Är det fler julibarn än Mini
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Är det fler julibarn än Mini

    som gärna sover i sina föräldrars säng?
    Mini har ju som bekant alltid sovit så fruktansvärt dåligt! TILLS hon började sova hos oss. :0)
  2. 1
    Är det fler julibarn än Mini som gärna sover i sina föräldrars säng?
    Mini har ju som bekant alltid sovit så fruktansvärt dåligt! TILLS hon började sova hos oss. :0)
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Nänä

    i mammas och pappas säng sover man INTE där busar man... oavsett om klockan är 12 på dagen eller 3 på natten... Jobbigt, för om Thea vaknar och inte vill somna om på natten får man gå upp och sätta sig i datastolen med henne...
  4. 2
    Nänä i mammas och pappas säng sover man INTE där busar man... oavsett om klockan är 12 på dagen eller 3 på natten... Jobbigt, för om Thea vaknar och inte vill somna om på natten får man gå upp och sätta sig i datastolen med henne...
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Keyla sover hos oss

    För det mesta i alla fall. Hon vaknar på natten och vill upp till oss. Felet är att man sover dåligt av alla sparkar och att hon ska ha händer och fötter under en.
  6. 3
    Keyla sover hos oss För det mesta i alla fall. Hon vaknar på natten och vill upp till oss. Felet är att man sover dåligt av alla sparkar och att hon ska ha händer och fötter under en.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4

    Vad skönt att

    ni har hittat ett sätt att få henne att sova på!! Har tyckt lite synd om dig faktiskt, men nu är jag mest avundsjuk faktiskt; en man som är pappaledig och gör det mesta, en söt lite bulle i ugnen och en unge som SOVER hos mamma och pappa.
    Engla busar bara om hon får komma till oss, fast hon har ju aldrig fått sova där så... Men nu är det hennes tur att krångla på nätterna, jag och maken var nog uppe med henne minst 5 ggr var inatt... *gäsp* Och sen så har man ´ju en till liten nattvandrare... *suck OCH gäsp*
  8. 4
    Vad skönt att ni har hittat ett sätt att få henne att sova på!! Har tyckt lite synd om dig faktiskt, men nu är jag mest avundsjuk faktiskt; en man som är pappaledig och gör det mesta, en söt lite bulle i ugnen och en unge som SOVER hos mamma och pappa.
    Engla busar bara om hon får komma till oss, fast hon har ju aldrig fått sova där så... Men nu är det hennes tur att krångla på nätterna, jag och maken var nog uppe med henne minst 5 ggr var inatt... *gäsp* Och sen så har man ´ju en till liten nattvandrare... *suck OCH gäsp*
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Varannan vecka...

    Veckan när sambon jobbar kvällsskift vaknar hon nästan alltid preciiiis när vi gått och lagt oss och vill sova i vår säng... När han jobbar förmiddag sover hon så gått i sin egen säng så. Tycker att det är helt ok att hon gör så, jag sover lika gott med henne i sängen...
  10. 5
    Varannan vecka... Veckan när sambon jobbar kvällsskift vaknar hon nästan alltid preciiiis när vi gått och lagt oss och vill sova i vår säng... När han jobbar förmiddag sover hon så gått i sin egen säng så. Tycker att det är helt ok att hon gör så, jag sover lika gott med henne i sängen...
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Inte längre

    Vi bytte vällingfabrikat och då började han sova mycket bättre och vid nyår skedde något. Från att lättast ha somnat om i vår säng när han vaknade så somnade han lättare i sin egen säng. Så nu har vi sängen för oss själva, vilket är jätteskönt eftersom jag sov så ruskigt dåligt med honom i sängen.
  12. 6
    Inte längre Vi bytte vällingfabrikat och då började han sova mycket bättre och vid nyår skedde något. Från att lättast ha somnat om i vår säng när han vaknade så somnade han lättare i sin egen säng. Så nu har vi sängen för oss själva, vilket är jätteskönt eftersom jag sov så ruskigt dåligt med honom i sängen.
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    :-O

    Busfia!

    Mini var också sådär en period (1½ år)och det var så jobbigt.. Äntligen har hon börjat sova på nätterna, men snart kommer nästa lilla terrorist. *s*
  14. 7
    :-O Busfia!

    Mini var också sådär en period (1½ år)och det var så jobbigt.. Äntligen har hon börjat sova på nätterna, men snart kommer nästa lilla terrorist. *s*
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8

    Aj, aj!

    Sparkarna, ja.. Visst är dom jobbiga? Men hos oss är valet inte så svårt; bli lite sparkad på i sömnen eller ingen sömn alls. ;0)
  16. 8
    Aj, aj! Sparkarna, ja.. Visst är dom jobbiga? Men hos oss är valet inte så svårt; bli lite sparkad på i sömnen eller ingen sömn alls. ;0)
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9

    Oj, stackars er!

    Hon är väl inne i någon fas nu så hon behöver sin mamma och pappa lite extra.

    Ja, nu passar jag verkligen på att njuta när sambon är hemma och tar hand om det mesta och bägge barnen sover på nätterna! Jag hinner verkligen engagera mig ordentligt i skolan. Så skönt!

    Kram!
  18. 9
    Oj, stackars er! Hon är väl inne i någon fas nu så hon behöver sin mamma och pappa lite extra.

    Ja, nu passar jag verkligen på att njuta när sambon är hemma och tar hand om det mesta och bägge barnen sover på nätterna! Jag hinner verkligen engagera mig ordentligt i skolan. Så skönt!

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    I början

    när Mini ville sova hos oss höll jag på att få panik! Jag hade aldrig delat säng med mina barn tidigare och hade absolut ingen lust att börja då heller. Men efter några veckor så vande jag mig och nu tycker jag det är så mysigt när hon sover hos oss! :0)

    Häromkvällen sov Mini i sin egen säng så varken jag eller sambon kunde somna. Vi bara låg och väntade på att hon skulle vakna så vi fick ta henne till oss! *s* Och hon vaknade faktiskt efter en stund och kom till oss och sen sov vi så sött allihopa.. Hehe!
  20. 10
    I början när Mini ville sova hos oss höll jag på att få panik! Jag hade aldrig delat säng med mina barn tidigare och hade absolut ingen lust att börja då heller. Men efter några veckor så vande jag mig och nu tycker jag det är så mysigt när hon sover hos oss! :0)

    Häromkvällen sov Mini i sin egen säng så varken jag eller sambon kunde somna. Vi bara låg och väntade på att hon skulle vakna så vi fick ta henne till oss! *s* Och hon vaknade faktiskt efter en stund och kom till oss och sen sov vi så sött allihopa.. Hehe!
  21. Medlem sedan
    Oct 2005
    #11

    Vad skönt

    att Elias sover bättre på nätterna i sin egen säng. :0) Speciellt när du sover så dåligt när han ligger hos dig.
  22. 11
    Vad skönt att Elias sover bättre på nätterna i sin egen säng. :0) Speciellt när du sover så dåligt när han ligger hos dig.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    Jo

    Men samtidigt måste jag erkänna att jag saknar att ligga och snusa honom i håret på morgonskvisten.
  24. 12
    Jo Men samtidigt måste jag erkänna att jag saknar att ligga och snusa honom i håret på morgonskvisten.
  25. Sol m.L-02&A-04
    #13

    Alfred

    har alltid sovit hos och gör så fortfarande. Han är ett \"närabarn\". ;-)
  26. 13
    Alfred har alltid sovit hos och gör så fortfarande. Han är ett \"närabarn\". ;-)
  27. Medlem sedan
    Oct 2005
    #14

    :0)

    Och Mini verkar också vara det. ;0)
    Nästa kotte blir nog det med.
  28. 14
    :0) Och Mini verkar också vara det. ;0)
    Nästa kotte blir nog det med.
  29. Medlem sedan
    Mar 2004
    #15

    Jepp :)

    Trivs faktiskt ganska bra med att Leon sover hos oss men förr eller senare måste vi nog ta tag i detta \"problem\". Har testat ngn gång att lägga honom på madrass brevid vår säng men killen blir som galen när han vaknar och är förovanlighetens skull mkt svårtröstad :( Tar nog kanske tag i det till påsk då jag inte är så beroende av sömn i och med att man är ledig..
  30. 15
    Jepp :) Trivs faktiskt ganska bra med att Leon sover hos oss men förr eller senare måste vi nog ta tag i detta \"problem\". Har testat ngn gång att lägga honom på madrass brevid vår säng men killen blir som galen när han vaknar och är förovanlighetens skull mkt svårtröstad :( Tar nog kanske tag i det till påsk då jag inte är så beroende av sömn i och med att man är ledig..
  31. Medlem sedan
    Oct 2005
    #16

    Visst är det mysigt?

    Jag njuter av att få ligga nära Mini om nätterna. :0)
  32. 16
    Visst är det mysigt? Jag njuter av att få ligga nära Mini om nätterna. :0)
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17

    Tycker

    också att det är mysigt... Så därför blir det ju inte att man försöker helhjärtat med att natta om henne i sin egen säng... ;)
  34. 17
    Tycker också att det är mysigt... Så därför blir det ju inte att man försöker helhjärtat med att natta om henne i sin egen säng... ;)
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18

    Jaa, det är lycka! :) IMT

  36. 18
    Jaa, det är lycka! :) IMT
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19

    Tindra sover med oss...

    det har hon gjort länge nu. Hon sover bättre och jag sover sååå mycket bättre när hon sover brevid mig. Hennes pappa däremot sover sämre, tycker det blir trångt i sängen. Har tänkt snart så småningom börja prova om hon vill sova i sin egna säng. Tänkte kanske såga av ett par \"spjäl\" i hennes spjälsäng så hon kan ta sig in och ut själv från sin säng. Någon som gjort så? Fungerat bra? Eller dålig ide?
  38. 19
    Tindra sover med oss... det har hon gjort länge nu. Hon sover bättre och jag sover sååå mycket bättre när hon sover brevid mig. Hennes pappa däremot sover sämre, tycker det blir trångt i sängen. Har tänkt snart så småningom börja prova om hon vill sova i sin egna säng. Tänkte kanske såga av ett par \"spjäl\" i hennes spjälsäng så hon kan ta sig in och ut själv från sin säng. Någon som gjort så? Fungerat bra? Eller dålig ide?
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Ida sover hos oss.

    Vi har alltid låtit våra små sova i vår säng.
    Jag minns att vi fick höra att det var fel när vi gjorde det med vår förstfödda, men jag tänkte då att han lär ju knappast vilja sova i vår säng när han är fjorton:)
    Vi har precis köpt en egen säng till vårt näst minsta barn och hon fyllde fyra nu i januari, visst det blir trångt men eftersom alla sover gott och ingen klagar så.
    Vi har aldrig haft en enda vaknatt med någon av barnen, kanske tack vare det?
  40. 20
    Ida sover hos oss. Vi har alltid låtit våra små sova i vår säng.
    Jag minns att vi fick höra att det var fel när vi gjorde det med vår förstfödda, men jag tänkte då att han lär ju knappast vilja sova i vår säng när han är fjorton:)
    Vi har precis köpt en egen säng till vårt näst minsta barn och hon fyllde fyra nu i januari, visst det blir trångt men eftersom alla sover gott och ingen klagar så.
    Vi har aldrig haft en enda vaknatt med någon av barnen, kanske tack vare det?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Airline pick ? Mini mini enkät
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 00:49
  2. Ett julibarn 08
    By rävis in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 13:07
  3. Har era julibarn...
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 07:27
  4. Vad ska era julibarn
    By Ebba & kidsen in forum _0407 Julibarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 20:03
  5. God morgon mini-mini-UFos!
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar