70-tals kläder
Feminism & jämställdhet
  1. Elsa
    #1

    70-tals kläder

    Är ju väldigt hett. Tycker verkligen om att modet går mot unisex. Undrar hur länge det tar innan de vanliga butikerna fattar vad vi som konsumenter vill ha?
  2. 1
    70-tals kläder Är ju väldigt hett. Tycker verkligen om att modet går mot unisex. Undrar hur länge det tar innan de vanliga butikerna fattar vad vi som konsumenter vill ha?
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    :0)

    Ja, 70-tals kläder är jag helt såld på!
    Vi har ju kvar kläder från när sambon var liten och dom kläderna blir lätt uppmärksammade på barnen. :0)
  4. 2
    :0) Ja, 70-tals kläder är jag helt såld på!
    Vi har ju kvar kläder från när sambon var liten och dom kläderna blir lätt uppmärksammade på barnen. :0)
  5. Allis
    #3

    www.meandi.se

    Ett litet tips till er som gillar 70-talskläder precis som jag!
  6. 3
    www.meandi.se Ett litet tips till er som gillar 70-talskläder precis som jag!
  7. Erindriel
    #4

    Jag älskar..

    ....70-tal på både mig och ungarna! :)
  8. 4
    Jag älskar.. ....70-tal på både mig och ungarna! :)
  9. Annika m. Emil & Erik
    #5

    Hur gamla är ni?

    Själv är jag född 71 och fick aldeles nog av 70-tals modet förra gången. Dessutom hade jag \"förmånen\" att få njuta av det extra länge eftersom jag hade en sex år äldre kusin som jag fick ärva kläder av.

    Min teori är att det bara är de som inte upplevde modet förra gången som gillar det nu så det vore kul att få veta om detta stämmer.

    Däremot håller jag med om att det vore bra med mer unisex och fler färger att välja på. ;^)
  10. 5
    Hur gamla är ni? Själv är jag född 71 och fick aldeles nog av 70-tals modet förra gången. Dessutom hade jag \"förmånen\" att få njuta av det extra länge eftersom jag hade en sex år äldre kusin som jag fick ärva kläder av.

    Min teori är att det bara är de som inte upplevde modet förra gången som gillar det nu så det vore kul att få veta om detta stämmer.

    Däremot håller jag med om att det vore bra med mer unisex och fler färger att välja på. ;^)
  11. Allis
    #6

    Född -69.

    Jag fick inte nog på 70-talet utan blir är sådär härligt nostalgisk kring det mesta med 70-talet!!!
  12. 6
    Född -69. Jag fick inte nog på 70-talet utan blir är sådär härligt nostalgisk kring det mesta med 70-talet!!!
  13. Erindriel
    #7

    Håller helt med Allis!

    Jag är född -71 och blir bara nostalgisk av 70-tal! ;)

    Min teori var att det är de som var tonåringar på 70-talet som är allergiska mot kläder från den tiden - på samma sätt som jag är allergisk mot det mesta från 80-talet, då jag var tonåring. *s*
  14. 7
    Håller helt med Allis! Jag är född -71 och blir bara nostalgisk av 70-tal! ;)

    Min teori var att det är de som var tonåringar på 70-talet som är allergiska mot kläder från den tiden - på samma sätt som jag är allergisk mot det mesta från 80-talet, då jag var tonåring. *s*
  15. Hannah
    #8

    Fast de har ju inte så

    många 70-tals plagg!
  16. 8
    Fast de har ju inte så många 70-tals plagg!
  17. Hannah
    #9

    Född -73 *imt*

    ;
  18. 9
    Född -73 *imt* ;
  19. Hannah
    #10

    JA!

    Hittade märket Sockiplast, på www.folkart.se - är helt såld!
  20. 10
    JA! Hittade märket Sockiplast, på www.folkart.se - är helt såld!
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11

    Nej, det gäller inte mig

    Jag gillar också 70-tal och önskar det kommer tillbaka och jag är född -62!
  22. 11
    Nej, det gäller inte mig Jag gillar också 70-tal och önskar det kommer tillbaka och jag är född -62!
  23. gwendolyn
    #12

    jag tror tyvärr inte alls

    attd e flesta konsumenter vill ha unisex, och därför är det brist på det. det som finns i butikerna säljer, tyvärr. det är så majoriteten vill ha det, uppdelat.

    marknadskrafterna och viljan att sälja är mycket större och fanns det tryck efter unisex-grejer så skulle de finnas. jag försöker vaar väldigt tydlig när jag handlar kläder vadd et är jag önskar, just för att utöva den lillamakt jag har. nu inser jag attde t låter som jag är _emot_ marknadskrafter och marknadsekonomi, men det är jaginte, tvärtemot. däremot tycker jag det är synd att barnaffärerna ser ut som de gör, det tyder på de flesta har dålig smak i mina ögon... ( ;) )
  24. 12
    jag tror tyvärr inte alls attd e flesta konsumenter vill ha unisex, och därför är det brist på det. det som finns i butikerna säljer, tyvärr. det är så majoriteten vill ha det, uppdelat.

    marknadskrafterna och viljan att sälja är mycket större och fanns det tryck efter unisex-grejer så skulle de finnas. jag försöker vaar väldigt tydlig när jag handlar kläder vadd et är jag önskar, just för att utöva den lillamakt jag har. nu inser jag attde t låter som jag är _emot_ marknadskrafter och marknadsekonomi, men det är jaginte, tvärtemot. däremot tycker jag det är synd att barnaffärerna ser ut som de gör, det tyder på de flesta har dålig smak i mina ögon... ( ;) )
  25. Hannah
    #13

    Men om man

    läser tidningar som är riktade till småbarnsföräldrar, så är det ofta i dem som kläd- och modereportagen har moderiktiga unisexkläder, så om inte ännu, så relativt snart, borde ju kläderna bli efterfrågade även bland \"vanliga\" kunder!
  26. 13
    Men om man läser tidningar som är riktade till småbarnsföräldrar, så är det ofta i dem som kläd- och modereportagen har moderiktiga unisexkläder, så om inte ännu, så relativt snart, borde ju kläderna bli efterfrågade även bland \"vanliga\" kunder!
  27. Annika m. Emil & Erik
    #14

    Haha

    Denna klart ovetenskapliga undersökning tyder på att min teori är fel. Då är det väl bara jag som inte gillar 70-tal utan någon ursäkt då. ;^)
  28. 14
    Haha Denna klart ovetenskapliga undersökning tyder på att min teori är fel. Då är det väl bara jag som inte gillar 70-tal utan någon ursäkt då. ;^)
  29. Medlem sedan
    Jun 2002
    #15

    Men..

    ..å andra sidan är ju just _smak_ en av de få saker man inte behöver någon ursäkt för....*s*
  30. 15
    Men.. ..å andra sidan är ju just _smak_ en av de få saker man inte behöver någon ursäkt för....*s*
  31. Medlem sedan
    Oct 2005
    #16

    Tja..

    Din teori stämmer in på mig iaf. ;0) Född -80.
  32. 16
    Tja.. Din teori stämmer in på mig iaf. ;0) Född -80.
  33. Annika m. Emil & Erik
    #17

    ;^)

    Nej, det är ju tur.
  34. 17
    ;^) Nej, det är ju tur.
  35. gwendolyn
    #18

    ja, kanske fast jag tror att det

    är en viss \"typ\" (missförstå mig rätt) av människor som köper unisex, och något säger mig attd esom gör reportagen (mode och barntidiningsjournalister) tillhör den skaran. fast visst påverkas dem som läser tidningarna, dettror jag så jag är helt för! jag hoppas också på roligare, unisexare och mindre uppdelde kläder för barn.
  36. 18
    ja, kanske fast jag tror att det är en viss \"typ\" (missförstå mig rätt) av människor som köper unisex, och något säger mig attd esom gör reportagen (mode och barntidiningsjournalister) tillhör den skaran. fast visst påverkas dem som läser tidningarna, dettror jag så jag är helt för! jag hoppas också på roligare, unisexare och mindre uppdelde kläder för barn.
  37. Hannah
    #19

    Japp förstår hur du menar!

    Men förhoppningsvis kommer även den \"typen\" börja köpa unisex, reklam påverkar ju som sagt! ;-)
  38. 19
    Japp förstår hur du menar! Men förhoppningsvis kommer även den \"typen\" börja köpa unisex, reklam påverkar ju som sagt! ;-)
  39. Medlem sedan
    May 2001
    #20

    68

    och jag gillar mycket av det som är 70-tal, men inte allt.
  40. 20
    68 och jag gillar mycket av det som är 70-tal, men inte allt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 60-tals kläder
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 17:04
  2. Apropå folk i 1800-tals kläder
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:31
  3. 90 tals kläder??
    By victoria75 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 18:27
  4. 90-tals kläder???
    By _Ingela_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 21:13
  5. Hilfe bitte - 60-tals kläder
    By Angeliqua in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar