Jag och min dotter
  1. Lilla jag
    #1

    Jag och min dotter

    har varit och bowlat i kväll.Sambon var hemma med lill-killen.Jag skulle komma hem till kl sju då han ville gå på ett årsmöte här i byn.Det var inget jätteviktigt,men han tyckte att det skulle vara intressant. På bowlingen hade vi det så mysigt och min pappa kom och bjöd oss på fika efteråt.Detta årsmöte var som bortblåst för mig.Jag glömde verkligen av detta. Jag skulle ALDRIG strunta i att komma hem och säga att jag glömde,men det säger min sambo.Han var såååå arg att jag inte var vatten värd.Nu skulle han göra igen med att \"glömma \"nästa gång jag ville på något.
    Jag sa förlåt flera ggr ,men han varken lyssna ellr förstod mig.
    Har han rätt att bli såhär mot mig ?
    Varför lyssnar han inte på mig ?
  2. 1
    Jag och min dotter har varit och bowlat i kväll.Sambon var hemma med lill-killen.Jag skulle komma hem till kl sju då han ville gå på ett årsmöte här i byn.Det var inget jätteviktigt,men han tyckte att det skulle vara intressant. På bowlingen hade vi det så mysigt och min pappa kom och bjöd oss på fika efteråt.Detta årsmöte var som bortblåst för mig.Jag glömde verkligen av detta. Jag skulle ALDRIG strunta i att komma hem och säga att jag glömde,men det säger min sambo.Han var såååå arg att jag inte var vatten värd.Nu skulle han göra igen med att \"glömma \"nästa gång jag ville på något.
    Jag sa förlåt flera ggr ,men han varken lyssna ellr förstod mig.
    Har han rätt att bli såhär mot mig ?
    Varför lyssnar han inte på mig ?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    Ehh...

    ...ÅRSmöte låter som något som kommer en gång per år - det är ju lixom inte som att gå och bowla en annan kväll.

    Och, att han inte lyssnar på dig, hmm... pja, ni kanske inte lyssnar så bra på varandra, då? Du \"glömde\" ju hans grej, och förmodligen bröt du ett avtal han tyckte ni hade ingått, om att han skulle kunna gå på mötet.

    Om han inte ringde dig på mobilen (fast den kanske inte hörs i en bowlinghall?), så visade han tvärtom mer hänsyn än vad många skulle gjort - jag tror kanske normen bland människor skulle vara att undra lite innan mötet började, var du höll hus. Han lät dig uppenbarligen hållas, för att han förstod att du hade det trevligt, kanske?

    Klart han blir arg. Skulle jag med blivit. Pacta Sunt Servanda - Avtal skall hållas.

    Sedan berättigar naturligtvis inte det en massa underliga hämndaktioner. Men arg, det är väl bäst att han får vara en stund; du gjorde fel, han kan väl få känna sig lite rättmätigt förbannad en liten stund - det går säkert över rätt snart, om du låter honom hållas.

    Vad som däremot kan få åtminstone mig att *fullständigt* tappa det, är människor som ändå inte kan låta bli att försöka få till det som om att de inte _egentligen_ gjorde något fel... I synnerhet om jag vet att den typen av slingrande skulle mätas med iskalla blickar från den som just nu försöker slingra sig själv...

    Så. Ta det som en kvinna. ;-)
  4. 2
    Ehh... ...ÅRSmöte låter som något som kommer en gång per år - det är ju lixom inte som att gå och bowla en annan kväll.

    Och, att han inte lyssnar på dig, hmm... pja, ni kanske inte lyssnar så bra på varandra, då? Du \"glömde\" ju hans grej, och förmodligen bröt du ett avtal han tyckte ni hade ingått, om att han skulle kunna gå på mötet.

    Om han inte ringde dig på mobilen (fast den kanske inte hörs i en bowlinghall?), så visade han tvärtom mer hänsyn än vad många skulle gjort - jag tror kanske normen bland människor skulle vara att undra lite innan mötet började, var du höll hus. Han lät dig uppenbarligen hållas, för att han förstod att du hade det trevligt, kanske?

    Klart han blir arg. Skulle jag med blivit. Pacta Sunt Servanda - Avtal skall hållas.

    Sedan berättigar naturligtvis inte det en massa underliga hämndaktioner. Men arg, det är väl bäst att han får vara en stund; du gjorde fel, han kan väl få känna sig lite rättmätigt förbannad en liten stund - det går säkert över rätt snart, om du låter honom hållas.

    Vad som däremot kan få åtminstone mig att *fullständigt* tappa det, är människor som ändå inte kan låta bli att försöka få till det som om att de inte _egentligen_ gjorde något fel... I synnerhet om jag vet att den typen av slingrande skulle mätas med iskalla blickar från den som just nu försöker slingra sig själv...

    Så. Ta det som en kvinna. ;-)
  5. Lilla jag
    #3

    Jag tyckte att

    ditt inlägg var svårt att förstå.men jag är väl dum.
    Jag förstod att du ansåg att han hade rätt att bete sig såhär, så han är väl normal då.
    Han har förresten varit ute och gått i två timmar och kommer hem och öppnar inte mun.Du sa att det skulle gå över rätt snart.Inte på han.
    suck
  6. 3
    Jag tyckte att ditt inlägg var svårt att förstå.men jag är väl dum.
    Jag förstod att du ansåg att han hade rätt att bete sig såhär, så han är väl normal då.
    Han har förresten varit ute och gått i två timmar och kommer hem och öppnar inte mun.Du sa att det skulle gå över rätt snart.Inte på han.
    suck
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Alltså...

    med all respekt men efter att ha läst lite mer om din livsituation så tycker jag din sambo låter urskum....låter som ett väldigt desktruktivt förhållande där du och barnen hela tiden får vara på er vakt.

    Ber om ursäkt, men nu när jag läst lite mer så undrar jag...vad är det som får dig att stanna? Hot eller kärlek?
  8. 4
    Alltså... med all respekt men efter att ha läst lite mer om din livsituation så tycker jag din sambo låter urskum....låter som ett väldigt desktruktivt förhållande där du och barnen hela tiden får vara på er vakt.

    Ber om ursäkt, men nu när jag läst lite mer så undrar jag...vad är det som får dig att stanna? Hot eller kärlek?
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    Som sagt...

    ...att bli lite f-ad över att någon inte håller ord, det är försvarbart.

    Men om det blir underliga hämndaktioner, så är det ju inte sunt.

    \"Rätt\" att bete sig si eller så har väl ingen, man har bara skyldigheter mot sin omgivning.
  10. 5
    Som sagt... ...att bli lite f-ad över att någon inte håller ord, det är försvarbart.

    Men om det blir underliga hämndaktioner, så är det ju inte sunt.

    \"Rätt\" att bete sig si eller så har väl ingen, man har bara skyldigheter mot sin omgivning.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6

    Hallå!

    Om du skulle få ett årsmöte, eller nåt annat som DU tyckte var viktigt, som du ansåg vara viktigt förstört för att din sambo inte dök upp som hon hade lovat, skulle inte DU bli sur? Jag skulle bli skitsur.

    Visst, alla kan begå misstag, så även jag. En gång är ingen gång, två gånger är en ful ovana. Skulle en sådan sak hända två gånger är det ett tecken på bristande respekt hos den andre, och får man inte respekt så ger man inte respekt heller. Det blir inget bra alls i slutänden.
    Om man bara accepterar det med ett leende så kommer den som gjort fel inte ens att förstå att den gjort något dumt eller fel. Nästa årsmöte brinner GARANTERAT inne, för det gjorde ju ingenting förra gången. Och nästa och nästa...

    Att inte säga till när man tycker något är fel, det är inget bra förhållande.
  12. 6
    Hallå! Om du skulle få ett årsmöte, eller nåt annat som DU tyckte var viktigt, som du ansåg vara viktigt förstört för att din sambo inte dök upp som hon hade lovat, skulle inte DU bli sur? Jag skulle bli skitsur.

    Visst, alla kan begå misstag, så även jag. En gång är ingen gång, två gånger är en ful ovana. Skulle en sådan sak hända två gånger är det ett tecken på bristande respekt hos den andre, och får man inte respekt så ger man inte respekt heller. Det blir inget bra alls i slutänden.
    Om man bara accepterar det med ett leende så kommer den som gjort fel inte ens att förstå att den gjort något dumt eller fel. Nästa årsmöte brinner GARANTERAT inne, för det gjorde ju ingenting förra gången. Och nästa och nästa...

    Att inte säga till när man tycker något är fel, det är inget bra förhållande.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7

    Att bli arg...

    ...hade han väl all rätt till. Sen är det ju bara så att alla beter sig lite olika när dom är arga. En gemensam nämnare finns ändå. De flesta säger inte dom smartaste sakerna när dom är arga. Att säga att man ska ge igen med samma mått är ju inte så smart sagt. Jag hoppas han nu efteråt inser detta fastän han inte hade fel att bli arg.

    Sedan tror jag också det är lättare att bete sig illa mot den andra om förhållandet i övrigt har problem. Motgångarna får då de positiva känslorna för parnern att försvinna helt, och då kan man kläcka ur sig sådant som skulle vara bättre att lämna osagt. Men visst kan det bli så att man säger dumheter också fast allting skulle vara frid och fröjd i förhållandet.

  14. 7
    Att bli arg... ...hade han väl all rätt till. Sen är det ju bara så att alla beter sig lite olika när dom är arga. En gemensam nämnare finns ändå. De flesta säger inte dom smartaste sakerna när dom är arga. Att säga att man ska ge igen med samma mått är ju inte så smart sagt. Jag hoppas han nu efteråt inser detta fastän han inte hade fel att bli arg.

    Sedan tror jag också det är lättare att bete sig illa mot den andra om förhållandet i övrigt har problem. Motgångarna får då de positiva känslorna för parnern att försvinna helt, och då kan man kläcka ur sig sådant som skulle vara bättre att lämna osagt. Men visst kan det bli så att man säger dumheter också fast allting skulle vara frid och fröjd i förhållandet.

  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Det är iof..

    sant men om du har läst lilla jag´s tidigare inlägg så uppvisar hennes sambo ofta ett mycket aggresivt, oberäkneligt och märkligt beteende.

    Inget jag tycker verkar vara sunt iallfall.
  16. 8
    Det är iof.. sant men om du har läst lilla jag´s tidigare inlägg så uppvisar hennes sambo ofta ett mycket aggresivt, oberäkneligt och märkligt beteende.

    Inget jag tycker verkar vara sunt iallfall.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9

    Aha.

    Nej, jag kommer inte ihåg om jag läst Lilla jags inlägg tidigare, i alla fall har jag inget bestående minne av det, så jag har ingen aning om hur hennes sambo reagerar.
  18. 9
    Aha. Nej, jag kommer inte ihåg om jag läst Lilla jags inlägg tidigare, i alla fall har jag inget bestående minne av det, så jag har ingen aning om hur hennes sambo reagerar.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Mm..inte för

    att jag precis lägger inlägg så på minnet men detta är rätt så färskt, kika några inlägg ner så hittar du hennes tidigare kommentarer.
  20. 10
    Mm..inte för att jag precis lägger inlägg så på minnet men detta är rätt så färskt, kika några inlägg ner så hittar du hennes tidigare kommentarer.
  21. Daddy Cool
    #11

    En gång e ingen gång

    har det inte hänt förr, så har han ett problem.
  22. 11
    En gång e ingen gång har det inte hänt förr, så har han ett problem.

Liknande trådar

  1. Min dotter är verkligen MIN dotter...
    By Zinita in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 16:57
  2. 5 maj - Min dotter 18 år!!!! OT
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 22:06
  3. Mer om min dotter
    By ANoNymA in forum Skolbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 12:30
  4. Nu är min dotter här!
    By e-l-m-l in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar