Ont i sidan?
_0610 Oktoberbarn
  1. Maria, bf 2/10, nr 4
    #1

    Ont i sidan?

    Jag har ont på vänster sida, vet inte om det ät tarmen eller något annat. Någon som känner igen detta? Kan det vara att livmodern växer?

    Har ju sett på VUL att det växer i livmodern så risken för utomkvädes känns inte så stor...

    kan någon svara?
  2. 1
    Ont i sidan? Jag har ont på vänster sida, vet inte om det ät tarmen eller något annat. Någon som känner igen detta? Kan det vara att livmodern växer?

    Har ju sett på VUL att det växer i livmodern så risken för utomkvädes känns inte så stor...

    kan någon svara?
  3. AnnahConda
    #2

    Me too

    Får också ont i vänster sida emellanåt men det är inget jag oroar mig över.
  4. 2
    Me too Får också ont i vänster sida emellanåt men det är inget jag oroar mig över.
  5. lilla jag
    #3

    Hej Maria!!

    Behövde knappt läsa själva inlägget för att känna igen mig!!
    Jag har åxå ont på vänster sida.. Men när jag gjorde VUL så så läkaren inget där, utan jag hade ju en cysta på höger sida och en bebis i livmodern..
    Men ingenting på vänstra sidan...
    Han hade ingen förklaring på detta, men han sa att de kunde bero på att livmodern växer och att allt (alla organ) förbereder sig...

    Kram
  6. 3
    Hej Maria!! Behövde knappt läsa själva inlägget för att känna igen mig!!
    Jag har åxå ont på vänster sida.. Men när jag gjorde VUL så så läkaren inget där, utan jag hade ju en cysta på höger sida och en bebis i livmodern..
    Men ingenting på vänstra sidan...
    Han hade ingen förklaring på detta, men han sa att de kunde bero på att livmodern växer och att allt (alla organ) förbereder sig...

    Kram
  7. Carris bf 2/10 nr2
    #4

    Jag med!

    Fast jag har ont på höger sida. Misstänker att det är livmodern som växer och tar plats.
  8. 4
    Jag med! Fast jag har ont på höger sida. Misstänker att det är livmodern som växer och tar plats.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Det är nog

    ligamenten som håller livmodern som drar...
    Jag har också känt av lite ont på vänster sida och förra graviditeten fick jag jätteont ibland men det släppte och BM sa att det var för att min livmodern växte så snabbt ett tag. Det är alltså helt normalt att det gör lite ont ibland, stränar och drar!
  10. 5
    Det är nog ligamenten som håller livmodern som drar...
    Jag har också känt av lite ont på vänster sida och förra graviditeten fick jag jätteont ibland men det släppte och BM sa att det var för att min livmodern växte så snabbt ett tag. Det är alltså helt normalt att det gör lite ont ibland, stränar och drar!
  11. lilla4an dag 18/28
    #6

    förklaring

    Hade detta mkt vid förra grav. Dels är det ligamenten och sen kan man ha lite smärtor i den äggledare som släppte ägget, det är gulkroppen!
  12. 6
    förklaring Hade detta mkt vid förra grav. Dels är det ligamenten och sen kan man ha lite smärtor i den äggledare som släppte ägget, det är gulkroppen!
  13. lilla jag
    #7

    Hmm....

    men mig gulkropp sitter på höger sida,
    men jag har ont i vänster sida??
    Är den smärtan på vänster sida för att livmodern växer snabbt då??

  14. 7
    Hmm.... men mig gulkropp sitter på höger sida,
    men jag har ont i vänster sida??
    Är den smärtan på vänster sida för att livmodern växer snabbt då??

  15. lilla4an dag 18/28
    #8

    ja

    allt säkert! Det är ett vanligt gravsymtom just dessa dragningar/smärtor på sidorna :)
  16. 8
    ja allt säkert! Det är ett vanligt gravsymtom just dessa dragningar/smärtor på sidorna :)
  17. lilla jag
    #9

    OK!!

    Känns skönt att veta!
    Då kan jag fortsätta oroa mig nu da..
    För allt annat liksom!

    Kram å tack!
  18. 9
    OK!! Känns skönt att veta!
    Då kan jag fortsätta oroa mig nu da..
    För allt annat liksom!

    Kram å tack!

Liknande trådar

  1. Ny på sidan!
    By Alicia-62 in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-17, 07:58
  2. Å ena sidan...
    By Mitt i vardagen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-03, 21:16
  3. Ont i sidan
    By ludviga in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 08:32
  4. Ont i sidan
    By tiva in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 22:51
  5. den här sidan
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar