1-årsdagen närmar sig
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    1-årsdagen närmar sig

    Nu närmar sig 1-årsdagen för våra aprilisar. Är det inte helt otroligt?! ETT ÅR har snart gått sedan vi födde fram våra aprilbarn.

    Har ni planerat något för 1-årskalaset?
    Vad för slags kalas kommer ni ha?
    Vad ska ni ge i 1-årspresent?
  2. 1
    1-årsdagen närmar sig Nu närmar sig 1-årsdagen för våra aprilisar. Är det inte helt otroligt?! ETT ÅR har snart gått sedan vi födde fram våra aprilbarn.

    Har ni planerat något för 1-årskalaset?
    Vad för slags kalas kommer ni ha?
    Vad ska ni ge i 1-årspresent?
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2

    Ja, det otroligt...

    Jag kan inte fatta. Jag ser ju Nova som min bebis fortfarande mycket kanske för att hon har två små, små tänder och inget hår:-) Satt precis och läste igenom min förlossningsberättelse och ändrade lite i den. Oj, vad tiden går fort.

    Vi kommer nog att ha ett eller två släktkalas och så ett för våra kompisar och deras barn.
    1-års presenten har jag inte funderat på ännu. Men iofs håller jag ju som bäst på att kolla ut Tuga solskyddströja.

    Ina har du tänkt nåt?
  4. 2
    Ja, det otroligt... Jag kan inte fatta. Jag ser ju Nova som min bebis fortfarande mycket kanske för att hon har två små, små tänder och inget hår:-) Satt precis och läste igenom min förlossningsberättelse och ändrade lite i den. Oj, vad tiden går fort.

    Vi kommer nog att ha ett eller två släktkalas och så ett för våra kompisar och deras barn.
    1-års presenten har jag inte funderat på ännu. Men iofs håller jag ju som bäst på att kolla ut Tuga solskyddströja.

    Ina har du tänkt nåt?
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Vet inte...

    Vi håller nog bara ett kalas, vi har inte så stor släkt. Funderar som bäst på vart vi kan vara för det blir nog lite trångt hos oss.
    Funderar också på inbjudningskort... tänkte göra egna.
    Present... jättesvårt. Vi ska boka tid hos fotograf för 1-årsbilder och det får bli en del av present. Sedan vet jag inte... leksaks-spis eller kök kanske. Barnmöbler... böcker. Vi får se... :)
  6. 3
    Vet inte... Vi håller nog bara ett kalas, vi har inte så stor släkt. Funderar som bäst på vart vi kan vara för det blir nog lite trångt hos oss.
    Funderar också på inbjudningskort... tänkte göra egna.
    Present... jättesvårt. Vi ska boka tid hos fotograf för 1-årsbilder och det får bli en del av present. Sedan vet jag inte... leksaks-spis eller kök kanske. Barnmöbler... böcker. Vi får se... :)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Ja jo...

    Vi vet att vi ska ha ett kalas för släkten och ett för \"kompisar\". Vet inte vad man ska kalla det för \"slags\" kalas? Vi ska inte ha kalas på McDonalds direkt. ;o) Vanliga kalas där det bjuds på saft och tårta.

    Och så kommer hon förmodligen få en sandlåda från Bauhaus av oss så hon kan käka sand utan kattbajs i.
  8. 4
    Ja jo... Vi vet att vi ska ha ett kalas för släkten och ett för \"kompisar\". Vet inte vad man ska kalla det för \"slags\" kalas? Vi ska inte ha kalas på McDonalds direkt. ;o) Vanliga kalas där det bjuds på saft och tårta.

    Och så kommer hon förmodligen få en sandlåda från Bauhaus av oss så hon kan käka sand utan kattbajs i.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Ja, det närmar sig..

    ..men jag vill gärna tänka att det är låååång tid kvar! Stella fyller år på onsdagen i påskveckan och jag vet faktiskt inte när vi ska ha kalasen. Förmodligen kommer sambons släkt hit på själva födelsedagen, så då blir det kaffe, saft och tårta. Sen vet jag inte hur vi ska göra med kalas för min släkt eftersom de har en bit att åka + att kusin Arvid fyller år samma dag. Kanske får de ha kalas tillsammans, annars blir det ett väldans åkande..

    Stella ska få en rosa Bobbycar med docksits, den ska hon få ha inomhus. Vi har redan en efter Jonna och Nora, men den är flitigt körd ute och väldigt sliten. Sen ska hon även få en Fisher Price Little People-leksak och så blir det ettårsfotografering, såklart!
  10. 5
    Ja, det närmar sig.. ..men jag vill gärna tänka att det är låååång tid kvar! Stella fyller år på onsdagen i påskveckan och jag vet faktiskt inte när vi ska ha kalasen. Förmodligen kommer sambons släkt hit på själva födelsedagen, så då blir det kaffe, saft och tårta. Sen vet jag inte hur vi ska göra med kalas för min släkt eftersom de har en bit att åka + att kusin Arvid fyller år samma dag. Kanske får de ha kalas tillsammans, annars blir det ett väldans åkande..

    Stella ska få en rosa Bobbycar med docksits, den ska hon få ha inomhus. Vi har redan en efter Jonna och Nora, men den är flitigt körd ute och väldigt sliten. Sen ska hon även få en Fisher Price Little People-leksak och så blir det ettårsfotografering, såklart!
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    Kan inte...

    ..fatta att det gått så fort. Tycker vi nyss gratulerade varandra till positivt test ;-)

    Vi har funderat lite på kalaset o det blir hemma med familj o vänner, enkel tårta som alla småbebisar kan kladda med själva ;-)och massa ballonger som ju Timea tycker e riktigt kul.
    I presentväg har vi börjat handla lite då vi har grymt många födelsedagar som infaller nu inom närmsta framtiden.
    Hon ska få en docka (kåldocka), liten dockvagn, skor o kläder, böcker o lite annat smått o gott.
    Tänkte försöka få till mycket nyttosaker som hon ändå behöver.
  12. 6
    Kan inte... ..fatta att det gått så fort. Tycker vi nyss gratulerade varandra till positivt test ;-)

    Vi har funderat lite på kalaset o det blir hemma med familj o vänner, enkel tårta som alla småbebisar kan kladda med själva ;-)och massa ballonger som ju Timea tycker e riktigt kul.
    I presentväg har vi börjat handla lite då vi har grymt många födelsedagar som infaller nu inom närmsta framtiden.
    Hon ska få en docka (kåldocka), liten dockvagn, skor o kläder, böcker o lite annat smått o gott.
    Tänkte försöka få till mycket nyttosaker som hon ändå behöver.
  13. Tess m.O-01&Timea 050405
    #7

    Åh...

    ...en bobby-car...tack för tipset :-)
  14. 7
    Åh... ...en bobby-car...tack för tipset :-)
  15. Tess m.O-01&Timea 050405
    #8

    Jag med...

    Har också funderat lite på inbjudningskort...
    Funderar på att i ex photoshop sätta ihop fyra bilder från födseln, ca 4 mån, 8 mån och så ett taget nu och sätta i inbjudan så får de se hur hon vuxit...
    Vad har du tänkt dig?
  16. 8
    Jag med... Har också funderat lite på inbjudningskort...
    Funderar på att i ex photoshop sätta ihop fyra bilder från födseln, ca 4 mån, 8 mån och så ett taget nu och sätta i inbjudan så får de se hur hon vuxit...
    Vad har du tänkt dig?
  17. Tess m.O-01&Timea 050405
    #9

    Och...

    ...tårtan... Vad hittar man på där? Vill göra nåt speciellt men vad? Till Olivers ettårskalas hade vi en superlång grön orm...den blev jättebra och var riktigt uppskattad. Men den körde vi igen på 3-årsdagen så nåt nytt vore bra =D
    Tips ngn?
  18. 9
    Och... ...tårtan... Vad hittar man på där? Vill göra nåt speciellt men vad? Till Olivers ettårskalas hade vi en superlång grön orm...den blev jättebra och var riktigt uppskattad. Men den körde vi igen på 3-årsdagen så nåt nytt vore bra =D
    Tips ngn?
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Just det!

    Apropå docka så skulle jag ju sy en Waldorfdocka till Signe i ettårspresent. Det hade jag \"glömt\", kanske dags att börja med den snart. *s*
  20. 10
    Just det! Apropå docka så skulle jag ju sy en Waldorfdocka till Signe i ettårspresent. Det hade jag \"glömt\", kanske dags att börja med den snart. *s*
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Ja tänk snart är det ...

    dax för ettårskalas men jag fyller år före det *S*

    Vi har så liten släkt kvar så vi har ett kalas med släkt och vänner. Kommer bjuda på tårta, bullar och saft. Gillar att göra tårtor men har inte bestämt mej för motivet ännu :-)
  22. 11
    Ja tänk snart är det ... dax för ettårskalas men jag fyller år före det *S*

    Vi har så liten släkt kvar så vi har ett kalas med släkt och vänner. Kommer bjuda på tårta, bullar och saft. Gillar att göra tårtor men har inte bestämt mej för motivet ännu :-)
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12

    Oj

    så långt har jag inte hunnit tänka ännu... Kanske dags att börja göra det??? Tar gärna del av allas idéer...
  24. 12
    Oj så långt har jag inte hunnit tänka ännu... Kanske dags att börja göra det??? Tar gärna del av allas idéer...
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Jag har funderat!

    Hmmm, eftersom jag själv tycker att det är dökul och ha kalas så blir det temakalas redan i år!!! Vi ska ha djungeltema med krokodiltårta, apmuffins och kakormar (osv!) Här ska dekoreras och pyntas för fulla muggar och jag är i full gång å planerar!!! Vi ska ha 2 kalas, ett för kompisar & ett för släkten!

    Jag är inte riktigt klar med vad paketen ska innehålla...men en dockvagn är det tänkt iaf, eftersom Zeldisen älskar dockor!! Och kanske nåt keyboardaktigt eller ett kök...måste nog tänka lite till... Skoj ska det bli och här ska firas som tusan!!!!
  26. 13
    Jag har funderat! Hmmm, eftersom jag själv tycker att det är dökul och ha kalas så blir det temakalas redan i år!!! Vi ska ha djungeltema med krokodiltårta, apmuffins och kakormar (osv!) Här ska dekoreras och pyntas för fulla muggar och jag är i full gång å planerar!!! Vi ska ha 2 kalas, ett för kompisar & ett för släkten!

    Jag är inte riktigt klar med vad paketen ska innehålla...men en dockvagn är det tänkt iaf, eftersom Zeldisen älskar dockor!! Och kanske nåt keyboardaktigt eller ett kök...måste nog tänka lite till... Skoj ska det bli och här ska firas som tusan!!!!
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14

    ja herregud

    vad fort det gått.

    Det blir inget specielt kalas här. Wiktor fattar ju endå inte men det blir väl att familjen kommer och äter lite tårta.

    Han har så mycket kläder och leksaker så av oss får han pengar till sparkontot.
  28. 14
    ja herregud vad fort det gått.

    Det blir inget specielt kalas här. Wiktor fattar ju endå inte men det blir väl att familjen kommer och äter lite tårta.

    Han har så mycket kläder och leksaker så av oss får han pengar till sparkontot.
  29. Tess m.O-01&Timea 050405
    #15

    Jaa...

    ...visst e det kul med kalas =D
    Oliver fyller 5 om nån vecka o då blir det maskerad.. yihoo ;-)
    Det är svårare när dom e så stora att de bestämmer själva.. he he för han vägrar nämligen ha tårta, bara glass ska det vara och så maskerad då där alla, även mammor o pappor måste klä ut sig. Han själv velar mellan att vara leopard eller batman o jag klurar på vad timea kan tänkas vara =)
  30. 15
    Jaa... ...visst e det kul med kalas =D
    Oliver fyller 5 om nån vecka o då blir det maskerad.. yihoo ;-)
    Det är svårare när dom e så stora att de bestämmer själva.. he he för han vägrar nämligen ha tårta, bara glass ska det vara och så maskerad då där alla, även mammor o pappor måste klä ut sig. Han själv velar mellan att vara leopard eller batman o jag klurar på vad timea kan tänkas vara =)
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Härligt!

    jag hade prinsesskalas för min systerdotter i julas, mycket lyckat! Bakade tårta som såg ut som ett slott och allt!!!
  32. 16
    Härligt! jag hade prinsesskalas för min systerdotter i julas, mycket lyckat! Bakade tårta som såg ut som ett slott och allt!!!
  33. Tess m.O-01&Timea 050405
    #17

    Åh..

    ...klart impad ;-) Jag gjorde en ormtårta till olivers kalas som blev riktigt bra faktiskt. Vill hitta på nåt kul i år med... hur 17 gör man ett slott?
  34. 17
    Åh.. ...klart impad ;-) Jag gjorde en ormtårta till olivers kalas som blev riktigt bra faktiskt. Vill hitta på nåt kul i år med... hur 17 gör man ett slott?
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    He he

    jag gjorde en tårta + torn av rulltårta som jag satte i hörnen, ovanpå rulltårtan så satte jag chokladdoppade strutar! Alltihop täcktes med rosa grädde och dekorerades med godis och silverkulor! Mycket skojigt om jag får säga det själv! Hmmm jag kan nog lägga en bild på den i mitt info! Antar dck att den måste godkännas å så, men den kommer!
  36. 18
    He he jag gjorde en tårta + torn av rulltårta som jag satte i hörnen, ovanpå rulltårtan så satte jag chokladdoppade strutar! Alltihop täcktes med rosa grädde och dekorerades med godis och silverkulor! Mycket skojigt om jag får säga det själv! Hmmm jag kan nog lägga en bild på den i mitt info! Antar dck att den måste godkännas å så, men den kommer!
  37. Kajsa å Valter
    #19

    vilken tårta

    jag är imponerad. Tjejen som fyllde år måste blivit hur nöjd som helst.
  38. 19
    vilken tårta jag är imponerad. Tjejen som fyllde år måste blivit hur nöjd som helst.
  39. Kajsa å Valter
    #20

    har inte tänkt på det än

    men det är exakt 2 månader kvar, exakt idag faktiskt. Valter fyller 1 år på långfredagen och jag vet att mina föräldrar kommer vara bortresta. Det blir nog ett släktkalas och sen ett till för de som inte är hemma i påsk.

    Presenter har jag ingen aning om..kläder och några pekböcker kanske. Känns som vi har det mesta med en äldre bror i huset.
  40. 20
    har inte tänkt på det än men det är exakt 2 månader kvar, exakt idag faktiskt. Valter fyller 1 år på långfredagen och jag vet att mina föräldrar kommer vara bortresta. Det blir nog ett släktkalas och sen ett till för de som inte är hemma i påsk.

    Presenter har jag ingen aning om..kläder och några pekböcker kanske. Känns som vi har det mesta med en äldre bror i huset.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 5-årsdagen?
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 20:23
  2. Snart närmar sig 2 årsdagen...!!!
    By Ronja31 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 10:58
  3. 2-årsdagen närmar sig...
    By Pigeon in forum _0501 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:27
  4. Årsdagen den..
    By mamma till johan,, in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 10:39
  5. 1-årsdagen närmar sej!
    By disney in forum Föräldraledighet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 18:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar