ang högskoleprov
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Linda
    #1

    ang högskoleprov

    Kan man söka in till en utbildning enbart på högskoleprovet om man t ex saknar betyg i nåt ämne?
    Jag tänkte göra högskoleprovet och håller på att läsa in två ämnen, och jag kommer troligen att få mina betyg. Men man kan ju alltid misslyckas.
  2. 1
    ang högskoleprov Kan man söka in till en utbildning enbart på högskoleprovet om man t ex saknar betyg i nåt ämne?
    Jag tänkte göra högskoleprovet och håller på att läsa in två ämnen, och jag kommer troligen att få mina betyg. Men man kan ju alltid misslyckas.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Du kan göra

    HP utan fullständig betyg. Men du måste ha alla betygen för att kunna konkurrera om plats på högskolan.
  4. 2
    Du kan göra HP utan fullständig betyg. Men du måste ha alla betygen för att kunna konkurrera om plats på högskolan.
  5. LaMolntuss
    #3

    Ja - det kan du, kanske...!

    Jag kom själv in på min utbildning så.

    \"Du som inte har slut-/avgångsbetyg, men är 25 år och har arbetat i minst fyra år samt har dokumenterade kunskaper i svenska B och engelska A, kan genom detta uppfylla kravet på grundläggande behörighet till högskolestudier.\"

    Observera att det kan finnas specifika förkunskapskrav för just din utbildning.
  6. 3
    Ja - det kan du, kanske...! Jag kom själv in på min utbildning så.

    \"Du som inte har slut-/avgångsbetyg, men är 25 år och har arbetat i minst fyra år samt har dokumenterade kunskaper i svenska B och engelska A, kan genom detta uppfylla kravet på grundläggande behörighet till högskolestudier.\"

    Observera att det kan finnas specifika förkunskapskrav för just din utbildning.
  7. Linda
    #4

    har jag alltså inte fullständiga

    betyg kan jag då inte söka enbart på högskoleprovet, har uppfattat rätt?
    Om man gör hp ni i vår och söker till ht och inte kommer in måste jag göra ett nytt hp till nästa gång jag söker?
  8. 4
    har jag alltså inte fullständiga betyg kan jag då inte söka enbart på högskoleprovet, har uppfattat rätt?
    Om man gör hp ni i vår och söker till ht och inte kommer in måste jag göra ett nytt hp till nästa gång jag söker?
  9. Linda
    #5

    precis så var det en

    kompis som sa till mig, det var därför jag måste fråga er här också.
  10. 5
    precis så var det en kompis som sa till mig, det var därför jag måste fråga er här också.
  11. Tokaungen
    #6

    Ditt resultat

    håller i fem år så du måste inte göra ett nytt. Däremot är det många som gör provet flera gånger för att förbätrtra sina resultat. Glöm inte att kolla de särskilda krav som din utbildning har. Det är inte säkert att du blir behörig att söka om du enbart söker på hp och utan avgångsbetyg.
  12. 6
    Ditt resultat håller i fem år så du måste inte göra ett nytt. Däremot är det många som gör provet flera gånger för att förbätrtra sina resultat. Glöm inte att kolla de särskilda krav som din utbildning har. Det är inte säkert att du blir behörig att söka om du enbart söker på hp och utan avgångsbetyg.

Liknande trådar

  1. högskoleprov
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-08-08, 21:45
  2. Off to bed Högskoleprov
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-22, 21:51
  3. Ang högskoleprov
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 16:48
  4. Ang högskoleprov
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 03:02
  5. Högskoleprov
    By Pluggar på in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 21:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar