Nu har hon landat:)
Missfall
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Nu har hon landat:)

    Raketflickan:) För den som vill så finns min förlossningeberättelse nedan. Förhoppningsvis lite hopp i mörkret när det känns tufft, för det mesta så blir det ju så här bra:)

    Kram på er tjejer och lycka till med era graviditeter:)

    Här kommer min berättelse om förlossningen i raktetfart:
    Den 7 februari, tre dagar över tiden, vaknade jag vid 4-snåret på morgonen av kännbara sammandragningar. De kom med 15 minuters mellanrum ungefär. Jag kunde ändå sova och slumra mellan varven fram till 7 på morgonen.

    Jag väckte Gustav och vi åt frukost hela familjen innan Lasse lämnade Gustav på dagis.

    Under förmiddagen kom värkarna, som nu var lite kraftigare, men ändå inte särskilt smärtsamma, med 10 minuters mellanrum. Jag vankade lite men gick sedan och vilade, från 13-15:30. Jag sov mellan värkarna och kände mig riktigt utvilad när jag gick och hämtade Gustav på dagis kl 16.

    Jag var fortfarande osäker på om det var skarpt läge eller inte, för värkarna gjorde inte särskilt ont utan det räckte att stanna till en stund och pusta lite.
    Gustav kollade på film och jag gjorde fläskpannkaka och Lasse kom hem från jobbet vid 18. Då började värkarna kännas lite mer, inte så himla farligt men ändå så att jag fick börja tänka lite på andningen.

    Eftersom värkarna inte gjorde särskilt ont men ändå började nypa till lite så tänkte jag att det är dags att börja klocka, döm om min förvåning när det var 3-4 minuter mellan värkarna.

    Jag ringde till förlossningen och de sa att jag skulle komma direkt. Vi instruerade farmor (som har varit hos oss en vecka), slet med oss BB-väskan och förutseende som jag är satte jag på mig en av Gustavs gamla blöjor om vattnet skulle gå i bilen.

    Vi åkte 19:40 från Pixbo, på Mölndals bro gick vattnet och vi hade ungefär 5 minuter kvar till Mölndals sjukhus. Lasse släppte av mig och jag började gå mot hissen och nu kom värkarna väldigt tätt. Lasse kom ifatt mig och vi åkte hissen upp till förlossningen.

    20:00 blev vi omhändertagna och fick ett rum med badkar, ååååh vad skönt tänkte jag, självklart ska jag bada.

    20:10 låg jag på förlossningesängen för CTG och så skulle de ju kolla hur mycket jag var öppen. Oj 8 cm och en minut mellan värkarna. Surprise!!

    Nu var värkarna fruktansvärda, jag tog lustgas och skrek att \"jag kommer inte ihåg att det var så här djävligt\" \"jag vet inte om jag orkar det här idag\". Joda, sa Lasse, nu är vi här och vi ska föda barn nu. Min älskade Lasse som alltid kan plocka upp mig när det är jobbigt. Jag kramade hans hand och han hjälpte mig med lustgasen. Han sa hela tiden att jag vara jätteduktig.

    En barnmorskeelev skulle också känna på hur öppen jag var och då var jag ju plötsligt helt öppen och kände hur det pressade på. Jag måste krysta, skrek jag och kände hur någon urkraft tog tag i mig och hela kroppen visste precis vad den skulle göra. Jag krystade och kände hur huvudet pressade på .

    Bra skrek alla på rummet, krysta igen!! Andra krystvärken kände jag hur huvudet var på väg ut och jag försökte att pressa på men huvudet gled tillbaka in.

    Tredje krystvärken: Jag vet inte var kraften kom ifrån men jag fokuserade helt på barnet och att hon skulle ut nu. Jag kände hur huvudet passerade ut och någon ropade, tryck lite till... jag tryckte på igen och jag kände hur hela barnet gled ut. Hon kom upp på min mage och det första jag såg var en mörk kalufs, hon har massor med hår, och hennes underbart fina ansikte... min dotter!!!

    Det gick så snabbt men ändå så hann jag med mentalt och nu när jag tänker på förlossningen så har jag bara glada, fina upplevelser av den. Det var så otroligt häftigt och jag var både pigg och full av energi när jag födde.

    Som ni förstår så är hon världens finaste och hon är bara underbar. Hennes storebror har längtat lika mycket efter mamma som jag har längtat efter honom. Han tar det hela med ro och verkar tycka att syrran är helt ok.

    Allt gott till alla blivande mammor:)
  2. 1
    Nu har hon landat:) Raketflickan:) För den som vill så finns min förlossningeberättelse nedan. Förhoppningsvis lite hopp i mörkret när det känns tufft, för det mesta så blir det ju så här bra:)

    Kram på er tjejer och lycka till med era graviditeter:)

    Här kommer min berättelse om förlossningen i raktetfart:
    Den 7 februari, tre dagar över tiden, vaknade jag vid 4-snåret på morgonen av kännbara sammandragningar. De kom med 15 minuters mellanrum ungefär. Jag kunde ändå sova och slumra mellan varven fram till 7 på morgonen.

    Jag väckte Gustav och vi åt frukost hela familjen innan Lasse lämnade Gustav på dagis.

    Under förmiddagen kom värkarna, som nu var lite kraftigare, men ändå inte särskilt smärtsamma, med 10 minuters mellanrum. Jag vankade lite men gick sedan och vilade, från 13-15:30. Jag sov mellan värkarna och kände mig riktigt utvilad när jag gick och hämtade Gustav på dagis kl 16.

    Jag var fortfarande osäker på om det var skarpt läge eller inte, för värkarna gjorde inte särskilt ont utan det räckte att stanna till en stund och pusta lite.
    Gustav kollade på film och jag gjorde fläskpannkaka och Lasse kom hem från jobbet vid 18. Då började värkarna kännas lite mer, inte så himla farligt men ändå så att jag fick börja tänka lite på andningen.

    Eftersom värkarna inte gjorde särskilt ont men ändå började nypa till lite så tänkte jag att det är dags att börja klocka, döm om min förvåning när det var 3-4 minuter mellan värkarna.

    Jag ringde till förlossningen och de sa att jag skulle komma direkt. Vi instruerade farmor (som har varit hos oss en vecka), slet med oss BB-väskan och förutseende som jag är satte jag på mig en av Gustavs gamla blöjor om vattnet skulle gå i bilen.

    Vi åkte 19:40 från Pixbo, på Mölndals bro gick vattnet och vi hade ungefär 5 minuter kvar till Mölndals sjukhus. Lasse släppte av mig och jag började gå mot hissen och nu kom värkarna väldigt tätt. Lasse kom ifatt mig och vi åkte hissen upp till förlossningen.

    20:00 blev vi omhändertagna och fick ett rum med badkar, ååååh vad skönt tänkte jag, självklart ska jag bada.

    20:10 låg jag på förlossningesängen för CTG och så skulle de ju kolla hur mycket jag var öppen. Oj 8 cm och en minut mellan värkarna. Surprise!!

    Nu var värkarna fruktansvärda, jag tog lustgas och skrek att \"jag kommer inte ihåg att det var så här djävligt\" \"jag vet inte om jag orkar det här idag\". Joda, sa Lasse, nu är vi här och vi ska föda barn nu. Min älskade Lasse som alltid kan plocka upp mig när det är jobbigt. Jag kramade hans hand och han hjälpte mig med lustgasen. Han sa hela tiden att jag vara jätteduktig.

    En barnmorskeelev skulle också känna på hur öppen jag var och då var jag ju plötsligt helt öppen och kände hur det pressade på. Jag måste krysta, skrek jag och kände hur någon urkraft tog tag i mig och hela kroppen visste precis vad den skulle göra. Jag krystade och kände hur huvudet pressade på .

    Bra skrek alla på rummet, krysta igen!! Andra krystvärken kände jag hur huvudet var på väg ut och jag försökte att pressa på men huvudet gled tillbaka in.

    Tredje krystvärken: Jag vet inte var kraften kom ifrån men jag fokuserade helt på barnet och att hon skulle ut nu. Jag kände hur huvudet passerade ut och någon ropade, tryck lite till... jag tryckte på igen och jag kände hur hela barnet gled ut. Hon kom upp på min mage och det första jag såg var en mörk kalufs, hon har massor med hår, och hennes underbart fina ansikte... min dotter!!!

    Det gick så snabbt men ändå så hann jag med mentalt och nu när jag tänker på förlossningen så har jag bara glada, fina upplevelser av den. Det var så otroligt häftigt och jag var både pigg och full av energi när jag födde.

    Som ni förstår så är hon världens finaste och hon är bara underbar. Hennes storebror har längtat lika mycket efter mamma som jag har längtat efter honom. Han tar det hela med ro och verkar tycka att syrran är helt ok.

    Allt gott till alla blivande mammor:)
  3. Maddis
    #2

    Åhhhh grattis

    till dig och din familj. Vilken fin förlossning det verkar ha varit. Kramar i massor!!!
  4. 2
    Åhhhh grattis till dig och din familj. Vilken fin förlossning det verkar ha varit. Kramar i massor!!!
  5. anonym just nu
    #3

    hejhej

    mölndals sjukhus e ett bra ställe=) födde min son där 6:e feb 1997=) åå vad jag känner att jag skulle vilja ha en liknande förlossning men efter vad som hände mig oktober 04 så vågar jag inte föda normalt om detta går vägen utan vill bli snittad får väl se om dom går med på det... lycka till med snäckan många kramar...
  6. 3
    hejhej mölndals sjukhus e ett bra ställe=) födde min son där 6:e feb 1997=) åå vad jag känner att jag skulle vilja ha en liknande förlossning men efter vad som hände mig oktober 04 så vågar jag inte föda normalt om detta går vägen utan vill bli snittad får väl se om dom går med på det... lycka till med snäckan många kramar...
  7. plotta
    #4

    grattis!

    Låter otroligt att gå och häma på dagis och göra fläskpannkaka mellan värkarna! Själv är jag lite orolig hur jag ska stå ut med smärtan, men fick nytt mod av din berättelse.


    Grattis än en gång!!!!!!


    Lotta
  8. 4
    grattis! Låter otroligt att gå och häma på dagis och göra fläskpannkaka mellan värkarna! Själv är jag lite orolig hur jag ska stå ut med smärtan, men fick nytt mod av din berättelse.


    Grattis än en gång!!!!!!


    Lotta
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    åååhhh

    Vad underbart! Tänk att du fått din lilla flicka nu. Grattis. Känns som om jag följt dig hela tiden eftersom jag hunnit vara gravid ett par gånger. Din berättelse fick mig att längta ännu mer efter min bebis.!
  10. 5
    åååhhh Vad underbart! Tänk att du fått din lilla flicka nu. Grattis. Känns som om jag följt dig hela tiden eftersom jag hunnit vara gravid ett par gånger. Din berättelse fick mig att längta ännu mer efter min bebis.!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Grattis till din lilla tjej!

    Åh, tårarna rinner när jag läser din fina förlossningsberättelse. Tack, för att du delade med dig. Din berättelse känns hoppfullt, jag hoppas att är min tur i slutet på juli.
    Många kramar
  12. 6
    Grattis till din lilla tjej! Åh, tårarna rinner när jag läser din fina förlossningsberättelse. Tack, för att du delade med dig. Din berättelse känns hoppfullt, jag hoppas att är min tur i slutet på juli.
    Många kramar
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    Åhhh :)

    grattis till godingen och tack för en jättefin förlossningsberättelse, nog blev jag allt lite tårögd :)
  14. 7
    Åhhh :) grattis till godingen och tack för en jättefin förlossningsberättelse, nog blev jag allt lite tårögd :)
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Jättegrattis!!!

    Vad underbart!!!
    Jag var tvungen att kolla hur det går för alla \"gamla\" kompisar och så möts jag av detta, så kul!!!

    Kram
    ZX
  16. 8
    Jättegrattis!!! Vad underbart!!!
    Jag var tvungen att kolla hur det går för alla \"gamla\" kompisar och så möts jag av detta, så kul!!!

    Kram
    ZX
  17. Quadrifolia -49
    #9

    Stort grattis

    och lycka till i fortsättningen!

    Vilken fin förlossningsberättelse.
  18. 9
    Stort grattis och lycka till i fortsättningen!

    Vilken fin förlossningsberättelse.
  19. lilla jag
    #10

    GRATTIS!!!

    Vad kul!
    De spelar ingen roll hur många å olika förlossningsberättelser jag läser...
    Tycker att de bara låter som en helt fantastisk upplevelse! Längtar redan till i oktober!!

    Lycka till nu gumman!
    Å grattis än en gång!!

    KRAM!
  20. 10
    GRATTIS!!! Vad kul!
    De spelar ingen roll hur många å olika förlossningsberättelser jag läser...
    Tycker att de bara låter som en helt fantastisk upplevelse! Längtar redan till i oktober!!

    Lycka till nu gumman!
    Å grattis än en gång!!

    KRAM!
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Tack!

    Ja, förlossningen var otroligt bra den här gången. Tack för lyckönskningen och lycka till själv när det beger sig:)
    kram!!
  22. 11
    Tack! Ja, förlossningen var otroligt bra den här gången. Tack för lyckönskningen och lycka till själv när det beger sig:)
    kram!!
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Tackar!

    Ja, båda är födda på Mölndals sjukhus och det känns bra. Förra gången hamnade vi på neo men nu kunde vi åka hem efter ett dygn. SKÖNT!!!
    Lycka till och hoppas att du får snitt som du önskar.
    kram!
  24. 12
    Tackar! Ja, båda är födda på Mölndals sjukhus och det känns bra. Förra gången hamnade vi på neo men nu kunde vi åka hem efter ett dygn. SKÖNT!!!
    Lycka till och hoppas att du får snitt som du önskar.
    kram!
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Va bra...

    Att man kan skänka lite mod:) Lycka till och stort grattis till din graviditet, läste din historia nedan. Visst gör det ont men redan idag så känns det som om jag gärna skulle föda en 10 barn till:)
    Ta hand om dig!
    kram!!
  26. 13
    Va bra... Att man kan skänka lite mod:) Lycka till och stort grattis till din graviditet, läste din historia nedan. Visst gör det ont men redan idag så känns det som om jag gärna skulle föda en 10 barn till:)
    Ta hand om dig!
    kram!!
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    HEJ!!!

    och tack! Visst är det helt otroligt att hon är ute nu:) Snart är det din tur... tiden har ju en förmåga att bara flyga iväg. Håller tummarna för att allt kommer att gå bra och att tiden går snabbt.
    stora kramar!!
  28. 14
    HEJ!!! och tack! Visst är det helt otroligt att hon är ute nu:) Snart är det din tur... tiden har ju en förmåga att bara flyga iväg. Håller tummarna för att allt kommer att gå bra och att tiden går snabbt.
    stora kramar!!
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15

    Tack...

    Jag håller tummarna för att det kommer att gå finfint och din lilla sommarbebis blir bäst:)
    kram!
  30. 15
    Tack... Jag håller tummarna för att det kommer att gå finfint och din lilla sommarbebis blir bäst:)
    kram!
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16

    Tack!

    Själv så är jag så hormonstinn att jag gråter hela dagarna nu:) Jag är väääääldigt lättrörd och när jag tänker på förlossningen så gråter jag igen:)
    kram och lycka till!!
  32. 16
    Tack! Själv så är jag så hormonstinn att jag gråter hela dagarna nu:) Jag är väääääldigt lättrörd och när jag tänker på förlossningen så gråter jag igen:)
    kram och lycka till!!
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    Hej Vännen!

    Tack för omtanken, starkt av dig att glädjas för min skull när du har det så tufft just nu. Jag tänker på dig och hoppas att resan blir härlig och att bröllopet blir sagolikt:)
    kramar!! Det ÄR din tur nästa gång, jag håller alla tummar för dig.
  34. 17
    Hej Vännen! Tack för omtanken, starkt av dig att glädjas för min skull när du har det så tufft just nu. Jag tänker på dig och hoppas att resan blir härlig och att bröllopet blir sagolikt:)
    kramar!! Det ÄR din tur nästa gång, jag håller alla tummar för dig.
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18

    Tack!

    Lycka till till dig med förstås:)
    kram!
  36. 18
    Tack! Lycka till till dig med förstås:)
    kram!
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    Tack!

    Hoppas att tiden springer iväg och det snart är oktober:) Håller såklart tummarna för att allt ska gå bra. Kram!
  38. 19
    Tack! Hoppas att tiden springer iväg och det snart är oktober:) Håller såklart tummarna för att allt ska gå bra. Kram!
  39. Medlem sedan
    Jul 2004
    #20

    Grattis!

    Till din lilla flicka. Vilken fin berättelse! *får lite tårar i ögonen* =)
  40. 20
    Grattis! Till din lilla flicka. Vilken fin berättelse! *får lite tårar i ögonen* =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har landat!
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 21:37
  2. Landat på ön.....
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 20:48
  3. Landat
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 01:46
  4. Har Ni landat??
    By *Lillan* in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 16:03
  5. Har landat...
    By Buscilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 21:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar