Milla har lämnat oss
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Milla har lämnat oss

    I söndags kväll åkte jag och min sambo in till förlossningen på KS eftersom vår kvällsritual inte var sig lik. Micke hörde ingenting när han la sitt öra mot min mage och jag kände inget heller.

    Väl inne på förlossningen gjorde en läkare UL och hon konstaterade på en gång att bebisens hjärta slutat slå. Detta kom som en chock för oss. Vi var ju i v 31 och vi hade just passerat vår sista milstolpe.

    Vi fick iaf åka hem och vara hemma på måndagen och smälta den värsta chocken för att på tisdag morgon åka in för förlossning.

    Eftersom min kropp inte var redo för förlossning fick jag igångsättas. Från försa gelén till att bebisen var ute tog det 15 timmar.

    Kl 02:00, onsdag 8/2-2006 föddes vår Milla. Hon var 42 cm lång, vägde 1475 g och var det absolut finaste vi sett. Vi fick ha henne hos oss så länge vi ville och jag kunde inte sluta titta på henne.

    Efter några timmars sömn så fick vi träffa läkare, präst och kurator. När det var över fick vi träffa Milla igen. Då hade de satt på henne lite kläder och hon var fortfarande lika fin.

    Anledningen att det blev som det blev var för att hennes och tvillingens (vi hade Acardiac Twins) navelsträngar hade tvinnat ihop sig. Det var himla trist att höra att det var pga en sån sak, hon hade ju överlevt om hon fötts en dag tidigare. Men å andra sidan är vi glada att höra att detta inte berodde på oss eller på Milla.

    Vi har inte gett upp. När kropp ooch själ läkt klart och vi är redo ska vi försöka fixa ett lika vackert syskon till Milla. Sen måste jag tillägga att personalen på KS förlossning är guld värda. Så ni som ska föda där och hört negatvia saker, ni kan vara lugna.

    Jag önskar er all lycka till och bli inte oroliga, lova det.

    Kram,
    Emma

  2. 1
    Milla har lämnat oss I söndags kväll åkte jag och min sambo in till förlossningen på KS eftersom vår kvällsritual inte var sig lik. Micke hörde ingenting när han la sitt öra mot min mage och jag kände inget heller.

    Väl inne på förlossningen gjorde en läkare UL och hon konstaterade på en gång att bebisens hjärta slutat slå. Detta kom som en chock för oss. Vi var ju i v 31 och vi hade just passerat vår sista milstolpe.

    Vi fick iaf åka hem och vara hemma på måndagen och smälta den värsta chocken för att på tisdag morgon åka in för förlossning.

    Eftersom min kropp inte var redo för förlossning fick jag igångsättas. Från försa gelén till att bebisen var ute tog det 15 timmar.

    Kl 02:00, onsdag 8/2-2006 föddes vår Milla. Hon var 42 cm lång, vägde 1475 g och var det absolut finaste vi sett. Vi fick ha henne hos oss så länge vi ville och jag kunde inte sluta titta på henne.

    Efter några timmars sömn så fick vi träffa läkare, präst och kurator. När det var över fick vi träffa Milla igen. Då hade de satt på henne lite kläder och hon var fortfarande lika fin.

    Anledningen att det blev som det blev var för att hennes och tvillingens (vi hade Acardiac Twins) navelsträngar hade tvinnat ihop sig. Det var himla trist att höra att det var pga en sån sak, hon hade ju överlevt om hon fötts en dag tidigare. Men å andra sidan är vi glada att höra att detta inte berodde på oss eller på Milla.

    Vi har inte gett upp. När kropp ooch själ läkt klart och vi är redo ska vi försöka fixa ett lika vackert syskon till Milla. Sen måste jag tillägga att personalen på KS förlossning är guld värda. Så ni som ska föda där och hört negatvia saker, ni kan vara lugna.

    Jag önskar er all lycka till och bli inte oroliga, lova det.

    Kram,
    Emma

  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    vad hemskt!

    det är verkligen hemskt att höra om eran milla! Hoppades så på att allt skulle gå bra. Vet ni fått gå igenom en hel del på sjukhusen. Tänker på er!

    kram ida
  4. 2
    vad hemskt! det är verkligen hemskt att höra om eran milla! Hoppades så på att allt skulle gå bra. Vet ni fått gå igenom en hel del på sjukhusen. Tänker på er!

    kram ida
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    Nej!

    Så ofattbart.....Vet inte vad jag ska säga...tänker på er och hoppas att ni tillsammans ska klara er igenom denna oerhörda sorg, Tänder ett ljus för er lilla ängel

    Massor med kramar
  6. 3
    Nej! Så ofattbart.....Vet inte vad jag ska säga...tänker på er och hoppas att ni tillsammans ska klara er igenom denna oerhörda sorg, Tänder ett ljus för er lilla ängel

    Massor med kramar
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Åh nej... *gråter*

    Ni som hade fått så bra prognoser nyss! Tänker på er och skickar ett par tusen kramar, något sådant ska ingen behöva få gå igenom... :´(
  8. 4
    Åh nej... *gråter* Ni som hade fått så bra prognoser nyss! Tänker på er och skickar ett par tusen kramar, något sådant ska ingen behöva få gå igenom... :´(
  9. A-K m son & bf 30/3
    #5

    NEJ!

    Åh, vad ledsen jag blir för er skull! Herregud vad sorgligt! Önskar att det var ngt jag kunde göra för er, men jag kan inte göra ngt annat än att tänka på er.

    Många kramar till er!
  10. 5
    NEJ! Åh, vad ledsen jag blir för er skull! Herregud vad sorgligt! Önskar att det var ngt jag kunde göra för er, men jag kan inte göra ngt annat än att tänka på er.

    Många kramar till er!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Å nej!

    Va lessen jag blir för eran skull, sånt får inte hända! :(((

    Grattis till er fina Milla!
    Kramar!
  12. 6
    Å nej! Va lessen jag blir för eran skull, sånt får inte hända! :(((

    Grattis till er fina Milla!
    Kramar!
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Nej...

    Åh, vad otroligt ledsen jag är för er skull. Jag har inget vettigare att säga, skickar stora kramar bara.
  14. 7
    Nej... Åh, vad otroligt ledsen jag är för er skull. Jag har inget vettigare att säga, skickar stora kramar bara.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8

    fy..

    Fy vad orättvist. Varför kan inte alla få vad man önskar mest i världen.

    Mina tankar är hos er.
  16. 8
    fy.. Fy vad orättvist. Varför kan inte alla få vad man önskar mest i världen.

    Mina tankar är hos er.
  17. Medlem sedan
    Jan 1999
    #9

    Neeej!!!

    Grattis till er vackra ängel.

    Men så hemskt, jag är verkligen _jätteledsen_ för er skull! Att det skulle hända nu när det ändå gått \"bra\" så långt trots tvillingen. Så otroligt orättvist! *ledsen* Ta hand om er nu. Önskar er också lycka till med framtida syskon!
  18. 9
    Neeej!!! Grattis till er vackra ängel.

    Men så hemskt, jag är verkligen _jätteledsen_ för er skull! Att det skulle hända nu när det ändå gått \"bra\" så långt trots tvillingen. Så otroligt orättvist! *ledsen* Ta hand om er nu. Önskar er också lycka till med framtida syskon!
  19. Zara
    #10

    Nej....

    Vet inte vad man ska säga..

    Tusen kramar och ta hand om varandra.
  20. 10
    Nej.... Vet inte vad man ska säga..

    Tusen kramar och ta hand om varandra.
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11

    Nej!

    Usch va hemskt. Kan inte ens föreställa mig vad ni måste gå igenom nu. Kan bara säga hur otroligt ledsen jag är för eran skull och skicka massor, massor med styrkekramar.
    Kram / Jenny
  22. 11
    Nej! Usch va hemskt. Kan inte ens föreställa mig vad ni måste gå igenom nu. Kan bara säga hur otroligt ledsen jag är för eran skull och skicka massor, massor med styrkekramar.
    Kram / Jenny
  23. _Diana_
    #12

    *gråter*

    Emma, tänker på er och ger er båda en kram.
  24. 12
    *gråter* Emma, tänker på er och ger er båda en kram.
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Åh nej!

    Men grattis ändå till er lilla fina ängel!
    Det som inte får hända har hänt igen!
    Tänker på er och skickar miljoner kramar!
  26. 13
    Åh nej! Men grattis ändå till er lilla fina ängel!
    Det som inte får hända har hänt igen!
    Tänker på er och skickar miljoner kramar!
  27. Medlem sedan
    Feb 2000
    #14

    Åh nej, nej, nej, nej....

    Vet inte vad jag skall skriva, tårarna rinner och jag önskar av hela mitt hjärta att det inte är sant!

    Sänder tusen kramar och önskar er allt gott i framtiden för er och Millas framtida syskon.
  28. 14
    Åh nej, nej, nej, nej.... Vet inte vad jag skall skriva, tårarna rinner och jag önskar av hela mitt hjärta att det inte är sant!

    Sänder tusen kramar och önskar er allt gott i framtiden för er och Millas framtida syskon.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Jag beklagar

    verkligen sorgen. Vad hemskt det måste kännas för er.
    Det går inte att föreställa sig hur det skulle kännas. Det måste vara hemkst.

    Bra att ni fått stöd från sjukhuset.

    Kram
  30. 15
    Jag beklagar verkligen sorgen. Vad hemskt det måste kännas för er.
    Det går inte att föreställa sig hur det skulle kännas. Det måste vara hemkst.

    Bra att ni fått stöd från sjukhuset.

    Kram
  31. Medlem sedan
    Feb 2000
    #16

    GLömde ju...

    ...att gratulera till lillan. För även om det inte gick som det borde så är en underbar flicka född och det är ju sannerligen värt ett grattis!

    kram
  32. 16
    GLömde ju... ...att gratulera till lillan. För även om det inte gick som det borde så är en underbar flicka född och det är ju sannerligen värt ett grattis!

    kram
  33. Medlem sedan
    May 2000
    #17

    Så ledsen...

    att inte lilla Milla klarade sig.
    Varje gång man läser något liknande infinner sig aldrig de rätta orden, finns det egentligen några ord som är de rätta?

    Låt det ta tid att läka era kroppar och era själar och se till att ta hand om varrandra, vårda minnet av er Milla och när ni är redo låt kommande syskon ta del av henne...

    En stor och varm kram till er...tänker på er!
  34. 17
    Så ledsen... att inte lilla Milla klarade sig.
    Varje gång man läser något liknande infinner sig aldrig de rätta orden, finns det egentligen några ord som är de rätta?

    Låt det ta tid att läka era kroppar och era själar och se till att ta hand om varrandra, vårda minnet av er Milla och när ni är redo låt kommande syskon ta del av henne...

    En stor och varm kram till er...tänker på er!
  35. Medlem sedan
    Nov 2004
    #18

    Kramar till er!

    Så ledsamt. Jag beklagar verkligen. Det är svårt att hitta orden. Hoppas att ni finner gott stöd i varandra och er omvärld.

    Stora kramar från Stella *gråter*
  36. 18
    Kramar till er! Så ledsamt. Jag beklagar verkligen. Det är svårt att hitta orden. Hoppas att ni finner gott stöd i varandra och er omvärld.

    Stora kramar från Stella *gråter*
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19

    Emma h skrev så bra

    såg jag precis. Klart ni ska ha ett stort grattis till er fina lilla dotter! Hoppas att hon i framtiden får lika fina syskon.

    Ta hand om er!
  38. 19
    Emma h skrev så bra såg jag precis. Klart ni ska ha ett stort grattis till er fina lilla dotter! Hoppas att hon i framtiden får lika fina syskon.

    Ta hand om er!
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20

    Neeej!

    Jag vet inte vad jag ska säga, sitter här och gråter. Vilka fasansfulla dagar ni har haft. Personalen verkar verkligen ha varit jättebra. Skönt att ni fick ha Milla hos er så länge ni ville, jag tror säkert hon var jättesöt!

    Många kramar
  40. 20
    Neeej! Jag vet inte vad jag ska säga, sitter här och gråter. Vilka fasansfulla dagar ni har haft. Personalen verkar verkligen ha varit jättebra. Skönt att ni fick ha Milla hos er så länge ni ville, jag tror säkert hon var jättesöt!

    Många kramar
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu har han lämnat oss..
    By waomi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 20:44
  2. Nu har vi lämnat...
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 05:03
  3. Milla har lämnat oss
    By emma_2006 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 19:05
  4. Milla har lämnat oss
    By emma_2006 in forum Missfall
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 13:19
  5. Milla har lämnat oss
    By emma_2006 in forum Gravidsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 11:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar