Holt-Orams syndrom
Övriga funktionshinder
  1. Hannes Mamma
    #1

    Holt-Orams syndrom

    Finns det någon som känner till något om det? Min son testas just nu för det men jag hittar inget att läsa om det på nätet.
  2. 1
    Holt-Orams syndrom Finns det någon som känner till något om det? Min son testas just nu för det men jag hittar inget att läsa om det på nätet.
  3. Anonym
    #2

    har oxå sökt

    Hej
    Trodde vår son oxå hade Holt Oram men det visade sig att det inte var det. Det ändå jag hittade på nätet var på tyska eller engelska och det är ju inte så lätt att läsa. Har din son hjärta/hand? Man kan ju alltid prata med sin genetiker dom har ju ofta stor kunskap.
    Hoppas du hittar något!
  4. 2
    har oxå sökt Hej
    Trodde vår son oxå hade Holt Oram men det visade sig att det inte var det. Det ändå jag hittade på nätet var på tyska eller engelska och det är ju inte så lätt att läsa. Har din son hjärta/hand? Man kan ju alltid prata med sin genetiker dom har ju ofta stor kunskap.
    Hoppas du hittar något!
  5. Hannes mamma
    #3

    Väntar

    Vi väntar just nu på besked från genetikern om det är Holt-Oram eller inte. Pojken har defekter på händer + ena armen och underutvecklade muskler i armar och axlar. Endast ett litet blåsljud på hjärtat som ska vara helt ofarligt.
    Fick ni någon annan diagnos på er son?
  6. 3
    Väntar Vi väntar just nu på besked från genetikern om det är Holt-Oram eller inte. Pojken har defekter på händer + ena armen och underutvecklade muskler i armar och axlar. Endast ett litet blåsljud på hjärtat som ska vara helt ofarligt.
    Fick ni någon annan diagnos på er son?
  7. Anonym
    #4

    Jo..

    Vi har fått diagnos - det var inte Holt Oram syndrom utan det var Vacterl alltså inget som är genetiskt. HoltOram är genetiskt och bör ju finnas i er släkt sen tidigare.
    Vår son har ett finger borta på en hand + att han har en VSD (hjärtat).
  8. 4
    Jo.. Vi har fått diagnos - det var inte Holt Oram syndrom utan det var Vacterl alltså inget som är genetiskt. HoltOram är genetiskt och bör ju finnas i er släkt sen tidigare.
    Vår son har ett finger borta på en hand + att han har en VSD (hjärtat).
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5

    Holt-Oram

    Hej
    Såg ditt inlägg när jag sökte sv.sidor om syndromet. Nu har ju tiden gått men jag undrar om du vet något mera, har du fått komnakt med någon annan som drabbats? Min syster son fick en son i v. 20med syndromet nu i mars. Tacksam för svar
    Moster nettan
  10. 5
    Holt-Oram Hej
    Såg ditt inlägg när jag sökte sv.sidor om syndromet. Nu har ju tiden gått men jag undrar om du vet något mera, har du fått komnakt med någon annan som drabbats? Min syster son fick en son i v. 20med syndromet nu i mars. Tacksam för svar
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6

    Holt -Oram

    Hej!

    Våran son som är född i mars 2004 har Holt-oram syndrom. Det är väldigt svårt att hitta sidor på svenska. Jag har försökt hitta några i sverige som har detta syndrom. Skulle gärna vilja komma i kontakt med er.

    Mvh
    Viktoria
  12. 6
    Holt -Oram Hej!

    Våran son som är född i mars 2004 har Holt-oram syndrom. Det är väldigt svårt att hitta sidor på svenska. Jag har försökt hitta några i sverige som har detta syndrom. Skulle gärna vilja komma i kontakt med er.

    Mvh
    Viktoria
  13. Medlem sedan
    Mar 2009
    #7
    Hej Viktoria!
    Satt och surfade om Holt-Oram idag och hittade den här saiten. Det är ju några månader sedan ditt inlägg, men eftersom jag själv har Holt-Oram (och även mina barn) så får du gärna kontakta mig med frågor.
    Mvh,
    Monica.
  14. 7
    Hej Viktoria!
    Satt och surfade om Holt-Oram idag och hittade den här saiten. Det är ju några månader sedan ditt inlägg, men eftersom jag själv har Holt-Oram (och även mina barn) så får du gärna kontakta mig med frågor.
    Mvh,
    Monica.
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8

    Holt oram

    Hej!

    Jag skulle gärna få kontakt med dig men hur får jag tag i din email

    Mvh
    Viktoria
  16. 8
    Holt oram Hej!

    Jag skulle gärna få kontakt med dig men hur får jag tag i din email

    Mvh
    Viktoria
  17. Medlem sedan
    Mar 2009
    #9
    Hej Viktoria!
    Du får tag i mig på e-post: [email protected] om
    Vi hörs,
    Monica
  18. 9
    Hej Viktoria!
    Du får tag i mig på e-post: [email protected] om
    Vi hörs,
    Monica
  19. Medlem sedan
    Mar 2009
    #10
    Viktoria,
    jag skickade ett mejl till dig igår, men det funkade inte (gick inte att skicka). Provade min andra e-post - kom det fram?
    Monica.
  20. 10
    Viktoria,
    jag skickade ett mejl till dig igår, men det funkade inte (gick inte att skicka). Provade min andra e-post - kom det fram?
    Monica.
  21. Medlem sedan
    Jan 2009
    #11
    Hej

    Tyvärr, jag har inte fått något mail. Har du fått från mig?

    Mvh

    Viktoria
  22. 11
    Hej

    Tyvärr, jag har inte fått något mail. Har du fått från mig?

    Mvh

    Viktoria
  23. Medlem sedan
    Mar 2009
    #12
    Hej Viktoria!
    Jag skrev till dig - men fick ett meddelande att det inte gick att skicka ut e-posten från mig. Jag har haft vissa problem med telias e-post. Så jag skickade brevet via min andra e-post (hotmail) som jag aldrig har problem med, men det tycks ju inte heller fungera. Har du någon annan e-post adress? Vi får väl ringa annars.
    Monica
  24. 12
    Hej Viktoria!
    Jag skrev till dig - men fick ett meddelande att det inte gick att skicka ut e-posten från mig. Jag har haft vissa problem med telias e-post. Så jag skickade brevet via min andra e-post (hotmail) som jag aldrig har problem med, men det tycks ju inte heller fungera. Har du någon annan e-post adress? Vi får väl ringa annars.
    Monica
  25. Medlem sedan
    Jan 2009
    #13

    Holt -Oram

    Hej!

    Du kan testa på [email protected] eller [email protected]

    Mvh

    Viktoria
  26. 13
    Holt -Oram Hej!

    Du kan testa på [email protected] eller [email protected]

    Mvh

    Viktoria

Liknande trådar

  1. Anne Holt.
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 20:20
  2. syndrom
    By Mamma till Elvira in forum Epilepsi
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 20:59
  3. Syndrom?
    By Anonym pga ämnet in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 12:38
  4. Anne Holt
    By Cissi med G och A in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 08:10
  5. Down syndrom???
    By __dani in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar