Bilstöd? (även på vårdbidrag)
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Bilstöd? (även på vårdbidrag)

    Hej
    Är det någon här som sökt bilstöd eller handikappstilstånd (p-tillstånd)?
    Från vilken ålder kan man göra det?

  2. 1
    Bilstöd? (även på vårdbidrag) Hej
    Är det någon här som sökt bilstöd eller handikappstilstånd (p-tillstånd)?
    Från vilken ålder kan man göra det?

  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Ja vi - igen =)

    Fast vi fick nobben, för på vår Försäkringskassa tycker man att barn åker minsann vagn tills de är fem...
    Så inget bilstöd för Gyrils del. Inte färdtjänst heller.
    Vid vilken ålder det skulle vara lönt att söka kunde man inte svara på, vilket ju är intressant.

    Men sök, det tycker jag. Ju fler av oss som söker desto större ser de ju att behovet är.
  4. 2
    Ja vi - igen =) Fast vi fick nobben, för på vår Försäkringskassa tycker man att barn åker minsann vagn tills de är fem...
    Så inget bilstöd för Gyrils del. Inte färdtjänst heller.
    Vid vilken ålder det skulle vara lönt att söka kunde man inte svara på, vilket ju är intressant.

    Men sök, det tycker jag. Ju fler av oss som söker desto större ser de ju att behovet är.
  5. Fia m Tyra + 2 systrar
    #3

    Ja vi sökte och blev beviljad

    Mycket pga att Tyra är behov av hjälpmedel för att ta sig fram själv och sitta bra i + att vagnen skall få plats oxå. Tyra är 2 år.
  6. 3
    Ja vi sökte och blev beviljad Mycket pga att Tyra är behov av hjälpmedel för att ta sig fram själv och sitta bra i + att vagnen skall få plats oxå. Tyra är 2 år.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Ringde fk..

    ...och de sa att gränsen är 3 år. Innan dess åker alla tydligen vagn...och rullator har de med sig allihopa tydligen ;)

    Nåja...Albin fyller ju 3 i sommar så då kan vi ju söka.

    P-tillstånd då? Har ni sökt det oxå?
  8. 4
    Ringde fk.. ...och de sa att gränsen är 3 år. Innan dess åker alla tydligen vagn...och rullator har de med sig allihopa tydligen ;)

    Nåja...Albin fyller ju 3 i sommar så då kan vi ju söka.

    P-tillstånd då? Har ni sökt det oxå?
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Albin...

    ...har rullator men de sa på fk att innan 3 är det ingen idé att söka. Iallafall i v:a götaland.

    Har ni sökt p-tillstånd?
  10. 5
    Albin... ...har rullator men de sa på fk att innan 3 är det ingen idé att söka. Iallafall i v:a götaland.

    Har ni sökt p-tillstånd?
  11. Fia m Tyra
    #6

    Nej inte

    P-tillstånd..Va olika det är i olika delar av landet. I Gävleborgslän bor vi i..:)
  12. 6
    Nej inte P-tillstånd..Va olika det är i olika delar av landet. I Gävleborgslän bor vi i..:)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    P-tillstånd har vi

    Vi betonade att det var viktigt att kunna öppna bildörrarna helt, annars får vi inte in Calle i bilen. En del har ju behov av att ha korta gångavstånd, men vi behöver bredden på rutorna.

    Färdtjänst har vi också, det kan man få från den åldern när barnen normalt inte åker vagn längre. Men det är säkert olika från kommun till kommun.

    Bilstöd har vi aldrig sökt.
  14. 7
    P-tillstånd har vi Vi betonade att det var viktigt att kunna öppna bildörrarna helt, annars får vi inte in Calle i bilen. En del har ju behov av att ha korta gångavstånd, men vi behöver bredden på rutorna.

    Färdtjänst har vi också, det kan man få från den åldern när barnen normalt inte åker vagn längre. Men det är säkert olika från kommun till kommun.

    Bilstöd har vi aldrig sökt.
  15. Malin
    #8

    P-tillstånd

    Jag har fått p-tillstånd för Annie, efter en mindre fajt...I vår kommun hade de som policy att ej dela ut till barn före skolåldern.
    Jag menade på att det är nu hon går med rullator....
  16. 8
    P-tillstånd Jag har fått p-tillstånd för Annie, efter en mindre fajt...I vår kommun hade de som policy att ej dela ut till barn före skolåldern.
    Jag menade på att det är nu hon går med rullator....
  17. Eva med Ängeln Rasmus
    #9

    vi fick...

    både bilstöd och p-tillstånd innan min son var två år fyllda...inga problem med nåt av dom...vi bor i Ångermanland
  18. 9
    vi fick... både bilstöd och p-tillstånd innan min son var två år fyllda...inga problem med nåt av dom...vi bor i Ångermanland

Liknande trådar

  1. Bilstöd....
    By anonymt namn in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 23:40
  2. Bilstöd vid AS?
    By LADYBUGnr1 in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 20:04
  3. Lägger in länk även här ang. Vårdbidrag
    By C&Älsklingarna in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 15:37
  4. Bilstöd (även på hjärnskador)
    By emmis75 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 08:19
  5. Bilstöd
    By LisaFia in forum Flerhandikapp
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 16:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar