plattfot?
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    plattfot?

    Jag minns inte hur stora tjejens fötter såg ut vid 1,5 år. Men Eriks fotvalv är inte det minsta upphöjt! Undrar om han kommer att bli plattfotad - och vad innebär det isåfall?
    Ingen i släkten som jag vet är det! Om det nu är en ärftlig grej.

    Ska en sväng till BVC och fråga...
  2. 1
    plattfot? Jag minns inte hur stora tjejens fötter såg ut vid 1,5 år. Men Eriks fotvalv är inte det minsta upphöjt! Undrar om han kommer att bli plattfotad - och vad innebär det isåfall?
    Ingen i släkten som jag vet är det! Om det nu är en ärftlig grej.

    Ska en sväng till BVC och fråga...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Två plattfötter

    Båda barnen har platta fötter och jag har inte oroat mig än och då är Tova 2,5 år.
  4. 2
    Två plattfötter Båda barnen har platta fötter och jag har inte oroat mig än och då är Tova 2,5 år.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Säkert ingen fara

    Wilmer som är tre nu är också rätt platt i foten. han går dessutom ganska mycket på insidan av foten. Frågade på bvc om detta och de sa att det brukar ha rättat till sig tills de är ca 5. Innan dess görs inget.

    Ebbes fötter är också \"platta\" än så länge.

    Men ibland är det skönt att fråga ändå, för sin egen skull :)
  6. 3
    Säkert ingen fara Wilmer som är tre nu är också rätt platt i foten. han går dessutom ganska mycket på insidan av foten. Frågade på bvc om detta och de sa att det brukar ha rättat till sig tills de är ca 5. Innan dess görs inget.

    Ebbes fötter är också \"platta\" än så länge.

    Men ibland är det skönt att fråga ändå, för sin egen skull :)
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Jonathan

    har fortfarande fötter som är bebis-bulliga på ovansidan tom ;)
    Jag tror inte att det är någon fara. Min Samuel som är 3 har precis börjat få valv under fötterna.
  8. 4
    Jonathan har fortfarande fötter som är bebis-bulliga på ovansidan tom ;)
    Jag tror inte att det är någon fara. Min Samuel som är 3 har precis börjat få valv under fötterna.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    skickas till läkaren!

    Min kontakt på BVC skickar iväg mej till barnläkaren för koll. Det var inte förvånande då hon inte själv svarar på ngt alls utan skcikar en vidare...
  10. 5
    skickas till läkaren! Min kontakt på BVC skickar iväg mej till barnläkaren för koll. Det var inte förvånande då hon inte själv svarar på ngt alls utan skcikar en vidare...
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    min äldsta (ganska långt)

    var plattfot när hon var liten, det läkaren sa då var att man inte pratar om plttfothet före tre års ålder, för att då är alla barn mer eller mindre plattfota. Men det vi reagerade på var att Elin gick nästan på fotknölarna, och att hon som 2½ åring inte orkade gå, och att hon klagade mycket på ont iknäna, det som hände var att vi komma till en ortoped som gav henne hålfotsinlägg. Nu är hon fri dom och plattfotheten har vuxit bort.

    Det blev en stor skillnad med Elin, hon ville gå med på promenader hon klagade inte mer på ont och sånt, så det blev en enorm skillnad.

    Jag hoppas du blev klokare. Hör av dig om du vill veta mer ellr kanske ta en fika nån dag när jag är ledig.
    Kram
  12. 6
    min äldsta (ganska långt) var plattfot när hon var liten, det läkaren sa då var att man inte pratar om plttfothet före tre års ålder, för att då är alla barn mer eller mindre plattfota. Men det vi reagerade på var att Elin gick nästan på fotknölarna, och att hon som 2½ åring inte orkade gå, och att hon klagade mycket på ont iknäna, det som hände var att vi komma till en ortoped som gav henne hålfotsinlägg. Nu är hon fri dom och plattfotheten har vuxit bort.

    Det blev en stor skillnad med Elin, hon ville gå med på promenader hon klagade inte mer på ont och sånt, så det blev en enorm skillnad.

    Jag hoppas du blev klokare. Hör av dig om du vill veta mer ellr kanske ta en fika nån dag när jag är ledig.
    Kram
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar