Trendenkät
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Trendenkät

    Om era tonåringar fick låt säga 1500,- kronor att köpa vad de ville för inom en vecka. Vad skulle de köpa då?
    Det kan vara grejer, kläder eller upplevelser men inte spara till senare, och inte köpa present till nån annan.
    Nyfiken bara på trender. Trevlig helg!
  2. 1
    Trendenkät Om era tonåringar fick låt säga 1500,- kronor att köpa vad de ville för inom en vecka. Vad skulle de köpa då?
    Det kan vara grejer, kläder eller upplevelser men inte spara till senare, och inte köpa present till nån annan.
    Nyfiken bara på trender. Trevlig helg!
  3. Hosanna
    #2

    Hosanna svarar

    För två månader sedan - droger. Nu gott och blandat, coca-cola, PRO 2 till Lunarstorm och tonårstidningar.
  4. 2
    Hosanna svarar För två månader sedan - droger. Nu gott och blandat, coca-cola, PRO 2 till Lunarstorm och tonårstidningar.
  5. marib
    #3

    marib svar

    18åringen. böcker filmer godis och dricka också
    16åringen: mopeddelar
    14åringen: kläder
    13åringen: skulle försöka hitta beg slalom skidor
  6. 3
    marib svar 18åringen. böcker filmer godis och dricka också
    16åringen: mopeddelar
    14åringen: kläder
    13åringen: skulle försöka hitta beg slalom skidor
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Svårt

    Jag tycker det är svårt att gissa vad de skulla använda det till. Kanske en tröja av något sportmärke, men troligast utemat (McDonalds, pizza, wok), spel i dataspelshall eller 1 års prenumeration på World of Warcraft.
  8. 4
    Svårt Jag tycker det är svårt att gissa vad de skulla använda det till. Kanske en tröja av något sportmärke, men troligast utemat (McDonalds, pizza, wok), spel i dataspelshall eller 1 års prenumeration på World of Warcraft.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Mina skulle

    nog lägga pengarna på:
    Pojke 16 år: Filmer, munkjacka, nightgibb och utemat
    Flicka 14 år: Kläder och fika på stan
  10. 5
    Mina skulle nog lägga pengarna på:
    Pojke 16 år: Filmer, munkjacka, nightgibb och utemat
    Flicka 14 år: Kläder och fika på stan
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Lätt

    piercingar piercingar piercingar och kanske ett par nya jeans
  12. 6
    Lätt piercingar piercingar piercingar och kanske ett par nya jeans
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Min 15-åring säger

    PSP, portabelt playstation-spel
  14. 7
    Min 15-åring säger PSP, portabelt playstation-spel
  15. Medlem sedan
    Jan 1998
    #8

    Grafikkort, minne

    och andra datorprylar! Det går alla pengar till...
  16. 8
    Grafikkort, minne och andra datorprylar! Det går alla pengar till...
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Lite olika...

    16-åringen skulle bränna vartenda öre på kläder, skor och smink.
    14-åringen skulle direkt lyckas övertala oss föräldrar att ställa upp med den femhundring som fattas för att hon ska kunna köpa en speciell sportgrej. *kryptiskt men bibehållen anonymitet* ;-)
  18. 9
    Lite olika... 16-åringen skulle bränna vartenda öre på kläder, skor och smink.
    14-åringen skulle direkt lyckas övertala oss föräldrar att ställa upp med den femhundring som fattas för att hon ska kunna köpa en speciell sportgrej. *kryptiskt men bibehållen anonymitet* ;-)
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10

    Antagligen

    PS-spel el, någort till datorn.. Och det skulle gå fort!!
  20. 10
    Antagligen PS-spel el, någort till datorn.. Och det skulle gå fort!!
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11

    allt leopardmönstrat :)

    i klädväg skulle jag tro :) Eller kameratillbehör. Eller så skulle hon kunna bränna hela pengen på blommor och böcker, det beror på humör för dagen.

    Hon är snart 17 år och punkare...
  22. 11
    allt leopardmönstrat :) i klädväg skulle jag tro :) Eller kameratillbehör. Eller så skulle hon kunna bränna hela pengen på blommor och böcker, det beror på humör för dagen.

    Hon är snart 17 år och punkare...
  23. Mamma P
    #12

    Mamma P svarar

    Hon skulle köpa en handväska till (har 15 st typ), ny maskara, ett par conversekängor (svarta), tre nagellack. Sedan är nog pengarna slut.
  24. 12
    Mamma P svarar Hon skulle köpa en handväska till (har 15 st typ), ny maskara, ett par conversekängor (svarta), tre nagellack. Sedan är nog pengarna slut.
  25. Pojkmorsan
    #13

    Pojkmorsans svar

    18 år: Datorgrejer, MP3-spelare, chips, läsk, godis, pizza, hamburgare.
    16 år: Kläder, fika på stan, nitar, tygmärken, klorin till att förstöra byxor, sax till att klippa sönder kläderna ; )
    13 år: Datorgrejer eller kanske kläder
  26. 13
    Pojkmorsans svar 18 år: Datorgrejer, MP3-spelare, chips, läsk, godis, pizza, hamburgare.
    16 år: Kläder, fika på stan, nitar, tygmärken, klorin till att förstöra byxor, sax till att klippa sönder kläderna ; )
    13 år: Datorgrejer eller kanske kläder
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14

    fjortisen

    skulle köpt Marwintröjor... *ler*...kläder i allmänhet(JC, vero moda, intersport, stadium)!

    Och sonen som är 1år äldre, skulle köpt datorprylar!
  28. 14
    fjortisen skulle köpt Marwintröjor... *ler*...kläder i allmänhet(JC, vero moda, intersport, stadium)!

    Och sonen som är 1år äldre, skulle köpt datorprylar!
  29. Anonym
    #15

    Vad skönt

    för dig och din tonåring att det inte blev något djupgående.
  30. 15
    Vad skönt för dig och din tonåring att det inte blev något djupgående.
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    Jag är osäker

    Men den ena dottern skulle köpa något klädesplagg för pengarna, hon har rätt dyr smak. :/
    Den andra skulle köpa tekniska tillbehör till sin IPod eller annat tekniskt.
  32. 16
    Jag är osäker Men den ena dottern skulle köpa något klädesplagg för pengarna, hon har rätt dyr smak. :/
    Den andra skulle köpa tekniska tillbehör till sin IPod eller annat tekniskt.
  33. demeter
    #17

    snart 14 -kläder

    .. eller en gitarr
  34. 17
    snart 14 -kläder .. eller en gitarr
  35. MsK
    #18

    Fullständigt otrendig

    Han är 15 år och skulle köpa elkomponenter och diverse kemikalier antagligen. Ni skulle se hans önskelistor, jag begriper inte hälften!
  36. 18
    Fullständigt otrendig Han är 15 år och skulle köpa elkomponenter och diverse kemikalier antagligen. Ni skulle se hans önskelistor, jag begriper inte hälften!
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19

    mitt svar...

    borde bli fotbollsskor...han har snöat inne på det senaste...eller nya jeans (dyrare modell)
    Han kan sitta och titta på kläder i timmar på nätet!
    ;-)
    Fast det kunde ju bli ett pc-spel oxå...
  38. 19
    mitt svar... borde bli fotbollsskor...han har snöat inne på det senaste...eller nya jeans (dyrare modell)
    Han kan sitta och titta på kläder i timmar på nätet!
    ;-)
    Fast det kunde ju bli ett pc-spel oxå...
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20

    hmm..

    Min snart 17-åring (tjej)skulle göra dreads...eller en tatuering.
    15-åringen (kille) skulle nog köpa en ny (beg.) snowboard eller fräscha till sin dator.
    Min 20-åring (nyss tonåring....)har stort behov av kläder, så jag hoppas han skulle köpa det. Nä förresten....han ska gå en bartenderutbildning i vår, så han kanske skulle köpa sprit å träna! Men troligast är att han skulle försöka fixa till sin skrotbil....
  40. 20
    hmm.. Min snart 17-åring (tjej)skulle göra dreads...eller en tatuering.
    15-åringen (kille) skulle nog köpa en ny (beg.) snowboard eller fräscha till sin dator.
    Min 20-åring (nyss tonåring....)har stort behov av kläder, så jag hoppas han skulle köpa det. Nä förresten....han ska gå en bartenderutbildning i vår, så han kanske skulle köpa sprit å träna! Men troligast är att han skulle försöka fixa till sin skrotbil....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar