Aurora samtal
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Aurora samtal

    Igår var jag på Aurorasamtal på spec.mv Det kändes så himla bra att barnmorskan verkligen lyssnade på mig och tog mig på allvar. Så om två veckor ska jag träffa en läkare för att bestämma hur jag nu vill ha det. Antingen blir det planerat snitt eller så kan jag få bli igångsatt någon vecka före bf och med garanti att om förlossningen tar exempelvis mer än 15 timmar så är jag garanderad snitt. Men jag VET verkligen inte vad jag vill! Tänk om man \"känner sig snuvad\" på sitt barns födelse och får massor av problem med såret om jag väljer snitt..
    Men samtidigt är jag ju livrädd för förlossningen och att det ska bli som förra gången (vilket var en fruktansvärt lång och smärtsam förlossning som slutade med placentalösning). Tänk om jag får panik?
    Vet inte vad jag vill ha för svar från er. Ni kanske kan bestämma åt mig? skämt o sido.
    ...kram på er och magarna :)
  2. 1
    Aurora samtal Igår var jag på Aurorasamtal på spec.mv Det kändes så himla bra att barnmorskan verkligen lyssnade på mig och tog mig på allvar. Så om två veckor ska jag träffa en läkare för att bestämma hur jag nu vill ha det. Antingen blir det planerat snitt eller så kan jag få bli igångsatt någon vecka före bf och med garanti att om förlossningen tar exempelvis mer än 15 timmar så är jag garanderad snitt. Men jag VET verkligen inte vad jag vill! Tänk om man \"känner sig snuvad\" på sitt barns födelse och får massor av problem med såret om jag väljer snitt..
    Men samtidigt är jag ju livrädd för förlossningen och att det ska bli som förra gången (vilket var en fruktansvärt lång och smärtsam förlossning som slutade med placentalösning). Tänk om jag får panik?
    Vet inte vad jag vill ha för svar från er. Ni kanske kan bestämma åt mig? skämt o sido.
    ...kram på er och magarna :)
  3. Elsasmamma + BF19/4
    #2

    Hoppas

    du kommer fram till en lösning som passar dig! Jag trodde man gick på flera samtal, det verkar på något sätt lättare att bestämma sig om man får prata mer om det... Själv är jag ju livrädd för kejsarsnitt, så för mig skulle ju valet vara enkelt.
  4. 2
    Hoppas du kommer fram till en lösning som passar dig! Jag trodde man gick på flera samtal, det verkar på något sätt lättare att bestämma sig om man får prata mer om det... Själv är jag ju livrädd för kejsarsnitt, så för mig skulle ju valet vara enkelt.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    mm

    jag trodde också jag skulle behöva gå på flera samtal, men bm måste ha tyckt att min rädsla var så stark och eftersom jag inte är förstföderska så vet jag ju lite vad jag pratar om.Kanske därför?
  6. 3
    mm jag trodde också jag skulle behöva gå på flera samtal, men bm måste ha tyckt att min rädsla var så stark och eftersom jag inte är förstföderska så vet jag ju lite vad jag pratar om.Kanske därför?
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4

    Ska på Aurora

    ...men har inte fått tid förrän i v.35! Känns jättesent tycker jag, speciellt om de vill träffa mig flera gånger. Jag är lite i samma sits som du, vet inte vad jag vill!! Visst är det jobbigt! Kram till dig, hoppas det löser sig och du - på nåt sätt så kommer ungen i alla fall ut, så försöker jag tänka.
  8. 4
    Ska på Aurora ...men har inte fått tid förrän i v.35! Känns jättesent tycker jag, speciellt om de vill träffa mig flera gånger. Jag är lite i samma sits som du, vet inte vad jag vill!! Visst är det jobbigt! Kram till dig, hoppas det löser sig och du - på nåt sätt så kommer ungen i alla fall ut, så försöker jag tänka.
  9. LJ m A 0412 + bf 7/4-06
    #5

    Svårt

    Förstår att det är ett svårt beslut att fatta. Man kan ju aldrig få garantier för ngt...
    Vad är du mest \"orolig\" för? Att känna dig snuvad på en ev förlossning (om du snittas) eller att få panik under förlossningen?

    På ett sätt verkar ju en igångsättning med \"garanti\" om snitt en bra utväg. Du kommer då få \"chansen\" att föda vaginal, men om panik uppstår, eller om det blir segdraget och du inte orkar mer, så blir det ett snitt.

    Oavsett hur man känner inför sin förlossning, så ett vet man säkert: man vet INTE hur det blir... Man får försöka förbereda sig mentalt på det...

    Massor med kramar och hoppas att du och pappan (glöm inte honom!!!) kommer fram till en lösning som NI känner er trygga med
  10. 5
    Svårt Förstår att det är ett svårt beslut att fatta. Man kan ju aldrig få garantier för ngt...
    Vad är du mest \"orolig\" för? Att känna dig snuvad på en ev förlossning (om du snittas) eller att få panik under förlossningen?

    På ett sätt verkar ju en igångsättning med \"garanti\" om snitt en bra utväg. Du kommer då få \"chansen\" att föda vaginal, men om panik uppstår, eller om det blir segdraget och du inte orkar mer, så blir det ett snitt.

    Oavsett hur man känner inför sin förlossning, så ett vet man säkert: man vet INTE hur det blir... Man får försöka förbereda sig mentalt på det...

    Massor med kramar och hoppas att du och pappan (glöm inte honom!!!) kommer fram till en lösning som NI känner er trygga med
  11. Medlem sedan
    Apr 2004
    #6

    Har lite samma

    funderingar,har ringt runt lite idag och hört lite.Jag vet inte om jag vill ha någon \"normal\" förlossning den här gången,jag har haft 5 och det känns inte så superviktigt att den sjätte blir vaginal.Tycker tanken på förlossning känns jobbig,nu har jag inte haft så ont sista tiden,men vill ändå veta att möjligheten finns.
    Jösses,vad jag är komplicerad:P
  12. 6
    Har lite samma funderingar,har ringt runt lite idag och hört lite.Jag vet inte om jag vill ha någon \"normal\" förlossning den här gången,jag har haft 5 och det känns inte så superviktigt att den sjätte blir vaginal.Tycker tanken på förlossning känns jobbig,nu har jag inte haft så ont sista tiden,men vill ändå veta att möjligheten finns.
    Jösses,vad jag är komplicerad:P
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7

    hej

    jag har fått som jag ville ...visste inte helelr hur jag vill ha det o det vållade massa ångest ,så efter massa om om om igen,så valde jag mesta dels pga av att jag inte vet hur det är med kejsarsnitt efteråt,att bli igångsatt men med försäkran att om jag säger till o inte orkar mycket så blir det snitt....kram o tänk igenom vad du vill mest...
  14. 7
    hej jag har fått som jag ville ...visste inte helelr hur jag vill ha det o det vållade massa ångest ,så efter massa om om om igen,så valde jag mesta dels pga av att jag inte vet hur det är med kejsarsnitt efteråt,att bli igångsatt men med försäkran att om jag säger till o inte orkar mycket så blir det snitt....kram o tänk igenom vad du vill mest...

Liknande trådar

  1. Aurora-samtal?
    By Lin-Anna in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 12:03
  2. aurora samtal.
    By björnis in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 20:07
  3. Aurora-samtal
    By Åsa m C+L in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 17:43
  4. Aurora-samtal!
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 21:47
  5. aurora samtal.
    By Martha m H-05 & M-07 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar