läkare (ot)
_0404 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    läkare (ot)

    med Oliver i morgon. Han rasar i vikt och spyr hemskt ofta. Nu har jag fått nog och stampar i golvet, gråter så jag skakar och bryter snart ihop. För den som vill läsa mer ingående vad som hänt med honom så finns ett inlägg från mig inne på \"0211 Novemberbarn\". Där finns även en bild på Oliver för 1 år sen, nu är han mycket smalare... Han försvinner känns det som, han är så smal och tunn och bara kräker hysteriskt ofta och otroliga mängder.

    Puh, var tvungen att få det ur mig, han har dessutom haft maginfluensa i natt, spytt 8 ggr. Kan man oroa sig mer? Nej, tror inte det. *kram till er alla*
  2. 1
    läkare (ot) med Oliver i morgon. Han rasar i vikt och spyr hemskt ofta. Nu har jag fått nog och stampar i golvet, gråter så jag skakar och bryter snart ihop. För den som vill läsa mer ingående vad som hänt med honom så finns ett inlägg från mig inne på \"0211 Novemberbarn\". Där finns även en bild på Oliver för 1 år sen, nu är han mycket smalare... Han försvinner känns det som, han är så smal och tunn och bara kräker hysteriskt ofta och otroliga mängder.

    Puh, var tvungen att få det ur mig, han har dessutom haft maginfluensa i natt, spytt 8 ggr. Kan man oroa sig mer? Nej, tror inte det. *kram till er alla*
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Stackars liten!

    Ring till läkare direkt på måndag och ta tag i det nu! Ni orkar inte HUR mycket som helst!!!

    Många kramar
  4. 2
    Stackars liten! Ring till läkare direkt på måndag och ta tag i det nu! Ni orkar inte HUR mycket som helst!!!

    Många kramar
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    usch..

    Jag tycker inte att ska acceptera annat än att de verkligen gör en grundlig koll på honom. Inläggning om så behövs. Så ska en liten kille och hans föräldrar inte behöva må alltså. Jag lider verkligen med er.
    Massa styrkekramar!!!

  6. 3
    usch.. Jag tycker inte att ska acceptera annat än att de verkligen gör en grundlig koll på honom. Inläggning om så behövs. Så ska en liten kille och hans föräldrar inte behöva må alltså. Jag lider verkligen med er.
    Massa styrkekramar!!!

  7. Annika m. Emil & Erik
    #4

    Just det

    sätt ner foten och kräv hjälp!

    Hoppas att de hittar vad som är fel så att han äntlgien kan börja må bättre.

    Styrkekram
  8. 4
    Just det sätt ner foten och kräv hjälp!

    Hoppas att de hittar vad som är fel så att han äntlgien kan börja må bättre.

    Styrkekram
  9. Anonym
    #5

    fyfyfyfy

    bra att du stäter ner foten.
    Hoppas, hoppa ni kommer till en bra läkare och får en ordentlig utredning!
    Hållr tummarna

    KRam
  10. 5
    fyfyfyfy bra att du stäter ner foten.
    Hoppas, hoppa ni kommer till en bra läkare och får en ordentlig utredning!
    Hållr tummarna

    KRam
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Känns som om..

    vi diskuterat detta förr =)). Vad har ni gjort hittills då? Allergitester? Celiakiprov?? Hur mycket hjälp fick du senast du \"stampade ner foten\".. ;-)
    Om han är så dålig som du skriver så kan jag inte förstå varför ni ens är hemma ännu..Åk in snälla nån!
  12. 6
    Känns som om.. vi diskuterat detta förr =)). Vad har ni gjort hittills då? Allergitester? Celiakiprov?? Hur mycket hjälp fick du senast du \"stampade ner foten\".. ;-)
    Om han är så dålig som du skriver så kan jag inte förstå varför ni ens är hemma ännu..Åk in snälla nån!
  13. anonym idag
    #7

    Eeh...?

    Låter ju inte så trevligt! Tycker att du rätt ofta har en syrlig ton mot Marie...? Det är väl inte konstigt att hon mår dåligt av att se sitt barn magra mer och mer!

    Hoppas Oliver är bättre nu Marie och att ni får den hjälp ni behöver!

    Stora kramar
  14. 7
    Eeh...? Låter ju inte så trevligt! Tycker att du rätt ofta har en syrlig ton mot Marie...? Det är väl inte konstigt att hon mår dåligt av att se sitt barn magra mer och mer!

    Hoppas Oliver är bättre nu Marie och att ni får den hjälp ni behöver!

    Stora kramar
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Blir ju bara

    mer ledsen av dina rader... Men ok, ska svara på dina frågor. Vi har testat Oliver från topp till tå, MEN bara BLODPROVER (alltså inga biopsier) mot mjölk, gluten (= celiaki för dom som inte vet), ämnesomsättningen och gud vet allt. VI har velat men inte FÅTT NÅGON MER HJÄLP! Men NU tänker vi inte åka hem utan hjälp! \"Duger\" det för dig??

    Gud vad ledsen jag blev av ditt svar. Nu är jag så arg så jag kan skriva de raderna jag inte vill: Jag är rädd för att förlora min lille son! SÅ dåligt är det nu och SÅ oroliga är vi! MEN varför har vi inte åkt in i dag undrar du säkert??????? Jo, för i dag har han fått behålla både välling, dricka och banan.

    Jag behöver inte skriva om honom här inne, det verkar mest vara i vägen. Nej, ni som bryr er om OLIVER på allvar och inte MIG kan läsa om honom inne på \"0211 Novemberbarn\".
  16. 8
    Blir ju bara mer ledsen av dina rader... Men ok, ska svara på dina frågor. Vi har testat Oliver från topp till tå, MEN bara BLODPROVER (alltså inga biopsier) mot mjölk, gluten (= celiaki för dom som inte vet), ämnesomsättningen och gud vet allt. VI har velat men inte FÅTT NÅGON MER HJÄLP! Men NU tänker vi inte åka hem utan hjälp! \"Duger\" det för dig??

    Gud vad ledsen jag blev av ditt svar. Nu är jag så arg så jag kan skriva de raderna jag inte vill: Jag är rädd för att förlora min lille son! SÅ dåligt är det nu och SÅ oroliga är vi! MEN varför har vi inte åkt in i dag undrar du säkert??????? Jo, för i dag har han fått behålla både välling, dricka och banan.

    Jag behöver inte skriva om honom här inne, det verkar mest vara i vägen. Nej, ni som bryr er om OLIVER på allvar och inte MIG kan läsa om honom inne på \"0211 Novemberbarn\".
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Tack alla ni ovan

    för ert enorma stöd! Ni är otroligt värdefulla och ert stöd och era tankar betyder mycket nu när det är så här jobbigt. Ni kan läsa mer om Oliver inne på \"0211 Novemberbarn\". KRAMAR till er!
  18. 9
    Tack alla ni ovan för ert enorma stöd! Ni är otroligt värdefulla och ert stöd och era tankar betyder mycket nu när det är så här jobbigt. Ni kan läsa mer om Oliver inne på \"0211 Novemberbarn\". KRAMAR till er!
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Jag måste

    hålla med dig, fast jag inte vet vem du är. Mycket syrligt, inga svar om ev dampen, ny vagn, dagistider etc (bara några exempel) bara när det finns anledning att \"hacka ner på en\" (hittade inget bättre ord).

    Förstår att du är anonym ändå för det kan lätt bli negativ klang av sånt här. *kram*
  20. 10
    Jag måste hålla med dig, fast jag inte vet vem du är. Mycket syrligt, inga svar om ev dampen, ny vagn, dagistider etc (bara några exempel) bara när det finns anledning att \"hacka ner på en\" (hittade inget bättre ord).

    Förstår att du är anonym ändå för det kan lätt bli negativ klang av sånt här. *kram*
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Glömde

    skriva att han verkar bättre i dag, tack för att du frågar. I dag har han druckit välling, saft, ätit en smörgås och en banan. Blev gladare då! :-)
  22. 11
    Glömde skriva att han verkar bättre i dag, tack för att du frågar. I dag har han druckit välling, saft, ätit en smörgås och en banan. Blev gladare då! :-)
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    Hmm

    Ser ju inget vidare ut.
    Han är ju liten ändå utan att för den sakens skull gå ner ännu mer i vikt.
    Förstår att du är orolig när han bara kräks. Usch vad jobbigt för er.
    Håller med de andra om att ni ska åka in och stå på er så de inte skickar hem er på en gång.
    Tänker på er, berätta gärna om hur det går.
    Skickar många styrkekramar till hela er familj.
  24. 12
    Hmm Ser ju inget vidare ut.
    Han är ju liten ändå utan att för den sakens skull gå ner ännu mer i vikt.
    Förstår att du är orolig när han bara kräks. Usch vad jobbigt för er.
    Håller med de andra om att ni ska åka in och stå på er så de inte skickar hem er på en gång.
    Tänker på er, berätta gärna om hur det går.
    Skickar många styrkekramar till hela er familj.
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    Tack

    på nåt sätt stärks man (iaf jag) av styrkekramar. Kram till er med, jag läste om begravningen. Hoppas den ändå på ett sätt blev vacker och att ni kunde säga farväl till familjen.
  26. 13
    Tack på nåt sätt stärks man (iaf jag) av styrkekramar. Kram till er med, jag läste om begravningen. Hoppas den ändå på ett sätt blev vacker och att ni kunde säga farväl till familjen.
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Usch

    vad hemskt och jobbigt.
    På tiden att du sätter ner foten.
    Nu får det vara nog!
    Hoppas ni får den hjälp, all hjälp, som finns möjlig!

    Kram
  28. 14
    Usch vad hemskt och jobbigt.
    På tiden att du sätter ner foten.
    Nu får det vara nog!
    Hoppas ni får den hjälp, all hjälp, som finns möjlig!

    Kram
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Usch ja

    Det känns att det är nog nu. Kram!
  30. 15
    Usch ja Det känns att det är nog nu. Kram!
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16

    men Marie

    Detta har hänt förr.
    Det är inte för att vara otrevlig som Kattiz skriver det hon skriver. Mer, vad väntar ni på?!
    Även om han fått behålla det lilla du säger - ÅK IN!!!
    Du är orolig för hans liv, säger du (och det förstår jag) men vad väntar du/ni då på?! Åk in till sjukhuset NU!

    Kattiz är inte otrevlig, jag tror bara du tar det fel nu när du är upprörd och ledsen.
    Vi är flera som sagt det förr, när det handlat om kaskadkräkandes Oliver - ÅK IN PÅ EN GÅNG!
    Det finns inget som säger \"Oj, vi åkte in till sjukhuset i onödan\" det är alltid bättre att åka in en gång \"för mycket\".

    Du skriver desperat hur dåligt ni alla mår av detta, vi vill bara väl.
    Nu tycker jag ni packar en väska och åker in till sjukhuset, det hade jag gjort för länge sedan om jag befann mig i din sits.

    Jag menar absolut inte att vara otrevlig, och det tror jag knappast Kattiz menar heller, så ta det inte så. Barn blir uttorkade alldeles mycket lättare än vad man kan ana, och det är INTE bra!

    Snälla, ta tag i det NU!
    KRAM
  32. 16
    men Marie Detta har hänt förr.
    Det är inte för att vara otrevlig som Kattiz skriver det hon skriver. Mer, vad väntar ni på?!
    Även om han fått behålla det lilla du säger - ÅK IN!!!
    Du är orolig för hans liv, säger du (och det förstår jag) men vad väntar du/ni då på?! Åk in till sjukhuset NU!

    Kattiz är inte otrevlig, jag tror bara du tar det fel nu när du är upprörd och ledsen.
    Vi är flera som sagt det förr, när det handlat om kaskadkräkandes Oliver - ÅK IN PÅ EN GÅNG!
    Det finns inget som säger \"Oj, vi åkte in till sjukhuset i onödan\" det är alltid bättre att åka in en gång \"för mycket\".

    Du skriver desperat hur dåligt ni alla mår av detta, vi vill bara väl.
    Nu tycker jag ni packar en väska och åker in till sjukhuset, det hade jag gjort för länge sedan om jag befann mig i din sits.

    Jag menar absolut inte att vara otrevlig, och det tror jag knappast Kattiz menar heller, så ta det inte så. Barn blir uttorkade alldeles mycket lättare än vad man kan ana, och det är INTE bra!

    Snälla, ta tag i det NU!
    KRAM
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Hoppas

    att det går bra hos läkaren!! KRAMAR till er!
  34. 17
    Hoppas att det går bra hos läkaren!! KRAMAR till er!
  35. Nina med Saga, AoL
    #18

    Förstår att du är orolig!

    Min Lukas är väldigt smal och varje gång han har magsjuka så blir han ju såå ynklig. Jag blir orolig förhonom då trots att han inte kräks kanske mer än någon gång per år... Så jag förstår att Oliver tynar bort.

    Hoppas ni får någon som tar er på allvar när ni söker hjälp! Vi fick ett så bra bemötande då Saga var så sjuk förra vintern så sjukvården får ett lite bättre betyg av mig numera. Har annars haft väldigt dålig erfarenhet av sjukvården de ytterst få gånger jag har behövt dem...

    Kram!!
  36. 18
    Förstår att du är orolig! Min Lukas är väldigt smal och varje gång han har magsjuka så blir han ju såå ynklig. Jag blir orolig förhonom då trots att han inte kräks kanske mer än någon gång per år... Så jag förstår att Oliver tynar bort.

    Hoppas ni får någon som tar er på allvar när ni söker hjälp! Vi fick ett så bra bemötande då Saga var så sjuk förra vintern så sjukvården får ett lite bättre betyg av mig numera. Har annars haft väldigt dålig erfarenhet av sjukvården de ytterst få gånger jag har behövt dem...

    Kram!!
  37. Medlem sedan
    Mar 2004
    #19

    Hoppas ni är.....

    hos läkare nu och att ni får den hjälp ni behöver! Jobbigt att se honom bli mindre och mindre. Att kräkas så ofta som han gör verkar ju verkligen inte vara riktigt friskt.

    Lycka till & kram!
  38. 19
    Hoppas ni är..... hos läkare nu och att ni får den hjälp ni behöver! Jobbigt att se honom bli mindre och mindre. Att kräkas så ofta som han gör verkar ju verkligen inte vara riktigt friskt.

    Lycka till & kram!
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20

    Å vem har frågat dig då??

    VAD vet du om vad jag och Marie pratat om via messenger tidigare??? Din syrliga ton får du hålla för dig själv!!

    Personligen så tycker jag att man söker vård direkt om en s barn är så dåligt att det spyr återkommande flere gånger/dygn. Får du ingen hjälp via bvc/akuten GÅ PRIVAT!!

    Som sagt \"anonym\" du är jättemodig som vågar komma in och påpeka olika saker utan att veta vad jag och Marie pratat om tidigare!
  40. 20
    Å vem har frågat dig då?? VAD vet du om vad jag och Marie pratat om via messenger tidigare??? Din syrliga ton får du hålla för dig själv!!

    Personligen så tycker jag att man söker vård direkt om en s barn är så dåligt att det spyr återkommande flere gånger/dygn. Får du ingen hjälp via bvc/akuten GÅ PRIVAT!!

    Som sagt \"anonym\" du är jättemodig som vågar komma in och påpeka olika saker utan att veta vad jag och Marie pratat om tidigare!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. läkare
    By klasson87 in forum Vikt – barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 12:15
  2. Läkare?
    By Annamed5 in forum Förlossning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 16:02
  3. DAN-läkare
    By Arild in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 09:42
  4. Läkare och ex
    By Mathea in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 15:08
  5. Jä*la läkare! =(
    By holmberg in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 22:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar