Sjuka jämt!
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Sjuka jämt!

    Det här inlägget skrev jag på \"när barnen blir sjuka\", kopierar det för att jag har en skrikande Gustav i knät så jag knappt kan skriva..

    Hur länge ska man \"låta det vara\" innan man gör något radikalt för att stoppa alla dessa sjukdomar? Jag har en dotter på 21/2 och en son som är 9 mån snart. De har varit sjuka i snitt 2veckor i månaden eller mer sedan i november och lillkillen har infektionsastma som är jättejobbig vid precis varenda förkylning. När storasyster får lite småfeber en dag och är förkyld i 5-6 dagar har han ALLTID 39 graders feber i flera dagar, ibland 5-6 i sträck. Han hostar, är fruktansvärt slemmig i halsen, piper, väser och rosslar. Vi har Bricanyl, Mollipecet och Airomil men det hjälper bara till viss del.

    Nu går vi snart på knä här hemma efter alla vaknätter, innevistelse och oro.

    Jag börjar allvarligt fundera på att låta storasyster vara hemma ifrån dagis eftersom det är en del av smittkällan men det känns ganska drastiskt eftersom hon älskar sitt dagis och det inte finns ett enda barn häromkring som är hemma på dagarna.

    Hur hade ni gjort? Inväntat våren och trott att eländet har ett slut eller??

    Jag är helt slut, hur ska jag göra?
  2. 1
    Sjuka jämt! Det här inlägget skrev jag på \"när barnen blir sjuka\", kopierar det för att jag har en skrikande Gustav i knät så jag knappt kan skriva..

    Hur länge ska man \"låta det vara\" innan man gör något radikalt för att stoppa alla dessa sjukdomar? Jag har en dotter på 21/2 och en son som är 9 mån snart. De har varit sjuka i snitt 2veckor i månaden eller mer sedan i november och lillkillen har infektionsastma som är jättejobbig vid precis varenda förkylning. När storasyster får lite småfeber en dag och är förkyld i 5-6 dagar har han ALLTID 39 graders feber i flera dagar, ibland 5-6 i sträck. Han hostar, är fruktansvärt slemmig i halsen, piper, väser och rosslar. Vi har Bricanyl, Mollipecet och Airomil men det hjälper bara till viss del.

    Nu går vi snart på knä här hemma efter alla vaknätter, innevistelse och oro.

    Jag börjar allvarligt fundera på att låta storasyster vara hemma ifrån dagis eftersom det är en del av smittkällan men det känns ganska drastiskt eftersom hon älskar sitt dagis och det inte finns ett enda barn häromkring som är hemma på dagarna.

    Hur hade ni gjort? Inväntat våren och trott att eländet har ett slut eller??

    Jag är helt slut, hur ska jag göra?
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    usch då

    låter allt annat än roligt. Vad jobbigt att de är sjuka så mycket och så länge. tyvärr vet jag inte vad du skall göra, det verkar som du gör allt du kan med medicin och hålla hemma under sjukperioden.
    Ang. sömnen:kan ni inte be någon passa barnen ett par timmar så ni får sova lite?
    Jag hoppas att eländet får ett slut snart och att ni sen håller er friska länge. låter som ni fått mer en er beskärda del av sjukdomar.
    Krya på er kramar kommer här i massor!
  4. 2
    usch då låter allt annat än roligt. Vad jobbigt att de är sjuka så mycket och så länge. tyvärr vet jag inte vad du skall göra, det verkar som du gör allt du kan med medicin och hålla hemma under sjukperioden.
    Ang. sömnen:kan ni inte be någon passa barnen ett par timmar så ni får sova lite?
    Jag hoppas att eländet får ett slut snart och att ni sen håller er friska länge. låter som ni fått mer en er beskärda del av sjukdomar.
    Krya på er kramar kommer här i massor!
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    Åh vad jag känner igen mig!

    Hinenr inte skriva nu eg, måste in i duschen medan barnen sover. C var ju sjuk med hosta och rossel från det att hon var 2 mån. Snoret rann, hon rosslade och hostade konstant och vi inhalerade m astmamediciner flera gånger dagligen. Sen fick hon ÖI vid jul, och fick pencillin, vips så försvann rosslet. Det var som att all skit rensades ur kroppen. Innan hade hon ju knappt gått upp i vitk heller, typ 2kg på 4 mån. Nu sen mellandagaran har hon gått upp drygt 1½kg!

    Har Gustav fått pencillin någon gång? Hur är viktuppgången? Kan ni vända er till någon annan läkare? Nu har vi träffat på en annan barnläkare som tog oss på allvar, han tror precis som vi att C behöve rmjölkfri kost, innan har vi blivit ifrågasatta och inte trodda (kännts så iaf). Jag skulle vända mig till en annan kläkare om möjligheten fanns och kräva en ordentlig utredning. Ni ska inte behöva ha det så där!

    Vet precis hur det känns!
    Stora kramar, med styrka!
  6. 3
    Åh vad jag känner igen mig! Hinenr inte skriva nu eg, måste in i duschen medan barnen sover. C var ju sjuk med hosta och rossel från det att hon var 2 mån. Snoret rann, hon rosslade och hostade konstant och vi inhalerade m astmamediciner flera gånger dagligen. Sen fick hon ÖI vid jul, och fick pencillin, vips så försvann rosslet. Det var som att all skit rensades ur kroppen. Innan hade hon ju knappt gått upp i vitk heller, typ 2kg på 4 mån. Nu sen mellandagaran har hon gått upp drygt 1½kg!

    Har Gustav fått pencillin någon gång? Hur är viktuppgången? Kan ni vända er till någon annan läkare? Nu har vi träffat på en annan barnläkare som tog oss på allvar, han tror precis som vi att C behöve rmjölkfri kost, innan har vi blivit ifrågasatta och inte trodda (kännts så iaf). Jag skulle vända mig till en annan kläkare om möjligheten fanns och kräva en ordentlig utredning. Ni ska inte behöva ha det så där!

    Vet precis hur det känns!
    Stora kramar, med styrka!
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Oj:(

    Jag vet inte hur jag hade gjort...kanske testat att ha dottern hemma från dagis ett tag för att se om det blir bättre.

    Hoppas dom får vara friska snart, och det blir ju bättre till våren...även om det känns långt bort.

    Kram!
  8. 4
    Oj:( Jag vet inte hur jag hade gjort...kanske testat att ha dottern hemma från dagis ett tag för att se om det blir bättre.

    Hoppas dom får vara friska snart, och det blir ju bättre till våren...även om det känns långt bort.

    Kram!

Liknande trådar

  1. De är sjuka. SJUKA, säger jag!
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 16:34
  2. Är alla sjuka eller har sjuka barn??
    By BM66 in forum Singelmingel
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 12:34
  3. fler som är sjuka nästan jämt?
    By Am25 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 08:32
  4. Är det bara vi som är sjuka jämt?
    By belgo in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 13:25
  5. Sjuka barn, sjuka mamma...
    By Annapanna31 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 11:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar