Hur har ni det?
_02/03 Vinterbarn
  1. Gabbi med grynen
    #1

    Hur har ni det?

    Det är så dålig fart här inne så jag tänkte bara fråga hur ni har det allihop.
    Hur mår ni? Hur mår familjen? Vad ser ni fram emot och vart har livet tagit er den senaste tiden?
    Vi har ju flyttat till Ske-å och köpt radhus. Det är drygt att pendla till jobbet i Umeå, men jag åker bara tre dagar i veckan så det går på nåt vis.
    Jacob ska snart operera körteln bakom näsan och sätta in rör i öronen. *gruvar mig*
    Jag har lyckats övertyga min resefobiske sambo att åka på en weekendresa med mig i vår och det ser jag fram emot må ni tro! *jublar stilla*
    So shot! Berätta hur ni har det!
  2. 1
    Hur har ni det? Det är så dålig fart här inne så jag tänkte bara fråga hur ni har det allihop.
    Hur mår ni? Hur mår familjen? Vad ser ni fram emot och vart har livet tagit er den senaste tiden?
    Vi har ju flyttat till Ske-å och köpt radhus. Det är drygt att pendla till jobbet i Umeå, men jag åker bara tre dagar i veckan så det går på nåt vis.
    Jacob ska snart operera körteln bakom näsan och sätta in rör i öronen. *gruvar mig*
    Jag har lyckats övertyga min resefobiske sambo att åka på en weekendresa med mig i vår och det ser jag fram emot må ni tro! *jublar stilla*
    So shot! Berätta hur ni har det!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    jotack...

    ... bara fint här i Örebro. Termometern står på nästan 10 minusgrader så det är kallt kallt. Brrr.
    Vi förbereder så sakteliga Viggo barnkalas som äger rum imorgon. Han fyller tre år på tisdag, Alla Hjärtans Dag. Då kommer mormor med en grön tårta. Den gröna tårtan har Viggo tjatat om ända sedan Evelinas födelsedag den 7/12 förra året. När man frågar honom vad han önskar sig, så är det den den gröna tårtan som står överst på önskelistan.
    Evelina är 1 år och 2 månader och far runt som ett yrväder här hemma. Hon kvittrar och är alltid på bra humör, retar sin storebror (precis som man ska...). Viggo går 15 timmar på dagis varje vecka. Maken är hemma med Evelina tills hösten - om inget bra jobberbjudande dyker upp - än så länge fortsätter han med frilansandet. Själv jobbar jag 75% på biblioteket i Lekeberg, men kommer att gå upp på heltid från och med 1:a april. Det är skönt att jobba deltid, men jag testa att jobba heltid, åtminstone fram till sommaren.
    Det mesta flyter på med andra ord!

    /Lotta
  4. 2
    jotack... ... bara fint här i Örebro. Termometern står på nästan 10 minusgrader så det är kallt kallt. Brrr.
    Vi förbereder så sakteliga Viggo barnkalas som äger rum imorgon. Han fyller tre år på tisdag, Alla Hjärtans Dag. Då kommer mormor med en grön tårta. Den gröna tårtan har Viggo tjatat om ända sedan Evelinas födelsedag den 7/12 förra året. När man frågar honom vad han önskar sig, så är det den den gröna tårtan som står överst på önskelistan.
    Evelina är 1 år och 2 månader och far runt som ett yrväder här hemma. Hon kvittrar och är alltid på bra humör, retar sin storebror (precis som man ska...). Viggo går 15 timmar på dagis varje vecka. Maken är hemma med Evelina tills hösten - om inget bra jobberbjudande dyker upp - än så länge fortsätter han med frilansandet. Själv jobbar jag 75% på biblioteket i Lekeberg, men kommer att gå upp på heltid från och med 1:a april. Det är skönt att jobba deltid, men jag testa att jobba heltid, åtminstone fram till sommaren.
    Det mesta flyter på med andra ord!

    /Lotta
  5. jumy
    #3

    hej

    Hej kul att höra lite!

    Jag har barnen numera alla dagar utom lörd efm-mån morgon. Och det funkar jättebra nu när båda sover på nätterna. (var nyss på gränsen att krevera av sömnbrist)

    Båda barnen går på dagis och jag pluggar och söker jobb, har precis gjort färdigt min portfölj, http://p06.jumy.se

    1 maj flyttar vi till ett mysigt område i Örebro det ser jag så himla mycket fram emot!

  6. 3
    hej Hej kul att höra lite!

    Jag har barnen numera alla dagar utom lörd efm-mån morgon. Och det funkar jättebra nu när båda sover på nätterna. (var nyss på gränsen att krevera av sömnbrist)

    Båda barnen går på dagis och jag pluggar och söker jobb, har precis gjort färdigt min portfölj, http://p06.jumy.se

    1 maj flyttar vi till ett mysigt område i Örebro det ser jag så himla mycket fram emot!

  7. Nissa, R-02 och M-04
    #4

    Hej!

    Här är läget som följande:
    -Jag är sjukskriven och arbetslös (blev uppsagd då Manfred var 1 mån gammal...). Jag har övertygat FK om att jag vill börja arbetsträna trots att jag nog inte klarar 25% ännu. Nästa vecka börjar jag på stans gymnasieskola! *glad och lite nervös*
    -Rebecka har haft öroninflammationer hela vintern och ska få rör i öronen på torsdag v8. Min lilla plutta!!!! KOnstigt nog gruvar jag mig mer inför hennes röroperation än vad jag gjorde inför mitt eget kejsarsnitt... *ler snett*
    -Manfred började på dagis i januari och ÄNTLIGEN börjar han trivas. Han var så AAAARRRRG första gångerna vi försökte lämna honom där. Nu går det jättebra: Han blir glad när vi hämtar, men det syns att han haft roligt under dagen. (Känns skönt i modershjärtat)
    -Vi försöker pussla så att barnen går 4 dagar/vecka på dagis. Det är tack vare en bra barnvakt som det går, tyvärr för oss så får hon fast jobb i maj... Men den dagen, den sorgen!
    -Maken jobbar så mycket det går, men det har varit en massa struliga kunder, så istället för en jämn arbetsbelastning under våren (och därmed en jämn pengainströmning) så har ALLA skjutit upp sina planer. Inga jobb alls nu av det normala, men han fixar lite jobb på olika ställen. KÄnns lite jobbigt bara att det är så kortsiktigt.
  8. 4
    Hej! Här är läget som följande:
    -Jag är sjukskriven och arbetslös (blev uppsagd då Manfred var 1 mån gammal...). Jag har övertygat FK om att jag vill börja arbetsträna trots att jag nog inte klarar 25% ännu. Nästa vecka börjar jag på stans gymnasieskola! *glad och lite nervös*
    -Rebecka har haft öroninflammationer hela vintern och ska få rör i öronen på torsdag v8. Min lilla plutta!!!! KOnstigt nog gruvar jag mig mer inför hennes röroperation än vad jag gjorde inför mitt eget kejsarsnitt... *ler snett*
    -Manfred började på dagis i januari och ÄNTLIGEN börjar han trivas. Han var så AAAARRRRG första gångerna vi försökte lämna honom där. Nu går det jättebra: Han blir glad när vi hämtar, men det syns att han haft roligt under dagen. (Känns skönt i modershjärtat)
    -Vi försöker pussla så att barnen går 4 dagar/vecka på dagis. Det är tack vare en bra barnvakt som det går, tyvärr för oss så får hon fast jobb i maj... Men den dagen, den sorgen!
    -Maken jobbar så mycket det går, men det har varit en massa struliga kunder, så istället för en jämn arbetsbelastning under våren (och därmed en jämn pengainströmning) så har ALLA skjutit upp sina planer. Inga jobb alls nu av det normala, men han fixar lite jobb på olika ställen. KÄnns lite jobbigt bara att det är så kortsiktigt.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Hej Gabbi!

    Här är det rätt lungt, Viktor är superförkyld (igen!) och jag har bf om 4 dagar, så det kan bli bebis när som helst egentligen (men det känns som det nog kommer ta nån vecka till).
    Håller på pysslar o förbereder Lillebrors ankomst, den ser vi mkt fram emot här =)

    Vad kul med en weekendresa! *avundsjuk* Vart ska ni åka?
    Hoppas jakobs operation går bra!
    Kram
  10. 5
    Hej Gabbi! Här är det rätt lungt, Viktor är superförkyld (igen!) och jag har bf om 4 dagar, så det kan bli bebis när som helst egentligen (men det känns som det nog kommer ta nån vecka till).
    Håller på pysslar o förbereder Lillebrors ankomst, den ser vi mkt fram emot här =)

    Vad kul med en weekendresa! *avundsjuk* Vart ska ni åka?
    Hoppas jakobs operation går bra!
    Kram
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Hejsan...

    här är det full rulle. Flyttade till nytt hus i höstas så hela hösten/vintern har gått åt att göra den färdig, vi har värdering på torsdag, visseligen inte helt färdiga ännu men ändå.

    Samuel ska få en lillasyster om ca 1,5 månader och det ser vi framemot.

    Annars så är det för mycket jobb just nu för både mig och min make. Men snart så blir det mindre på den fronten.

    Annars så mår vi bra, lite förkylningar då och då, Samuel utvecklas och frodas som han ska.
  12. 6
    Hejsan... här är det full rulle. Flyttade till nytt hus i höstas så hela hösten/vintern har gått åt att göra den färdig, vi har värdering på torsdag, visseligen inte helt färdiga ännu men ändå.

    Samuel ska få en lillasyster om ca 1,5 månader och det ser vi framemot.

    Annars så är det för mycket jobb just nu för både mig och min make. Men snart så blir det mindre på den fronten.

    Annars så mår vi bra, lite förkylningar då och då, Samuel utvecklas och frodas som han ska.
  13. Castaneda
    #7

    Ovisst

    Det känns som om det är lite för spännande nu, för vi står inför stora förändringar.
    Min man är färdig med en lång yrkesutbildning och håller på och söker jobb. Vi vet inte var det blir. Men det passar bra med en flytt nu snart eftersom vi behöver större bostad och längtar ut på landet. Kanske blir det alltså nytt jobb för mig också. Det ska bli så skönt att bara VETA lite mer om framtiden. Lite jobbigt att hänga i tomma luften.

    Barnen mår bra men de har haft influensan med feber i flera dagar.
  14. 7
    Ovisst Det känns som om det är lite för spännande nu, för vi står inför stora förändringar.
    Min man är färdig med en lång yrkesutbildning och håller på och söker jobb. Vi vet inte var det blir. Men det passar bra med en flytt nu snart eftersom vi behöver större bostad och längtar ut på landet. Kanske blir det alltså nytt jobb för mig också. Det ska bli så skönt att bara VETA lite mer om framtiden. Lite jobbigt att hänga i tomma luften.

    Barnen mår bra men de har haft influensan med feber i flera dagar.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8

    Här har vi

    precis börjat bli friska efter en hel månad där sjukdomarna avlöst varandra. Men nu hoppas vi att vi får vara friska ett tag.
    Jag börjar snart jobba igen efter föräldraledigheten med Felix. Men jag ska bara jobba två dagar/vecka då sambon är hemma annars är jag hemma ons-fre så jag ska inte klaga. Matilda som haft det rätt jobbigt på dagis sen hon bytte avdelning i höstas börjar nu återigen trivas. Att komma in på nya avdelningen tog rätt hårt på henne och i samma veva slutade hon med blöjor. I julas gav hon nappen till tomten och det har funkat bra bortsett från att hon ibland kryper ner i sängen med lillebrors nappar o snuttar o ibland får skrikutbrott när hon vaknar till på kvällen där hon vägrar säga vad det är men det är alltid nappen hon saknar. Men det händer inte så ofta nu mer så jag tar det med glädje då vi slipper tjaten på dagarna.
    Annars planerar vi vårt bröllop för fullt just nu. Vi har planer på att åka till Thailand i november och vara borta en månad. Under vår vistelse där tänkte vi ifta oss gifta oss på stranden. Vi får med oss mina föräldrar och åtminstone min ena bror och hans familj. Sen får vi se men alla som vill komma med oss är så välkomna (de får dock bekosta sin egen resa).
  16. 8
    Här har vi precis börjat bli friska efter en hel månad där sjukdomarna avlöst varandra. Men nu hoppas vi att vi får vara friska ett tag.
    Jag börjar snart jobba igen efter föräldraledigheten med Felix. Men jag ska bara jobba två dagar/vecka då sambon är hemma annars är jag hemma ons-fre så jag ska inte klaga. Matilda som haft det rätt jobbigt på dagis sen hon bytte avdelning i höstas börjar nu återigen trivas. Att komma in på nya avdelningen tog rätt hårt på henne och i samma veva slutade hon med blöjor. I julas gav hon nappen till tomten och det har funkat bra bortsett från att hon ibland kryper ner i sängen med lillebrors nappar o snuttar o ibland får skrikutbrott när hon vaknar till på kvällen där hon vägrar säga vad det är men det är alltid nappen hon saknar. Men det händer inte så ofta nu mer så jag tar det med glädje då vi slipper tjaten på dagarna.
    Annars planerar vi vårt bröllop för fullt just nu. Vi har planer på att åka till Thailand i november och vara borta en månad. Under vår vistelse där tänkte vi ifta oss gifta oss på stranden. Vi får med oss mina föräldrar och åtminstone min ena bror och hans familj. Sen får vi se men alla som vill komma med oss är så välkomna (de får dock bekosta sin egen resa).
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Hej hej!

    Nelly opererade bort halsmandlarna och polyperna för några månader sedan så jag vet hur det är, jag var riktigt nervös innan! Det är ju inte ett allvarligt ingrepp men ändå.. Bara tanken på att hon skulle sövas och _opereras_ fick mig alldeles knäsvag! *S* Allt gick dock bra och nu sover hon mycket bättre och slipper snarka som en vuxen karl och ha andningsuppehåll! *skönt*

    Med Lucas är allt bra! Han har varit i en utvecklings/trotsperiod ganska länge men, tack och lov, så har det lugnat ner sig en hel del nu! *peppar peppar..*

    Jag har börjat läsa till psykolog och har lyckats med konststycket att vara sjuk hela första månaden av utbildningen! *suckar lite* Tur att det inte varit så många obligatoriska saker på den här första kursen! Det började med hosta, fortsatte med förkylning och som en härlig avslutning på eländet så åkte jag på öroninflammtion.. Nu är dock penicillinkuren slut och förkylningen är kvar men någorlunda under kontroll iaf.. Det här håller visst på att bli en liten bok så det är väl bäst jag slutar innan ni blir uttråkade! ;-) Kram!
  18. 9
    Hej hej! Nelly opererade bort halsmandlarna och polyperna för några månader sedan så jag vet hur det är, jag var riktigt nervös innan! Det är ju inte ett allvarligt ingrepp men ändå.. Bara tanken på att hon skulle sövas och _opereras_ fick mig alldeles knäsvag! *S* Allt gick dock bra och nu sover hon mycket bättre och slipper snarka som en vuxen karl och ha andningsuppehåll! *skönt*

    Med Lucas är allt bra! Han har varit i en utvecklings/trotsperiod ganska länge men, tack och lov, så har det lugnat ner sig en hel del nu! *peppar peppar..*

    Jag har börjat läsa till psykolog och har lyckats med konststycket att vara sjuk hela första månaden av utbildningen! *suckar lite* Tur att det inte varit så många obligatoriska saker på den här första kursen! Det började med hosta, fortsatte med förkylning och som en härlig avslutning på eländet så åkte jag på öroninflammtion.. Nu är dock penicillinkuren slut och förkylningen är kvar men någorlunda under kontroll iaf.. Det här håller visst på att bli en liten bok så det är väl bäst jag slutar innan ni blir uttråkade! ;-) Kram!
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Måste bara säga

    att jag är imponerad, spanade in din portfölj, vad duktig du är! :-) Hoppas du hittar ett jobb snart!
  20. 10
    Måste bara säga att jag är imponerad, spanade in din portfölj, vad duktig du är! :-) Hoppas du hittar ett jobb snart!
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Ganska bra tack!

    Hej Gabbi!

    Vi är inne på slutspurten med bygget av vårt hus. Om ganska precis 8 veckor flyttar vi, och det ska bli underbart att komma från en tvåa i stan till ett stort hus på landet. Viggo längtar minst lika mycket som jag och Ted gör!

    Själv är jag lite trött och sliten. Det är ganska jobbigt att bygga hus, plugga heltid, pendla 16 mil dagligen och vara gravid. Skulle eg haft jour idag, men är kvar hemma pga att jag kräktes så mycket igår att det till slut blödde i matstrupen. Tror jag har dragit på mig en UVI också :-( så jag ska ringa jour-VC nu om en stund.

    Viggo är det bara bra med, han är en liten sol nästan jämt. :-)

    Ha det så trevligt på resan!

    Kram!
  22. 11
    Ganska bra tack! Hej Gabbi!

    Vi är inne på slutspurten med bygget av vårt hus. Om ganska precis 8 veckor flyttar vi, och det ska bli underbart att komma från en tvåa i stan till ett stort hus på landet. Viggo längtar minst lika mycket som jag och Ted gör!

    Själv är jag lite trött och sliten. Det är ganska jobbigt att bygga hus, plugga heltid, pendla 16 mil dagligen och vara gravid. Skulle eg haft jour idag, men är kvar hemma pga att jag kräktes så mycket igår att det till slut blödde i matstrupen. Tror jag har dragit på mig en UVI också :-( så jag ska ringa jour-VC nu om en stund.

    Viggo är det bara bra med, han är en liten sol nästan jämt. :-)

    Ha det så trevligt på resan!

    Kram!
  23. Gabbi med grynen
    #12

    Det låter...

    ..som att ni har det väldigt bra just nu! Trevlig läsning!
    Du får gratta födelsedagsbarnet på den stora dagen! Tre år, tänk vad tiden har sprungit iväg...
  24. 12
    Det låter... ..som att ni har det väldigt bra just nu! Trevlig läsning!
    Du får gratta födelsedagsbarnet på den stora dagen! Tre år, tänk vad tiden har sprungit iväg...
  25. Gabbi med grynen
    #13

    Men Jenny!

    Vad du är duktig!
    Jag är helimpad och tycker att du verkar ruskigt duktig på det du gör! En äkta begåvning!
    Du gör det bra som tar hand om båda kidsen så mycket.
    Hur har du lyckats få dom att sova på nätterna? Tar tacksamt emot tips. *hehehe*
    Tack för rapporten från Örebro!
  26. 13
    Men Jenny! Vad du är duktig!
    Jag är helimpad och tycker att du verkar ruskigt duktig på det du gör! En äkta begåvning!
    Du gör det bra som tar hand om båda kidsen så mycket.
    Hur har du lyckats få dom att sova på nätterna? Tar tacksamt emot tips. *hehehe*
    Tack för rapporten från Örebro!
  27. Gabbi med grynen
    #14

    Ojsan!

    Där händer det grejer!
    Är du sjukskriven för foglossning och ryggbesvär?
    Jag förstår din oro inför op. Jag känner likadant.... *hua*
    Vilka ämnen undervisar du i?
    Tack för rapporten och uppdateringen!
    Hälsningar från norr,
  28. 14
    Ojsan! Där händer det grejer!
    Är du sjukskriven för foglossning och ryggbesvär?
    Jag förstår din oro inför op. Jag känner likadant.... *hua*
    Vilka ämnen undervisar du i?
    Tack för rapporten och uppdateringen!
    Hälsningar från norr,
  29. Gabbi med grynen
    #15

    Vet inte än!

    Vi får se var vi hamnar. Nån storstad skulle jag tippa...
    Åh snart har ni en bebis! Vad spännande!
    Det kommer säkert att vara hektiskt i början men det blir lättare med tiden! *vet*
    Lycka till med förlossning och bäbis!
  30. 15
    Vet inte än! Vi får se var vi hamnar. Nån storstad skulle jag tippa...
    Åh snart har ni en bebis! Vad spännande!
    Det kommer säkert att vara hektiskt i början men det blir lättare med tiden! *vet*
    Lycka till med förlossning och bäbis!
  31. Gabbi med grynen
    #16

    Flytt och sånt

    ..är ju inte enbart roligt. Men det är skönt när det väl är gjort.
    Och syskon väntar ni också.
    Ni har mycket spännande på gång med andra ord.
    Tack för uppdateringen!
    Hälsningar,
  32. 16
    Flytt och sånt ..är ju inte enbart roligt. Men det är skönt när det väl är gjort.
    Och syskon väntar ni också.
    Ni har mycket spännande på gång med andra ord.
    Tack för uppdateringen!
    Hälsningar,
  33. Gabbi med grynen
    #17

    *håller tummarna*

    Arbetsmarknaden är ju lite sisådär nu...
    Vad har han utb. sig till?
    Flytt kan vara bra ibland så att man får prova sina vingar på en annan ort.
    Många hälsningar,
  34. 17
    *håller tummarna* Arbetsmarknaden är ju lite sisådär nu...
    Vad har han utb. sig till?
    Flytt kan vara bra ibland så att man får prova sina vingar på en annan ort.
    Många hälsningar,
  35. Gabbi med grynen
    #18

    Bröllop!

    Gratulerar! Var skojigt! *vill också...*
    Det är segt när barnen är sjuka hela tiden.
    Mina är sjuka varje vecka och vi har mycket VAB just nu.
    Alva har också lagt bort nappen. Det funkar över förväntan här med!
    Tack för ditt svar och lycka till på jobbet nu! :)
  36. 18
    Bröllop! Gratulerar! Var skojigt! *vill också...*
    Det är segt när barnen är sjuka hela tiden.
    Mina är sjuka varje vecka och vi har mycket VAB just nu.
    Alva har också lagt bort nappen. Det funkar över förväntan här med!
    Tack för ditt svar och lycka till på jobbet nu! :)
  37. Gabbi med grynen
    #19

    Wow!

    Psykolog! Värsta bruden Maria!
    Du verkar vara jätteduktig på allt du företar dig så det kommer nog att gå bra!
    Sjukdomarna kan verkligen driva en till vansinnets gräns så här års! *suck* Skönt att det blir bättre till våren...
    Kram på dig!
  38. 19
    Wow! Psykolog! Värsta bruden Maria!
    Du verkar vara jätteduktig på allt du företar dig så det kommer nog att gå bra!
    Sjukdomarna kan verkligen driva en till vansinnets gräns så här års! *suck* Skönt att det blir bättre till våren...
    Kram på dig!
  39. Gabbi med grynen
    #20

    Hej Sara!

    Du är flitig och arbetssam som vanligt!
    Pendling är verkligen jobbigt, jag förstår dig helt! Man blir helt slut av att kuska runt på vägarna.
    Och nytt hus på gång. Det är jobbigt och roligt kan jag tänka mig...
    Syskon också i sommar. Ja ni har det ni gör helt klart du och Ted.
    Tack för svar och trevlig rapport från er familj.
    Många hälsningar,
  40. 20
    Hej Sara! Du är flitig och arbetssam som vanligt!
    Pendling är verkligen jobbigt, jag förstår dig helt! Man blir helt slut av att kuska runt på vägarna.
    Och nytt hus på gång. Det är jobbigt och roligt kan jag tänka mig...
    Syskon också i sommar. Ja ni har det ni gör helt klart du och Ted.
    Tack för svar och trevlig rapport från er familj.
    Många hälsningar,
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar