Viktor har blivit storebror!
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Viktor har blivit storebror!

    Igår på bf-dagen föddes Viktors lillebror med en expressförlossning (mer för den nyfikne inne i ankomst 06/02 men det var inget kul) på totalt 2,5h.

    Det har gått sisådär sen hemkomsten, Viktor är dels jättestolt o har hållit, klappat, pussat o visat sina Thomas&Vännernalok för lillebror o hjälpt till vid skötbordet, men också matvägrat, bitits (oss, inte lillebror) o bajsat i sängen. *puh*
    Jag hoppas det går över. Han kommer vara hemma från dagis nu i ca två veckor så vi kan jobba ihop hela nya familjen, förhoppninsvis går svartsjukan över fort.
    Han har fått vara liten hela dagen o fått ha napp när varit lessen tex (så får vi börja om med avvänjnigen sen) o blivit mkt buren, jag hoppas det är rätt väg att gå...

    Lillebror sover mest, iaf än så länge =)
  2. 1
    Viktor har blivit storebror! Igår på bf-dagen föddes Viktors lillebror med en expressförlossning (mer för den nyfikne inne i ankomst 06/02 men det var inget kul) på totalt 2,5h.

    Det har gått sisådär sen hemkomsten, Viktor är dels jättestolt o har hållit, klappat, pussat o visat sina Thomas&Vännernalok för lillebror o hjälpt till vid skötbordet, men också matvägrat, bitits (oss, inte lillebror) o bajsat i sängen. *puh*
    Jag hoppas det går över. Han kommer vara hemma från dagis nu i ca två veckor så vi kan jobba ihop hela nya familjen, förhoppninsvis går svartsjukan över fort.
    Han har fått vara liten hela dagen o fått ha napp när varit lessen tex (så får vi börja om med avvänjnigen sen) o blivit mkt buren, jag hoppas det är rätt väg att gå...

    Lillebror sover mest, iaf än så länge =)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    stort grattis!

    Jättegrattis från oss!
    Måste gå in på ankomstgruppen och läsa om expressförlossningen.
    Grattis grattis!
  4. 2
    stort grattis! Jättegrattis från oss!
    Måste gå in på ankomstgruppen och läsa om expressförlossningen.
    Grattis grattis!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Grattis!

    Vad mysigt! Ja, det tar nog lite tid för storebröder/systrar att vänja sig...det är ju helt plötsligt någon som kommer och snor hans mamma! Hur kul är det?...*ler*...men sen är det inget i världen som får komma nära hans egna lilla lillebror!

    Stort grattis!!
  6. 3
    Grattis! Vad mysigt! Ja, det tar nog lite tid för storebröder/systrar att vänja sig...det är ju helt plötsligt någon som kommer och snor hans mamma! Hur kul är det?...*ler*...men sen är det inget i världen som får komma nära hans egna lilla lillebror!

    Stort grattis!!
  7. Gabbi med grynen
    #4

    Grattis! Grattis! :)

    Jag misstänkte att du födde barn eftersom det blev så tyst. :)
    Varma grattiskramar och hoppas familjelyckan infinner sig även för Viktor!
    Kram från norr,
  8. 4
    Grattis! Grattis! :) Jag misstänkte att du födde barn eftersom det blev så tyst. :)
    Varma grattiskramar och hoppas familjelyckan infinner sig även för Viktor!
    Kram från norr,
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Säger grattis här oxå..

    låter lite jobbigt med Viktor men tror att ni gör helt rätt. Det kommer att ge med sig snart tror jag.
    KRAAM
  10. 5
    Säger grattis här oxå.. låter lite jobbigt med Viktor men tror att ni gör helt rätt. Det kommer att ge med sig snart tror jag.
    KRAAM
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Grattis till lillebror!

    Viktor kommer att växa in i sin roll precis som du och mannen! Det löser sig!

    stor kram!
  12. 6
    Grattis till lillebror! Viktor kommer att växa in i sin roll precis som du och mannen! Det löser sig!

    stor kram!
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7

    Åh grattis!!!

    Vad mysigt ni ska få hemma nu hela nya stora familjen. Bra att Viktor får vara liten också. Jag minns att vi hade en bok som hette \"Jag vill också vara baby\" eller nåt sånt som vi läste med storasyster när Nemo kom, den handlar om att det kan vara mysigt att vara liten, men väldigt roligt att vara stor också. Lycka till och stora grattiskramar till hela familjen!
  14. 7
    Åh grattis!!! Vad mysigt ni ska få hemma nu hela nya stora familjen. Bra att Viktor får vara liten också. Jag minns att vi hade en bok som hette \"Jag vill också vara baby\" eller nåt sånt som vi läste med storasyster när Nemo kom, den handlar om att det kan vara mysigt att vara liten, men väldigt roligt att vara stor också. Lycka till och stora grattiskramar till hela familjen!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    GRATTIS!!!

    Å vad roligt att plutten har kommit nu!!!
    Ring när du orkar så får vi prata!
    Vad önskar sig lillebror då? ;-)
    Avståndskramar från vår sjukstuga till er! ;-)
    Hälsa extra mycket till Viktor från Gustav!
  16. 8
    GRATTIS!!! Å vad roligt att plutten har kommit nu!!!
    Ring när du orkar så får vi prata!
    Vad önskar sig lillebror då? ;-)
    Avståndskramar från vår sjukstuga till er! ;-)
    Hälsa extra mycket till Viktor från Gustav!
  17. Pernilla m Adrian&Andreas
    #9

    Grattis grattis!

    Härligt med en lillebror! Svartsjukan går nog över snart.
  18. 9
    Grattis grattis! Härligt med en lillebror! Svartsjukan går nog över snart.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    GRATTIS!!

    Det kan vara tufft att bli storebror. Vi trodde Magnus förstod att det skulle komma ut en bebis men han blev alldeles tyst när han fick se Lilly första gången. Lilly hade med sig ett Percy-lok och en Thomas-räknebok till storebror och då blev det lite bättre.

    Men fortfarande är det så att Lillys kanske 5 stackars leksaker är mycket roligare än Magnus ca 500. Magnus påstår att han är pädbam (spädbarn) ibland.

    Det blir en chock och man känner sig bitvis otillräcklig men det går. Viktor har haft privilegiet att vara förstabarn. Han har fått ha dej helt för sig själv, det får aldrig lillebror uppleva. Snart kommer de leka med varandra och ha jättekul ihop. Det har börjat så smått här redan.

    Lycka till med nya familjekonstellationen!
  20. 10
    GRATTIS!! Det kan vara tufft att bli storebror. Vi trodde Magnus förstod att det skulle komma ut en bebis men han blev alldeles tyst när han fick se Lilly första gången. Lilly hade med sig ett Percy-lok och en Thomas-räknebok till storebror och då blev det lite bättre.

    Men fortfarande är det så att Lillys kanske 5 stackars leksaker är mycket roligare än Magnus ca 500. Magnus påstår att han är pädbam (spädbarn) ibland.

    Det blir en chock och man känner sig bitvis otillräcklig men det går. Viktor har haft privilegiet att vara förstabarn. Han har fått ha dej helt för sig själv, det får aldrig lillebror uppleva. Snart kommer de leka med varandra och ha jättekul ihop. Det har börjat så smått här redan.

    Lycka till med nya familjekonstellationen!
  21. Medlem sedan
    May 2002
    #11

    Grattis!!

    Har varit in och läst - förstår att du blev omtumlad av att det gick så snabbt! Skönt att lillebror och du mår bra!

    Vad gäller Viktor så tror jag ni gör helt rätt!

    *Kram och grattis igen*
  22. 11
    Grattis!! Har varit in och läst - förstår att du blev omtumlad av att det gick så snabbt! Skönt att lillebror och du mår bra!

    Vad gäller Viktor så tror jag ni gör helt rätt!

    *Kram och grattis igen*
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Stooort grattis!

    Vad jättekul för Viktor och för er? Vad ska underverket heta? Min andra förlossning var också express. 3,5 timmar från att vattnet gick (utan värkar) och bara 2,5 timmar på förlossning. Perfekt - precis som jag önskade mig. Stort lycka till nu, det är så kul med flera barn!
  24. 12
    Stooort grattis! Vad jättekul för Viktor och för er? Vad ska underverket heta? Min andra förlossning var också express. 3,5 timmar från att vattnet gick (utan värkar) och bara 2,5 timmar på förlossning. Perfekt - precis som jag önskade mig. Stort lycka till nu, det är så kul med flera barn!
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13

    Grattis!!!!

    Ska genast in o läsa på ankomst 0602.

    kram
  26. 13
    Grattis!!!! Ska genast in o läsa på ankomst 0602.

    kram
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Nu har jag läst

    Förlossningsberättelsen. Oj, det lät jobbigt. Påminde mycket om Magnus förlossning. Jag tappade också kontrollen tyckte jag och jag hade länge dåligt samvete för att jag inte fick någon kärlekschock direkt efter förlossningen. Trots det har vi en till och den förlossningen var fantastisk. Bara så du vet...;-)
  28. 14
    Nu har jag läst Förlossningsberättelsen. Oj, det lät jobbigt. Påminde mycket om Magnus förlossning. Jag tappade också kontrollen tyckte jag och jag hade länge dåligt samvete för att jag inte fick någon kärlekschock direkt efter förlossningen. Trots det har vi en till och den förlossningen var fantastisk. Bara så du vet...;-)
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15

    Grattar här med Gumman!

    Du vet var jag finns om Du vill prata :)

    Varmt grattis än en gång!

    Massa kramar
  30. 15
    Grattar här med Gumman! Du vet var jag finns om Du vill prata :)

    Varmt grattis än en gång!

    Massa kramar
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    Massor av grattis!

    Ja det är en omställning för hela familjen. Bra att ni kan vara hemma tillsammans ett tag i början.
    Kram /
  32. 16
    Massor av grattis! Ja det är en omställning för hela familjen. Bra att ni kan vara hemma tillsammans ett tag i början.
    Kram /
  33. Medlem sedan
    May 2002
    #17

    Stort grattis till lillebror!! :-)

    Jag hoppas Viktor finner sig i den nya situationen fort och att allt går bra.

    Kram!!
  34. 17
    Stort grattis till lillebror!! :-) Jag hoppas Viktor finner sig i den nya situationen fort och att allt går bra.

    Kram!!
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18

    Tack! *imt*

    =)
  36. 18
    Tack! *imt* =)
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19

    Tack!

    Jo, det har redan börjar vända lite, lite. =)
  38. 19
    Tack! Jo, det har redan börjar vända lite, lite. =)
  39. Medlem sedan
    Dec 2002
    #20

    Tack!

    Jo, det är bättre nu! =)
  40. 20
    Tack! Jo, det är bättre nu! =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Viktor har blivit storebror!!!
    By Grodan in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 18:34
  2. Viktor har blivit storebror!!!
    By Grodan in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-06-18, 09:36
  3. Viktor har blivit storebror!
    By Maria m V-05 & H-07 in forum _0706 Junibarn
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 13:22
  4. Viktor ska bli storebror.
    By Maria m. viktor in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 13:33
  5. Ett år sedan Viktor blev storebror
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar