Mysko mens+ annat
Kropp & hälsa
  1. Salle
    #1

    Mysko mens+ annat

    vet inte riktigt vad som hänt med min kropp de senaste månaderna. Från ägglossning har jag en minimens fram till den riktiga mensen så i princip har jag mens tre veckor och är \"fri\" i två veckor. Så har den inte varit förut. Har molande värk i magen fram till mens och sen är den smärtan mindre än förut.

    Jag har de fem senaste mensperioderna haft ett bröst som blir väldigt ömt och mycket större än det andra så det är svårt att använda bh. Det andra är som vanligt. I det ömmande bröstet finns ett gäng knölar (som inte ömmar, så jag är inte orolig för nån cancer för då skulle det väl göra ont). Men de är irriterande och har också kommit i samband med alla de här förändringarna (mens och bröstet).

    Är det vanligt att kroppen ändrar sig så här? Jag har aldrig varit med om det förutom när jag varit gravid då, men det är jag inte nu (i så fall borde jag vara i ca femte månaden eftersom förändringarna hållt på sen dess). Särskilt bröstet gör faktiskt mer ont för varje månad som gått. Det är ändå mer än två år sen jag födde barn.

    Ni kvinnor, eller om det finns nån sjukvårdskunnig här inne som kan kvinnokroppen - har ni liknande erfarenheter? Jättetacksam för svar.
  2. 1
    Mysko mens+ annat vet inte riktigt vad som hänt med min kropp de senaste månaderna. Från ägglossning har jag en minimens fram till den riktiga mensen så i princip har jag mens tre veckor och är \"fri\" i två veckor. Så har den inte varit förut. Har molande värk i magen fram till mens och sen är den smärtan mindre än förut.

    Jag har de fem senaste mensperioderna haft ett bröst som blir väldigt ömt och mycket större än det andra så det är svårt att använda bh. Det andra är som vanligt. I det ömmande bröstet finns ett gäng knölar (som inte ömmar, så jag är inte orolig för nån cancer för då skulle det väl göra ont). Men de är irriterande och har också kommit i samband med alla de här förändringarna (mens och bröstet).

    Är det vanligt att kroppen ändrar sig så här? Jag har aldrig varit med om det förutom när jag varit gravid då, men det är jag inte nu (i så fall borde jag vara i ca femte månaden eftersom förändringarna hållt på sen dess). Särskilt bröstet gör faktiskt mer ont för varje månad som gått. Det är ändå mer än två år sen jag födde barn.

    Ni kvinnor, eller om det finns nån sjukvårdskunnig här inne som kan kvinnokroppen - har ni liknande erfarenheter? Jättetacksam för svar.
  3. -liten-
    #2

    vet dessvärre inte

    men hur gammal är du? Det kan inte vara klimakteriebesvär som börjat?
  4. 2
    vet dessvärre inte men hur gammal är du? Det kan inte vara klimakteriebesvär som börjat?
  5. Salle
    #3

    vet inte

    jag är 37 år och kan det börja redan?
  6. 3
    vet inte jag är 37 år och kan det börja redan?
  7. Tango
    #4

    Jag har nästan alltid

    en \"minimens\" som börjar typ veckan efter äl. Haller pa ca 4-5 dagar. Sedan uppehall 2-3 dagar och sedan riktig mens. Har haft det sedan jag var 25 kanske. Har en fördel och det är att jag alltid vetat langt innan gravtestet gav utslag att jag var gravid :-)
  8. 4
    Jag har nästan alltid en \"minimens\" som börjar typ veckan efter äl. Haller pa ca 4-5 dagar. Sedan uppehall 2-3 dagar och sedan riktig mens. Har haft det sedan jag var 25 kanske. Har en fördel och det är att jag alltid vetat langt innan gravtestet gav utslag att jag var gravid :-)
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Knölar...

    Knölar i brösten ska _alltid_ kollas upp! Vill absolut inte skrämma dig, eller jo lite kanske... Och i så fall i bästa välmening! Om de gör ont eller inte har inget att göra med om de är farliga knölar eller inte. Knölar ska kollas upp!
    Jag har själv opererat bort *räknar efter* 4 knölar tror jag, de gjorde ont och var inte cancer. Enda sättet att veta om knölar är farliga är genom att undersöka dem. Ju förr desto bättre!

    Det låter som dina hormoner inte mår som de ska. Kolla upp det överhuvudtaget, förutom knölkollen.

    Mitt råd är alltså: Gå till doktorn, hellre en gång för mycket...
  10. 5
    Knölar... Knölar i brösten ska _alltid_ kollas upp! Vill absolut inte skrämma dig, eller jo lite kanske... Och i så fall i bästa välmening! Om de gör ont eller inte har inget att göra med om de är farliga knölar eller inte. Knölar ska kollas upp!
    Jag har själv opererat bort *räknar efter* 4 knölar tror jag, de gjorde ont och var inte cancer. Enda sättet att veta om knölar är farliga är genom att undersöka dem. Ju förr desto bättre!

    Det låter som dina hormoner inte mår som de ska. Kolla upp det överhuvudtaget, förutom knölkollen.

    Mitt råd är alltså: Gå till doktorn, hellre en gång för mycket...

Liknande trådar

  1. mår mysko!
    By *syskonlängtan* in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 21:22
  2. Oregelbunden mens av Levaxin?Eller annat
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 13:13
  3. Nidation, utomkvädes, mens, annat???
    By Syskonförsök in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 11:20
  4. mysko håll och annat
    By agnis v.13+1 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 09:40
  5. Mysko...
    By JCP in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 16:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar