Milla har lämnat oss
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Milla har lämnat oss

    I söndags kväll åkte jag och min sambo in till förlossningen på KS eftersom vår kvällsritual inte var sig lik. Micke hörde ingenting när han la sitt öra mot min mage och jag kände inget heller.

    Väl inne på förlossningen gjorde en läkare UL och hon konstaterade på en gång att bebisens hjärta slutat slå. Detta kom som en chock för oss. Vi var ju i v 31 och vi hade just passerat vår sista milstolpe.

    Vi fick iaf åka hem och vara hemma på måndagen och smälta den värsta chocken för att på tisdag morgon åka in för förlossning.

    Eftersom min kropp inte var redo för förlossning fick jag igångsättas. Från försa gelén till att bebisen var ute tog det 15 timmar.

    Kl 02:00, onsdag 8/2-2006 föddes vår Milla. Hon var 42 cm lång, vägde 1475 g och var det absolut finaste vi sett. Vi fick ha henne hos oss så länge vi ville och jag kunde inte sluta titta på henne.

    Efter några timmars sömn så fick vi träffa läkare, präst och kurator. När det var över fick vi träffa Milla igen. Då hade de satt på henne lite kläder och hon var fortfarande lika fin.

    Anledningen att det blev som det blev var för att hennes och tvillingens (vi hade Acardiac Twins) navelsträngar hade tvinnat ihop sig. Det var himla trist att höra att det var pga en sån sak, hon hade ju överlevt om hon fötts en dag tidigare. Men å andra sidan är vi glada att höra att detta inte berodde på oss eller på Milla.

    Vi har inte gett upp. När kropp ooch själ läkt klart och vi är redo ska vi försöka fixa ett lika vackert syskon till Milla. Sen måste jag tillägga att personalen på KS förlossning är guld värda. Så ni som ska föda där och hört negatvia saker, ni kan vara lugna.

    Jag önskar er all lycka till och bli inte oroliga, lova det.

    Kram,
    Emma
  2. 1
    Milla har lämnat oss I söndags kväll åkte jag och min sambo in till förlossningen på KS eftersom vår kvällsritual inte var sig lik. Micke hörde ingenting när han la sitt öra mot min mage och jag kände inget heller.

    Väl inne på förlossningen gjorde en läkare UL och hon konstaterade på en gång att bebisens hjärta slutat slå. Detta kom som en chock för oss. Vi var ju i v 31 och vi hade just passerat vår sista milstolpe.

    Vi fick iaf åka hem och vara hemma på måndagen och smälta den värsta chocken för att på tisdag morgon åka in för förlossning.

    Eftersom min kropp inte var redo för förlossning fick jag igångsättas. Från försa gelén till att bebisen var ute tog det 15 timmar.

    Kl 02:00, onsdag 8/2-2006 föddes vår Milla. Hon var 42 cm lång, vägde 1475 g och var det absolut finaste vi sett. Vi fick ha henne hos oss så länge vi ville och jag kunde inte sluta titta på henne.

    Efter några timmars sömn så fick vi träffa läkare, präst och kurator. När det var över fick vi träffa Milla igen. Då hade de satt på henne lite kläder och hon var fortfarande lika fin.

    Anledningen att det blev som det blev var för att hennes och tvillingens (vi hade Acardiac Twins) navelsträngar hade tvinnat ihop sig. Det var himla trist att höra att det var pga en sån sak, hon hade ju överlevt om hon fötts en dag tidigare. Men å andra sidan är vi glada att höra att detta inte berodde på oss eller på Milla.

    Vi har inte gett upp. När kropp ooch själ läkt klart och vi är redo ska vi försöka fixa ett lika vackert syskon till Milla. Sen måste jag tillägga att personalen på KS förlossning är guld värda. Så ni som ska föda där och hört negatvia saker, ni kan vara lugna.

    Jag önskar er all lycka till och bli inte oroliga, lova det.

    Kram,
    Emma
  3. Sofie m 2 + bf 14/4
    #2

    Nää....

    ...fy vad sorgligt och ledsamt ! Skickar 1000 tröst o styrkekramar till er familj nu och hoppas att sorgearbetet inte blir alltför tungt och att ni snart har ett syskon till Milla i magen igen.
  4. 2
    Nää.... ...fy vad sorgligt och ledsamt ! Skickar 1000 tröst o styrkekramar till er familj nu och hoppas att sorgearbetet inte blir alltför tungt och att ni snart har ett syskon till Milla i magen igen.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Saknar ord!

    Kan inte föreställa mig vad ni har gått/går igenom.
    Skickar stora kramar och många tankar!

  6. 3
    Saknar ord! Kan inte föreställa mig vad ni har gått/går igenom.
    Skickar stora kramar och många tankar!

  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Nej

    vad hemskt. Tårarna rinner ner för mina kinder. Kan inte fatta att livet kan vara så orättvist.
  8. 4
    Nej vad hemskt. Tårarna rinner ner för mina kinder. Kan inte fatta att livet kan vara så orättvist.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Åh nej

    Jag gråter för er skull. Grattis till er lilla vackra dotter (och vilket fint namn ni valt), jag är så så ledsen för att hon inte kunde stanna hos er. Livet är så orättvist och grymt. Hoppas att ni kan finna styrka i varandra och i minnet av lilla Milla och hoppas att hon snart får ett vackert syskon. Stora kramar till er!
  10. 5
    Åh nej Jag gråter för er skull. Grattis till er lilla vackra dotter (och vilket fint namn ni valt), jag är så så ledsen för att hon inte kunde stanna hos er. Livet är så orättvist och grymt. Hoppas att ni kan finna styrka i varandra och i minnet av lilla Milla och hoppas att hon snart får ett vackert syskon. Stora kramar till er!
  11. Maria m2, bf 14/4
    #6

    NEEEEEJ

    Fy, vad orättvist. Tårarna rinner längst kinderna.
    Önskar er all lycka i framtiden och ta hand om varandra.
  12. 6
    NEEEEEJ Fy, vad orättvist. Tårarna rinner längst kinderna.
    Önskar er all lycka i framtiden och ta hand om varandra.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7

    NEEEEEEEEEEEEJ

    Nu ska man ju vara säker, fyyy så hemskt, tårarna rinner på min kind, vet inte riktigt vad jag ska säga, känner verkligen med er, vilken mardröm!

    *kramar om*

    Kram Jennie
  14. 7
    NEEEEEEEEEEEEJ Nu ska man ju vara säker, fyyy så hemskt, tårarna rinner på min kind, vet inte riktigt vad jag ska säga, känner verkligen med er, vilken mardröm!

    *kramar om*

    Kram Jennie
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    NEJ

    Vet inte vad jag ska skriva.
    Beklagar verkligen.

    Skickar er lite extra styrka att klara er igen det.

    Kramar
  16. 8
    NEJ Vet inte vad jag ska skriva.
    Beklagar verkligen.

    Skickar er lite extra styrka att klara er igen det.

    Kramar
  17. Medlem sedan
    Nov 2005
    #9

    NEEEJ

    Har inga ord för hur jag lider med er,skickar alla mina styrkekramar jag har.Snyft!!!
  18. 9
    NEEEJ Har inga ord för hur jag lider med er,skickar alla mina styrkekramar jag har.Snyft!!!
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10

    Åh nej,

    så fruktansvärt sorgligt, finner inga ord. Tänker på er och er fina lilla tjej, vilket vackert namn ni valt. Styrkekramar.
  20. 10
    Åh nej, så fruktansvärt sorgligt, finner inga ord. Tänker på er och er fina lilla tjej, vilket vackert namn ni valt. Styrkekramar.
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    sånt får bara inte hända..........

    vet inte vad jag ska säga, saknar ord, finns inga ord för detta.......skickar massor med kramar!!
  22. 11
    sånt får bara inte hända.......... vet inte vad jag ska säga, saknar ord, finns inga ord för detta.......skickar massor med kramar!!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Ånej

    Vad fruktansvärt. Sånt får bara inte hända! Stor kram till dig och din sambo!
  24. 12
    Ånej Vad fruktansvärt. Sånt får bara inte hända! Stor kram till dig och din sambo!
  25. Medlem sedan
    Apr 2004
    #13

    å nej

    jag saknar ord,det är sådant som inte får hända...:´(,ta hand om er allt ni kan.Alla ord känns så futtiga,men jag tänker på er.
  26. 13
    å nej jag saknar ord,det är sådant som inte får hända...:´(,ta hand om er allt ni kan.Alla ord känns så futtiga,men jag tänker på er.
  27. Medlem sedan
    Jan 1999
    #14

    Så sorgligt!

    Fantastiskt att du orkar och kunde skriva så fint om allt som hänt!
    Hoppas att det såsmåningom gror att nytt litet frö i din mage.
    Kram till dig!
  28. 14
    Så sorgligt! Fantastiskt att du orkar och kunde skriva så fint om allt som hänt!
    Hoppas att det såsmåningom gror att nytt litet frö i din mage.
    Kram till dig!
  29. Ida m Jennie & skruttis
    #15

    Kram

    Så otroligt lessamt och tråkigt och sorgligt. Finns inga ord :-(
  30. 15
    Kram Så otroligt lessamt och tråkigt och sorgligt. Finns inga ord :-(
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16

    Finner inga ord!

    Mina tankar är hos er och er lilla dotter.
    Stora Kramar!
  32. 16
    Finner inga ord! Mina tankar är hos er och er lilla dotter.
    Stora Kramar!
  33. Neta med Ängla bf 21/4
    #17

    Åh så ledsen jag blir!

    *torkar en tår*
    Fan vad orättvist alltså!!!
    Hoppas du snart blir gravid igen och Milla få bli storasyster.

    Många många kramar till dig och Micke.
  34. 17
    Åh så ledsen jag blir! *torkar en tår*
    Fan vad orättvist alltså!!!
    Hoppas du snart blir gravid igen och Milla få bli storasyster.

    Många många kramar till dig och Micke.
  35. P m.fyran 27/4
    #18

    Skickar en tanke..

    Har inget att säga som skulle få allt att bli bra igen men jag skickar en tanke till er och Milla.
  36. 18
    Skickar en tanke.. Har inget att säga som skulle få allt att bli bra igen men jag skickar en tanke till er och Milla.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    nej!

    Tänker på er! Otroligt vackert namn! Kram
  38. 19
    nej! Tänker på er! Otroligt vackert namn! Kram
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20

    Åh

    Så otroligt grymt, efter alla dessa veckor! Många, många styrkekramar till er!
  40. 20
    Åh Så otroligt grymt, efter alla dessa veckor! Många, många styrkekramar till er!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu har han lämnat oss..
    By waomi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 20:44
  2. Nu har vi lämnat...
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 05:03
  3. Milla har lämnat oss
    By emma_2006 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 14:25
  4. Milla har lämnat oss
    By emma_2006 in forum Missfall
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 13:19
  5. Milla har lämnat oss
    By emma_2006 in forum Gravidsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar