Hur många timmar går era barn..
Småbarn
  1. Mama
    #1

    Hur många timmar går era barn..

    på dagis??

    Jag har jobbat 80% nu och varit ledig en dag/v. Dessutom har jag jobbat oregelbundna tider så min son har inte varit på dagis så mycket.
    Men nu har jag fått nytt jobb som innebär dagtid och butikstider.
    Eftersom han går på Montessori måste han lämnas 8.30 och min man kommer att hämta hoom vid fyra. Dessutom kommer farmor att hämta vid 13 en dag i veckan.

    Jag har verkligen ångest över att han måste vara där så mycket!
    Vill gärna veta hur ni har det?
  2. 1
    Hur många timmar går era barn.. på dagis??

    Jag har jobbat 80% nu och varit ledig en dag/v. Dessutom har jag jobbat oregelbundna tider så min son har inte varit på dagis så mycket.
    Men nu har jag fått nytt jobb som innebär dagtid och butikstider.
    Eftersom han går på Montessori måste han lämnas 8.30 och min man kommer att hämta hoom vid fyra. Dessutom kommer farmor att hämta vid 13 en dag i veckan.

    Jag har verkligen ångest över att han måste vara där så mycket!
    Vill gärna veta hur ni har det?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Jobbar 80 %

    Både maken och jag har dagtidsjobb. Dottern börjar runt 7.30.
    Varannan vecka är jag ledig fredag, varannan slutar jag 12. Den dan går hon till ca 13.
    Annars ser det ut som så:
    7.30-16.15
    7.30-16.15
    7.30-13.30 (farfars hämtar)
    7.30-17.15
    Ledig alt till 13.
  4. 2
    Jobbar 80 % Både maken och jag har dagtidsjobb. Dottern börjar runt 7.30.
    Varannan vecka är jag ledig fredag, varannan slutar jag 12. Den dan går hon till ca 13.
    Annars ser det ut som så:
    7.30-16.15
    7.30-16.15
    7.30-13.30 (farfars hämtar)
    7.30-17.15
    Ledig alt till 13.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3

    Tja - den gamla diskussionen

    om vad som är länge på dagis.

    Min son har alltid gått från 7:30 till 16:30 - och det kommer senaste tillskottet i familjen också göra från hösten (när han är 1 år).

    Och med de dagistiderna hinner jag precis jobba 75% om jag hoppar över lunchen.

    Vad jag vill säga egentligen är att man går på dagis så länge man behöver varje dag och det finns barn som går kortare dagar och det finns de som går längre dagar... och 8:30 till 16:00 är inte länge tycker jag utan ganska normalt.
  6. 3
    Tja - den gamla diskussionen om vad som är länge på dagis.

    Min son har alltid gått från 7:30 till 16:30 - och det kommer senaste tillskottet i familjen också göra från hösten (när han är 1 år).

    Och med de dagistiderna hinner jag precis jobba 75% om jag hoppar över lunchen.

    Vad jag vill säga egentligen är att man går på dagis så länge man behöver varje dag och det finns barn som går kortare dagar och det finns de som går längre dagar... och 8:30 till 16:00 är inte länge tycker jag utan ganska normalt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Det varierar..

    ..beroende på hur mitt schema ser ut. Är jag schemafri så går de 8.30-15.
    Är jag schemalagd på förmiddagen så går de 7-15. Och är jag schemalagd hela dagen så går de 7-16, då hämtar pappa. I värsta fall kan de gå 7-17. Men så lite som möjligt.

    Vad som är mycket beror väl på barnet. Min son som går på fritids, han hade gärna gått på fritids om han hade fått. Mellandottern har en autismstörning och mår bäst om hon får gå mellan 8.39-15 och inte en minut mer. Så 6 timmar för 4-åringen är i mesta laget, medan 10 timmar är i minsta laget för min 6-åring (åtminstone om han får bestämma)
  8. 4
    Det varierar.. ..beroende på hur mitt schema ser ut. Är jag schemafri så går de 8.30-15.
    Är jag schemalagd på förmiddagen så går de 7-15. Och är jag schemalagd hela dagen så går de 7-16, då hämtar pappa. I värsta fall kan de gå 7-17. Men så lite som möjligt.

    Vad som är mycket beror väl på barnet. Min son som går på fritids, han hade gärna gått på fritids om han hade fått. Mellandottern har en autismstörning och mår bäst om hon får gå mellan 8.39-15 och inte en minut mer. Så 6 timmar för 4-åringen är i mesta laget, medan 10 timmar är i minsta laget för min 6-åring (åtminstone om han får bestämma)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Jobbar knappt 70%

    med ett oregelbundet schema, men oftast går våra grabbar till skolan själva (de börjar 8.10) och jag lämnar vår tjej till fröskolan kvart i nio och hämtar mellan halv tre och tre, de dagar jag arbetar. Sen arbetar min man 90% så varannan onsdag och varannan fredag är barnen lediga från barnomsorg.
  10. 5
    Jobbar knappt 70% med ett oregelbundet schema, men oftast går våra grabbar till skolan själva (de börjar 8.10) och jag lämnar vår tjej till fröskolan kvart i nio och hämtar mellan halv tre och tre, de dagar jag arbetar. Sen arbetar min man 90% så varannan onsdag och varannan fredag är barnen lediga från barnomsorg.
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    Jobbar 100%

    och det gör även sambon. A går på dagis mellan 7.30-15 måndagar och fredag och 7.30-16 de andra dagarna. Rätt så länga dagar för en tvååring men han gallskriker och vill absolut inte gå hem när vi kommer och hämtar så han verkar trivas där ;)

    En nyfiken fråga bara; varför måste man lämna kl 8.30 på ett Montessoridagis?
  12. 6
    Jobbar 100% och det gör även sambon. A går på dagis mellan 7.30-15 måndagar och fredag och 7.30-16 de andra dagarna. Rätt så länga dagar för en tvååring men han gallskriker och vill absolut inte gå hem när vi kommer och hämtar så han verkar trivas där ;)

    En nyfiken fråga bara; varför måste man lämna kl 8.30 på ett Montessoridagis?
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    tycker inte det är mycket...

    våra barn går från 7.30 till 15.30-16 (beroende på hur snabbt vi kommer iväg från jobbet)
    På fredagarna hämtas de innan 14.
    Jag tycker inte dina tider var långa, det kommer gå jättebra!
  14. 7
    tycker inte det är mycket... våra barn går från 7.30 till 15.30-16 (beroende på hur snabbt vi kommer iväg från jobbet)
    På fredagarna hämtas de innan 14.
    Jag tycker inte dina tider var långa, det kommer gå jättebra!
  15. gwendolyn
    #8

    jag tycker det låter som

    en ganska normal dagisdag för barn med hel elelr deltidsarbetade föräldrar beroende på restider. hur gammal är han? vår treåring går 8-15.30 varje dag.
  16. 8
    jag tycker det låter som en ganska normal dagisdag för barn med hel elelr deltidsarbetade föräldrar beroende på restider. hur gammal är han? vår treåring går 8-15.30 varje dag.
  17. Cecilia m. små troll
    #9

    När min dotter

    ska gå i höst kommer det att bli 7.30-12.30 fyra dagar/vecka, ledig fredagar. Då har båda vi föräldrar möjlighet att lägga en del av vårt arbete hemifrån och vi jobbar båda deltid dessutom.

  18. 9
    När min dotter ska gå i höst kommer det att bli 7.30-12.30 fyra dagar/vecka, ledig fredagar. Då har båda vi föräldrar möjlighet att lägga en del av vårt arbete hemifrån och vi jobbar båda deltid dessutom.

  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Adam som fyller 4 idag går

    på dagis från 7.45 till 14.30 varje dag. Känns lagom för honom tycker jag.
  20. 10
    Adam som fyller 4 idag går på dagis från 7.45 till 14.30 varje dag. Känns lagom för honom tycker jag.
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    Grattis på födelsedagen då! *imt*

  22. 11
    Grattis på födelsedagen då! *imt*
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12

    ca 35 - 40 timmar beroende på

    stockholmstrafiken. Vi jobbar båda 90%.

    Lämnar barnen kl 8 och hämtar mellan 15:30-16:00.

    Barnen är 2 och 4.
  24. 12
    ca 35 - 40 timmar beroende på stockholmstrafiken. Vi jobbar båda 90%.

    Lämnar barnen kl 8 och hämtar mellan 15:30-16:00.

    Barnen är 2 och 4.
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Mina barn går..

    9-15.30 4 dagar
    9.16.30 1 dag.

    Både jag och sambon har ibland nån ledig dag mitt i veckan och då får de vara hemma om de vill.

    Så det blir inte fullt 30 timmar.

    Sambon börjar jobba kl 7 och jag inte förräns 10 så därför har de inte så tidiga mornar och heller inte så långa dagar då sambon slutar lite tidigare.
  26. 13
    Mina barn går.. 9-15.30 4 dagar
    9.16.30 1 dag.

    Både jag och sambon har ibland nån ledig dag mitt i veckan och då får de vara hemma om de vill.

    Så det blir inte fullt 30 timmar.

    Sambon börjar jobba kl 7 och jag inte förräns 10 så därför har de inte så tidiga mornar och heller inte så långa dagar då sambon slutar lite tidigare.
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    Jobbar 50%

    men tar på mig extradagar ibland. Och jobbar oregelbundna tider han kanske är på dagis högst 18 tim i veckan.
  28. 14
    Jobbar 50% men tar på mig extradagar ibland. Och jobbar oregelbundna tider han kanske är på dagis högst 18 tim i veckan.
  29. Zukits med Filip
    #15

    Min son

    Filip 19 månader går 8-16.15 i vanliga fall. På fredagar hämtas han kl 14.30 och 1 gång i veckan hämtar morföräldrar kl 15.

    Jag tycker inte det verkar vara så långa dagar. Min son sover i alla fall bort 1,5-2 timmar på vilan och då ´blir det inte så många timmar kvar.
  30. 15
    Min son Filip 19 månader går 8-16.15 i vanliga fall. På fredagar hämtas han kl 14.30 och 1 gång i veckan hämtar morföräldrar kl 15.

    Jag tycker inte det verkar vara så långa dagar. Min son sover i alla fall bort 1,5-2 timmar på vilan och då ´blir det inte så många timmar kvar.
  31. Zukits med Filip
    #16

    tillägg, jag jobbar 75% Imt

    .
  32. 16
    tillägg, jag jobbar 75% Imt .
  33. Mama
    #17

    Då börjar den pedagogiska

    tiden och då ska alla barn vara lämnade för att de andra inte ska bli störda och avbrutna i sin verksamhet.
  34. 17
    Då börjar den pedagogiska tiden och då ska alla barn vara lämnade för att de andra inte ska bli störda och avbrutna i sin verksamhet.
  35. Limarelli
    #18

    Jag jobbar 90%

    Min son (4 år)går 7.45-15.15 tre dagar, en dag hämtar mormor 13 och fredagar går han till 14.15. Tycker att det är ok tider, men skulle inte vilja ha längre dagar för honom. Tycker att dina tider låter bra!
  36. 18
    Jag jobbar 90% Min son (4 år)går 7.45-15.15 tre dagar, en dag hämtar mormor 13 och fredagar går han till 14.15. Tycker att det är ok tider, men skulle inte vilja ha längre dagar för honom. Tycker att dina tider låter bra!
  37. A
    #19

    Hela långa dagen...

    8.30 till 17.30.
    Alltså 45 timmar i veckan. Själv jobbar jag runt 55 tim.
  38. 19
    Hela långa dagen... 8.30 till 17.30.
    Alltså 45 timmar i veckan. Själv jobbar jag runt 55 tim.
  39. Solsken m Daniel
    #20

    27 timmar i veckan

    Egentligen ville vi bara ha 20, men för att anpassa oss efter aktiviteter och sovtid, så blev det 27...

    Halv nio till fyra är bra tider tycker jag, det är nog där vi också hamnar när Daniel har blivit lite större och vi inte kan ta ut FP mer.
  40. 20
    27 timmar i veckan Egentligen ville vi bara ha 20, men för att anpassa oss efter aktiviteter och sovtid, så blev det 27...

    Halv nio till fyra är bra tider tycker jag, det är nog där vi också hamnar när Daniel har blivit lite större och vi inte kan ta ut FP mer.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur många timmar är era barn på dagis?
    By Misell in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 13:00
  2. Hur många timmar går era barn?
    By kajsa kavat in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 17:52
  3. hur många timmar får barn till
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 14:13
  4. Hur många timmar sover era barn?
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 16:26
  5. Hur många timmar sover era barn?
    By vinecooler in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 16:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar