får vi adoptera
Adoption
  1. ?
    #1

    får vi adoptera

    jag är 24 och min sambo 28. vi är inte gifta. får vi adoptera eller måste man vara minst 25år? Måste man vara gift?
  2. 1
    får vi adoptera jag är 24 och min sambo 28. vi är inte gifta. får vi adoptera eller måste man vara minst 25år? Måste man vara gift?
  3. plotta
    #2

    gift o 25 år gäller IMT

    .
  4. 2
    gift o 25 år gäller IMT .
  5. ?
    #3

    :-(

    då är det väl bara att vänta på att fylla år då...och hoppas att gubben friar...
    Vet nån om man måste fyllt 25 år innan utredningen börjar eller måste man fyllt 25 för att få göra hemutredning m.m?
  6. 3
    :-( då är det väl bara att vänta på att fylla år då...och hoppas att gubben friar...
    Vet nån om man måste fyllt 25 år innan utredningen börjar eller måste man fyllt 25 för att få göra hemutredning m.m?
  7. mamma till 2
    #4

    Jag tycker..

    ..att du ska kolla upp detta lite nogare.Har ni funderat vilken förening/land ni ska välja.Kolla isåfall hur det är för just den föreningen.Utredningen som görs på kommunen måste ju vara aktuell,dvs det kan ju inte stå där att ni inte är gifta om ni senare planerar att gifta er.Men visst är det bra att vara ute i god tid med alla förberedelser.Förslag på organisationer...Barnen framför allt-adoptioner,adoptionscentrum... Gå gärna in på www.adoptera.nu,där finns mycket info!/Lycka till(det finns mycket barn som behöver er!)
  8. 4
    Jag tycker.. ..att du ska kolla upp detta lite nogare.Har ni funderat vilken förening/land ni ska välja.Kolla isåfall hur det är för just den föreningen.Utredningen som görs på kommunen måste ju vara aktuell,dvs det kan ju inte stå där att ni inte är gifta om ni senare planerar att gifta er.Men visst är det bra att vara ute i god tid med alla förberedelser.Förslag på organisationer...Barnen framför allt-adoptioner,adoptionscentrum... Gå gärna in på www.adoptera.nu,där finns mycket info!/Lycka till(det finns mycket barn som behöver er!)
  9. ?
    #5

    tack

    tack för ditt svar. ska kolla upp det lite noggrannare
  10. 5
    tack tack för ditt svar. ska kolla upp det lite noggrannare
  11. plotta
    #6

    hej!

    jo, gift och 25 år gäller,men du är redan 24 år och det tar ju et tag att planera bröllop och åka på en mysig bröllpsresa;) Efter det kan man ju ta kontakt med kommunen. Tänk på att det i vissa kommuner är väntetid så då kan du ju ringa redan nu och kanske få sätta upp dig i kö för utredning?

    I vissa länder är det en fördel att vara ung(25 räknas som ungt här) när man ska adoptera, men i vissa länder, t ex Kina, ska man vara äldre än 25 för att få adoptera.


    Lycka till!
  12. 6
    hej! jo, gift och 25 år gäller,men du är redan 24 år och det tar ju et tag att planera bröllop och åka på en mysig bröllpsresa;) Efter det kan man ju ta kontakt med kommunen. Tänk på att det i vissa kommuner är väntetid så då kan du ju ringa redan nu och kanske få sätta upp dig i kö för utredning?

    I vissa länder är det en fördel att vara ung(25 räknas som ungt här) när man ska adoptera, men i vissa länder, t ex Kina, ska man vara äldre än 25 för att få adoptera.


    Lycka till!
  13. G
    #7

    Hur kommer det sig....

    att man måste vara gift när man adopterar.

    Det kan inte stämma att man måste vara gift för att adoptera. En vän till mig är tom ensam och fick adoptera.

    Så det måste ju bero på vilket land du adopterar ifrån.
  14. 7
    Hur kommer det sig.... att man måste vara gift när man adopterar.

    Det kan inte stämma att man måste vara gift för att adoptera. En vän till mig är tom ensam och fick adoptera.

    Så det måste ju bero på vilket land du adopterar ifrån.
  15. GH
    #8

    ser att vi var 2 som kallade oss...

    G Så jag får väl kalla mig GH
  16. 8
    ser att vi var 2 som kallade oss... G Så jag får väl kalla mig GH
  17. plotta
    #9

    jo, du förstår

    att man får adoptera som ensamstående från vissa länder, men aldrig som sammanboende par. Man måste vara gift för att få adoptera som par och det gäller alla länder.Tror du mig inte så gå in och kolla på adoptionscentrums infosida eller på adoptera.nu.
  18. 9
    jo, du förstår att man får adoptera som ensamstående från vissa länder, men aldrig som sammanboende par. Man måste vara gift för att få adoptera som par och det gäller alla länder.Tror du mig inte så gå in och kolla på adoptionscentrums infosida eller på adoptera.nu.

Liknande trådar

  1. Nå´n som kan adoptera mig?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 21:30
  2. Adoptera en liberal
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 18:11
  3. adoptera.nu....
    By anna in forum Adoption
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 14:07
  4. adoptera
    By Deepthii in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 07:27
  5. hur har man råd att adoptera?
    By mymlan in forum Adoption
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 00:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar