Ettårspresent?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Ettårspresent?

    Jag kom på att min fialotta fyller ett år om ganska precis en månad (imorgon). Hjälp vad fort tiden har gått!!! Vad köper man i ettårspresent? Vi har ju redan \"en av allt\" som storebrorsan hade... hade varit kul med något speciellt bara till henne.

    Vad ska era småttingar få när de fyller ett?
  2. 1
    Ettårspresent? Jag kom på att min fialotta fyller ett år om ganska precis en månad (imorgon). Hjälp vad fort tiden har gått!!! Vad köper man i ettårspresent? Vi har ju redan \"en av allt\" som storebrorsan hade... hade varit kul med något speciellt bara till henne.

    Vad ska era småttingar få när de fyller ett?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Ingen aning...

    tanken slog mig igår, att vad tusan ska man hitta på till henne?
    Tippar på att hon får kläder av släkten
  4. 2
    Ingen aning... tanken slog mig igår, att vad tusan ska man hitta på till henne?
    Tippar på att hon får kläder av släkten
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Nya leksaker

    När storebror var i samma ålder var han ingen undersökare utan en bollfantast så han har inte så mycket leksaker som låter, blinkar och har sig så det önskar hon sig i massor.
    Det komiska är att NU tycker även storebror att såna leksaker är roliga så de leker riktigt bra tillsammans.
  6. 3
    Nya leksaker När storebror var i samma ålder var han ingen undersökare utan en bollfantast så han har inte så mycket leksaker som låter, blinkar och har sig så det önskar hon sig i massor.
    Det komiska är att NU tycker även storebror att såna leksaker är roliga så de leker riktigt bra tillsammans.
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Botvid skall få...

    en nalle gjord på Debenhams i Stockholm precis som hans syster fick i ettårspresent. En kul ritual och grej att ha kvar.
  8. 4
    Botvid skall få... en nalle gjord på Debenhams i Stockholm precis som hans syster fick i ettårspresent. En kul ritual och grej att ha kvar.
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Samma som Axel fick

    2000 kronor insatta på hennes fondkonto. Sedan blir det lite småplock - någon bok, någon leksak, lite kläder...

    Emeli
  10. 5
    Samma som Axel fick 2000 kronor insatta på hennes fondkonto. Sedan blir det lite småplock - någon bok, någon leksak, lite kläder...

    Emeli
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Dammsugare

    klossar, böcker, kläder, bilar, docka och så funderar vi helt allvarligt på en liten spis oxå för han älskar att vara med och laga mat så om vi har den i köket så kanske det går lättare att laga käk om han kan göra det samtidigt på sin spis men vihar inte bestämt oss än.

    Nåt speciellt som hon gillar som inte brorsan gillat eller har, en docka kanske eller bil/traktor, pussel eller klossar finns ju så mycket.

    kram
  12. 6
    Dammsugare klossar, böcker, kläder, bilar, docka och så funderar vi helt allvarligt på en liten spis oxå för han älskar att vara med och laga mat så om vi har den i köket så kanske det går lättare att laga käk om han kan göra det samtidigt på sin spis men vihar inte bestämt oss än.

    Nåt speciellt som hon gillar som inte brorsan gillat eller har, en docka kanske eller bil/traktor, pussel eller klossar finns ju så mycket.

    kram
  13. Medlem sedan
    Feb 2002
    #7

    Lära gå vagn

    Viktor är inte så tidig av sig, han går inte, han ställer sig inte ens upp så jag tror att en lära gå vagn blir perfekt till honom om en månad. Ska köpa den riktiga trä-varianten. Storasyster hade en plasthistoria som vi har kastat.
  14. 7
    Lära gå vagn Viktor är inte så tidig av sig, han går inte, han ställer sig inte ens upp så jag tror att en lära gå vagn blir perfekt till honom om en månad. Ska köpa den riktiga trä-varianten. Storasyster hade en plasthistoria som vi har kastat.
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8

    Kom i dag på

    att vi ska köpa en sångpåse till Melker i alla fall, plus att vi ska köpa en laddning nya badankor. Dom blir ju äckliga så fort...

    Vad vi sen ska hitta på för förslag till alla som frågar vad dom ska köpa... det har jag ingen aning om... Kläder kanske?!
  16. 8
    Kom i dag på att vi ska köpa en sångpåse till Melker i alla fall, plus att vi ska köpa en laddning nya badankor. Dom blir ju äckliga så fort...

    Vad vi sen ska hitta på för förslag till alla som frågar vad dom ska köpa... det har jag ingen aning om... Kläder kanske?!
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9

    Vi är redan klara..

    ..och har varit det ett bra tag ;-) Stella ska få en rosa bobbycar med docksits, samt en FP Little People-leksak.

    Hon önskar sig tallrik+bestick, liten väska, lite kläder och en till docka.
  18. 9
    Vi är redan klara.. ..och har varit det ett bra tag ;-) Stella ska få en rosa bobbycar med docksits, samt en FP Little People-leksak.

    Hon önskar sig tallrik+bestick, liten väska, lite kläder och en till docka.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10

    Bobbycar eller mjuk soffa

    Vi har inte riktigt bestämt oss. Men antigen en bobbycar då storebror förklarat att han inte tänker låna ut sin motorcykel, eller en sån mjuk soffgrupp för det tycker hon är mysigt och sån har vi inte.

    Men det blir mkt kläder som vi kommer önska oss, och en och annan docka till docktoken Agnes
  20. 10
    Bobbycar eller mjuk soffa Vi har inte riktigt bestämt oss. Men antigen en bobbycar då storebror förklarat att han inte tänker låna ut sin motorcykel, eller en sån mjuk soffgrupp för det tycker hon är mysigt och sån har vi inte.

    Men det blir mkt kläder som vi kommer önska oss, och en och annan docka till docktoken Agnes
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11

    Vi har ju nästan allt

    efter storasyster, så det var himla svårt att komma på nåt. Så det fick bli ett par Adidas-skor från LaRedoute, egentligen helt onödigt men de är ju så söta, och det finns inget nödvändigt som hon inte redan har ;)
  22. 11
    Vi har ju nästan allt efter storasyster, så det var himla svårt att komma på nåt. Så det fick bli ett par Adidas-skor från LaRedoute, egentligen helt onödigt men de är ju så söta, och det finns inget nödvändigt som hon inte redan har ;)
  23. Medlem sedan
    Sep 2003
    #12

    Tack alla

    Nu fick jag lite att fundera på :-)
  24. 12
    Tack alla Nu fick jag lite att fundera på :-)
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    ingen aning

    just nu har jag mest bekymmer över vad vår blivande 8-åring ska få...han fyller först.

    Med två storasskon finns det mesta, vet ju inte vad ni har sedan tidigare men några tips är (har inte läst de andra inläggen så det kanske blir samma som sagts innan)

    leksaksspis
    docka (Isabelle älskar sin docka!)
    lektält
    böcker (passa på nu när det är bokrea och ladda upp för hela året!)
    pussel
    bord + stolar
    gunghäst
    bobbycar/lära gå-bil
    rutschkana
    saccosäck
    brio-järnväg
    duplo/belville (tjejlego)

  26. 13
    ingen aning just nu har jag mest bekymmer över vad vår blivande 8-åring ska få...han fyller först.

    Med två storasskon finns det mesta, vet ju inte vad ni har sedan tidigare men några tips är (har inte läst de andra inläggen så det kanske blir samma som sagts innan)

    leksaksspis
    docka (Isabelle älskar sin docka!)
    lektält
    böcker (passa på nu när det är bokrea och ladda upp för hela året!)
    pussel
    bord + stolar
    gunghäst
    bobbycar/lära gå-bil
    rutschkana
    saccosäck
    brio-järnväg
    duplo/belville (tjejlego)

  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    vad är en sångpåse?

    *nyfiken*
  28. 14
    vad är en sångpåse? *nyfiken*
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    Måste fråga

    Känner mig jättedum, men jag måste fråga: Bobbycar, är det en åkdon som man sitter på och sparkar sig fram? Alltså det som förr kallades kavare? Eller är det något annat, kanske mer specifikt?
  30. 15
    Måste fråga Känner mig jättedum, men jag måste fråga: Bobbycar, är det en åkdon som man sitter på och sparkar sig fram? Alltså det som förr kallades kavare? Eller är det något annat, kanske mer specifikt?
  31. Medlem sedan
    Jul 2000
    #16

    Såhär beskrivs den

    \"En jeanspåse med dragsko innehållande sex olika sångförslag. Barnen sticker ner handen i påsen och efter att ha tagit upp en figur försöker barnet komma på en sång som handlar om just detta djur eller sak.\"
  32. 16
    Såhär beskrivs den \"En jeanspåse med dragsko innehållande sex olika sångförslag. Barnen sticker ner handen i påsen och efter att ha tagit upp en figur försöker barnet komma på en sång som handlar om just detta djur eller sak.\"
  33. Medlem sedan
    Aug 2004
    #17

    Milva ska få en..

    trehjuling! En jättetuff med kråmad tank, flames och apstyre!!!
    Men jag vill oxå ge henne nått speciellt.. Jag fick ett halsband av min mamma när jag fyllde ett som det står Karin ingraverat i. Kanske nått liknande? Funderar på att gravera \"Milva Pilva Päronpuss\" för det brukar jag kalla henne. Får se men vill ge nått hon kan spara.
  34. 17
    Milva ska få en.. trehjuling! En jättetuff med kråmad tank, flames och apstyre!!!
    Men jag vill oxå ge henne nått speciellt.. Jag fick ett halsband av min mamma när jag fyllde ett som det står Karin ingraverat i. Kanske nått liknande? Funderar på att gravera \"Milva Pilva Päronpuss\" för det brukar jag kalla henne. Får se men vill ge nått hon kan spara.
  35. Charlotte & co
    #18

    aha *imt*

    f
  36. 18
    aha *imt* f
  37. Medlem sedan
    Sep 2002
    #19

    men...

    köpa??? Är det inte busenkelt att göra en så´n själv? Det är ju bara att ta en tygpåse eller väska och stoppa ner olika djur och saker? Vad är det som gör den så speciell?
  38. 19
    men... köpa??? Är det inte busenkelt att göra en så´n själv? Det är ju bara att ta en tygpåse eller väska och stoppa ner olika djur och saker? Vad är det som gör den så speciell?
  39. Medlem sedan
    Jan 2005
    #20

    får man fråga..??

    var man hittar ett sånt vrålåk???
    Lät hur cool som helst!

    Halsbandet var en bra ide också!...
  40. 20
    får man fråga..?? var man hittar ett sånt vrålåk???
    Lät hur cool som helst!

    Halsbandet var en bra ide också!...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ettårspresent
    By Fritta in forum _0707 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 23:06
  2. Ettårspresent
    By Minama in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 13:16
  3. Vaaaad i ettårspresent? Tips!
    By lannagirl in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 06:53
  4. Vad ge i ettårspresent?
    By Anonym in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 15:13
  5. Vad ger ni i ettårspresent?
    By Carmin med Molly född 041219 in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 21:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar