Bör jag ringa sjukupplysningen?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Bör jag ringa sjukupplysningen?

    Hej längesen jag var här, har vart på praktik o sen har jag sovit bort veckorna hahaha.

    Kanske dumt att fråga istället för att bara ringa men sjukupplysningen här är verkligen inte bra. Dom behandlar MIG som om jag vore korkad mamma som tjatar i onödan.

    Det är så här i morse när vi skulle ta på amanda ytterkläderna sätter hon sig påhuk som om hon skulle bajsa. HOn sitter ett tag o när jag ställer henne upp så sover hon. HOn står o sover ett tag men verkar vara lite vid medvetande för hon slår bort alexandras hand när hon försöker väcka amanda. jag försöker jag med men lyckas inte. hon står fortfarande alltså. Hon vaknar efter en stund o vi klär henne o åker till dagis. på dagis var hon knäpp tyst sa ingenting o åt INGET till frukost. Det händer ytterst sällan om nånsin. Inte en enda tugga.. Hon kvicknar dock till och börjar leka o sen äter hon en monster lunch.
    Nu nyss så satt hon o grinade för att alexandra inte gjorde som hon ville. Jag tar upp amanda i famnen o då somnar hon igen. ögonen hoppar hejvilt(hon blundar) och det går absolut inte att väcka henne.. Jag sätter på henne en blöja och hon vaknar sen och nu är hon hur pigg som helst alltså kan hon inte varit specielt trött. T o m niklas var orolig som inte vart det alls när vi kollade henne för Epilepsi i höstas. Detta visade ingenting.

    Händelseförloppet i morse kanske varade i ja usch jag tog ju inte tiden o det känns ju som en evighet men kanske 30skunder allt som allt med det hon satt på huk. Nu på kvällen så kan det kanske ha tagit lite mer än en halv minut innan hon öppnade ögonen igen.

    Va säger ni som kanske vet nåt bör jag oroa mig ska jag höra av mig till läkare??? Behöver verkligen eran hjälp så jag hoppas att nån orkade läsa allt jag skrev blev visst lite långt hihih.
  2. 1
    Bör jag ringa sjukupplysningen? Hej längesen jag var här, har vart på praktik o sen har jag sovit bort veckorna hahaha.

    Kanske dumt att fråga istället för att bara ringa men sjukupplysningen här är verkligen inte bra. Dom behandlar MIG som om jag vore korkad mamma som tjatar i onödan.

    Det är så här i morse när vi skulle ta på amanda ytterkläderna sätter hon sig påhuk som om hon skulle bajsa. HOn sitter ett tag o när jag ställer henne upp så sover hon. HOn står o sover ett tag men verkar vara lite vid medvetande för hon slår bort alexandras hand när hon försöker väcka amanda. jag försöker jag med men lyckas inte. hon står fortfarande alltså. Hon vaknar efter en stund o vi klär henne o åker till dagis. på dagis var hon knäpp tyst sa ingenting o åt INGET till frukost. Det händer ytterst sällan om nånsin. Inte en enda tugga.. Hon kvicknar dock till och börjar leka o sen äter hon en monster lunch.
    Nu nyss så satt hon o grinade för att alexandra inte gjorde som hon ville. Jag tar upp amanda i famnen o då somnar hon igen. ögonen hoppar hejvilt(hon blundar) och det går absolut inte att väcka henne.. Jag sätter på henne en blöja och hon vaknar sen och nu är hon hur pigg som helst alltså kan hon inte varit specielt trött. T o m niklas var orolig som inte vart det alls när vi kollade henne för Epilepsi i höstas. Detta visade ingenting.

    Händelseförloppet i morse kanske varade i ja usch jag tog ju inte tiden o det känns ju som en evighet men kanske 30skunder allt som allt med det hon satt på huk. Nu på kvällen så kan det kanske ha tagit lite mer än en halv minut innan hon öppnade ögonen igen.

    Va säger ni som kanske vet nåt bör jag oroa mig ska jag höra av mig till läkare??? Behöver verkligen eran hjälp så jag hoppas att nån orkade läsa allt jag skrev blev visst lite långt hihih.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Hej Katta

    Jag skulle absolut ringa!!!
    Om inte annat bara för att få bolla det med någon

    Hoppas allt är bra annars
  4. 2
    Hej Katta Jag skulle absolut ringa!!!
    Om inte annat bara för att få bolla det med någon

    Hoppas allt är bra annars
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Har ringt nu

    hon ville att jag skulle prata med barnavdelningen istället men dom fanns inte att nå. Hon faxade dem så nu sitter jag o väntar o hoppas att de ringer mig. hon hoppades att dom skulle se faxet. Hon verkade iallafall inte tycka det är något normalt eftersom hon ville skicka mig vidare.
  6. 3
    Har ringt nu hon ville att jag skulle prata med barnavdelningen istället men dom fanns inte att nå. Hon faxade dem så nu sitter jag o väntar o hoppas att de ringer mig. hon hoppades att dom skulle se faxet. Hon verkade iallafall inte tycka det är något normalt eftersom hon ville skicka mig vidare.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    glömde ju, annars är allt bra här

    avslutade min praktik på 2 veckor idag. =) Läser till lärare o har nu vart på en förskola. Det har vart otroligt roligt =)
  8. 4
    glömde ju, annars är allt bra här avslutade min praktik på 2 veckor idag. =) Läser till lärare o har nu vart på en förskola. Det har vart otroligt roligt =)

Liknande trådar

  1. Ringa eller inte ringa?
    By Vet inte in forum Pappasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 21:35
  2. ringa eller inte ringa
    By den beljugna frun in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 09:15
  3. Ringa eller inte ringa...?
    By -sus- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 22:13
  4. ringa, ringa o åter ringa...
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 09:53
  5. När ska man ringa/inte ringa?
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 07:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar