Fixering för omföderska?
_0602 Februaribarn
  1. Lill-chippen bf26/2
    #1

    Fixering för omföderska?

    Jag väntar ju vårt andra barn (vår kille blir 2 år i april)och bebisen i magen var fixerad redan efter 32 veckor dvs i v33 och låg redan då \"långt ner\" enligt bm. Första killen var också fixerad i v33 och kom på bf (dock med raketfart).

    Undrar nu om ni vet ifall det är vanligt att man har fixerad bebis så länge som omföderska?

  2. 1
    Fixering för omföderska? Jag väntar ju vårt andra barn (vår kille blir 2 år i april)och bebisen i magen var fixerad redan efter 32 veckor dvs i v33 och låg redan då \"långt ner\" enligt bm. Första killen var också fixerad i v33 och kom på bf (dock med raketfart).

    Undrar nu om ni vet ifall det är vanligt att man har fixerad bebis så länge som omföderska?

  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Mitt andra barn

    var fixerad i 5 veckor drygt.. nästan 6 tom har jag för mig, innan hon föddes. Ettan var fixerad 1-2 veckor tidigare än så.
    Detta pyret har varit fixerad i 2 veckor ungefär...


    Vanligt vet jag inte om det är.. för en del omföderskor fixerar sig inte bebisen alls. Kanske speciellt inte om det är barn 3 eller mer..

    Vad blev detta för svar då? *s*
  4. 2
    Mitt andra barn var fixerad i 5 veckor drygt.. nästan 6 tom har jag för mig, innan hon föddes. Ettan var fixerad 1-2 veckor tidigare än så.
    Detta pyret har varit fixerad i 2 veckor ungefär...


    Vanligt vet jag inte om det är.. för en del omföderskor fixerar sig inte bebisen alls. Kanske speciellt inte om det är barn 3 eller mer..

    Vad blev detta för svar då? *s*
  5. Lill-chippen bf26/2
    #3

    Tack

    för svaret. Ja denne lille parveln har ju snart varit fixerad i 5 veckor - jag hoppas att han tar efter din tvåa för i så fall slipper jag i alla fall att gå över tiden. Anledningen att jag undrar är också för att sammandragningarna känns mer och mer (har hela tiden haft många) men nu känns de kraftigare.
  6. 3
    Tack för svaret. Ja denne lille parveln har ju snart varit fixerad i 5 veckor - jag hoppas att han tar efter din tvåa för i så fall slipper jag i alla fall att gå över tiden. Anledningen att jag undrar är också för att sammandragningarna känns mer och mer (har hela tiden haft många) men nu känns de kraftigare.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Kan ju hoppas

    att du inte behöver plussa. Kanske du får ett par veckor tidigt t om.. med tanke på att styrkan i sammandragningarna ökat också!
  8. 4
    Kan ju hoppas att du inte behöver plussa. Kanske du får ett par veckor tidigt t om.. med tanke på att styrkan i sammandragningarna ökat också!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    ååååå

    snälla kan du beskriva dina sammandragningar! (knasig fråga) Har aldrig haft några men nu käns det som det kanske kan vara det...... men vet ej
  10. 5
    ååååå snälla kan du beskriva dina sammandragningar! (knasig fråga) Har aldrig haft några men nu käns det som det kanske kan vara det...... men vet ej
  11. Lill-chippen bf26/2
    #6

    Ska försöka..

    Känns som att hela magen knyter sig och blir stenhård som en boll. De jag har nu känns lite kraftigare dvs håller i sig lite längre och känns starkare så att säga. Fast jag tror inte att det är på g ännu för min del eftersom de är oerhört oregelbundna och kommer lite när som.

    Både förra graviditeten och denna har jag varit sjukskriven pga av sammandragningar/prematurvärkar så man börjar vänja sig vid dem. (Förra grav fick jag bricanyl i v24 för att de skulle avstanna).

    Hoppas det är sammandragningar du har och att de gör lite nytta, vi ska ju har ungefär samtidigt.
  12. 6
    Ska försöka.. Känns som att hela magen knyter sig och blir stenhård som en boll. De jag har nu känns lite kraftigare dvs håller i sig lite längre och känns starkare så att säga. Fast jag tror inte att det är på g ännu för min del eftersom de är oerhört oregelbundna och kommer lite när som.

    Både förra graviditeten och denna har jag varit sjukskriven pga av sammandragningar/prematurvärkar så man börjar vänja sig vid dem. (Förra grav fick jag bricanyl i v24 för att de skulle avstanna).

    Hoppas det är sammandragningar du har och att de gör lite nytta, vi ska ju har ungefär samtidigt.
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7

    jaa

    men gärna tidigare.....
    Tycker att min mage alltid e som en boll på kvällarna.
    Nu kommer det licksom titt som tätt
  14. 7
    jaa men gärna tidigare.....
    Tycker att min mage alltid e som en boll på kvällarna.
    Nu kommer det licksom titt som tätt
  15. Lill-chippen bf26/2
    #8

    Då håller vi tummarna

    för att det blir i nästa vecka. Jag föder gärna då också eftersom sonen *peppar, peppar* är frisk för närvarande.
  16. 8
    Då håller vi tummarna för att det blir i nästa vecka. Jag föder gärna då också eftersom sonen *peppar, peppar* är frisk för närvarande.
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9

    ja

    min dotter oxå. om jag ska vara helt ärlig så tänker jag inte så mycket på det här med RS-viruset
  18. 9
    ja min dotter oxå. om jag ska vara helt ärlig så tänker jag inte så mycket på det här med RS-viruset
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Min är också fixerad..

    har nog varit det i ca 1-2 veckor. Kände att magen sjönk och huvudet borrade ner sig. Fick det bekräftat på bm-besöket i onsdags. Vet faktsikt inte hur vanligt det är, men vi kan ju hoppas att det betyder att vi slipper gå över tiden :-)
  20. 10
    Min är också fixerad.. har nog varit det i ca 1-2 veckor. Kände att magen sjönk och huvudet borrade ner sig. Fick det bekräftat på bm-besöket i onsdags. Vet faktsikt inte hur vanligt det är, men vi kan ju hoppas att det betyder att vi slipper gå över tiden :-)
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11

    jag vill...

    ...inte häller gå över tiden..
  22. 11
    jag vill... ...inte häller gå över tiden..

Liknande trådar

  1. Någon mer omföderska
    By Ehlie in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 06:57
  2. När räknas man som omföderska?
    By Lina_72 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 07:45
  3. Omföderska?
    By liwes in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 11:57
  4. fixerad omföderska
    By ysse in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 18:50
  5. Hur länge på bb som omföderska?
    By Sema m. Bella o bf 051210. in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 08:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar