Helt mjuk på magen i v 14..OROLIG!
_0608 Augustibarn
  1. tina m filip+ bf 16/8
    #1

    Helt mjuk på magen i v 14..OROLIG!

    jag ät verkligen orolig över detta. vänta mitt andra barn, är i v 14, men det kan man inte tro. är inte det minsta tjock, har inga gravsympton. när jag känner på magen är den helt mjuk, jag kan till o med trycka in den en bit.känner inget hårt närnere eller nåt. är detta normalt? jag tror inte det. ringde bm som sa att hon skulle fixa en tid till UL snarast. inte ens hon peppade mig att det inte va nån fara.
    om det hade varit första barnet hade jag förstått, för med min son kände jag inget förrän ganska sent, men me tanske på att det är andra så brukar det ju synas tidigare. att det inte syns ärinte det stora problemet, utan att jag är helt mjuk o kan trycka in magen(buken)

    snälla hjälp mig!\"
  2. 1
    Helt mjuk på magen i v 14..OROLIG! jag ät verkligen orolig över detta. vänta mitt andra barn, är i v 14, men det kan man inte tro. är inte det minsta tjock, har inga gravsympton. när jag känner på magen är den helt mjuk, jag kan till o med trycka in den en bit.känner inget hårt närnere eller nåt. är detta normalt? jag tror inte det. ringde bm som sa att hon skulle fixa en tid till UL snarast. inte ens hon peppade mig att det inte va nån fara.
    om det hade varit första barnet hade jag förstått, för med min son kände jag inget förrän ganska sent, men me tanske på att det är andra så brukar det ju synas tidigare. att det inte syns ärinte det stora problemet, utan att jag är helt mjuk o kan trycka in magen(buken)

    snälla hjälp mig!\"
  3. Gullan m Axel, bf 1/8
    #2

    Kram!

    Förstår att du är orolig! Så mycket hjälp har jag inte att erbjuda, annat än att säga att vissa dagar känns min mage hård och andra dagar som en degklump. Så kanske är det bara så som det är ibland? Hoppas det går bra för dig i alla fall! Fick du någon Ul tid? När?
  4. 2
    Kram! Förstår att du är orolig! Så mycket hjälp har jag inte att erbjuda, annat än att säga att vissa dagar känns min mage hård och andra dagar som en degklump. Så kanske är det bara så som det är ibland? Hoppas det går bra för dig i alla fall! Fick du någon Ul tid? När?
  5. tina m filip+ bf 16/8
    #3

    jag har ingen än..

    jag beställde en tid i västerås först, men nu ska jag till uppsala istället. vill dit av olika skäl. så jag får en remiss, hoppas det blir snart, mår väldigt dåligt av detta..
  6. 3
    jag har ingen än.. jag beställde en tid i västerås först, men nu ska jag till uppsala istället. vill dit av olika skäl. så jag får en remiss, hoppas det blir snart, mår väldigt dåligt av detta..
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Om jag bara

    kunde komma med några vetenskapliga förklaringar som kunde lugna dig, men det är inte alls mitt kunskapsområde tyvärr.

    Hoppas att UL ger dig ett positivt svar! Håller tummarna och sänder varma kramar.
  8. 4
    Om jag bara kunde komma med några vetenskapliga förklaringar som kunde lugna dig, men det är inte alls mitt kunskapsområde tyvärr.

    Hoppas att UL ger dig ett positivt svar! Håller tummarna och sänder varma kramar.
  9. Pea m Nr 2 bf 25/8
    #5

    Jag väntar också

    mitt andra barn och har nu gått exakt 12 veckor. Min mage är också bara mjuk och jag känner inte heller något direkt om jag trycker på magen. Det var likadant för mig att det började synas ganska sent under första graviditeten. Jag kommer ihåg att jag började med mammakläder först i vecka 20 ungefär.

    Jag tror ändå inte att vi behöver oroa oss utan vi kanske har tur att vi inte blir så stora så tidigt i stället. Vi får i alla fall försöka se det så.
  10. 5
    Jag väntar också mitt andra barn och har nu gått exakt 12 veckor. Min mage är också bara mjuk och jag känner inte heller något direkt om jag trycker på magen. Det var likadant för mig att det började synas ganska sent under första graviditeten. Jag kommer ihåg att jag började med mammakläder först i vecka 20 ungefär.

    Jag tror ändå inte att vi behöver oroa oss utan vi kanske har tur att vi inte blir så stora så tidigt i stället. Vi får i alla fall försöka se det så.
  11. Vimse bf 5/9
    #6

    Livmodern stor som en apelsin

    och ligger den djupt så känns den inte utifrån.
    Själv är jag i bara i v11 och känner inget, men två läkare har klämt på magen den senaste veckan, då med två fingrar i slidan så dom känner från båda hållen och båda har sagt direkt att livmodern är förstorad (precis som den ska).
    Jag tror inte hela magen ska bli hård så här tidigt. Det kan ofta kännas så, men det beror nog mycket på tarmarna, blir inte så för alla. Om livmodern har hittat en håla att växa i långt bak känns den inte alls utifrån förrän den blir stor som en fotboll eller så.
  12. 6
    Livmodern stor som en apelsin och ligger den djupt så känns den inte utifrån.
    Själv är jag i bara i v11 och känner inget, men två läkare har klämt på magen den senaste veckan, då med två fingrar i slidan så dom känner från båda hållen och båda har sagt direkt att livmodern är förstorad (precis som den ska).
    Jag tror inte hela magen ska bli hård så här tidigt. Det kan ofta kännas så, men det beror nog mycket på tarmarna, blir inte så för alla. Om livmodern har hittat en håla att växa i långt bak känns den inte alls utifrån förrän den blir stor som en fotboll eller så.

Liknande trådar

  1. stickningar i magen......orolig :/
    By aek82 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 20:31
  2. orolig och ont i magen
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 15:38
  3. Ett hopp på magen *orolig*
    By Bissen in forum _0906 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 09:31
  4. Jag är helt mjuk på magen....
    By tina m Filip+ bf 16/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 19:41
  5. Ang Magen*orolig*långt...
    By Wilda Bf 24/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 17:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar