Namn på barnen...................??
Många barn
  1. Annelie 5
    #1

    Namn på barnen...................??

    1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    2. Vad namnet betyder?
    3. Hur de fick namnen?

    Kul se vilka kombinationer när det är många barn!
  2. 1
    Namn på barnen...................?? 1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    2. Vad namnet betyder?
    3. Hur de fick namnen?

    Kul se vilka kombinationer när det är många barn!
  3. lena5
    #2

    lena5

    Per Östen ANDREAS
    MAJA Karin Anita
    Sven Erik THOMAS
    STINA Lena Elisabeth
    TILDA Ingrid Maria

    Barnen har fått 2 släcktnamn och ett eget namn var

  4. 2
    lena5 Per Östen ANDREAS
    MAJA Karin Anita
    Sven Erik THOMAS
    STINA Lena Elisabeth
    TILDA Ingrid Maria

    Barnen har fått 2 släcktnamn och ett eget namn var

  5. Annelie 5
    #3

    Annelie 5

    JUNI, Margit. Matilda
    JOEN, Fabian, Ford
    JONNA, Elsie, Maria
    JILDA , Lisa Lovisa
    JIRO, Tolf, Tore
    Juni- född i Juni månad och blond som en kyckling när hon föddes! Passar henne fint, mjukt!
    Joen- Ville jag helst skulle heta Fabian och min man ville Ford!
    Jonna - Var rödhårig, Pippi ville jag hon skulle heta! Men så blev det ju inte!
    Jilda - en variant på Hilda och Tilda. Jilda mera vanligt i öst-europa.
    Jiro - Ett japanskt namn som betyder \"andra pojken!\" stämde bra för oss, vår andra son! Familjen röstade fram namnet. Det var syskonen som ville ha Jiro. Vi var inne på Jason och Jupiter!

    Jiro - Tolf, Tore. Är en histora för sig. Tolf heter farfars far. (Som var tolfte barnet!) Och Tore har vi många i släkten....!!! SÅ den kombinationen blev lite humor!
  6. 3
    Annelie 5 JUNI, Margit. Matilda
    JOEN, Fabian, Ford
    JONNA, Elsie, Maria
    JILDA , Lisa Lovisa
    JIRO, Tolf, Tore
    Juni- född i Juni månad och blond som en kyckling när hon föddes! Passar henne fint, mjukt!
    Joen- Ville jag helst skulle heta Fabian och min man ville Ford!
    Jonna - Var rödhårig, Pippi ville jag hon skulle heta! Men så blev det ju inte!
    Jilda - en variant på Hilda och Tilda. Jilda mera vanligt i öst-europa.
    Jiro - Ett japanskt namn som betyder \"andra pojken!\" stämde bra för oss, vår andra son! Familjen röstade fram namnet. Det var syskonen som ville ha Jiro. Vi var inne på Jason och Jupiter!

    Jiro - Tolf, Tore. Är en histora för sig. Tolf heter farfars far. (Som var tolfte barnet!) Och Tore har vi många i släkten....!!! SÅ den kombinationen blev lite humor!
  7. 5-barnsmamma
    #4

    Kul!!!

    Våra barn heter:

    MY Maria Ulrika
    MOA Ulrika Elisabeth
    MAGNUS Pär Holger
    MATHIAS Pär Olof
    MILLA Ulrika Elsa

    My heter My, för när jag väntade henne o var gossugen, kom jag till min man o sa mymymy...
    Låter knäppt, men därför fick hon heta MY.
    Ulrika heter jag i tilltalsnamn, dock inte i första namn, där är det MARIA,(även min mormor)Så ibland tror folk att jag heter Maria, så mina barn har fått tilltalsnamnet först..
    Magnus o Mathias, tyckte vi var fina bara. Och TH skulle det vara på Mathias bestämde jag.
    Pär heter min man. Holger är efter min pappa o min farfar. Olof heter min svärfar o hans pappa (gammelfarfar). Milla tycker jag är ett underbart namn (o en underbar liten prinsessa!!), kom vi på pga Alfons kompis...
    Elsa heter min mamma, min mormor, hette min gammelmormor o gammelfarmor.

    Vet inte alls vad namnen betyder.
  8. 4
    Kul!!! Våra barn heter:

    MY Maria Ulrika
    MOA Ulrika Elisabeth
    MAGNUS Pär Holger
    MATHIAS Pär Olof
    MILLA Ulrika Elsa

    My heter My, för när jag väntade henne o var gossugen, kom jag till min man o sa mymymy...
    Låter knäppt, men därför fick hon heta MY.
    Ulrika heter jag i tilltalsnamn, dock inte i första namn, där är det MARIA,(även min mormor)Så ibland tror folk att jag heter Maria, så mina barn har fått tilltalsnamnet först..
    Magnus o Mathias, tyckte vi var fina bara. Och TH skulle det vara på Mathias bestämde jag.
    Pär heter min man. Holger är efter min pappa o min farfar. Olof heter min svärfar o hans pappa (gammelfarfar). Milla tycker jag är ett underbart namn (o en underbar liten prinsessa!!), kom vi på pga Alfons kompis...
    Elsa heter min mamma, min mormor, hette min gammelmormor o gammelfarmor.

    Vet inte alls vad namnen betyder.
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Marita

    ROBIN Rickard Martin,
    TOM Vincent Robert,
    ANGELICA Jeanette Matilda,
    JONATHAN Hans Staffan

    Alla har ett släktnamn i ett av de 2 andra namnen.
    Allas tilltalsnamn bestämde vi oss för innan förlossningen-och alla har passat att heta så.
  10. 5
    Marita ROBIN Rickard Martin,
    TOM Vincent Robert,
    ANGELICA Jeanette Matilda,
    JONATHAN Hans Staffan

    Alla har ett släktnamn i ett av de 2 andra namnen.
    Allas tilltalsnamn bestämde vi oss för innan förlossningen-och alla har passat att heta så.
  11. samandra
    #6

    Nilla svarar

    1) amanda maria
    2)sandra Fanny
    3)Jakop Alrik
    4)Jojje Oskar

    andranamnen är släcktnamn, tilltalsnamen för att de är så otroligt fina

    kram
  12. 6
    Nilla svarar 1) amanda maria
    2)sandra Fanny
    3)Jakop Alrik
    4)Jojje Oskar

    andranamnen är släcktnamn, tilltalsnamen för att de är så otroligt fina

    kram
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7

    Eva-Leys skock:

    DAN Johnny Kenichi
    Kiku Sigrid THERESE
    Kioko Linnea MADELEINE
    Edith Keiko TILDE
    ALBIN Katsuro Rasmus
    DELLIE Hilda Kimi
    BEN Kenjiro Martin

    Betyder? Tja... de japanska namnen (de som börjar på K) har jag sökt och noga valt efter vad de betyder, så de betyder \"Frisk\", \"Krysantemum\", \"Lyckligt barn\", \"Den älskade\", \"Vinnande son\", \"Hon utan jämlike\" och \"Andra sonen som ser med insikt\".

    Namnen är tagna från drömmar jag haft, vänner jag haft, släktingar och en del mest för att det blev en kul grej!
  14. 7
    Eva-Leys skock: DAN Johnny Kenichi
    Kiku Sigrid THERESE
    Kioko Linnea MADELEINE
    Edith Keiko TILDE
    ALBIN Katsuro Rasmus
    DELLIE Hilda Kimi
    BEN Kenjiro Martin

    Betyder? Tja... de japanska namnen (de som börjar på K) har jag sökt och noga valt efter vad de betyder, så de betyder \"Frisk\", \"Krysantemum\", \"Lyckligt barn\", \"Den älskade\", \"Vinnande son\", \"Hon utan jämlike\" och \"Andra sonen som ser med insikt\".

    Namnen är tagna från drömmar jag haft, vänner jag haft, släktingar och en del mest för att det blev en kul grej!
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Carola svarar

    1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    ** JANELLE Elisabeth
    PATRICIA Christina
    ROBERT Emil
    CORRINDA Maria
    NOVALIE Karin
    TRIXIE Belle Vera

    2. Vad namnet betyder?
    ** Inte en susning:0)

    3. Hur de fick namnen?
    **Alla barns tilltalsnamn har vi valt för att de är fina i våra öron, och för att de inte är så vanliga. Förutom Robert då:0)men det var det enda pojknamnet vi kunde enas om! Han är tvilling med Corrinda och hade det varit två gossar hade vi fått allvarliga namnproblem:0)
    Vi har ett väldigt vanligt efternamn så vi tyckte det var kul med lite ovanligare namn.
    Janelle hittade vi i en polisserie, Patricia bara kändes rätt, Robert var det enda vi kunde enas om som sagt, Corrinda skulle heta Corrine, men så kom jag ihåg en saga jag skrivit på gymnasiet där prinsessas hette just Corrinda så det fick det bli:0)
    Novalie vet jag inte vart vi såg, och Trixie hade vi en granne som hette för många år sen, dock funderade vi på Trixiebelle som ett namn, men gav henne det i andranamn ist.

    Alla andranamnen är släktnamn,utom Belle då.
  16. 8
    Carola svarar 1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    ** JANELLE Elisabeth
    PATRICIA Christina
    ROBERT Emil
    CORRINDA Maria
    NOVALIE Karin
    TRIXIE Belle Vera

    2. Vad namnet betyder?
    ** Inte en susning:0)

    3. Hur de fick namnen?
    **Alla barns tilltalsnamn har vi valt för att de är fina i våra öron, och för att de inte är så vanliga. Förutom Robert då:0)men det var det enda pojknamnet vi kunde enas om! Han är tvilling med Corrinda och hade det varit två gossar hade vi fått allvarliga namnproblem:0)
    Vi har ett väldigt vanligt efternamn så vi tyckte det var kul med lite ovanligare namn.
    Janelle hittade vi i en polisserie, Patricia bara kändes rätt, Robert var det enda vi kunde enas om som sagt, Corrinda skulle heta Corrine, men så kom jag ihåg en saga jag skrivit på gymnasiet där prinsessas hette just Corrinda så det fick det bli:0)
    Novalie vet jag inte vart vi såg, och Trixie hade vi en granne som hette för många år sen, dock funderade vi på Trixiebelle som ett namn, men gav henne det i andranamn ist.

    Alla andranamnen är släktnamn,utom Belle då.
  17. Annica, Robin &3till
    #9

    Annica svarar

    1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    JESPER Ronny
    Henrik EMIL
    RONJA Gunilla
    ROBIN Ove
    2. Vad namnet betyder?
    Jesper såg ut som en liten Jesper och vi tyckte det var fint. Ronny hette min far (död sedan 18 år) och jag ville redan innan vi skaffade barn att får jag en pojk så ska han heta det.
    Emil var en liten Emil så då blev det så. Henrik heter min man.
    Ronja var ett flicknamn vi bestämt sedan länge. Gunilla är ett namn som kommer från min mamma, jag heter det i andra namn.
    Robin bestämde vår tjej när vi fick reda på att det var en liten kille i magen och då blev det så. Ove heter svärfar.


  18. 9
    Annica svarar 1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    JESPER Ronny
    Henrik EMIL
    RONJA Gunilla
    ROBIN Ove
    2. Vad namnet betyder?
    Jesper såg ut som en liten Jesper och vi tyckte det var fint. Ronny hette min far (död sedan 18 år) och jag ville redan innan vi skaffade barn att får jag en pojk så ska han heta det.
    Emil var en liten Emil så då blev det så. Henrik heter min man.
    Ronja var ett flicknamn vi bestämt sedan länge. Gunilla är ett namn som kommer från min mamma, jag heter det i andra namn.
    Robin bestämde vår tjej när vi fick reda på att det var en liten kille i magen och då blev det så. Ove heter svärfar.


  19. Sölvi med 7:an i magen
    #10

    Sölvis svar

    1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?

    Carl EDWIN David
    SIGNE Deborah Christin
    JENNY Hannah Marie
    Carl WILLIAM Daniel
    JULIA Ruth Elisabeth
    LILY Filippa Andrea

    2. Vad namnet betyder?
    Det där har jag kollat upp en gång, men kommer tyvärr inte ihåg andra än första barnet, vars EDWIN betyder \"rik vän\"

    3. Hur de fick namnen?
    Alla barnen har ett släktsnamn, ett bibliskt namn och ett tilltalsnamn.
    Carl EDWIN David
    -Carl heter alla manliga i makens släkt.
    -Edwin kom min man på, och efter övertalning så började jag gilla det.
    -David har jag alltid gillat

    SIGNE Deborah Christin
    -Signe var det maken som ville ha, jag godkännde det dock enbart som andra namn (hans mormor heter så...) Hon fick därför heta Lydia, men min mamma protesterade då grannens hund het det... Jag ville ha namn klart snabbt när de kom (7 veckor tidigt) och därför bara \"blev\" det Signe sedan, och det ångrar jag inte.
    -Deborah, ett bibliskt namn vi tyckte passade
    -Christin efter mitt andra namn

    JENNY Hannah Marie
    -Jenny var det jag som kom på och maken sa OK :)
    -Hannah, ett bibliskt namn vi båda gillade
    -Marie efter min mamma och min mormors andra namn

    Carl WILLIAM Daniel
    -Carl, släkten igen
    -William, egentligen för långt tycke vi, men ingen kom på något bättre och båda verkligen gillade det.
    -Daniel, bibliskt namn som jag bestämde, passade dessutom bra till storebror \"David\"

    JULIA Ruth Elisabeth
    -Julia var namnet jag inte fick ge Signe, men nu sa maken dock OK :)
    -Ruth, ett bibliskt namn, som dessutom är efter makens favoritmoster som nu är död.
    -Elisabeth efter barnens farmor

    LILY Filippa Andrea
    -Lily blev det efter 2,5 månads diskutioner...det blev en kompromiss, men vi verkligen gillar namnet nu!
    -Filippa, bibliskt, feminim form för Filip/Filippus
    -Andrea efter min pappas namn Andreas, alla andra var redan uppkallade :)

    Och så nästa tjei, jag vill ha Leah eller Judith som bibliskt, och Martina efter min make, alt. Teodora efter min mammas biologiska mamma (vi väntar dock på svar om det verkligen är det hon heter). Men första namn är långt från klart.....suck...
  20. 10
    Sölvis svar 1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?

    Carl EDWIN David
    SIGNE Deborah Christin
    JENNY Hannah Marie
    Carl WILLIAM Daniel
    JULIA Ruth Elisabeth
    LILY Filippa Andrea

    2. Vad namnet betyder?
    Det där har jag kollat upp en gång, men kommer tyvärr inte ihåg andra än första barnet, vars EDWIN betyder \"rik vän\"

    3. Hur de fick namnen?
    Alla barnen har ett släktsnamn, ett bibliskt namn och ett tilltalsnamn.
    Carl EDWIN David
    -Carl heter alla manliga i makens släkt.
    -Edwin kom min man på, och efter övertalning så började jag gilla det.
    -David har jag alltid gillat

    SIGNE Deborah Christin
    -Signe var det maken som ville ha, jag godkännde det dock enbart som andra namn (hans mormor heter så...) Hon fick därför heta Lydia, men min mamma protesterade då grannens hund het det... Jag ville ha namn klart snabbt när de kom (7 veckor tidigt) och därför bara \"blev\" det Signe sedan, och det ångrar jag inte.
    -Deborah, ett bibliskt namn vi tyckte passade
    -Christin efter mitt andra namn

    JENNY Hannah Marie
    -Jenny var det jag som kom på och maken sa OK :)
    -Hannah, ett bibliskt namn vi båda gillade
    -Marie efter min mamma och min mormors andra namn

    Carl WILLIAM Daniel
    -Carl, släkten igen
    -William, egentligen för långt tycke vi, men ingen kom på något bättre och båda verkligen gillade det.
    -Daniel, bibliskt namn som jag bestämde, passade dessutom bra till storebror \"David\"

    JULIA Ruth Elisabeth
    -Julia var namnet jag inte fick ge Signe, men nu sa maken dock OK :)
    -Ruth, ett bibliskt namn, som dessutom är efter makens favoritmoster som nu är död.
    -Elisabeth efter barnens farmor

    LILY Filippa Andrea
    -Lily blev det efter 2,5 månads diskutioner...det blev en kompromiss, men vi verkligen gillar namnet nu!
    -Filippa, bibliskt, feminim form för Filip/Filippus
    -Andrea efter min pappas namn Andreas, alla andra var redan uppkallade :)

    Och så nästa tjei, jag vill ha Leah eller Judith som bibliskt, och Martina efter min make, alt. Teodora efter min mammas biologiska mamma (vi väntar dock på svar om det verkligen är det hon heter). Men första namn är långt från klart.....suck...
  21. missXm5+bf4/4
    #11

    missX svarar:

    Bo ALBIN Viking
    Eva TILDE Olea
    Maria FELINE Idun
    Niklas INDRE Malakias
    Hans LOVIN Darius

    Varje barns första namn är ett släktnamn.

    På plats nummer två kommer tilltalsnamnet som vi valt för att vi gillat namnet. Efter 2-3 barn insåg vi att vi hade vissa \"regler\" som vi omedvetet följt vid namnvalen, så nu försöker vi följa dessa \"regler\" vid namnval.

    Det tredje namnet är ett namn som vi gillar, men som vi inte skulle välja att använda som tilltalsnamn av olika anledningar.

    Nu väntar vi ju nummer sex om ett par månader och funderar intensivt på nytt namn. Så har ni nåt fint lite ovanligt namn som ligger och skräpar nånstans lämna över det till mig ;-)!





  22. 11
    missX svarar: Bo ALBIN Viking
    Eva TILDE Olea
    Maria FELINE Idun
    Niklas INDRE Malakias
    Hans LOVIN Darius

    Varje barns första namn är ett släktnamn.

    På plats nummer två kommer tilltalsnamnet som vi valt för att vi gillat namnet. Efter 2-3 barn insåg vi att vi hade vissa \"regler\" som vi omedvetet följt vid namnvalen, så nu försöker vi följa dessa \"regler\" vid namnval.

    Det tredje namnet är ett namn som vi gillar, men som vi inte skulle välja att använda som tilltalsnamn av olika anledningar.

    Nu väntar vi ju nummer sex om ett par månader och funderar intensivt på nytt namn. Så har ni nåt fint lite ovanligt namn som ligger och skräpar nånstans lämna över det till mig ;-)!





  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Sussi svarar:

    Mina heter:
    MÅNS Leonard
    JOEL Niklas Valentin
    LINUS Niels Emil
    ANNA Elsa Maria

    Måns hade vi som förslag innan han var född och han var en Måns. Joel blev det efter rätt mycket funderande hit och dit. Linus höll aldrig på att få nått namn ;-). Så kom då en tjej och vi trodde det skulle vara rätt enkelt att ge namn men inte. Anna är namnet hon fick för det var de vi kunde enas om. Skulle jag fått välja skulle hon kallas Elsa.
    De andra namnen är alla släktnamn.
  24. 12
    Sussi svarar: Mina heter:
    MÅNS Leonard
    JOEL Niklas Valentin
    LINUS Niels Emil
    ANNA Elsa Maria

    Måns hade vi som förslag innan han var född och han var en Måns. Joel blev det efter rätt mycket funderande hit och dit. Linus höll aldrig på att få nått namn ;-). Så kom då en tjej och vi trodde det skulle vara rätt enkelt att ge namn men inte. Anna är namnet hon fick för det var de vi kunde enas om. Skulle jag fått välja skulle hon kallas Elsa.
    De andra namnen är alla släktnamn.
  25. yvonne med 9 barn
    #13

    yvonne svarar

    HÄr kommer våra namn

    Kaj Mikael
    Pernilla Stefanie
    Jim Rasmus
    Emelie Jaqueline
    Denise Evelina
    annelie Maria
    Jessica My
    Therese Ronja
    Molly Månstråle Alicia (hon är den enda med 3 namn för att svärföräldrarna tyckte inte att man kan heta molly,Tror ni jag var arg?)

    Vet inte vad namnen betyder,många namn tycker vi bara är fina, ni vet när man sitter med namn listor och ska komma överens.
    Fast namnen passar våra barn.

  26. 13
    yvonne svarar HÄr kommer våra namn

    Kaj Mikael
    Pernilla Stefanie
    Jim Rasmus
    Emelie Jaqueline
    Denise Evelina
    annelie Maria
    Jessica My
    Therese Ronja
    Molly Månstråle Alicia (hon är den enda med 3 namn för att svärföräldrarna tyckte inte att man kan heta molly,Tror ni jag var arg?)

    Vet inte vad namnen betyder,många namn tycker vi bara är fina, ni vet när man sitter med namn listor och ska komma överens.
    Fast namnen passar våra barn.

  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14

    Tessan svarar...

    1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?

    *** De heter:
    Victoria DOMINIQUE
    SIMON Per-Johan
    OSCAR Emrik Helmer
    LUDVIG Bengt Olav

    2. Vad namnet betyder?

    *** Har faktiskt inte funderat på betydelserna innan men Victoria betyder seger, Simon betyder bönhörelse, Oscar betyder gud och spjut (typ) och Ludvig betyder berömd och kämpe.

    3. Hur de fick namnen?

    *** Dottern fick sina namn för att jag helt enkelt tyckte dom var fina. Pojkarna har fått sina mellannamn efter min morfar, min farfar och min pappa och makens morfar. Män i släkten som betytt mycket för oss.
  28. 14
    Tessan svarar... 1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?

    *** De heter:
    Victoria DOMINIQUE
    SIMON Per-Johan
    OSCAR Emrik Helmer
    LUDVIG Bengt Olav

    2. Vad namnet betyder?

    *** Har faktiskt inte funderat på betydelserna innan men Victoria betyder seger, Simon betyder bönhörelse, Oscar betyder gud och spjut (typ) och Ludvig betyder berömd och kämpe.

    3. Hur de fick namnen?

    *** Dottern fick sina namn för att jag helt enkelt tyckte dom var fina. Pojkarna har fått sina mellannamn efter min morfar, min farfar och min pappa och makens morfar. Män i släkten som betytt mycket för oss.
  29. Annelie 5
    #15

    Får man fråga...

    Varför du är så färst vid Japan?
    Du som verkar kunna språket...!!! ; - )
    Har barnen svårt att skriva ALLA sina namn?
    Fast man skriver ju bara sitt tilltalsnamn många år!
    Eva-Ley, vafrifårn kommer det namnet då?(Fint!)
  30. 15
    Får man fråga... Varför du är så färst vid Japan?
    Du som verkar kunna språket...!!! ; - )
    Har barnen svårt att skriva ALLA sina namn?
    Fast man skriver ju bara sitt tilltalsnamn många år!
    Eva-Ley, vafrifårn kommer det namnet då?(Fint!)
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16

    Jag är japanska :)

    Eller ja, bara till 50%, men ändå!

    De som kan skriva har inga problem att skriva alla sina namn :)

    Mitt namn är en kombination sammansatt av mina föräldrar, Eva bestämde min mor (som är svenska) och Ley är en försvenskad stavning av det japanska namnet Rei som betyder typ \"elegans, grace\"
  32. 16
    Jag är japanska :) Eller ja, bara till 50%, men ändå!

    De som kan skriva har inga problem att skriva alla sina namn :)

    Mitt namn är en kombination sammansatt av mina föräldrar, Eva bestämde min mor (som är svenska) och Ley är en försvenskad stavning av det japanska namnet Rei som betyder typ \"elegans, grace\"
  33. Annelie 5
    #17

    Ovanligare namn....

    Engla - har en kompis på sin rara dotter.
    Namnet hittade dom i tidningen (Dödsannons!)
    Ofelia-
    Rakel-
    Jetamio-
    Jemima-
    Noel-
    Liam-
    Loke-
    Leon-
    Leona-
    Babel-
    Napoleon-
    Valeria-

    Du kunde kolla alla gudar... både i grekiska och nordiska mytologin!! För dina barns tidigare namn har en klang. Lycka till!
  34. 17
    Ovanligare namn.... Engla - har en kompis på sin rara dotter.
    Namnet hittade dom i tidningen (Dödsannons!)
    Ofelia-
    Rakel-
    Jetamio-
    Jemima-
    Noel-
    Liam-
    Loke-
    Leon-
    Leona-
    Babel-
    Napoleon-
    Valeria-

    Du kunde kolla alla gudar... både i grekiska och nordiska mytologin!! För dina barns tidigare namn har en klang. Lycka till!
  35. Annelie 5
    #18

    Då passar ju namnet perfekt...

    Hälften av varje! Eva-Ley!
    Kul du kunde hjälpa ME, på Mat & Dryck med att översätta japanska maträtter!! * Smile*

    Min son fick ett japanskt namn, Jiro. Fast min Jiro är super-blondin. Kritvitt hår! Finns bara två Jiro i Svrige!! Känner du den andre? hihi
  36. 18
    Då passar ju namnet perfekt... Hälften av varje! Eva-Ley!
    Kul du kunde hjälpa ME, på Mat & Dryck med att översätta japanska maträtter!! * Smile*

    Min son fick ett japanskt namn, Jiro. Fast min Jiro är super-blondin. Kritvitt hår! Finns bara två Jiro i Svrige!! Känner du den andre? hihi
  37. Annelie 5
    #19

    Kombinationen..Annelie Maria

    Jag toror att kombinationen Annelie Maria är vanlig.
    Jag heter själv Annelie, och har Maria som mellannamn!!! ;- D
  38. 19
    Kombinationen..Annelie Maria Jag toror att kombinationen Annelie Maria är vanlig.
    Jag heter själv Annelie, och har Maria som mellannamn!!! ;- D
  39. Medlem sedan
    May 2001
    #20

    billbarnens namn

    1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    Felix Åke Richard
    Tobias Richard Johan
    Pontus Lars Johan
    Sara Maria Anna

    2. Vad namnet betyder?

    Felix betyder lycka, de andra har jag inte så stor koll på.

    3. Hur de fick namnen?
    Felix - maken bestämde (efter en seriefigur)
    Åke - hette både min farfar och makens morfar och min pappa heter Sten-Åke
    Richard - heter maken

    Tobias - bara ett namn på vår lista, som kändes helt rätt när han kom.
    Richard - pappa
    Johan - efter makens bror och min bror (vi har en del lika namn i släkterna)

    Pontus - Vet inte var det kom ifrån, men det var inte klart innan.
    Lars - efter barnens farfar
    Richard - ja ni förstår vem...

    Sara - Det namn som fanns med på bådas lista över tjejnamn. För mig är det efter min bästis när jag var liten och maken har alltid sagt att hans dotter skulle heta Sara, eller Sofia (om han fick en).
    Maria - efter min älskade farmor (jag har det också som andranamn)
    Anna - det heter jag och eftersom alla andra heter Richard är det väl inte mer än rätt att hon fick båda mina namn :)
  40. 20
    billbarnens namn 1. Vad heter barnen: förnamn + mellan namn?
    Felix Åke Richard
    Tobias Richard Johan
    Pontus Lars Johan
    Sara Maria Anna

    2. Vad namnet betyder?

    Felix betyder lycka, de andra har jag inte så stor koll på.

    3. Hur de fick namnen?
    Felix - maken bestämde (efter en seriefigur)
    Åke - hette både min farfar och makens morfar och min pappa heter Sten-Åke
    Richard - heter maken

    Tobias - bara ett namn på vår lista, som kändes helt rätt när han kom.
    Richard - pappa
    Johan - efter makens bror och min bror (vi har en del lika namn i släkterna)

    Pontus - Vet inte var det kom ifrån, men det var inte klart innan.
    Lars - efter barnens farfar
    Richard - ja ni förstår vem...

    Sara - Det namn som fanns med på bådas lista över tjejnamn. För mig är det efter min bästis när jag var liten och maken har alltid sagt att hans dotter skulle heta Sara, eller Sofia (om han fick en).
    Maria - efter min älskade farmor (jag har det också som andranamn)
    Anna - det heter jag och eftersom alla andra heter Richard är det väl inte mer än rätt att hon fick båda mina namn :)
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Romantiska namn / sago namn?
    By Prins-mamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-07-15, 08:30
  2. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  3. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar