Hur fira bröllopsdag (OT)
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Hur fira bröllopsdag (OT)

    Vi firar ettårig bröllopsdag på söndag (Har barnvakt på lördag åt Kristin så vi firar nog då). Vad ska vi göra då? Jag är inte alls sugen på att gå på restaurang efter två veckor i Marocko med två restaurangbesök per dag. Nåt annat tips. Är helt tom i huvudet (fokuserad på jobb, flytt, jobbsökeri och städning av lght eftersom en värderingsman kommer i morgon).

    Hur brukar ni fira (ni som firar)?
  2. 1
    Hur fira bröllopsdag (OT) Vi firar ettårig bröllopsdag på söndag (Har barnvakt på lördag åt Kristin så vi firar nog då). Vad ska vi göra då? Jag är inte alls sugen på att gå på restaurang efter två veckor i Marocko med två restaurangbesök per dag. Nåt annat tips. Är helt tom i huvudet (fokuserad på jobb, flytt, jobbsökeri och städning av lght eftersom en värderingsman kommer i morgon).

    Hur brukar ni fira (ni som firar)?
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Vi kommer..

    fira 1-årig bröllopsdag i juni - än har jag inte tänkt så långt! :-) Men hade vi firat i helgen hade vi förmodligen gått ut och ätit och suttit på restaurangen läääänge och pratat, pratat och pratat. Men nu går ju alltså rest. besök bort för er.. Hm... Att äta lite god mat är ju alltid trevligt. Skulle ni inte kunna köpa hem och göra något extra gott hemma? Hjälpas åt båda två?!

    Har ni något gemensamt intresse? Något som förenar er två? Något särskilt minne, något särskilt ställe att besöka/göra?

    Hoppas du får många förslag (då kan jag alltid bihålla några utav dem tills det blir vår tur i juni.. ;) )

    *kram*

  4. 2
    Vi kommer.. fira 1-årig bröllopsdag i juni - än har jag inte tänkt så långt! :-) Men hade vi firat i helgen hade vi förmodligen gått ut och ätit och suttit på restaurangen läääänge och pratat, pratat och pratat. Men nu går ju alltså rest. besök bort för er.. Hm... Att äta lite god mat är ju alltid trevligt. Skulle ni inte kunna köpa hem och göra något extra gott hemma? Hjälpas åt båda två?!

    Har ni något gemensamt intresse? Något som förenar er två? Något särskilt minne, något särskilt ställe att besöka/göra?

    Hoppas du får många förslag (då kan jag alltid bihålla några utav dem tills det blir vår tur i juni.. ;) )

    *kram*

  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Eftersom

    vi nu har 3 barn så är det lite bökigt med barnvakt. Vi brukar laga en god tre-rätters middag med fina drycker till, och mysa i hemmets lugna vrå! :) Huvudsaken är att man är tillsammans!

    Kram
  6. 3
    Eftersom vi nu har 3 barn så är det lite bökigt med barnvakt. Vi brukar laga en god tre-rätters middag med fina drycker till, och mysa i hemmets lugna vrå! :) Huvudsaken är att man är tillsammans!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    Vi firar 10-årig förlovning

    imorgon och har planerat för en mysig familjekväll med god mat och dryck. Jag har köpt mousserande vin idag och så ska vi äta 3 rätters här hemma. Har köpt en liten present till maken...
    Om barnen somnar bra kanske det finns ork för lite mys framför brasan senare på kvällen ;)
    Vi ska för övrigt äta samma mat som vi gjorde för 10 år sedan när vi förlovade oss.
    Hoppas ni får en trevlig bröllopsdag!
  8. 4
    Vi firar 10-årig förlovning imorgon och har planerat för en mysig familjekväll med god mat och dryck. Jag har köpt mousserande vin idag och så ska vi äta 3 rätters här hemma. Har köpt en liten present till maken...
    Om barnen somnar bra kanske det finns ork för lite mys framför brasan senare på kvällen ;)
    Vi ska för övrigt äta samma mat som vi gjorde för 10 år sedan när vi förlovade oss.
    Hoppas ni får en trevlig bröllopsdag!
  9. Sourlime med Måns 0508
    #5

    Bröllopsdag

    När vi firade vår första bröllopsdag så åkte vi till Västerås och gick och åt på Pizza Hut och gick på bio. Det räckte gott åt oss. Vår nästa är inte förrens i juni och vi har inte hunnit tänka så långt.
    Ett tips är att OM ni har ekonomin till det och bor i Stocholm, så ta in på Hasseludden. Det verkar jätte mysigt.

    Kram
  10. 5
    Bröllopsdag När vi firade vår första bröllopsdag så åkte vi till Västerås och gick och åt på Pizza Hut och gick på bio. Det räckte gott åt oss. Vår nästa är inte förrens i juni och vi har inte hunnit tänka så långt.
    Ett tips är att OM ni har ekonomin till det och bor i Stocholm, så ta in på Hasseludden. Det verkar jätte mysigt.

    Kram
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Vi kommer inte

    vara barnfria så Hasseludden får vänta! ;-) Men det är ett bra förslag. Det lät skönt med bio och pizza, huvudsaken är ju att man gör nåt tillsammans.
    trevlig helg
  12. 6
    Vi kommer inte vara barnfria så Hasseludden får vänta! ;-) Men det är ett bra förslag. Det lät skönt med bio och pizza, huvudsaken är ju att man gör nåt tillsammans.
    trevlig helg
  13. Joppi med Kristin o Oskar
    #7

    Jag

    ska ta och fundera på det där med gemensamma minnen. Middag kommer vi laga en trerätters hemma.
  14. 7
    Jag ska ta och fundera på det där med gemensamma minnen. Middag kommer vi laga en trerätters hemma.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Hej

    Jag kanske är sent ute men..Några av de mysigare dagarna har jag och Petter haft som turister i vår egen stad. Nu inbegriper det iof. restaurangbesök men med frukost på Hilton har vi firat en bröllopsdag under graviditet, promenad runtåt skeppsholmen, besök Moderna museet och Arkitekturmuseet (ny utställning m. Bruno Mattson) Lunch på Moderna? Ta med thermos och drick kaffe ute på skeppsholmen?

    Stort grattis i förskott!
  16. 8
    Hej Jag kanske är sent ute men..Några av de mysigare dagarna har jag och Petter haft som turister i vår egen stad. Nu inbegriper det iof. restaurangbesök men med frukost på Hilton har vi firat en bröllopsdag under graviditet, promenad runtåt skeppsholmen, besök Moderna museet och Arkitekturmuseet (ny utställning m. Bruno Mattson) Lunch på Moderna? Ta med thermos och drick kaffe ute på skeppsholmen?

    Stort grattis i förskott!

Liknande trådar

  1. Fira 10-årig bröllopsdag
    By giggi in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 12:36
  2. Bröllopsdag
    By Queen82 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 20:02
  3. Bröllopsdag i dag
    By LovelyT in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:27
  4. Bröllopsdag!
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 11:40
  5. *hjälp* Var fira bröllopsdag?!
    By Kristina med 3 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 21:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar