Efterkontroll avklarad - blä-gnäll
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Efterkontroll avklarad - blä-gnäll

    Allt var ok fast mitt bäcken är lite svagt ännu men det tycker hon inte är konstigt med tanke på att Amanda var stor. Hon är HUR gullig som helst och skulle aldrig säga något för att såra. Därför vet jag nu verkligen hur fet jag är. Hon sa minst 3 ggr att jag är kraftigt överviktig. =( Jag har bara gått ner 10 kg sedan jag var där höggravid senast. Då vägde Amanda ändå 4530 g. Lite mer borde kanske ha försvunnit av de 27 kg jag gick upp? Jag är inte ofta deppig men idag känns det som att jag verkligen sålt smöret och tappat pengarna. Jag är megaFET! Får helst inte ens p-piller utskrivet om jag så skulle vilja ha det eftersom jag är kraaaaftigt överviktig. Snart bantar jag trots att jag ammar. Eller så får jag väl sluta att amma då? blääää *ledsen och uppgiven* Ska försöka äta nyttigare och röra på mig mer nu men ju mer jag rör på mig desto hungrigare blir jag ju också. Och jag äter inte såååå himla dåligt nu. *suck och gnäll*

    Hade i alla fall fått ett paket från vår Tessan (Asereht) när jag kom hem med hemmastickade sockar i, jättesöta. Det värmde!
  2. 1
    Efterkontroll avklarad - blä-gnäll Allt var ok fast mitt bäcken är lite svagt ännu men det tycker hon inte är konstigt med tanke på att Amanda var stor. Hon är HUR gullig som helst och skulle aldrig säga något för att såra. Därför vet jag nu verkligen hur fet jag är. Hon sa minst 3 ggr att jag är kraftigt överviktig. =( Jag har bara gått ner 10 kg sedan jag var där höggravid senast. Då vägde Amanda ändå 4530 g. Lite mer borde kanske ha försvunnit av de 27 kg jag gick upp? Jag är inte ofta deppig men idag känns det som att jag verkligen sålt smöret och tappat pengarna. Jag är megaFET! Får helst inte ens p-piller utskrivet om jag så skulle vilja ha det eftersom jag är kraaaaftigt överviktig. Snart bantar jag trots att jag ammar. Eller så får jag väl sluta att amma då? blääää *ledsen och uppgiven* Ska försöka äta nyttigare och röra på mig mer nu men ju mer jag rör på mig desto hungrigare blir jag ju också. Och jag äter inte såååå himla dåligt nu. *suck och gnäll*

    Hade i alla fall fått ett paket från vår Tessan (Asereht) när jag kom hem med hemmastickade sockar i, jättesöta. Det värmde!
  3. KAJO
    #2

    Åh vad ledsen

    jag blir när jag läser. Vet så väl hur du känner eftersom jag genomgår exakt samma sak just nu. Är också megafet och mår inte alls bra av att vara det, vare sig fysiskt eller psykiskt. (Tycker att det är helt ok med övervikt på ANDRA, kan t o m vara snyggt på vissa, men jag passar inte som fet)
    Idag bröt jag nästan ihop när sambon ville ordna barnvakt och gå ut med mig och äta (eftersom det är alla hjärtans dag). Blotta tanken på att försöka göra sig fin när inga kläder sitter snyggt och ansiktet är pluffsigt och hela jag bara är...urk helt enkelt. Satte mig och storlipade men sambon kom hem i ett svep och tröstade mig och förklarade hur himla finast jag är...för honom. Blääh för att vara tjock alltså.
    Åh vad jag lider med dig Maria.
  4. 2
    Åh vad ledsen jag blir när jag läser. Vet så väl hur du känner eftersom jag genomgår exakt samma sak just nu. Är också megafet och mår inte alls bra av att vara det, vare sig fysiskt eller psykiskt. (Tycker att det är helt ok med övervikt på ANDRA, kan t o m vara snyggt på vissa, men jag passar inte som fet)
    Idag bröt jag nästan ihop när sambon ville ordna barnvakt och gå ut med mig och äta (eftersom det är alla hjärtans dag). Blotta tanken på att försöka göra sig fin när inga kläder sitter snyggt och ansiktet är pluffsigt och hela jag bara är...urk helt enkelt. Satte mig och storlipade men sambon kom hem i ett svep och tröstade mig och förklarade hur himla finast jag är...för honom. Blääh för att vara tjock alltså.
    Åh vad jag lider med dig Maria.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Men du...

    Du kommer att gå ner dem där j*vla kilona. JAg har ju mer än 27 kilo att ta, så vi kan kanske börja och peppa varandra så kommer vi också bli super slanka :o)
    Det finns kanske fler här inne som vill vara med.

    Va inte så ledsen du har en helt underbar familj och såååå söta barn!

    Stor kram från en tjockis till dig på alla hjärtans dag!!!
  6. 3
    Men du... Du kommer att gå ner dem där j*vla kilona. JAg har ju mer än 27 kilo att ta, så vi kan kanske börja och peppa varandra så kommer vi också bli super slanka :o)
    Det finns kanske fler här inne som vill vara med.

    Va inte så ledsen du har en helt underbar familj och såååå söta barn!

    Stor kram från en tjockis till dig på alla hjärtans dag!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    Åh

    Ja, då vet du hur det är. Ibland önskar jag att Nicklas skulle tycka att jag är fet men han verkar inte alls se det. Låter jättefint men det blir svårare att motstå onyttiga saker när jag \"är så fin hur jag än uppfattar mig själv\". Han har själv gått upp som en gris och jag tycker ju det samma om honom, tänker knappt på hans utseende vilket ju också är tråkigt. (\"Jycke\" skulle inte känna igen honom..*S*)

    Jag skulle aldrig gå ut och äta frivilligt nu egentligen. Ska ju ut på restaurang efter dopet men det får gå. Nu skulle jag bara inbilla mig att folk undrar hur någon så fet person kan med att äta.

    Äh, vet inte vad jag ska säga. Det är skönt att vara fet ihop. =/
  8. 4
    Åh Ja, då vet du hur det är. Ibland önskar jag att Nicklas skulle tycka att jag är fet men han verkar inte alls se det. Låter jättefint men det blir svårare att motstå onyttiga saker när jag \"är så fin hur jag än uppfattar mig själv\". Han har själv gått upp som en gris och jag tycker ju det samma om honom, tänker knappt på hans utseende vilket ju också är tråkigt. (\"Jycke\" skulle inte känna igen honom..*S*)

    Jag skulle aldrig gå ut och äta frivilligt nu egentligen. Ska ju ut på restaurang efter dopet men det får gå. Nu skulle jag bara inbilla mig att folk undrar hur någon så fet person kan med att äta.

    Äh, vet inte vad jag ska säga. Det är skönt att vara fet ihop. =/
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Gulliga ni är!

    Då är vi 3 tjockisar i alla fall! *lite gladare*

    Men du, jag väger...hmmm...jättemycket. Ska ner minst 30 kg. Innan jag födde 1:an så vägde jag 45 kg mindre än vad jag gör nu!!! Jag har för sjutton tävlat i gymnastik. Riktigt skrattretande när jag tänker på det.
  10. 5
    Gulliga ni är! Då är vi 3 tjockisar i alla fall! *lite gladare*

    Men du, jag väger...hmmm...jättemycket. Ska ner minst 30 kg. Innan jag födde 1:an så vägde jag 45 kg mindre än vad jag gör nu!!! Jag har för sjutton tävlat i gymnastik. Riktigt skrattretande när jag tänker på det.
  11. KAJO
    #6

    Det känns ändå

    lite bättre att dela samma öde men jag hoppas ändå på en viss viktnedgång för oss båda. Jag har sedan länge släppt anken på att bli superfit och få en kropp som innan graviditeterna, men slankare än så här vill jag vara. Det måste vara lite skönt att ni båda två väger mer än tidigare, för oss är det ju inte riktigt så. Jocke är slank i kroppen liksom sin far och båda syskonen och kan inte gå upp särskilt mycket ens när han anstränger sig. Dessutom är han rätt muskulös. Inte för att han tränar särskilt regelbundet, men det räcker med ett par gångers träning för honom så kommer musklerna direkt. Bra muskelminne brukar han säga. Det beror väl förmodligen på att han haft så många intensivträningsperioder under årens lopp - musklerna vet hur de ska växa. Jag å andra sidan har aldrig riktigt varit en träningsmänniska. Tyvärr. Men jag får väl bli det nu om inte annat.
  12. 6
    Det känns ändå lite bättre att dela samma öde men jag hoppas ändå på en viss viktnedgång för oss båda. Jag har sedan länge släppt anken på att bli superfit och få en kropp som innan graviditeterna, men slankare än så här vill jag vara. Det måste vara lite skönt att ni båda två väger mer än tidigare, för oss är det ju inte riktigt så. Jocke är slank i kroppen liksom sin far och båda syskonen och kan inte gå upp särskilt mycket ens när han anstränger sig. Dessutom är han rätt muskulös. Inte för att han tränar särskilt regelbundet, men det räcker med ett par gångers träning för honom så kommer musklerna direkt. Bra muskelminne brukar han säga. Det beror väl förmodligen på att han haft så många intensivträningsperioder under årens lopp - musklerna vet hur de ska växa. Jag å andra sidan har aldrig riktigt varit en träningsmänniska. Tyvärr. Men jag får väl bli det nu om inte annat.
  13. KAJO
    #7

    Wow

    vilken svenska, vilket flyt i språket. Knappt några stavfel alls... gkdfkdpgkcvkdeee
  14. 7
    Wow vilken svenska, vilket flyt i språket. Knappt några stavfel alls... gkdfkdpgkcvkdeee
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Förstår dig!

    Jag dras ju också med *host* några extra kilon. :-(

    Min BM är väldigt rak och har inte ens försökt linda in det om man säger så. Fast på sätt och vis föredrar jag att hon säger att \"du väger mer än du bör\" än att det ska lindas in. JAG är ju fullt medveten om saken.

    När jag väntade mina kilalr gick jag upp ca 10 kg båda gångerna. Jag var lite överviktig redan innan och efter varje grav gick jag ner ugnefär hälften av det jag dragit på mig sedan har det varit tvärstopp.

    Här har det inte ramlat ett gram under ammningarna trots helammning i 6 mån och fortsatt ammning till 17/18 mån.

    Den här gången gick jag ju upp väldigt lite i vikt (förvånar mig fortfarande) och jag har gått ned dom kilona igen och står nu på sammas tälle och stampar som när jag blev gravid med Ludde. Tyvärr så är det ju inte så mkt roligare för det för det är fortfarande dryga 20 kg för mycket.

    Jag fattar inte hur min kropp är funtad, denv erkar tro att det väntar ständig svält runt hörnet för lagra är minsann lätt men att tappa lite det är mer än svårt vill jag påstå.

    Dessutom så försöker min kropp att planera för framtiden och detta utan min tillåtelse, om den ser ett kilo någon annan tppat så plockas det upp och läggs till reserven. Här behöver man dessutom bara tänka \"grädde\" så läggs det glatt till ytterligare ett kilo. *surar*

    Nä, fy sjuttons äger jag bara. Tänk om det \"bara\" var att gå ned i vikt som alla utan viktproblem tycks tycka då hade jag inte vägt så här det är ett som är säkert!

    Jag skulle kunan stöta och blöta detta i timmar. Jag gick ju dessutom till en dietist under graviditeten oc det var det mest bortkastade jag varit med om. Hon sa i princip att det itne var så mkt hon kunde hjälpa till med för jag hade ju koll. Jag vet, men sen då. Dessutom var jag ju gravid så jag borde inte dra ned mer på kosten. *suck*

    Fast lite kul var det, dietisten var nämligen allt annat än smal själv. Bra reklam va? ;-)

    Glad att jag kunde muntra upp lite med \"paket\" iaf. *s*
  16. 8
    Förstår dig! Jag dras ju också med *host* några extra kilon. :-(

    Min BM är väldigt rak och har inte ens försökt linda in det om man säger så. Fast på sätt och vis föredrar jag att hon säger att \"du väger mer än du bör\" än att det ska lindas in. JAG är ju fullt medveten om saken.

    När jag väntade mina kilalr gick jag upp ca 10 kg båda gångerna. Jag var lite överviktig redan innan och efter varje grav gick jag ner ugnefär hälften av det jag dragit på mig sedan har det varit tvärstopp.

    Här har det inte ramlat ett gram under ammningarna trots helammning i 6 mån och fortsatt ammning till 17/18 mån.

    Den här gången gick jag ju upp väldigt lite i vikt (förvånar mig fortfarande) och jag har gått ned dom kilona igen och står nu på sammas tälle och stampar som när jag blev gravid med Ludde. Tyvärr så är det ju inte så mkt roligare för det för det är fortfarande dryga 20 kg för mycket.

    Jag fattar inte hur min kropp är funtad, denv erkar tro att det väntar ständig svält runt hörnet för lagra är minsann lätt men att tappa lite det är mer än svårt vill jag påstå.

    Dessutom så försöker min kropp att planera för framtiden och detta utan min tillåtelse, om den ser ett kilo någon annan tppat så plockas det upp och läggs till reserven. Här behöver man dessutom bara tänka \"grädde\" så läggs det glatt till ytterligare ett kilo. *surar*

    Nä, fy sjuttons äger jag bara. Tänk om det \"bara\" var att gå ned i vikt som alla utan viktproblem tycks tycka då hade jag inte vägt så här det är ett som är säkert!

    Jag skulle kunan stöta och blöta detta i timmar. Jag gick ju dessutom till en dietist under graviditeten oc det var det mest bortkastade jag varit med om. Hon sa i princip att det itne var så mkt hon kunde hjälpa till med för jag hade ju koll. Jag vet, men sen då. Dessutom var jag ju gravid så jag borde inte dra ned mer på kosten. *suck*

    Fast lite kul var det, dietisten var nämligen allt annat än smal själv. Bra reklam va? ;-)

    Glad att jag kunde muntra upp lite med \"paket\" iaf. *s*
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9

    Värre

    Det är ju värre när sambo/man är smal och smärt. Nicklas har ju också muskler däremot. Armarna är inte dåliga tack vare hans jobb. Jag har inte en enda muskel kvar i kroppen tror jag. Magen har alltid varit relativt smal men den är antagligen förstörd för all framtid.
  18. 9
    Värre Det är ju värre när sambo/man är smal och smärt. Nicklas har ju också muskler däremot. Armarna är inte dåliga tack vare hans jobb. Jag har inte en enda muskel kvar i kroppen tror jag. Magen har alltid varit relativt smal men den är antagligen förstörd för all framtid.
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10

    Gammal gymnast du mee

    trevligt! Jag har också VARIT jätte aktiv i olika sporter som gymnastik och karate.

    vi kan kanske bilda en ny gymnastgrupp tillsammans ;oD Vad ska vi kalla oss?
  20. 10
    Gammal gymnast du mee trevligt! Jag har också VARIT jätte aktiv i olika sporter som gymnastik och karate.

    vi kan kanske bilda en ny gymnastgrupp tillsammans ;oD Vad ska vi kalla oss?
  21. Medlem sedan
    Mar 2005
    #11

    haha

    Fast nu var jag tvungen att kika efter och inte tycker jag att det där var någon fara. Själv blir jag allt slarvigare när jag skriver. Använder talspråk och glada gubbar till höger och vänster vilket jag tidigare var helt emot. Men det blir faktiskt mer personligt tycker jag.
  22. 11
    haha Fast nu var jag tvungen att kika efter och inte tycker jag att det där var någon fara. Själv blir jag allt slarvigare när jag skriver. Använder talspråk och glada gubbar till höger och vänster vilket jag tidigare var helt emot. Men det blir faktiskt mer personligt tycker jag.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Smal och smärt...

    som min \"gubbe\" typ som inte går upp ett gram trots att han vräker i sig onyttigheter och inte motionerar ett dugg. *sur*

    Fast han har ju då ett väldigt fysiskt aktivt jobb.

    Jag gödde upp honom fem kg när vi flyttade ihop (han lagade aldrig mat och åt middag varje dag på McDonalds och trots detta var han lite mager.

    Vi är som Selma och Fridolf ggr två och jag är då inte Selma. *suck*
  24. 12
    Smal och smärt... som min \"gubbe\" typ som inte går upp ett gram trots att han vräker i sig onyttigheter och inte motionerar ett dugg. *sur*

    Fast han har ju då ett väldigt fysiskt aktivt jobb.

    Jag gödde upp honom fem kg när vi flyttade ihop (han lagade aldrig mat och åt middag varje dag på McDonalds och trots detta var han lite mager.

    Vi är som Selma och Fridolf ggr två och jag är då inte Selma. *suck*
  25. Medlem sedan
    Aug 2004
    #13

    Tröst kram!!!

    Skickar en tröst kram!!! Det är aldrig roligt att höra att man är tjock =( Jag vet... har aldrig varit någon smalis men de senaste åren (som varit tuffa... vilket har inneburit alldels för mycket tröst ätanade...) har inneburit att jag gått från att väga 65-70 kg till att väga 95 (!!!!!!) kg. Min maxvikt nådde jag vid nyår förra året. Då började jag med viktväktarna, jag gick ner några kilo innan jag blev gravid och nu efter har jag fortsatt med viktväkarna och har gått ner några kilo till är nu nera på 82 kg *stolt* Har ju visserligen 13-14 kg kvar innan jag hamnar på min målvikt men jag är iallafall nästan halvvägs där =). Som ammande får man äta väldigt mycket när man äter enligt viktväktarna. Det känns inte som man är på diet =) Så det kan jag verkligen rekomendera. Plus att det känns bra för självkänslan att göra något åt problemet...
    Hoppas att du mår bättre snart!!!
  26. 13
    Tröst kram!!! Skickar en tröst kram!!! Det är aldrig roligt att höra att man är tjock =( Jag vet... har aldrig varit någon smalis men de senaste åren (som varit tuffa... vilket har inneburit alldels för mycket tröst ätanade...) har inneburit att jag gått från att väga 65-70 kg till att väga 95 (!!!!!!) kg. Min maxvikt nådde jag vid nyår förra året. Då började jag med viktväktarna, jag gick ner några kilo innan jag blev gravid och nu efter har jag fortsatt med viktväkarna och har gått ner några kilo till är nu nera på 82 kg *stolt* Har ju visserligen 13-14 kg kvar innan jag hamnar på min målvikt men jag är iallafall nästan halvvägs där =). Som ammande får man äta väldigt mycket när man äter enligt viktväktarna. Det känns inte som man är på diet =) Så det kan jag verkligen rekomendera. Plus att det känns bra för självkänslan att göra något åt problemet...
    Hoppas att du mår bättre snart!!!
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Ja

    Vill inte ens brainstorma om något passande namn. ;)
    Men visst är det härligt att ha varit så aktiv (höll också på med fler sproter, dans, handboll, ridning m.fl.) och nu tror folk att man driver med dem om man nämner det.
  28. 14
    Ja Vill inte ens brainstorma om något passande namn. ;)
    Men visst är det härligt att ha varit så aktiv (höll också på med fler sproter, dans, handboll, ridning m.fl.) och nu tror folk att man driver med dem om man nämner det.
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15

    *fnissar*

    Hallå Fridolf! Nej, jag var deppig men nu börjar jag muntras upp lite känner jag. Fast bara lite.
  30. 15
    *fnissar* Hallå Fridolf! Nej, jag var deppig men nu börjar jag muntras upp lite känner jag. Fast bara lite.
  31. Lollipop m Ludvig 4/11
    #16

    Men åh

    Känner med dig, kan tänka mig átt det känns liksom oöverstigligt, man vet inte var man ska börja. Tror du inte att du skulle kunna få lite hjälp - gå till en dietist, viktväktarna eller liknande? Det är väl ok att gå ned när man ammar bara man inte kör nån svältkur? Hoppas att du snart kan hitta lite motivation och att kilona börjar ge sig av.


  32. 16
    Men åh Känner med dig, kan tänka mig átt det känns liksom oöverstigligt, man vet inte var man ska börja. Tror du inte att du skulle kunna få lite hjälp - gå till en dietist, viktväktarna eller liknande? Det är väl ok att gå ned när man ammar bara man inte kör nån svältkur? Hoppas att du snart kan hitta lite motivation och att kilona börjar ge sig av.


  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Skoj

    Jag skulle skämmas ihjäl om jag jobbade som dietist och var överviktig. Alltså, det finns ju ändå vissa kriterier tycker jag.

    Jag skriver annars under på allt. Här lagras det också tydligen trots att min kropp borde veta vid det här laget att jag aldrig någonsin skulle klara att svälta mig.
  34. 17
    Skoj Jag skulle skämmas ihjäl om jag jobbade som dietist och var överviktig. Alltså, det finns ju ändå vissa kriterier tycker jag.

    Jag skriver annars under på allt. Här lagras det också tydligen trots att min kropp borde veta vid det här laget att jag aldrig någonsin skulle klara att svälta mig.
  35. Medlem sedan
    Mar 2005
    #18

    HAHAHAAAAAA:oDDDD

    samma här. Alla säger: Du?
  36. 18
    HAHAHAAAAAA:oDDDD samma här. Alla säger: Du?
  37. KAJO
    #19

    En

    Fridolf till här! Dottern och sambon kan äta hur mycket som helst utan att något händer medan jag... tja, jag kan skriva under på Tessans beskrivning ovan. Det är inte mycket som krävs för att kilona ska sätta sig runt midjan.
  38. 19
    En Fridolf till här! Dottern och sambon kan äta hur mycket som helst utan att något händer medan jag... tja, jag kan skriva under på Tessans beskrivning ovan. Det är inte mycket som krävs för att kilona ska sätta sig runt midjan.
  39. KAJO
    #20

    Eller tja,

    Tessans inlägg ligger ju längre ner ser jag, min läsning är lite hipp som happ.
  40. 20
    Eller tja, Tessans inlägg ligger ju längre ner ser jag, min läsning är lite hipp som happ.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Efterkontroll avklarad!
    By johveg in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 06:24
  2. Efterkontroll avklarad
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 11:48
  3. Efterkontroll avklarad
    By Naturell in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:49
  4. Efterkontroll avklarad
    By aviga ellen in forum _0705 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 12:22
  5. Efterkontroll avklarad
    By Maria med Tilde och Theo in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 21:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar