Ni som tagit reda på könet....
_0604 Aprilbarn
  1. Maia m H & bf 14/4
    #1

    Ni som tagit reda på könet....

    ...jag är lite nyfiken på att veta hur ni tycker att pojke/flicka skrock stämmer in? Jag tänker t.ex. på illamående, pigmentrand och hjärtljud. Vi har inte tagit reda på könet och många frågar vad jag tror att det är för något den här gången... svaret blir att jag inte har någon känsla alls.... jag har ingen aning.... och det spelar ingen roll...:-) Jämför jag med förra graviditeten så är det mycket som är lika, men naturligtvis några saker som skiljer, t.ex. hjärtljuden som är högre den här gången (när jag fick killen så hade han låga) men samtidigt börjar det dyka upp en svag pigmentrand ovanför naveln vilket jag hade förra gången också!:-) Ja, jag tror egentligen inte mycket på skrock, men det skulle ju vara lite småkul att höra hur det är för er som vet vad ni har för kön i magen. Vad stämmer in och vad stämmer inte in för Er? Såg förresten att det kommit en bebis till på Födda/BF-listan, fantastiskt! Det börja närma sig ordentligt nu, för oss alla! Kram
  2. 1
    Ni som tagit reda på könet.... ...jag är lite nyfiken på att veta hur ni tycker att pojke/flicka skrock stämmer in? Jag tänker t.ex. på illamående, pigmentrand och hjärtljud. Vi har inte tagit reda på könet och många frågar vad jag tror att det är för något den här gången... svaret blir att jag inte har någon känsla alls.... jag har ingen aning.... och det spelar ingen roll...:-) Jämför jag med förra graviditeten så är det mycket som är lika, men naturligtvis några saker som skiljer, t.ex. hjärtljuden som är högre den här gången (när jag fick killen så hade han låga) men samtidigt börjar det dyka upp en svag pigmentrand ovanför naveln vilket jag hade förra gången också!:-) Ja, jag tror egentligen inte mycket på skrock, men det skulle ju vara lite småkul att höra hur det är för er som vet vad ni har för kön i magen. Vad stämmer in och vad stämmer inte in för Er? Såg förresten att det kommit en bebis till på Födda/BF-listan, fantastiskt! Det börja närma sig ordentligt nu, för oss alla! Kram
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2

    Väntar pojke!

    Illamående?
    - Jag har aldrig mått illa med någon utav barnen, men jag hade MYCKET värre halsbränna med dottern.

    Pigmentrand?
    - Börjar visa sig så smått. Har iofs haft rand både ovanför och under naveln med både sonen och dottern.

    Hjärtljud?
    - 144, 152. Tja, svårt att säga...

    Magform?
    - Låg mage som knappt syns bakifrån (jag har nästan midjan kvar). Med dottern var magen mycket bredare.
  4. 2
    Väntar pojke! Illamående?
    - Jag har aldrig mått illa med någon utav barnen, men jag hade MYCKET värre halsbränna med dottern.

    Pigmentrand?
    - Börjar visa sig så smått. Har iofs haft rand både ovanför och under naveln med både sonen och dottern.

    Hjärtljud?
    - 144, 152. Tja, svårt att säga...

    Magform?
    - Låg mage som knappt syns bakifrån (jag har nästan midjan kvar). Med dottern var magen mycket bredare.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Väntar flicka!

    Mått jätte dåligt och har spytt massor under lång period och LÄNGE in i graviditet.. Spy fortfarande ibland när jag är super stressad...
    Mådde illa och spydde vid några tillfällen de första 12 veckorna när jag väntade sonen!

    Halsbränna har jag massor, hade det även när jag väntade sonen...

    Magform är rundare och större båda utåt och på sidorna... Med sonen hade jag bara mage utåt, syntes inte bakifrån...

    Hjärtljud ligger mellan 140-145... Med Sonen låg det runt 150...

    Pigmentrand har jag inte och har aldrig haft med sonen heller....

    Annars tror jag inte på skrocken ett dugg, alla graviditeter är olika oavsett könet...
    Fast illamående har jag märkt stämmer in på MÅNGA, dom som har mått sämst har fått flickor.. Fast känner till dom som inte mått alls illa och fått tjejer oxå... jaja

    KRAM, Nicki
  6. 3
    Väntar flicka! Mått jätte dåligt och har spytt massor under lång period och LÄNGE in i graviditet.. Spy fortfarande ibland när jag är super stressad...
    Mådde illa och spydde vid några tillfällen de första 12 veckorna när jag väntade sonen!

    Halsbränna har jag massor, hade det även när jag väntade sonen...

    Magform är rundare och större båda utåt och på sidorna... Med sonen hade jag bara mage utåt, syntes inte bakifrån...

    Hjärtljud ligger mellan 140-145... Med Sonen låg det runt 150...

    Pigmentrand har jag inte och har aldrig haft med sonen heller....

    Annars tror jag inte på skrocken ett dugg, alla graviditeter är olika oavsett könet...
    Fast illamående har jag märkt stämmer in på MÅNGA, dom som har mått sämst har fått flickor.. Fast känner till dom som inte mått alls illa och fått tjejer oxå... jaja

    KRAM, Nicki
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Väntar flicka och har 2 pojkar

    Pigmentrand:
    Har ingen alls denna gången. Hade från naveln och ner med båda pojkarna.

    Halsbränna:
    Det har jag haft med alla barnen men mycket mer denna gången.

    Illamående:
    Har mått lite illa alla tre gångerna precis i början av graviditeten.

    Hjärtljud:
    Har legat samma med alla barnen, kanske nåååågot högre denna gången

    Magen:
    Den sitter mycket lägre denna gången men är formad på samma sätt, som en boll.

  8. 4
    Väntar flicka och har 2 pojkar Pigmentrand:
    Har ingen alls denna gången. Hade från naveln och ner med båda pojkarna.

    Halsbränna:
    Det har jag haft med alla barnen men mycket mer denna gången.

    Illamående:
    Har mått lite illa alla tre gångerna precis i början av graviditeten.

    Hjärtljud:
    Har legat samma med alla barnen, kanske nåååågot högre denna gången

    Magen:
    Den sitter mycket lägre denna gången men är formad på samma sätt, som en boll.

  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Väntar flicka,har en pojke

    Jag tycker att det är ganska stor skillnad denna gången mot förra.
    *Jag hade en jättetydlig mörk rand från naveln och ner förra gången, men ingen alls nu.
    *Magen är mkt bredare denna gången.
    *hjärtljuden minns jag ej
    *illamåendet var under längre period den här graviditeten.
    Något annat som är jätteskillnad på är håren på benen,brukar raka benen varannan dag annars, men nu behöver jag knappt det alls.
  10. 5
    Väntar flicka,har en pojke Jag tycker att det är ganska stor skillnad denna gången mot förra.
    *Jag hade en jättetydlig mörk rand från naveln och ner förra gången, men ingen alls nu.
    *Magen är mkt bredare denna gången.
    *hjärtljuden minns jag ej
    *illamåendet var under längre period den här graviditeten.
    Något annat som är jätteskillnad på är håren på benen,brukar raka benen varannan dag annars, men nu behöver jag knappt det alls.
  11. Helle bf 12/4
    #6

    väntar flicka

    Har även en flicka sedan tidigare.

    Illamående?
    - Tidigare graviditet: inget illamående
    - Denna graviditet: inget illamående

    Pigmentrand?
    - Tidigare graviditet: rand både ovanför och under naveln
    - Denna graviditet: ingen rad alls

    Hjärtljud?
    - Tidigare graviditet: 135 (alla trodde det var en pojke)
    - Denna graviditet: 145-150

    Magform?
    - Tidigare graviditet: enorm mage som både var stor och bred
    - Denna graviditet: liten mage, som knappt synt förrän efter V. 26

    Halsbränna?
    - Tidigare graviditet: ingen halsbränna alls
    - Denna graviditet: måttlig halsbränna

    2 helt olika graviditeter även fast både är flickor. Jag mår i övrigt mycket bättre denna graviditet då foglossningen knappt känns medans sist låg jag från V 20.
  12. 6
    väntar flicka Har även en flicka sedan tidigare.

    Illamående?
    - Tidigare graviditet: inget illamående
    - Denna graviditet: inget illamående

    Pigmentrand?
    - Tidigare graviditet: rand både ovanför och under naveln
    - Denna graviditet: ingen rad alls

    Hjärtljud?
    - Tidigare graviditet: 135 (alla trodde det var en pojke)
    - Denna graviditet: 145-150

    Magform?
    - Tidigare graviditet: enorm mage som både var stor och bred
    - Denna graviditet: liten mage, som knappt synt förrän efter V. 26

    Halsbränna?
    - Tidigare graviditet: ingen halsbränna alls
    - Denna graviditet: måttlig halsbränna

    2 helt olika graviditeter även fast både är flickor. Jag mår i övrigt mycket bättre denna graviditet då foglossningen knappt känns medans sist låg jag från V 20.
  13. mimmilina
    #7

    Det är bara skrock...

    ...som sagt. Det ju ganska kul att fundera och jämföra osv. och visst kan man ha \"tur\" att vissa saker stämmer men det ligger ingen sanning i det.

    Jag fick en tjej förra gången. Jag mådde inte illa någonting vilket man tydligen gör om man väntar en tjej :-) Hade ingen hormonrand så det stämde ju isf.
    Hjärtslagen stämde inte. Min tjej hade MASSA hår men jag hade ingen halsbränna.
    Magen var hög men syntes inte bakifrån vilket skulle isf tyda på både pojk och flicka.

    Nä....jag tror mer på magkänslan isf.
  14. 7
    Det är bara skrock... ...som sagt. Det ju ganska kul att fundera och jämföra osv. och visst kan man ha \"tur\" att vissa saker stämmer men det ligger ingen sanning i det.

    Jag fick en tjej förra gången. Jag mådde inte illa någonting vilket man tydligen gör om man väntar en tjej :-) Hade ingen hormonrand så det stämde ju isf.
    Hjärtslagen stämde inte. Min tjej hade MASSA hår men jag hade ingen halsbränna.
    Magen var hög men syntes inte bakifrån vilket skulle isf tyda på både pojk och flicka.

    Nä....jag tror mer på magkänslan isf.
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8

    Vet inte könet på bebis men

    det har inte stämt så bra med mina andra barn...annat än att jag mått lite mer illa med tjejerna och haft mer halsbränna.Tror det är mest skrock.
  16. 8
    Vet inte könet på bebis men det har inte stämt så bra med mina andra barn...annat än att jag mått lite mer illa med tjejerna och haft mer halsbränna.Tror det är mest skrock.
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    Väntar flicka, en av varje innan

    Märker ingen större skillnad mellan graviditeterna. Har iofs mått mer illa denna gång. Mörk rand alla tre gångerna, kanske kraftigare med sonen. Samma typ av mage, lite mindre första gången men det beror ju på att det var första gången!

    Hjärtljuden denna gång ligger rätt högt men tyvärr kan jag inte hitta mina gamla journaler och jämföra med de andra barnen (snyft....).
  18. 9
    Väntar flicka, en av varje innan Märker ingen större skillnad mellan graviditeterna. Har iofs mått mer illa denna gång. Mörk rand alla tre gångerna, kanske kraftigare med sonen. Samma typ av mage, lite mindre första gången men det beror ju på att det var första gången!

    Hjärtljuden denna gång ligger rätt högt men tyvärr kan jag inte hitta mina gamla journaler och jämföra med de andra barnen (snyft....).
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Inte mycket stämmer

    Vi ska ju få en tjej och:

    * magen bär jag bara framåt syns ej bakifrån (kille)
    * har liite halsbränna
    * Har inte mått illa alls
    * hjärtljuden pendlar mellan 130-160
    * har gått upp 7kg

    Med de andra barnen Michelle
    * hade jag magen åt alla håll
    * gick upp 22-23kg
    *inget illamående
    *hjärtljud mellan 120-160
    *Massa halsbränna

    Med Robin:

    * hade jag magen framåt
    * gick upp 7,5kg
    *inget illamående
    *hjärtljud mellan 120-160
    *Ingen halsbränna
  20. 10
    Inte mycket stämmer Vi ska ju få en tjej och:

    * magen bär jag bara framåt syns ej bakifrån (kille)
    * har liite halsbränna
    * Har inte mått illa alls
    * hjärtljuden pendlar mellan 130-160
    * har gått upp 7kg

    Med de andra barnen Michelle
    * hade jag magen åt alla håll
    * gick upp 22-23kg
    *inget illamående
    *hjärtljud mellan 120-160
    *Massa halsbränna

    Med Robin:

    * hade jag magen framåt
    * gick upp 7,5kg
    *inget illamående
    *hjärtljud mellan 120-160
    *Ingen halsbränna
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Väntar flicka!

    ingen pigmentrand, det har jag inte haft med de andra heller(tre flickor). Hjärt ljud mellan 138-145, samma som de andra. Illamående de första 13 veckorna, som tidigare graviditeter. Magens form, allt framåt som de tidigare graviditeter.
  22. 11
    Väntar flicka! ingen pigmentrand, det har jag inte haft med de andra heller(tre flickor). Hjärt ljud mellan 138-145, samma som de andra. Illamående de första 13 veckorna, som tidigare graviditeter. Magens form, allt framåt som de tidigare graviditeter.
  23. Ann m trean bf 9/4
    #12

    skrock som sagt

    inte misnt pigmentrand och hjärtljud som varit samma båda mina tidigare graviditeter och resulterat i en av varje, nu har jag ingen rand och lägre hjärtljud så vad blir det då?

    Däremot har jag känt på mig kön båda gångerna och ahft rätt. Med dottern var det häftigt - kom som en blixtinsikt en dag i v 19 - jag bara visste att det var en flicka, med sonen visste jag inte lika tvärsäkert men var ändå övertygad om en pojke. Denna gången verkar det vara en annan sorts unge, och jag har inte alls så stark känsla av kön, dock lutar jag klart år flicka. Vore kul att ha rätt tre gånger då börjar det ju få viss substans även om det givetvis inte bevisar något. Men att ha rätt en gång är ju 50% sannolikhet, att ha rätt två gånger bara 25% och att ha rätt tre gånger i rad enbart 12,5 % så nog är det en indikation.
  24. 12
    skrock som sagt inte misnt pigmentrand och hjärtljud som varit samma båda mina tidigare graviditeter och resulterat i en av varje, nu har jag ingen rand och lägre hjärtljud så vad blir det då?

    Däremot har jag känt på mig kön båda gångerna och ahft rätt. Med dottern var det häftigt - kom som en blixtinsikt en dag i v 19 - jag bara visste att det var en flicka, med sonen visste jag inte lika tvärsäkert men var ändå övertygad om en pojke. Denna gången verkar det vara en annan sorts unge, och jag har inte alls så stark känsla av kön, dock lutar jag klart år flicka. Vore kul att ha rätt tre gånger då börjar det ju få viss substans även om det givetvis inte bevisar något. Men att ha rätt en gång är ju 50% sannolikhet, att ha rätt två gånger bara 25% och att ha rätt tre gånger i rad enbart 12,5 % så nog är det en indikation.

Liknande trådar

  1. Ni som ej tagit reda på könet.../namn
    By om jag kunde trolla in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 17:20
  2. ska ni ta reda på könet på ul?
    By ninni79 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 18:16
  3. Ska man ta reda på könet?
    By Reina in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 17:25
  4. Att ta reda på könet!
    By Vera71 in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 16:47
  5. Nån som ska ta reda på könet?
    By Milla bf 16/1 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 21:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar