Vilka ÄR ni? Jobb, intressen? Enkät
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Vilka ÄR ni? Jobb, intressen? Enkät

    Läste nedan om en av oss som är personalchef. Spännande! Tänk att det ENDA vi egentligen har gemensamt är att vi skall föda barn i samma månad...roligt, det blir verkligen en blandning av människor! Och tänk på vilket starkt nätverk vi verkligen är, i \"nätverkstider\" Enkätdags!

    Vad jobbar du med/vad läser du till?

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?

    Fritidsintressen?
  2. 1
    Vilka ÄR ni? Jobb, intressen? Enkät Läste nedan om en av oss som är personalchef. Spännande! Tänk att det ENDA vi egentligen har gemensamt är att vi skall föda barn i samma månad...roligt, det blir verkligen en blandning av människor! Och tänk på vilket starkt nätverk vi verkligen är, i \"nätverkstider\" Enkätdags!

    Vad jobbar du med/vad läser du till?

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?

    Fritidsintressen?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Det här är jag:

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    -Jag blev klar läkarsekreterare i nov förra året. Har jobbat lite som det, är även utbildad USK och arbetat många år inom olika saker som det.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    -I en marklägenhet, tre. Alldeles för litet för oss numera så vi letar hus. Vill helst inte bo i ett kvarter, utan helst lite mer avskiljt så vi kan ha hästar osv senare om vi önskar.

    Fritidsintressen?
    -Förutom barnen så umgås jag gärna med vänner, går gärna ut och dansar, reser (när kassan tillåter), åker MC mm mm. Hade tid funnits hade jag gärna viljat börja rida igen!
  4. 2
    Det här är jag: Vad jobbar du med/vad läser du till?
    -Jag blev klar läkarsekreterare i nov förra året. Har jobbat lite som det, är även utbildad USK och arbetat många år inom olika saker som det.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    -I en marklägenhet, tre. Alldeles för litet för oss numera så vi letar hus. Vill helst inte bo i ett kvarter, utan helst lite mer avskiljt så vi kan ha hästar osv senare om vi önskar.

    Fritidsintressen?
    -Förutom barnen så umgås jag gärna med vänner, går gärna ut och dansar, reser (när kassan tillåter), åker MC mm mm. Hade tid funnits hade jag gärna viljat börja rida igen!
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Soffan svarar själv

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    -Jobbar som assistent till Informationschefen på Sidas huvudkontor på Sveavägen i Stockholm. Statligt verk alltså. Jobbar administrativt, ett superkul jobb! Har ingen formell utbildning.

    -Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Nyköpt kedjehus 15 min söder (med tunnelbana) om city. 113 kvadrat, 4 sovrum. Byggt 1964.

    -Fritidsintressen?
    Nu: inga. Sova och ta tillvara på all tid jag får med min familj. I en önskedrömsvärld: Spela mer fiol, guida mera. (Se mitt info!)
  6. 3
    Soffan svarar själv Vad jobbar du med/vad läser du till?
    -Jobbar som assistent till Informationschefen på Sidas huvudkontor på Sveavägen i Stockholm. Statligt verk alltså. Jobbar administrativt, ett superkul jobb! Har ingen formell utbildning.

    -Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Nyköpt kedjehus 15 min söder (med tunnelbana) om city. 113 kvadrat, 4 sovrum. Byggt 1964.

    -Fritidsintressen?
    Nu: inga. Sova och ta tillvara på all tid jag får med min familj. I en önskedrömsvärld: Spela mer fiol, guida mera. (Se mitt info!)
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Spännande!

    Måste man ha bakgrund i vården för att bli läkarsekreterare? Eller räcker det att ha jobbat administrativt?
    Läget bra med dig annars? Blåbäret håller sig på mattan, och vill inte titta ut?
  8. 4
    Spännande! Måste man ha bakgrund i vården för att bli läkarsekreterare? Eller räcker det att ha jobbat administrativt?
    Läget bra med dig annars? Blåbäret håller sig på mattan, och vill inte titta ut?
  9. Anonym
    #5

    Madelene svarar:

    Läser till lärare- förskoleklass-år 6

    vi bor i villa i närheten av Karlstad. Trivs jättebra, nära till stranden och far och mor föräldrar.

    jaa, fritiden känns långt bort. känns som den har blandats upp med barnens fritid, alltså den fritid man har tillbringar vi med barnen. Så svaret blir bada på sommaren, gå i skogen, umgås med vänner (de flesta har barn i samma ålder, mkt praktiskt)
    är jag själv läser jag gärna, det går väl åt ca 2 böcker i veckan, min favoritsysselsättning.
  10. 5
    Madelene svarar: Läser till lärare- förskoleklass-år 6

    vi bor i villa i närheten av Karlstad. Trivs jättebra, nära till stranden och far och mor föräldrar.

    jaa, fritiden känns långt bort. känns som den har blandats upp med barnens fritid, alltså den fritid man har tillbringar vi med barnen. Så svaret blir bada på sommaren, gå i skogen, umgås med vänner (de flesta har barn i samma ålder, mkt praktiskt)
    är jag själv läser jag gärna, det går väl åt ca 2 böcker i veckan, min favoritsysselsättning.
  11. anna m astrid&märthaBF8/5
    #6

    svar

    Vad jobbar du med/vad läser du till?

    - är socionom och arbetar som kurator på kvinnokliniken på karolinska, huddinge.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?

    - vi bor i sköndal, stockholm. vi har ett litet hus (70+70) och trivs utmärkt här.

    Fritidsintressen?

    -familj, vänner. sommarstugan. politik. matlagning. läsa, fast det blir alltför sällan nu för tiden, men försöker hänga med i dagstidningarna i allafall, fast jag önskar jag kunde hinna läsa fler böcker. jag älskar böcker.
  12. 6
    svar Vad jobbar du med/vad läser du till?

    - är socionom och arbetar som kurator på kvinnokliniken på karolinska, huddinge.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?

    - vi bor i sköndal, stockholm. vi har ett litet hus (70+70) och trivs utmärkt här.

    Fritidsintressen?

    -familj, vänner. sommarstugan. politik. matlagning. läsa, fast det blir alltför sällan nu för tiden, men försöker hänga med i dagstidningarna i allafall, fast jag önskar jag kunde hinna läsa fler böcker. jag älskar böcker.
  13. Emma m Y och *A* +bf 17/5
    #7

    Emma svarar

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Jag är socionom men har varit sjukskriven nästan ett år.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Vi bor i hus på landet.

    Fritidsintressen?
    Mitt stora fritidsintresse och hobbyn med stort H är scrapbooking. Det är ett kanonbra sätt att bevara minnen på och jag har fått massor med nya vänner sedan jag började med det.
  14. 7
    Emma svarar Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Jag är socionom men har varit sjukskriven nästan ett år.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Vi bor i hus på landet.

    Fritidsintressen?
    Mitt stora fritidsintresse och hobbyn med stort H är scrapbooking. Det är ett kanonbra sätt att bevara minnen på och jag har fått massor med nya vänner sedan jag började med det.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8

    jag

    Vad jobbar du med/vad läser du till?

    jobbar som undersköterska inom hemvården. Min inriktning är mot avancerad hemsjukvård och vård i livets slut. Har precis fått plats på ett team för avancerad hemsjukvård som ska åka runt i kommunen och jobba där det behövs, sitta vak osv.. det var lite synd bara att det kom precis nu när jag ska vara ledig men har fått löfte om att hoppa på när jag kommer tillbaka, ska även gå in extra under föräldraledigheten så fort dagamningen är slut för att sitta vak.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?

    Vi bor i en liten by på landsbygden i ett gult tegelhus från 60-talet.ar en stor tomt med många bäsbuskar vilket jag älskar. Bor nära E4:an dock så det går snabbt att ta sig till en större stad

    Fritidsintressen?
    jag gillar att läsa, jag läser jämt. pyssla med lite av varje, jag älskar att göra iordning presentkorgar och blir jätteglad när mina vänner och bekanta ber mig och hjälp med det :o). syltar och saftar gärna och har en förkärlek för att prova att göra det där lite udda som tex rosenmarmelad. Men jag gillar även att se på tv och film.
  16. 8
    jag Vad jobbar du med/vad läser du till?

    jobbar som undersköterska inom hemvården. Min inriktning är mot avancerad hemsjukvård och vård i livets slut. Har precis fått plats på ett team för avancerad hemsjukvård som ska åka runt i kommunen och jobba där det behövs, sitta vak osv.. det var lite synd bara att det kom precis nu när jag ska vara ledig men har fått löfte om att hoppa på när jag kommer tillbaka, ska även gå in extra under föräldraledigheten så fort dagamningen är slut för att sitta vak.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?

    Vi bor i en liten by på landsbygden i ett gult tegelhus från 60-talet.ar en stor tomt med många bäsbuskar vilket jag älskar. Bor nära E4:an dock så det går snabbt att ta sig till en större stad

    Fritidsintressen?
    jag gillar att läsa, jag läser jämt. pyssla med lite av varje, jag älskar att göra iordning presentkorgar och blir jätteglad när mina vänner och bekanta ber mig och hjälp med det :o). syltar och saftar gärna och har en förkärlek för att prova att göra det där lite udda som tex rosenmarmelad. Men jag gillar även att se på tv och film.
  17. Medlem sedan
    Nov 2004
    #9

    Hej!

    Vi bor ganska nära, jag bor i Stureby. Vi kollade på Sköndal också, men det fanns inget till salu där då vi köpte...(Vi köpte det andra huset vi kollade på)
    Söta namn på dina tjejer, men Maja heter Maja Märta Elisabeth, efter våra mormödrar. Hej Hej!
  18. 9
    Hej! Vi bor ganska nära, jag bor i Stureby. Vi kollade på Sköndal också, men det fanns inget till salu där då vi köpte...(Vi köpte det andra huset vi kollade på)
    Söta namn på dina tjejer, men Maja heter Maja Märta Elisabeth, efter våra mormödrar. Hej Hej!
  19. Camilla med skrutten
    #10

    Det här är jag...

    Jag jobbar som sektionschef för serviceorganisationens inköpssektion på ett läkemedelsföretag.

    Bor? Japp! I ett hus på 152 Kvm byggt 2005. Det ligger i en lite by som heter Veberöd (ca 5000 inv.) i östra Skåne.

    Numera (=gravid) gör jag ingenting...man i vanliga fall tränar jag 3-4 gånger i veckan (Body Pump, Body Balance, Body Combat, Box, Mega Core).
  20. 10
    Det här är jag... Jag jobbar som sektionschef för serviceorganisationens inköpssektion på ett läkemedelsföretag.

    Bor? Japp! I ett hus på 152 Kvm byggt 2005. Det ligger i en lite by som heter Veberöd (ca 5000 inv.) i östra Skåne.

    Numera (=gravid) gör jag ingenting...man i vanliga fall tränar jag 3-4 gånger i veckan (Body Pump, Body Balance, Body Combat, Box, Mega Core).
  21. Medlem sedan
    Nov 2000
    #11

    Victoria svarar...

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    -Jobbar i butik. Där vi säljer barn och mamma kläder =)

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    -Bor alldeles utanför stan i radhuslgh, I maj flyttar vi till hus 15 minuter bort.

    Fritidsintressen?
    -Vinter:Skoteråkning, utelek, inredning mm
    Sommar:Fiske, skog och trädgårdsskötsel mm
    Oberoende av årstid ÄLSKAR jag att handla kläder!
  22. 11
    Victoria svarar... Vad jobbar du med/vad läser du till?
    -Jobbar i butik. Där vi säljer barn och mamma kläder =)

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    -Bor alldeles utanför stan i radhuslgh, I maj flyttar vi till hus 15 minuter bort.

    Fritidsintressen?
    -Vinter:Skoteråkning, utelek, inredning mm
    Sommar:Fiske, skog och trädgårdsskötsel mm
    Oberoende av årstid ÄLSKAR jag att handla kläder!
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Karonesse svarar

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Jag är civilingenjör och jobbar med produktionsledning.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Radhus i skogsbrynet. Rött med vita knutar byggt 1929.

    Fritidsintressen?
    Hunden, promenader i skogen, inredning och nu - bebisprylar! :-)
  24. 12
    Karonesse svarar Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Jag är civilingenjör och jobbar med produktionsledning.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Radhus i skogsbrynet. Rött med vita knutar byggt 1929.

    Fritidsintressen?
    Hunden, promenader i skogen, inredning och nu - bebisprylar! :-)
  25. Kristin BF 19/5
    #13

    Kristin svarar

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Läser kurser ur sjuksköterske utbilningen, kanske blir det det sedan. Gillar även kontorsarbete och ekonomi...och hjälper maken i hans företag med bla adm jobb och bokföring (fast inte kommit riktigt i gång). Har fått några små uppdrag utifrån också med att göra olika listor i excell...gillar sådant pillarbete.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Bor i en plutt stad, men det är mitt på landet :) Har stort hus med många möjligheter...men som jag säger, vad hjälper det med möjligheter, när man inte har möjlighet att göra något utav alla möjligheter....:)

    Fritidsintressen? \'
    Skulle nästan svara vika tvätt, för det är det jag gör på kvällarna :) Jag gillar att läsa och brodera, men när hinner jag det? Shoppa är jättekul, det hinner jag i tid och otid :) Annars är det ju barnen och familjen som har blivit mitt intesse. Skulle vilja resa mera, det älskar jag, men vi har inte haft den möjligheten.
  26. 13
    Kristin svarar Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Läser kurser ur sjuksköterske utbilningen, kanske blir det det sedan. Gillar även kontorsarbete och ekonomi...och hjälper maken i hans företag med bla adm jobb och bokföring (fast inte kommit riktigt i gång). Har fått några små uppdrag utifrån också med att göra olika listor i excell...gillar sådant pillarbete.

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Bor i en plutt stad, men det är mitt på landet :) Har stort hus med många möjligheter...men som jag säger, vad hjälper det med möjligheter, när man inte har möjlighet att göra något utav alla möjligheter....:)

    Fritidsintressen? \'
    Skulle nästan svara vika tvätt, för det är det jag gör på kvällarna :) Jag gillar att läsa och brodera, men när hinner jag det? Shoppa är jättekul, det hinner jag i tid och otid :) Annars är det ju barnen och familjen som har blivit mitt intesse. Skulle vilja resa mera, det älskar jag, men vi har inte haft den möjligheten.
  27. Medlem sedan
    Aug 2004
    #14

    Lollos svar:

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    * Jobbar på bank som kundmottagare/rådgivarassistent (typ kundtjänst)

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    * Bor i en hyrestrea på 78 kvm på Lidingö i Stockholm.

    Fritidsintressen?
    * Gillar att vara ute i naturen, träffa vänner och äta en bit god mat. Gillar promenader, men tränar inte annars (gjorde mycket innan jag fick barn)

    Tja, det var lite om mig i alla fall ;-)
  28. 14
    Lollos svar: Vad jobbar du med/vad läser du till?
    * Jobbar på bank som kundmottagare/rådgivarassistent (typ kundtjänst)

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    * Bor i en hyrestrea på 78 kvm på Lidingö i Stockholm.

    Fritidsintressen?
    * Gillar att vara ute i naturen, träffa vänner och äta en bit god mat. Gillar promenader, men tränar inte annars (gjorde mycket innan jag fick barn)

    Tja, det var lite om mig i alla fall ;-)
  29. Mal m bf 18/5
    #15

    Mal

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Doktorand/forskarstuderande

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Bor i Landskrona i radhus

    Fritidsintressen?
    Läsa (massor hela tiden innan Axel kom till, nu på tåget och innan jag somnar : ), umgås med familj och vänner, äta och laga mat och bröd, film... Sova kanske oxå! Seg helt ofta känner jag. Resa är oxå trevligt. Aff & mejl med...
  30. 15
    Mal Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Doktorand/forskarstuderande

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Bor i Landskrona i radhus

    Fritidsintressen?
    Läsa (massor hela tiden innan Axel kom till, nu på tåget och innan jag somnar : ), umgås med familj och vänner, äta och laga mat och bröd, film... Sova kanske oxå! Seg helt ofta känner jag. Resa är oxå trevligt. Aff & mejl med...
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16

    Malin svarar

    Vad jobbar du med/vad läser du till?

    Jag jobbar som personalchef- är beteendevetare i grunden

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Värmdö utanför Sthlm- i radhus

    Fritidsintressen?
    BÖCKER (besatt antagligen), matlagning, att resa och att fika (är en riktig lattemoster..)
  32. 16
    Malin svarar Vad jobbar du med/vad läser du till?

    Jag jobbar som personalchef- är beteendevetare i grunden

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Värmdö utanför Sthlm- i radhus

    Fritidsintressen?
    BÖCKER (besatt antagligen), matlagning, att resa och att fika (är en riktig lattemoster..)
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17

    MEN

    Då vet ju jag vem du är! Fast jag är en sån som vill vara lite anonym av mig med vad jag jobbar med och var jag bor och så inför alla här. Hur ska jag nu kunna berätta det för dig utan att alla andra får reda på det? Får fundera på det. Jobbar du fortfarnde helt?
  34. 17
    MEN Då vet ju jag vem du är! Fast jag är en sån som vill vara lite anonym av mig med vad jag jobbar med och var jag bor och så inför alla här. Hur ska jag nu kunna berätta det för dig utan att alla andra får reda på det? Får fundera på det. Jobbar du fortfarnde helt?
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18

    till Anna med A&M alltså

    var mitt inlägg
  36. 18
    till Anna med A&M alltså var mitt inlägg
  37. Dina med M + bf 1/5
    #19

    Dina svarar

    Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Är utbildad företagsekonom. Jobbar som organisationskonsult, hjälper alltså andra företag att utveckla sin organisation och sina funktioner. Superkul och intressant!

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Radhus i södra Stockholm. Lite småfult 70-talshus, men stort och praktiskt :-)

    Fritidsintressen?
    Många, men dåligt underhållna... Älskar att vara ute i naturen, läsa, laga mat tillsammans med vänner, spela biljard, rida, pyssla i trädgården... Men just nu känns det som om sömn är mitt fritidsintresse!
  38. 19
    Dina svarar Vad jobbar du med/vad läser du till?
    Är utbildad företagsekonom. Jobbar som organisationskonsult, hjälper alltså andra företag att utveckla sin organisation och sina funktioner. Superkul och intressant!

    Hur bor du? Stan/landet? Hus/radhus/lägenhet?
    Radhus i södra Stockholm. Lite småfult 70-talshus, men stort och praktiskt :-)

    Fritidsintressen?
    Många, men dåligt underhållna... Älskar att vara ute i naturen, läsa, laga mat tillsammans med vänner, spela biljard, rida, pyssla i trädgården... Men just nu känns det som om sömn är mitt fritidsintresse!
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20

    nära

    Låter som om vi har ltie gemensat. Jag är också beräknad 1/5, andra barnet, lite samma fritidsintressen som aldrig hinns med och bor i fult radhus från 70-talet men stort och praktiskt, visserligen inte i Stockholm men i Huddinge.
    Kankse läge att lära känna varandra mer?
  40. 20
    nära Låter som om vi har ltie gemensat. Jag är också beräknad 1/5, andra barnet, lite samma fritidsintressen som aldrig hinns med och bor i fult radhus från 70-talet men stort och praktiskt, visserligen inte i Stockholm men i Huddinge.
    Kankse läge att lära känna varandra mer?
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vilka jobb ska en utförsäkrad fd
    By ajökenfröken in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 14:05
  2. Vilka jobb
    By Dame in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 08:16
  3. Vilka jobb har ni haft genom livet?
    By huskors in forum Medelålders 45+
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 17:59
  4. Vilka jobb kan man utföra hem-
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 13:45
  5. Vilka jobb tycker ni..
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar