Vad saknar ni mest?
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Vad saknar ni mest?

    Nu under graviditeten blir man ju tvingad till att avstå från vissa saker av olika anledningar. Jag kan tex inte ta promenader längre, kan inte ens gå på IKEA. *gaaah*
    Ett glas vin skulle inte heller sitta så fel. Eller att ligga på magen... Men promenaderna är nog värst att vara utan.
    Vad saknar ni?
  2. 1
    Vad saknar ni mest? Nu under graviditeten blir man ju tvingad till att avstå från vissa saker av olika anledningar. Jag kan tex inte ta promenader längre, kan inte ens gå på IKEA. *gaaah*
    Ett glas vin skulle inte heller sitta så fel. Eller att ligga på magen... Men promenaderna är nog värst att vara utan.
    Vad saknar ni?
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Alkoholen inga problem, men..

    ..mögelosten! Jag som älskar mögelost håller på att krevera! Ska ta med mig en bit upp till BB och säga att jag vill ha den på fikabrickan efteråt!
    Och att sova på mage vore ju himla skönt... Tyvärr lär man väl inte kunna göra det på ett tag efteråt heller med mjölkstinna bröst (förhoppningsvis).
    Annars är det nog inte något speciellt jag saknar.
  4. 2
    Alkoholen inga problem, men.. ..mögelosten! Jag som älskar mögelost håller på att krevera! Ska ta med mig en bit upp till BB och säga att jag vill ha den på fikabrickan efteråt!
    Och att sova på mage vore ju himla skönt... Tyvärr lär man väl inte kunna göra det på ett tag efteråt heller med mjölkstinna bröst (förhoppningsvis).
    Annars är det nog inte något speciellt jag saknar.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    TRÄNA!!!!

    gjorde ett försök i höstas men det gjorde ont, var konstant förkyld och så kom foglossningen och orken försvann. Det får bli i vår istället.

    Alkoholen är inga problem, väljer ändå ofta cola light till maten även om jag kan dricka.

    Vända i sängen utan att vakna vore oxå skönt.
  6. 3
    TRÄNA!!!! gjorde ett försök i höstas men det gjorde ont, var konstant förkyld och så kom foglossningen och orken försvann. Det får bli i vår istället.

    Alkoholen är inga problem, väljer ändå ofta cola light till maten även om jag kan dricka.

    Vända i sängen utan att vakna vore oxå skönt.
  7. Medlem sedan
    Jul 2005
    #4

    jag saknar

    att ligga på mage.. att kunna vända mig i sömnen utan att behöva vakna och vältra mig runt :-)
    En stor kall öl på en varm uteservering skulle inte vara fel. Saknar min vanliga kondition, att kunna röra mig obehindrat.:(

    Det var lite saker som jag saknar..*ler*
  8. 4
    jag saknar att ligga på mage.. att kunna vända mig i sömnen utan att behöva vakna och vältra mig runt :-)
    En stor kall öl på en varm uteservering skulle inte vara fel. Saknar min vanliga kondition, att kunna röra mig obehindrat.:(

    Det var lite saker som jag saknar..*ler*
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Promenader...

    saknar jag mest, men på sistoner också rödvin, kaffe, getost med ruccola, pinjennötter och honung.... laxsushi...

    En positiv sak den här graviditeten är att jag faktiskt kan sova på rygg, det kunde jag inte förra gången. Men mage... nää. Råkade prova på det på dotterns gympa häromveckan (glömde visst att jag är gravid) och det var .så. obekvämt!!!
  10. 5
    Promenader... saknar jag mest, men på sistoner också rödvin, kaffe, getost med ruccola, pinjennötter och honung.... laxsushi...

    En positiv sak den här graviditeten är att jag faktiskt kan sova på rygg, det kunde jag inte förra gången. Men mage... nää. Råkade prova på det på dotterns gympa häromveckan (glömde visst att jag är gravid) och det var .så. obekvämt!!!
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Hmm...

    Jag vet faktiskt inte. Ett glas rödvin vore inte dumt ibland, men nu har jag varit mestadels absolutist så länge att jag inte tänker på det. Det var värre när jag väntade Malte :) Jo, chevre saknar jag förresten. Mmmmm. Finns nåt recept med curry och äpple och chevreröra på mat&drycksnacket som jag ska göra så fort jag kan stå på benen :D Och justja, RIKTIG sushi! Och annan mögelost! Var visst en del ändå *skrattar*
  12. 6
    Hmm... Jag vet faktiskt inte. Ett glas rödvin vore inte dumt ibland, men nu har jag varit mestadels absolutist så länge att jag inte tänker på det. Det var värre när jag väntade Malte :) Jo, chevre saknar jag förresten. Mmmmm. Finns nåt recept med curry och äpple och chevreröra på mat&drycksnacket som jag ska göra så fort jag kan stå på benen :D Och justja, RIKTIG sushi! Och annan mögelost! Var visst en del ändå *skrattar*
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Min vikt!

    Har gått upp 20 nu. Får visserligen skylla mig själv, men jag skulle verkligen vilja ha storlek 40, eller 38 som innan första barnet...
  14. 7
    Min vikt! Har gått upp 20 nu. Får visserligen skylla mig själv, men jag skulle verkligen vilja ha storlek 40, eller 38 som innan första barnet...
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    Att kunna sova...

    bekvämt igen och ligga så som jag vill.

    Tidigare låg jag mestadels på magen eller ryggen då jag skulle till att sova och både mage och rygg är att glömma nu...sedan en lång tid tillbaka.

    Att bara kunna vända på sig som folk i sängen utan att behöva häva sig upp på armarna och vältra sig över...*skratt*

    Visserligen kommer ju säkerligen sömnen snart bli störa pga något helt annat :-) men jag kommer iaf kunna ligga så som jag vill.

    Det saknar jag...också möjligen detta med att kunna gå utan att få ont. Visserligen är ju inte det sagt att det försvinner, det var ju 5 år sedan jag fick hannah och jag har kändt av fogarna till och från sedan dess och de blev ju inte bättre iom denna graviditet.
  16. 8
    Att kunna sova... bekvämt igen och ligga så som jag vill.

    Tidigare låg jag mestadels på magen eller ryggen då jag skulle till att sova och både mage och rygg är att glömma nu...sedan en lång tid tillbaka.

    Att bara kunna vända på sig som folk i sängen utan att behöva häva sig upp på armarna och vältra sig över...*skratt*

    Visserligen kommer ju säkerligen sömnen snart bli störa pga något helt annat :-) men jag kommer iaf kunna ligga så som jag vill.

    Det saknar jag...också möjligen detta med att kunna gå utan att få ont. Visserligen är ju inte det sagt att det försvinner, det var ju 5 år sedan jag fick hannah och jag har kändt av fogarna till och från sedan dess och de blev ju inte bättre iom denna graviditet.
  17. Linda.T
    #9

    Jag saknar

    att kunna ligga på mage.
    Och att krama sambon riktigt utan en jättemage som är mitt i vägen.
    Och mina \"vanliga\" kläder, ska köpa ett par nya snygga jeans när magen försvunnit
  18. 9
    Jag saknar att kunna ligga på mage.
    Och att krama sambon riktigt utan en jättemage som är mitt i vägen.
    Och mina \"vanliga\" kläder, ska köpa ett par nya snygga jeans när magen försvunnit
  19. Medlem sedan
    Jul 2005
    #10

    cigg!

    åh vad jag är röksugen! men får ju aldrig röka mer för jisses vilka liv det blir då. men mumma
  20. 10
    cigg! åh vad jag är röksugen! men får ju aldrig röka mer för jisses vilka liv det blir då. men mumma
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Jag saknar...

    att klä upp mig och gå ut och dricka vin med vännerna...men kanske i slutet av sommaren så :-)
  22. 11
    Jag saknar... att klä upp mig och gå ut och dricka vin med vännerna...men kanske i slutet av sommaren så :-)
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Laxsushi kan du ju äta!

    Om laxen är dålig så luktar den tydligen väldigt illa. Jag har ätit laxsushi flera gånger. Tonfisken låter jag bli däremot, pga kvicksilvret (eller hur det nu var). Har kollat upp det noga och det ska vara okej!
  24. 12
    Laxsushi kan du ju äta! Om laxen är dålig så luktar den tydligen väldigt illa. Jag har ätit laxsushi flera gånger. Tonfisken låter jag bli däremot, pga kvicksilvret (eller hur det nu var). Har kollat upp det noga och det ska vara okej!
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Åh, chèvre... *mums* Imt

    ..
  26. 13
    Åh, chèvre... *mums* Imt ..
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Mycket....

    (inte i prioritets ordning)
    Alkohol i många former (vin, whisky, konjak, campari...)
    En baguett med brie och salami
    Att kunna krama sambon och ha sonen nära i knät
    Rökt pålägg
    Lax (gravad och rökt)
    Sova på magen
    Mögelost

    Men vad gör man inte för att den lill* i magen ska ha det bra! :-D
  28. 14
    Mycket.... (inte i prioritets ordning)
    Alkohol i många former (vin, whisky, konjak, campari...)
    En baguett med brie och salami
    Att kunna krama sambon och ha sonen nära i knät
    Rökt pålägg
    Lax (gravad och rökt)
    Sova på magen
    Mögelost

    Men vad gör man inte för att den lill* i magen ska ha det bra! :-D
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15

    Nej, usch...

    säg inte så där! Det _måste_ försvinna, annars blir jag galen! Vad gör man åt det för att det ska bli bättre?
  30. 15
    Nej, usch... säg inte så där! Det _måste_ försvinna, annars blir jag galen! Vad gör man åt det för att det ska bli bättre?
  31. Medlem sedan
    Jan 1999
    #16

    Jag saknar...

    ...att ligga på mage och sova gott.
    ...vin!
    ...parmaskinka!
    ...rökt och gravad lax!
    ...en \"normal\" kropp!
    ...ork att röra mig!

    Och så saknar jag att ha en beeebis, vill ha ut honom nuuu!
  32. 16
    Jag saknar... ...att ligga på mage och sova gott.
    ...vin!
    ...parmaskinka!
    ...rökt och gravad lax!
    ...en \"normal\" kropp!
    ...ork att röra mig!

    Och så saknar jag att ha en beeebis, vill ha ut honom nuuu!
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17

    Hmmm

    Att hel natts sömn ligger långt upp på önskelistan men innan dess kommer nog långa härliga promenader. Oj vad jag ska promenera sen när bebis kommit =).
  34. 17
    Hmmm Att hel natts sömn ligger långt upp på önskelistan men innan dess kommer nog långa härliga promenader. Oj vad jag ska promenera sen när bebis kommit =).
  35. Medlem sedan
    Dec 2001
    #18

    Undrar om...

    det är många som har med sig mögelost till BB? Det borde det ju vara egentligen. Jobbigt att föda barn när hela rummet luktar pappas strumpor. *bluärk*
  36. 18
    Undrar om... det är många som har med sig mögelost till BB? Det borde det ju vara egentligen. Jobbigt att föda barn när hela rummet luktar pappas strumpor. *bluärk*
  37. Medlem sedan
    Dec 2001
    #19

    Hehe...

    Träna är inget jag saknar... Har aldrig tränat i hela mitt liv, men man kanske skulle börja?
  38. 19
    Hehe... Träna är inget jag saknar... Har aldrig tränat i hela mitt liv, men man kanske skulle börja?
  39. Medlem sedan
    Sep 2005
    #20

    Ett glas rött vin

    och en förätt som e så himla god med parmaskinka och mozarella, mmm
  40. 20
    Ett glas rött vin och en förätt som e så himla god med parmaskinka och mozarella, mmm
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad saknar ni mest?
    By amanda-b in forum Separation
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 15:36
  2. Fråga! Vad är det ni saknar mest...
    By Tösen76 in forum Hitta nya vänner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 18:07
  3. Saknar Robin mest
    By MYZOXE! in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 22:24
  4. Vad saknar ni mest ?
    By jennieLina in forum Singelmingel
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 14:13
  5. Vad saknar du mest....
    By Nett@n in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar