AD-droppar.
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    AD-droppar.

    Ger ni det?
  2. 1
    AD-droppar. Ger ni det?
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Ooops!!

    Näää det var längesen nu, men jag tänkte på det häromdan i alla fall, räknas det? ;)
  4. 2
    Ooops!! Näää det var längesen nu, men jag tänkte på det häromdan i alla fall, räknas det? ;)
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    *s* Ja, man kan ju HOPPAS iaf!

    Jag har varit jätteslarvig med dropparna till bägge tjejerna och jag skäms verkligen..!
    Jag måste börja ge dom nu!
  6. 3
    *s* Ja, man kan ju HOPPAS iaf! Jag har varit jätteslarvig med dropparna till bägge tjejerna och jag skäms verkligen..!
    Jag måste börja ge dom nu!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    AD-va för nåt!?

    Nä, det har varit dåligt med det... Tror att Tindra har fått det sammanlagt 3 ggr i sitt liv... Ojdå...
  8. 4
    AD-va för nåt!? Nä, det har varit dåligt med det... Tror att Tindra har fått det sammanlagt 3 ggr i sitt liv... Ojdå...
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    Samma här..

    *Sparkar mig själv i baken*
  10. 5
    Samma här.. *Sparkar mig själv i baken*
  11. Medlem sedan
    Oct 2004
    #6

    Undrar just...

    vart jag har gjort av den flaskan...? Kanske bättre att skaffa en ny och försöka på nytt.... Fast med mitt minne vet jag ju hur det blir..... :P
  12. 6
    Undrar just... vart jag har gjort av den flaskan...? Kanske bättre att skaffa en ny och försöka på nytt.... Fast med mitt minne vet jag ju hur det blir..... :P
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    Nähä

    Det glömmer jag och flaskan är slut och jag glömde be om en ny när vi var på 1½ års kontroll, men Matilda fick nog inte en droppe efter 1 års dagen (på den tiden skulle dom ha upp till 1 år varje dag och sen i månader med R i upp till 5 år)Och hon är pigg och kry!
  14. 7
    Nähä Det glömmer jag och flaskan är slut och jag glömde be om en ny när vi var på 1½ års kontroll, men Matilda fick nog inte en droppe efter 1 års dagen (på den tiden skulle dom ha upp till 1 år varje dag och sen i månader med R i upp till 5 år)Och hon är pigg och kry!
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8

    Puck...

    inte på besök här inte... det var på en annan sida juhe
  16. 8
    Puck... inte på besök här inte... det var på en annan sida juhe
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Jajamensan!

    Både till Mirran och storasyrran Elvira. Med gemensamma krafter kommer jag och mannen ihåg det åtminstone 9 ggr av 10! Finns väl en vits med att man ska ge sådana, så jag ska hålla ut till Mirran är 2 iallafall (nya rön nu ju, att man inte ska ha sommaruppehåll utan köra på fram till 2 år).
  18. 9
    Jajamensan! Både till Mirran och storasyrran Elvira. Med gemensamma krafter kommer jag och mannen ihåg det åtminstone 9 ggr av 10! Finns väl en vits med att man ska ge sådana, så jag ska hålla ut till Mirran är 2 iallafall (nya rön nu ju, att man inte ska ha sommaruppehåll utan köra på fram till 2 år).
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10

    Vad

    duktig du är! Finns säkert en jättebra anledning till att de ska ha de där dropparna, men såna dagliga saker kan inte mitt minne hålla reda på. Inte till mig själv heller för den delen...
  20. 10
    Vad duktig du är! Finns säkert en jättebra anledning till att de ska ha de där dropparna, men såna dagliga saker kan inte mitt minne hålla reda på. Inte till mig själv heller för den delen...
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Får väl tillägga då...

    ... fastän det lite förstör min egen duktighet... att det många gånger är storasyrran Elvira som kommer ihåg AD-dropparna - hon ÄLSKAR nämligen AD-droppar och hade kunnat klämma en hel flaska om hon bara fick... hi hi...
  22. 11
    Får väl tillägga då... ... fastän det lite förstör min egen duktighet... att det många gånger är storasyrran Elvira som kommer ihåg AD-dropparna - hon ÄLSKAR nämligen AD-droppar och hade kunnat klämma en hel flaska om hon bara fick... hi hi...
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12

    Jaha ja...

    Duktig dotter du har! Har för mig att jag också älskade AD-droppar när jag var liten. Smakade på dem när vi skulle börja ge Tindra och kan inte förstååå hur jag kunde tycka att det var som godis...
  24. 12
    Jaha ja... Duktig dotter du har! Har för mig att jag också älskade AD-droppar när jag var liten. Smakade på dem när vi skulle börja ge Tindra och kan inte förstååå hur jag kunde tycka att det var som godis...
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Men...

    De vi fick när vi var små var ju vattenlösliga & smakade pepparmint (förvarades i kylen). De som Hanna & Theo fått är oljelösliga & smakar ingenting.
  26. 13
    Men... De vi fick när vi var små var ju vattenlösliga & smakade pepparmint (förvarades i kylen). De som Hanna & Theo fått är oljelösliga & smakar ingenting.
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14

    Aha...

    Då var det kanske inte mitt minne det var fel på då... :)
  28. 14
    Aha... Då var det kanske inte mitt minne det var fel på då... :)
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Man brukar få välja

    om man vill ha vattenlösliga som förvaras i kylen (de luktar pepparmint,vill dock inte smaka själv...)eller oljebaserade som kan förvaras i rumstemperatur.
    Jag har kört på de vattenlösliga för alla barnen gillar dem.
  30. 15
    Man brukar få välja om man vill ha vattenlösliga som förvaras i kylen (de luktar pepparmint,vill dock inte smaka själv...)eller oljebaserade som kan förvaras i rumstemperatur.
    Jag har kört på de vattenlösliga för alla barnen gillar dem.
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16

    Inte på vårt BVC =(

    Fick de oljelösliga (tyvärr) *hähähä*
  32. 16
    Inte på vårt BVC =( Fick de oljelösliga (tyvärr) *hähähä*
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17

    Ja, varje dag.

    Väldigt få gånger som vi har glömt och ge dropparna. Går på rutin på nåt sätt. Sommaren ska vi göra uppehåll, det sa dom på bvc att man ska göra.
  34. 17
    Ja, varje dag. Väldigt få gånger som vi har glömt och ge dropparna. Går på rutin på nåt sätt. Sommaren ska vi göra uppehåll, det sa dom på bvc att man ska göra.
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Vattenlösliga modellen..

    .. hos oss.. därav Elviras förtjusning!
  36. 18
    Vattenlösliga modellen.. .. hos oss.. därav Elviras förtjusning!
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19

    Nej, har slutat

    efter att Socialstyrelsen slutade att rekommendera det! Finns någonstans på nätet. Då la vi av.
  38. 19
    Nej, har slutat efter att Socialstyrelsen slutade att rekommendera det! Finns någonstans på nätet. Då la vi av.
  39. Medlem sedan
    Feb 2002
    #20

    eller är det socialstyrelsen?

    Letar lite och kan inte hitta något. Ska berätta om jag hittar länken!
  40. 20
    eller är det socialstyrelsen? Letar lite och kan inte hitta något. Ska berätta om jag hittar länken!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. D-droppar?
    By Rubina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 12:32
  2. AD droppar blir D droppar.
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 09:43
  3. AD-droppar
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 12:09
  4. AD droppar?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 15:30
  5. AD-droppar, hur gör ni?
    By anar in forum _0406 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar