Näringsdryck
Vikt
  1. Morsan
    #1

    Näringsdryck

    som är som en måltid. Vad finns det för sådana i handeln? Om man äter som vanligt plus att man dricker denna dryck-går man väldigt mycket upp i vikt då?
    Konstig fråga men jag undrar bara hur pass nyttig denna dryck är.Om man får i sig tillräckligt med näring.
  2. 1
    Näringsdryck som är som en måltid. Vad finns det för sådana i handeln? Om man äter som vanligt plus att man dricker denna dryck-går man väldigt mycket upp i vikt då?
    Konstig fråga men jag undrar bara hur pass nyttig denna dryck är.Om man får i sig tillräckligt med näring.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    De vanligaste...

    ...är väl Nutrilett och Naturdiet. Men jag förstår inte riktigt din fråga - vill du äta som vanligt och dessutom dricka den här drycken för att gå upp i vikt? Annars är de ju avsedda att ersätta en vanlig måltid med med mindre kcal, så att man ska gå ned i vikt. Jag har provsmakat dessa men inte viktminskat med dem.
  4. 2
    De vanligaste... ...är väl Nutrilett och Naturdiet. Men jag förstår inte riktigt din fråga - vill du äta som vanligt och dessutom dricka den här drycken för att gå upp i vikt? Annars är de ju avsedda att ersätta en vanlig måltid med med mindre kcal, så att man ska gå ned i vikt. Jag har provsmakat dessa men inte viktminskat med dem.
  5. Tove
    #3

    Du tänker nog på

    de näringsdrycker som finns att köpa på apoteket :-)

    de är mycket riktigt tänkta som ett komplement till vanlig mat om man har svårt att få i sig tillräckligt med energi och näring på annat sätt. de är alltså till för att motverka viktnedgång..
  6. 3
    Du tänker nog på de näringsdrycker som finns att köpa på apoteket :-)

    de är mycket riktigt tänkta som ett komplement till vanlig mat om man har svårt att få i sig tillräckligt med energi och näring på annat sätt. de är alltså till för att motverka viktnedgång..

Liknande trådar

  1. Näringsdryck-reklamen här bredvid
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 13:00
  2. Något barn som får näringsdryck?
    By 71:an Nika in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 18:52
  3. Näringsdryck?
    By Valerina in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 13:00
  4. Fråga om näringsdryck
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 21:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar