till kläder också.
    Vi har precis gjort en ny deal med vår 15-åring och han får nu 500kr i månaden. Då ska han själv köpa busskort varje månad + mobilkort. Kläder köper vi men han vill inte ha märkeskläder då han avskyr att \"göra reklam\". Det blir inte särkilt dyrt. För sina pengar köper han datorprylar.
  8. 4
    Mycket pengar för en 14-åring tycker jag. Det borde absolut räcka till kläder också.
    Vi har precis gjort en ny deal med vår 15-åring och han får nu 500kr i månaden. Då ska han själv köpa busskort varje månad + mobilkort. Kläder köper vi men han vill inte ha märkeskläder då han avskyr att \"göra reklam\". Det blir inte särkilt dyrt. För sina pengar köper han datorprylar.
  9. Hosanna
    #5

    Vår 16-åriga bonus

    fick 500 kronor i månaden när hon bodde här. Då skulle det räcka till tonårslivet. Kläder köptes in för överskjutande del på bidraget samt lite extra såklart.

    Tror det är bra att ställa krav så att inte barnen växer upp i en drömvärld.

    Självklart är att alla hjälper till hemma och att barnen sköter skolgång utifrån förmåga.
  10. 5
    Vår 16-åriga bonus fick 500 kronor i månaden när hon bodde här. Då skulle det räcka till tonårslivet. Kläder köptes in för överskjutande del på bidraget samt lite extra såklart.

    Tror det är bra att ställa krav så att inte barnen växer upp i en drömvärld.

    Självklart är att alla hjälper till hemma och att barnen sköter skolgång utifrån förmåga.
  11. trebarnsmamma
    #6

    Hur mycket kostar hans

    busskort och mobilkort? Låter som att det inte kan bli mycket över.
  12. 6
    Hur mycket kostar hans busskort och mobilkort? Låter som att det inte kan bli mycket över.
  13. maria65a
    #7

    Att det ska räcka

    Mina tjejer har aldrig fått mer än b.b och det har fått räcka till allt. har dom velat ha andra saker har dom fått önska sig det i julklapp eller till sin födelsedag.
    Fast vad gäller det andra så tycker jag att just 14 åringar har det sämst ställt med den empatiska förmågan, den brukar komma igen när dom blir framåt 17 ;-)
  14. 7
    Att det ska räcka Mina tjejer har aldrig fått mer än b.b och det har fått räcka till allt. har dom velat ha andra saker har dom fått önska sig det i julklapp eller till sin födelsedag.
    Fast vad gäller det andra så tycker jag att just 14 åringar har det sämst ställt med den empatiska förmågan, den brukar komma igen när dom blir framåt 17 ;-)
  15. marib
    #8

    Låter lite

    men det beror som sagt på vad det kostar när ni bor
    :-)
    Här kosta busskorten 220, mobilladdning 150. Skulle blir 130:- till nöjen/månad. Men räcker det så är det väl bra, ekonomisk kille.
  16. 8
    Låter lite men det beror som sagt på vad det kostar när ni bor
    :-)
    Här kosta busskorten 220, mobilladdning 150. Skulle blir 130:- till nöjen/månad. Men räcker det så är det väl bra, ekonomisk kille.
  17. marib
    #9

    Min fjortis får 100/vecka

    till nöjen/godis men då ingår nån timmes städning/ vecka.
    Missköts det så får h*n bara hälften
    (garantilönen :-) )
  18. 9
    Min fjortis får 100/vecka till nöjen/godis men då ingår nån timmes städning/ vecka.
    Missköts det så får h*n bara hälften
    (garantilönen :-) )
  19. Anonym
    #10

    Min 14-åriga tjej

    får barnbidraget. Det ska räcka till nästan allt; jag köper mensskydd (det jag väljer) och lägger till en rimlig summa vid köp av vinterkläder och vinterskor.
    Fast jag måste erkänna att jag har vissa problem med att låta bli att köpa saker till henne - på något vis vill jag att hon ska få allt som inte jag fick när jag var barn (hon är ensambarn, jag hade fem syskon och en arbetande förälder i mitten av 60-talet). Inte tror jag att hon blir lyckligare, men vi har råd och jag tycker att hon kan få ta del av vår ekonomi.
  20. 10
    Min 14-åriga tjej får barnbidraget. Det ska räcka till nästan allt; jag köper mensskydd (det jag väljer) och lägger till en rimlig summa vid köp av vinterkläder och vinterskor.
    Fast jag måste erkänna att jag har vissa problem med att låta bli att köpa saker till henne - på något vis vill jag att hon ska få allt som inte jag fick när jag var barn (hon är ensambarn, jag hade fem syskon och en arbetande förälder i mitten av 60-talet). Inte tror jag att hon blir lyckligare, men vi har råd och jag tycker att hon kan få ta del av vår ekonomi.
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    för mycket

    Personligen tycker jag det är för mycket med 1050,- till en fjortonåring om h*n inte köper alla kläder inkl skor själv.
    Kolla in genomsnittslistan på FSB:s Hemsida:
    http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,2925,00.html
    Först vid 16 års ålder har våra barn fått hela bidraget, och då även hela ansvaret för sin egen klädbudget vad gäller skor och jackor etc. Innan dess har de definitivt inte varit mogna att spara inför vinterjacksköp etc.

    Sen tycker jag att det verkligen är dags att du delar upp hushållsarbetet, och ser till att även barnen blir delaktiga och ansvariga. Det är inte meningen att du ska passa upp på dom. Det mår du inte bra av.
    Ta en diskussion om diskdagar, tvättveckor, badrumsstädning varje/varannan vecka. Gör listor och scheman om det hjälper. Förklara vad du förväntar dig av var och en. Sorry, det kanske blev svamligt, men jag tycker så synd om dej om du ska göra allt själv.
  22. 11
    för mycket Personligen tycker jag det är för mycket med 1050,- till en fjortonåring om h*n inte köper alla kläder inkl skor själv.
    Kolla in genomsnittslistan på FSB:s Hemsida:
    http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,2925,00.html
    Först vid 16 års ålder har våra barn fått hela bidraget, och då även hela ansvaret för sin egen klädbudget vad gäller skor och jackor etc. Innan dess har de definitivt inte varit mogna att spara inför vinterjacksköp etc.

    Sen tycker jag att det verkligen är dags att du delar upp hushållsarbetet, och ser till att även barnen blir delaktiga och ansvariga. Det är inte meningen att du ska passa upp på dom. Det mår du inte bra av.
    Ta en diskussion om diskdagar, tvättveckor, badrumsstädning varje/varannan vecka. Gör listor och scheman om det hjälper. Förklara vad du förväntar dig av var och en. Sorry, det kanske blev svamligt, men jag tycker så synd om dej om du ska göra allt själv.
  23. Medlem sedan
    Jan 1998
    #12

    Det tycker inte jag!

    Busskort kostar beroende på hur mycket han åker. Vi tycker att han kan åka till skolan och gå hem - det är bara 3 km. Om han åker varje dag till skolan blir det 100kr - månadskort kostar 240, väljer han att gå blir det som sagt gratis och han får lite motion på köpet!
    Mobilen kostar så mycket som han gör av med - mer än 30-40kr/månad blir det inte. Det är upp till honom. Innan har han haft 10kr per fyllda år/månad dvs 150 kr och vi står för mobilutgifter och busskort - 30-40 kr + 100kr/månad.
    Han jobbar extra så han har gott om pengar!
  24. 12
    Det tycker inte jag! Busskort kostar beroende på hur mycket han åker. Vi tycker att han kan åka till skolan och gå hem - det är bara 3 km. Om han åker varje dag till skolan blir det 100kr - månadskort kostar 240, väljer han att gå blir det som sagt gratis och han får lite motion på köpet!
    Mobilen kostar så mycket som han gör av med - mer än 30-40kr/månad blir det inte. Det är upp till honom. Innan har han haft 10kr per fyllda år/månad dvs 150 kr och vi står för mobilutgifter och busskort - 30-40 kr + 100kr/månad.
    Han jobbar extra så han har gott om pengar!
  25. Medlem sedan
    Jan 1998
    #13

    Busskort

    kostar allt ifrån 0kr till 240kronor beroende på hur han väljer. Vi har betalat 100kr/månad innan vilket räcker för att åka till skolan varje dag och gå hem. Det är knappt 3km till skolan - bra gångvägar. På fritiden går han och hans kompisar alltid till stan - tar aldrig bussen.
    Det blir mycket över om man ringer lite som han gör kanske 30kr/månad och om han väljer att gå oftare (det behöver han).
  26. 13
    Busskort kostar allt ifrån 0kr till 240kronor beroende på hur han väljer. Vi har betalat 100kr/månad innan vilket räcker för att åka till skolan varje dag och gå hem. Det är knappt 3km till skolan - bra gångvägar. På fritiden går han och hans kompisar alltid till stan - tar aldrig bussen.
    Det blir mycket över om man ringer lite som han gör kanske 30kr/månad och om han väljer att gå oftare (det behöver han).
  27. Medlem sedan
    Feb 1998
    #14

    Busskort

    är ju rellativt. Tyckte också det lät lite pengar till så mycket men här kostar busskortet 395:-/månad. Visst kan man gå men det skulle ta mycket av tiden och till fritidsaktiveterna behövs kortet. Hon har väl 5 km till skolan varav 2½ km är en enda stor och lång backe.
  28. 14
    Busskort är ju rellativt. Tyckte också det lät lite pengar till så mycket men här kostar busskortet 395:-/månad. Visst kan man gå men det skulle ta mycket av tiden och till fritidsaktiveterna behövs kortet. Hon har väl 5 km till skolan varav 2½ km är en enda stor och lång backe.
  29. Medlem sedan
    Feb 1998
    #15

    Känns rätt mycket

    men det beror ju också på vad man har för ekonomiska möjligheter.

    Vår 14-åring får 625:-/månad som ska räcka till ALLA kläder, mobilen och det hon vill ha. Busskortet betalar vi, 395:-/månad. Totalt blir det ungefär samma pengar men vi sätter INTE till nåt. Vare sig det är russel till skolresa eller annat.

    Utöver tjänar hon själv lite pengar genom reklamutdelning.
  30. 15
    Känns rätt mycket men det beror ju också på vad man har för ekonomiska möjligheter.

    Vår 14-åring får 625:-/månad som ska räcka till ALLA kläder, mobilen och det hon vill ha. Busskortet betalar vi, 395:-/månad. Totalt blir det ungefär samma pengar men vi sätter INTE till nåt. Vare sig det är russel till skolresa eller annat.

    Utöver tjänar hon själv lite pengar genom reklamutdelning.
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Min grabb fick

    barnbidraget från det att han var 14½. Pengarna ska räcka till \"allt\". Men eftersom hans garderob var lite eftersatt och vintern nalkades när vi började med detta så stöttade vi upp i början och betalade hälften vid några större inköp.

    Nu har det varit jul och 15-årsdag och garderoben är hyfsa välmående igen. Från och med nu ska han fixa allt han behöver med sina 1050 kr. Men vi kommer kanske att hjälpa till med extra stora utgifter t ex till idrottandet eller så.

    Och självklart ska han hjälpa till lite hemma. Det handlar inte så mycket om \"lön\" i form av pengar, utan mer hut och hyfs, ansvar och moral. Men lite hot om indragna pengar förekommer nog ibland när pedagogiken inte håller hela vägen ;)
  32. 16
    Min grabb fick barnbidraget från det att han var 14½. Pengarna ska räcka till \"allt\". Men eftersom hans garderob var lite eftersatt och vintern nalkades när vi började med detta så stöttade vi upp i början och betalade hälften vid några större inköp.

    Nu har det varit jul och 15-årsdag och garderoben är hyfsa välmående igen. Från och med nu ska han fixa allt han behöver med sina 1050 kr. Men vi kommer kanske att hjälpa till med extra stora utgifter t ex till idrottandet eller så.

    Och självklart ska han hjälpa till lite hemma. Det handlar inte så mycket om \"lön\" i form av pengar, utan mer hut och hyfs, ansvar och moral. Men lite hot om indragna pengar förekommer nog ibland när pedagogiken inte håller hela vägen ;)
  33. cene
    #17

    russel?

    Känner inte till ordet. *nyfiken*
  34. 17
    russel? Känner inte till ordet. *nyfiken*
  35. Medlem sedan
    Feb 1998
    #18

    *ler*

    svårt att förklara men när resan är betald, vad det än är för resa, går det ju åt lite pengar till glass, mat kanske godis, ett inträde etc. Det är russel-pengar.
  36. 18
    *ler* svårt att förklara men när resan är betald, vad det än är för resa, går det ju åt lite pengar till glass, mat kanske godis, ett inträde etc. Det är russel-pengar.
  37. Medlem sedan
    Mar 1999
    #19

    min 14 åring

    får bara 500 kr i mån av sitt bbidrag sen får hon extra hjälp av mig vid köp av vinterskor o vinterjacka
    sen tjänar hon 50 kri v för att passa lillebror 2½timme hon är, sparsam o köper kläder o laddar mobilen själv
  38. 19
    min 14 åring får bara 500 kr i mån av sitt bbidrag sen får hon extra hjälp av mig vid köp av vinterskor o vinterjacka
    sen tjänar hon 50 kri v för att passa lillebror 2½timme hon är, sparsam o köper kläder o laddar mobilen själv
  39. 6 barnsmamma
    #20

    Tack för alla .....

    alla svar, jämförelser, peppning o stå på mig o kramar
    Jag känner nu att jag inte alls är ute o cyklar utan har \"rätt\" i mina tankar
    Och att det nu är dags att få min dotter att inse att hon måste skärpa sig sanmt att få enne att förstå vad hennes pengar ska räcka till.
    Lite svårt att veta själv också vad som är ok att kräva att hon ska stå för själv, men i alla fall så kläder (alla), skor, jackor, nöjen bio, godis, tidningar, smink, mobiltankning
    Sen vet jag inte hur vi ska göra med frisörbesök, hårfärg/slingor, pengar till skolutflykter, medlemsavgift till förening hon är med i 200/termin
    Jag tycker egentligen inte att barnbidraet endast är till kläder utan till hela barnets kostnader o att ha hus, bil osv kostar också
    Vi skulle ju tex inte bo i villa om vi inte ade barnen o har tagit mer lån o byggt ut för att alla ska ha egna rum.
    Vatten o el kostar ju också (faktum är ju att hon säkerligen gör av med mest el o vatten då hon duschar mest o längst av oss alla samt lägger allt på tvätt efter inte ens en dags användning)
    Hur jag ska få henne att hjälpa till hemma deet vet jag bara inte.
    Sen så tycker ju hon att vaddå du får ju u-håll för mig, så hon tycker att hon egentligen även borde ha de pengarna också.
    Ja inte är det lätt att veta hur man ska göra alla ggr för jag vill ju att hon ska ha så lika som möjligt som alla andra men heller inte att vi andra ska gå på knä.
    Sen åker ju hon med om vi åker på semester o andra roligheter.
    Men nu när hon ska åka med pappa på semester så ska hon spara ihop till fickpengarna o maten innan resan, dela ut reklam(vilket hon vägrar göra, så istället blir det ju barnbidraget hon ska spara av, men när vi åker så skulle hon vägra gå med på något sånt, då ska vi betala allt)
    Bindor, schampoo och mat och allt hon i övrigt behöver betalar ju vi så klart också.
  40. 20
    Tack för alla ..... alla svar, jämförelser, peppning o stå på mig o kramar
    Jag känner nu att jag inte alls är ute o cyklar utan har \"rätt\" i mina tankar
    Och att det nu är dags att få min dotter att inse att hon måste skärpa sig sanmt att få enne att förstå vad hennes pengar ska räcka till.
    Lite svårt att veta själv också vad som är ok att kräva att hon ska stå för själv, men i alla fall så kläder (alla), skor, jackor, nöjen bio, godis, tidningar, smink, mobiltankning
    Sen vet jag inte hur vi ska göra med frisörbesök, hårfärg/slingor, pengar till skolutflykter, medlemsavgift till förening hon är med i 200/termin
    Jag tycker egentligen inte att barnbidraet endast är till kläder utan till hela barnets kostnader o att ha hus, bil osv kostar också
    Vi skulle ju tex inte bo i villa om vi inte ade barnen o har tagit mer lån o byggt ut för att alla ska ha egna rum.
    Vatten o el kostar ju också (faktum är ju att hon säkerligen gör av med mest el o vatten då hon duschar mest o längst av oss alla samt lägger allt på tvätt efter inte ens en dags användning)
    Hur jag ska få henne att hjälpa till hemma deet vet jag bara inte.
    Sen så tycker ju hon att vaddå du får ju u-håll för mig, så hon tycker att hon egentligen även borde ha de pengarna också.
    Ja inte är det lätt att veta hur man ska göra alla ggr för jag vill ju att hon ska ha så lika som möjligt som alla andra men heller inte att vi andra ska gå på knä.
    Sen åker ju hon med om vi åker på semester o andra roligheter.
    Men nu när hon ska åka med pappa på semester så ska hon spara ihop till fickpengarna o maten innan resan, dela ut reklam(vilket hon vägrar göra, så istället blir det ju barnbidraget hon ska spara av, men när vi åker så skulle hon vägra gå med på något sånt, då ska vi betala allt)
    Bindor, schampoo och mat och allt hon i övrigt behöver betalar ju vi så klart också.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 14-åring få hela barnbidraget?
    By bibbi_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 15:33
  2. Hela barnbidraget
    By caffellatte in forum Tonåringar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 17:00
  3. Hela barnbidraget
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 12:46
  4. Jag ska ha hela barnbidraget...
    By Zirie in forum Separation
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 00:45
  5. Måste få veta....barnbidraget själv
    By 6 barns mamman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 19:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar