40 årsfest?
Hem & fritid
  1. Smillan
    #1

    40 årsfest?

    Är gift och har tre barn 2-8 år. jag har en mycket liten familj och nästan ingen släkt vare sig på min eller min makes sida. Funderar på ett öppet hus med vänner och deras barn men är rädd för att det blir för stökigt och för mycket jobb för mig med att plocka disk och serva,
    Behöver förslag på hur man kan fira sin 40 års dag så att det blir MIN dag´. Tack.
  2. 1
    40 årsfest? Är gift och har tre barn 2-8 år. jag har en mycket liten familj och nästan ingen släkt vare sig på min eller min makes sida. Funderar på ett öppet hus med vänner och deras barn men är rädd för att det blir för stökigt och för mycket jobb för mig med att plocka disk och serva,
    Behöver förslag på hur man kan fira sin 40 års dag så att det blir MIN dag´. Tack.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Be om hjälp!

    Vi är för dåliga på att be om hjälp. Berätta för föräldar/svärföräldrar eller vilka du har förtroende för att du gärna vill ha öppet hus. Planera menyn, handla in och be om hjälp att göra rätterna. Mamma kan göra pajer, svärmor paté osv - det är inte så farligt när man har hand om en rätt bara. På själva dagen så använd engångsgrejor - helt ok. Eller hyr - då tar de in det odiskat (kolla att just den firman gör så) och diskar i stora maskiner som de har. Maken och släkten får sköta buffébordet medan du sitter och blir firad. Ev kan du hyra in några tonåringar som säkert vill agera servitörer om de får en slant. Gå bara igenom med dem någon dag innan vad som ingår i jobbet och se till att de frågar din man om det är något och inte dig på den stora dagen :)

    Lycka till!

  4. 2
    Be om hjälp! Vi är för dåliga på att be om hjälp. Berätta för föräldar/svärföräldrar eller vilka du har förtroende för att du gärna vill ha öppet hus. Planera menyn, handla in och be om hjälp att göra rätterna. Mamma kan göra pajer, svärmor paté osv - det är inte så farligt när man har hand om en rätt bara. På själva dagen så använd engångsgrejor - helt ok. Eller hyr - då tar de in det odiskat (kolla att just den firman gör så) och diskar i stora maskiner som de har. Maken och släkten får sköta buffébordet medan du sitter och blir firad. Ev kan du hyra in några tonåringar som säkert vill agera servitörer om de får en slant. Gå bara igenom med dem någon dag innan vad som ingår i jobbet och se till att de frågar din man om det är något och inte dig på den stora dagen :)

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. 40-årsfest!
    By lillta in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 18:01
  2. 30-årsfest mat.....
    By Lättare-fia in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 14:04
  3. 25-årsfest!!
    By Idahe in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 16:56
  4. 30 årsfest
    By Sofia m Ludvig in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 13:22
  5. 40-årsfest!
    By sarap in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 20:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar