Behöver hjälp...
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Behöver hjälp...

    Det är min testdag idag, och jag testade imorse och det visade positivt! Jag kan inte riktigt tro att det är sant, och blev förstås nojjig och började tänka att jag tar ju vagiotorier(progestreon) 3ggr om dagen och när jag gjorde grav testet, så var min urin blandad med detta salva. Kan det då ge fel resultat? Någon som vet??? Jag har försökt ringa hela morgonen till min IVF klinik utan att lyckas få tag på någon, sitter nu på jobbet och vet varken ut eller in....
    Kram
  2. 1
    Behöver hjälp... Det är min testdag idag, och jag testade imorse och det visade positivt! Jag kan inte riktigt tro att det är sant, och blev förstås nojjig och började tänka att jag tar ju vagiotorier(progestreon) 3ggr om dagen och när jag gjorde grav testet, så var min urin blandad med detta salva. Kan det då ge fel resultat? Någon som vet??? Jag har försökt ringa hela morgonen till min IVF klinik utan att lyckas få tag på någon, sitter nu på jobbet och vet varken ut eller in....
    Kram
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Grattis!

    Nej, progesteron ger inte utslag på gravtestet så du är gravid på riktigt! *ler*
  4. 2
    Grattis! Nej, progesteron ger inte utslag på gravtestet så du är gravid på riktigt! *ler*
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    underbarttt

    så kul, grattis.
    Det är som b-boom säger, du är på smällen och inga vaggisar kan lura det testet.

    SUPER GRATTIISS!!!!!!
  6. 3
    underbarttt så kul, grattis.
    Det är som b-boom säger, du är på smällen och inga vaggisar kan lura det testet.

    SUPER GRATTIISS!!!!!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4

    Passar på och tipsar

    om snacket Äntligen gravid/förälder under Graviditet.
  8. 4
    Passar på och tipsar om snacket Äntligen gravid/förälder under Graviditet.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Stort Grattis!

    Vagitorierna påverkar inte resultatet.. du är gravid!! Stort grattis. ta hand om dig och magen nu...
  10. 5
    Stort Grattis! Vagitorierna påverkar inte resultatet.. du är gravid!! Stort grattis. ta hand om dig och magen nu...
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Hihi! :-)

    Förstår din nojja, men det är inte pga proggarna du testat + utan för att du är GRAVIIIID! :-D

    GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!! Vad härligt Kaisa!
    Och ni som skulle börja utredning snart och allt, va? ;-)))

    Stor lycka till HELA vägen nu och så kanske ni får adoptera ett syskon sen istället? :-)

    Stor kram!
  12. 6
    Hihi! :-) Förstår din nojja, men det är inte pga proggarna du testat + utan för att du är GRAVIIIID! :-D

    GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!! Vad härligt Kaisa!
    Och ni som skulle börja utredning snart och allt, va? ;-)))

    Stor lycka till HELA vägen nu och så kanske ni får adoptera ett syskon sen istället? :-)

    Stor kram!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Grattis!

    Det kan inte visa positivt pga vagitorierna, för det är inte progesteronet som mäts!

    DU ÄR GRAVID! Grattis!!!
  14. 7
    Grattis! Det kan inte visa positivt pga vagitorierna, för det är inte progesteronet som mäts!

    DU ÄR GRAVID! Grattis!!!
  15. Anna
    #8

    Men så underbart!!!

    Åh Kaisa,

    Vad fantastiskt roligt!!! Det är klart att du är gravid! Och med Trombyl den här gången. Helt underbart!

    Kram!
  16. 8
    Men så underbart!!! Åh Kaisa,

    Vad fantastiskt roligt!!! Det är klart att du är gravid! Och med Trombyl den här gången. Helt underbart!

    Kram!
  17. Tinselflickan
    #9

    Grattis!!!!

    Stort, stort grattis - det här är ju fantastiskt!

  18. 9
    Grattis!!!! Stort, stort grattis - det här är ju fantastiskt!

  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10

    Tack alla ni underbara tjejer!!!

    Börjar nästan gråta här på jobbet. Jag fick samtal från IVF kliniken och de sa samma, att jag är gravid! Är jätteglad men samtidigt jätteorolig för att jag har fått 2st Ma tidigare och har något fel som gör att jag har dubbelt så stor missfallsrisk än vanligt. Men äter tronbyl som ska ta bort risken, men än vågar jag inte lämna er goa tjejer.

    Jag ska på ultra den 6/2, då är jag i v7 och då borde de se om det finns något levande där eller inte...

    Jag som bara hade 1st ägg (av 3) som blev befruktad! Jag ska gå direkt efter jobbet och köpa gravtest, måste testa igen, har så svårt att tro....

    Massor av kramar
  20. 10
    Tack alla ni underbara tjejer!!! Börjar nästan gråta här på jobbet. Jag fick samtal från IVF kliniken och de sa samma, att jag är gravid! Är jätteglad men samtidigt jätteorolig för att jag har fått 2st Ma tidigare och har något fel som gör att jag har dubbelt så stor missfallsrisk än vanligt. Men äter tronbyl som ska ta bort risken, men än vågar jag inte lämna er goa tjejer.

    Jag ska på ultra den 6/2, då är jag i v7 och då borde de se om det finns något levande där eller inte...

    Jag som bara hade 1st ägg (av 3) som blev befruktad! Jag ska gå direkt efter jobbet och köpa gravtest, måste testa igen, har så svårt att tro....

    Massor av kramar
  21. Annica:X
    #11

    stort grattis

    och lycka till. Njut och må bra
  22. 11
    stort grattis och lycka till. Njut och må bra
  23. Medlem sedan
    Jan 2005
    #12

    Grattis!

    Härligt att du är gravid! Lycka till med allt.
  24. 12
    Grattis! Härligt att du är gravid! Lycka till med allt.
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13

    Tack!

    För gratulationerna, och tack för tipset! Tror inte att jag vågar riktigt än förflytta mig dit. Kanske efter ultra;).
    Kram
  26. 13
    Tack! För gratulationerna, och tack för tipset! Tror inte att jag vågar riktigt än förflytta mig dit. Kanske efter ultra;).
    Kram
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14

    super tack=)!

    man får allt dumt för sig, för att det är så svårt att tro att det är sant, köpte tom. under lunchen en ny gravtest och tänker testa igen när jag kommer hem;).
    Kram
  28. 14
    super tack=)! man får allt dumt för sig, för att det är så svårt att tro att det är sant, köpte tom. under lunchen en ny gravtest och tänker testa igen när jag kommer hem;).
    Kram
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15

    =) tack!

    ja försöker få det till mig, att jag är gravid, skönt att proggisarna inte kunde göra falsk alarm, vilket dumma jag trodde;)
    Kram
  30. 15
    =) tack! ja försöker få det till mig, att jag är gravid, skönt att proggisarna inte kunde göra falsk alarm, vilket dumma jag trodde;)
    Kram
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16

    hihhiii=)!

    Jaa vi som skulle adoptera, vilket jag känner varmt för och har tagit till mitt hjärta, om jag får som jag önskar mig så skulle jag gärna adoptera ett syskon sen senare.

    Vågar inte riktigt tro än på min kropp, har ju som sagt 2st Ma bakom mig, och försökt bli gravid nu snart 5år...det är så mycket som ska stämma att det blir ett lyckligt slut. Försöker dock tänka positivt och våga tro...MEN om detta skulle sluta med Ma, då skulle jag aldrig mer göra IVF, då skulle jag direkt gå på adoption.
    Kram
  32. 16
    hihhiii=)! Jaa vi som skulle adoptera, vilket jag känner varmt för och har tagit till mitt hjärta, om jag får som jag önskar mig så skulle jag gärna adoptera ett syskon sen senare.

    Vågar inte riktigt tro än på min kropp, har ju som sagt 2st Ma bakom mig, och försökt bli gravid nu snart 5år...det är så mycket som ska stämma att det blir ett lyckligt slut. Försöker dock tänka positivt och våga tro...MEN om detta skulle sluta med Ma, då skulle jag aldrig mer göra IVF, då skulle jag direkt gå på adoption.
    Kram
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17

    Ja=)!

    Har börjat fatta det att vagitorierna inte kan påverka resultatet och att jag verkligen är gravid!
    Tack=)!
    Kram
  34. 17
    Ja=)! Har börjat fatta det att vagitorierna inte kan påverka resultatet och att jag verkligen är gravid!
    Tack=)!
    Kram
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18

    Hej Anna!

    Ja tänk vad Trombyl kan göra. Hoppas det hjälper hela graviditeten igenom. Jag har ju något som muterar embryot i min kropp, men trombyl ska ta bort det...Är jätterädd ändå. Tänk jag som bara hade ett äggis av tre som blev befruktad! Det är ju en tröst för oss som får få ägg, att det kanske inte gör något då;), hoppas det händer för dig med snart...
    Kram
  36. 18
    Hej Anna! Ja tänk vad Trombyl kan göra. Hoppas det hjälper hela graviditeten igenom. Jag har ju något som muterar embryot i min kropp, men trombyl ska ta bort det...Är jätterädd ändå. Tänk jag som bara hade ett äggis av tre som blev befruktad! Det är ju en tröst för oss som får få ägg, att det kanske inte gör något då;), hoppas det händer för dig med snart...
    Kram
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19

    Tack så mycket=)!

    vågar knappt tro att det här ska gå hela vägen....
    Kram
  38. 19
    Tack så mycket=)! vågar knappt tro att det här ska gå hela vägen....
    Kram
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20

    Tack,

    ska försöka njuta och oroa mindre;).
    Kram
  40. 20
    Tack, ska försöka njuta och oroa mindre;).
    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag behöver er hjälp!
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 18:44
  2. Behöver er hjälp!
    By Idétorka in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 07:44
  3. Jag behöver hjälp.... jag behöver ändra
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 10:23
  4. Behöver hjälp
    By -ASA- in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 08:50
  5. Behöver hjälp...
    By Loijsan in forum _01 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 12:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar