Tack för svar...
_0401 Januaribarn
  1. Eleonor m Cesar & Bianca
    #1

    Tack för svar...

    om mina dagisvåndor. Idag gick det dock bra igen, de var ute en stund på gården och då hade han spontant sökt upp lite äldre barn som lekte en bit bort. Dessutom träffar de ju ofta barnen från grannavdelningen, ibland slås de ihop osv. Han sov 2 timmar där idag, så nu verkar det som förut igen och han var glad efteråt.

    Personalen kunde ha varit bättre förstås. Imorse när jag lämnade Cesar och försynt frågade om han inte kunde få sova i det gamla rummet som tidigare så fick jag en lite fräsig kommentar av den 19-åriga barnskötaren: \"Jamen jag SA ju det igår att han skulle få göra det idag...\"

    Visserligen bad hon spontant om ursäkt för det sedan, skyllde på stress, men det gör ju att man tappar respekten för åtminstone henne. Nåja. Vi kör så här så får vi se senare hur det verkar.

    Kram på er!
  2. 1
    Tack för svar... om mina dagisvåndor. Idag gick det dock bra igen, de var ute en stund på gården och då hade han spontant sökt upp lite äldre barn som lekte en bit bort. Dessutom träffar de ju ofta barnen från grannavdelningen, ibland slås de ihop osv. Han sov 2 timmar där idag, så nu verkar det som förut igen och han var glad efteråt.

    Personalen kunde ha varit bättre förstås. Imorse när jag lämnade Cesar och försynt frågade om han inte kunde få sova i det gamla rummet som tidigare så fick jag en lite fräsig kommentar av den 19-åriga barnskötaren: \"Jamen jag SA ju det igår att han skulle få göra det idag...\"

    Visserligen bad hon spontant om ursäkt för det sedan, skyllde på stress, men det gör ju att man tappar respekten för åtminstone henne. Nåja. Vi kör så här så får vi se senare hur det verkar.

    Kram på er!
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Hej

    Vad skönt att Cesar gillade dagis bättre idag. Du får nog ge dagiset lite tid för att de ska komma iordning i lokalerna och med personalsammansättningen. Det är nog inte helt enkelt för dem heller med ny avdelning, nya lokaler som inte är klara för verksamheten samt många små barn som är ledsna ofta.

    Det är tråkigt att Cesar inte har några jämnåriga att leka med men om de är tillsammans med grannavdeleningen ofta så hittar han snabbt nya vänner där. Och när de mindre barnen blivit lite större och inte är ledsna så ofta så kommer Cesar alldeles säkert att ha jättekul tillsammans med dem :)

    Hoppas att din magkänsla för dagiset blir bättre, annars kan du kanske byta när Bianca ska skolas in?

    *kram*
  4. 2
    Hej Vad skönt att Cesar gillade dagis bättre idag. Du får nog ge dagiset lite tid för att de ska komma iordning i lokalerna och med personalsammansättningen. Det är nog inte helt enkelt för dem heller med ny avdelning, nya lokaler som inte är klara för verksamheten samt många små barn som är ledsna ofta.

    Det är tråkigt att Cesar inte har några jämnåriga att leka med men om de är tillsammans med grannavdeleningen ofta så hittar han snabbt nya vänner där. Och när de mindre barnen blivit lite större och inte är ledsna så ofta så kommer Cesar alldeles säkert att ha jättekul tillsammans med dem :)

    Hoppas att din magkänsla för dagiset blir bättre, annars kan du kanske byta när Bianca ska skolas in?

    *kram*

Liknande trådar

  1. TACK för era svar om val!
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 21:07
  2. tack! tack! snälla ni för era svar
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 18:11
  3. Tack för svar
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 07:16
  4. Tack för era svar
    By ellatova in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 20:50
  5. Tack tack för alla svar om....
    By LenaH in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar