Hur har ni reagerat?
Pappasnack
  1. Anonym
    #1

    Hur har ni reagerat?

    Hej pappor! Tänkte höra hur ni har reagerat när ni fått reda på att ni ska bli pappor? Min sambo ville ju det här, men han verkar inte speciellt glad. Kanske svårt att greppa så här tidigt men ändå... jag trodde han skulle bli gladare. Det är precis som om han inte bryr sig?
  2. 1
    Hur har ni reagerat? Hej pappor! Tänkte höra hur ni har reagerat när ni fått reda på att ni ska bli pappor? Min sambo ville ju det här, men han verkar inte speciellt glad. Kanske svårt att greppa så här tidigt men ändå... jag trodde han skulle bli gladare. Det är precis som om han inte bryr sig?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Glad och glad...

    visst var det kul men det var liksom svårt att riktigt greppa det (särskilt när det var barn nr 1). En liten sticka som sa att nu var hon gravid..inga andra direkta syptomer mer än lite illamående...svårt som sagt att ta till sig det som att det var verkligt.

    Oftast är det så att kvinnans biologiska klocka har vaknat och det är \"en större grej\" för kvinnan att bli med barn...dessutom har ni hela livet matats med att ni förr eller senare ska bli med barn så ni är liksom mer inställda på det än oss.

    Var lugn du..hans tid kommer..när barnet är ute då är det liksom mer att ta på och det är då det egentligen börjar *L*

  4. 2
    Glad och glad... visst var det kul men det var liksom svårt att riktigt greppa det (särskilt när det var barn nr 1). En liten sticka som sa att nu var hon gravid..inga andra direkta syptomer mer än lite illamående...svårt som sagt att ta till sig det som att det var verkligt.

    Oftast är det så att kvinnans biologiska klocka har vaknat och det är \"en större grej\" för kvinnan att bli med barn...dessutom har ni hela livet matats med att ni förr eller senare ska bli med barn så ni är liksom mer inställda på det än oss.

    Var lugn du..hans tid kommer..när barnet är ute då är det liksom mer att ta på och det är då det egentligen börjar *L*

  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Bekymrat!

    Det var intressant men inte direkt glädjande att få beskeden, plötsligt var jag tvungen att kolla igenom vilken typ pappa jag ville bli, vad jag ville ge barnet och samtidig hade jag funderinger på mammans personlighet och mammarollen så, nej - det var en bekymmersam tid.

    Att båda barn sedan har visat sig bli alldeles underbara och att jag har en säkerhet i papparollen är bara trevligt, tyvärr visade sig att mamman uppfyllde en del av mina farhågor....men hon är en bra mamma!

    Efterklok kan man vara till en ringe kostnad.....
  6. 3
    Bekymrat! Det var intressant men inte direkt glädjande att få beskeden, plötsligt var jag tvungen att kolla igenom vilken typ pappa jag ville bli, vad jag ville ge barnet och samtidig hade jag funderinger på mammans personlighet och mammarollen så, nej - det var en bekymmersam tid.

    Att båda barn sedan har visat sig bli alldeles underbara och att jag har en säkerhet i papparollen är bara trevligt, tyvärr visade sig att mamman uppfyllde en del av mina farhågor....men hon är en bra mamma!

    Efterklok kan man vara till en ringe kostnad.....
  7. Daddy Cool
    #4

    Samma som Smålandspappa & Totte

    ...igen!
  8. 4
    Samma som Smålandspappa & Totte ...igen!

Liknande trådar

  1. hur hade ni reagerat?
    By eva_n m linnea&elin in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 22:56
  2. Hur hade ni reagerat?
    By Anonym in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 20:22
  3. För dig/er som reagerat
    By m00n in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 16:47
  4. Hur har era män reagerat?
    By Meggie in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 14:51
  5. Vad kan han ha reagerat mot??
    By Kina m.3 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 21:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar