Foglossningsbälte
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Foglossningsbälte

    var kan man köpa det??? eller kan man \"få\" det från ngt snällt landstinge eller så?
  2. 1
    Foglossningsbälte var kan man köpa det??? eller kan man \"få\" det från ngt snällt landstinge eller så?
  3. Fia med trean. Bf 10/7
    #2

    Jag fick

    köpa det av sjukgymnasten förra grav för 120 kronor.
  4. 2
    Jag fick köpa det av sjukgymnasten förra grav för 120 kronor.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Ang. bälte

    tycker du att det har fungerat?
    Jag hade foglossning förra grav och försökte med bälte men det var mest i vägen coh jag fick ont eftersom det skar in varje gång jag böjde mig. Denna gång har jag redan problem med foglossning, och nu kan jag verkligen inte använda bältet (skulle vara om jag går på långpromenad ev) för med en 2-åring så böjer jag mig ner ännu mer, eller sätter mig på huk och varje gång jag gör det måste bältet av annars skär det in.
  6. 3
    Ang. bälte tycker du att det har fungerat?
    Jag hade foglossning förra grav och försökte med bälte men det var mest i vägen coh jag fick ont eftersom det skar in varje gång jag böjde mig. Denna gång har jag redan problem med foglossning, och nu kan jag verkligen inte använda bältet (skulle vara om jag går på långpromenad ev) för med en 2-åring så böjer jag mig ner ännu mer, eller sätter mig på huk och varje gång jag gör det måste bältet av annars skär det in.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    jag känner att jag nog

    skulle behöva ett oavsett om det skär in eller inte. Just för de gångerna jag måste gå längre sträckor (läs kort i normala fall)

    Ska till Tallin o shoppa med sambon på torsdag o jag bävar faktiskt för det för jag vill shoppa men jag har ju så ont nu när jag är hemma. var på ica maxi med dottern igår o köpte födelsedagspresent till ett kalas var kanske o gick runt där en halvtimme sen var den dan förstörd :-(
  8. 4
    jag känner att jag nog skulle behöva ett oavsett om det skär in eller inte. Just för de gångerna jag måste gå längre sträckor (läs kort i normala fall)

    Ska till Tallin o shoppa med sambon på torsdag o jag bävar faktiskt för det för jag vill shoppa men jag har ju så ont nu när jag är hemma. var på ica maxi med dottern igår o köpte födelsedagspresent till ett kalas var kanske o gick runt där en halvtimme sen var den dan förstörd :-(
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Här får man låna

    det från sjukgymnasten.
  10. 5
    Här får man låna det från sjukgymnasten.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Nej

    jag tyckte inte att det hjälpte mig alls. På mig skar det in och gjorde ont, ifall jag skulle dra åt det så pass att det kändes någon skillnad för stabiliteten i bäckenet. Så jag använder det inte den här gången. Jag har också foglossning nu och om ett par veckor så ska jag till sjukgymnasten och få instruktioner om TENS. Hoppas att det fungarar (dom vill inte ge ut det här innan man är i v.20). Jag har ju en 3 och en 1 åring, treåringen förstår att jag har ont i ryggen och inte kan bära honom, men det är svårare med min lilla ett åring.
    Men, min sjukgymnast har visat mig och min man hur han ska göra massage och snäll som han är gör han det varje dag och det gör underverk.
  12. 6
    Nej jag tyckte inte att det hjälpte mig alls. På mig skar det in och gjorde ont, ifall jag skulle dra åt det så pass att det kändes någon skillnad för stabiliteten i bäckenet. Så jag använder det inte den här gången. Jag har också foglossning nu och om ett par veckor så ska jag till sjukgymnasten och få instruktioner om TENS. Hoppas att det fungarar (dom vill inte ge ut det här innan man är i v.20). Jag har ju en 3 och en 1 åring, treåringen förstår att jag har ont i ryggen och inte kan bära honom, men det är svårare med min lilla ett åring.
    Men, min sjukgymnast har visat mig och min man hur han ska göra massage och snäll som han är gör han det varje dag och det gör underverk.

Liknande trådar

  1. foglossningsbälte??
    By Humle in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-26, 20:27
  2. Foglossningsbälte?
    By kam-79 in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 10:12
  3. foglossningsbälte?
    By Anna m Emma + bf 4/11 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 17:56
  4. foglossningsbälte?
    By Mal m bf 18/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 18:40
  5. Foglossningsbälte..
    By Martina in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar