Lägesrapport
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Lägesrapport

    Inte blir det mycket datortid nu när lillprinsen är här. Fortfarande namnlös... kanske är det en Anton eller Arvid... kanske... hmmmm

    Han äter duktigt o har nog redan (10 dagar) passerat födelsevikten, ska vägas på måndag. Emellan käket sovs det mest o bajsas en del. På kvällarna ska det gärna ammas en gång i timmen eller oftare o då kan man minsann inte sova själv.
    Just nu sover man på pappas bröst sen 1,5h (!!!) (lär betyda att man vaknar HUNGRIG snart... :) ) o jag har fått lägga storasyster som dagen till ära tog en timme på sig att somna... *suck*
    Storasyster sköter sig utmärkt o är så snäll o go mot lillebror. Hon tyr sig mycket till pappa o dissar mig lite men det tycker vi nog att det är bra, det blir lättare så än om hon hade varit jättemammig... Mamma är ju så tråkig o har varit länge (har inte kunnat leka med mina fogar) pappa är ju såå mycket roligare! O nu duger han tom på natten... tur det eftersom jag oftast har lillebror dockad till mig nattetid.

    Dagarna går, tänk att det är 10 dagar sen han kom. Stora kramar till er som fortfarande går o väntar o stora grattis till er som fått!!
  2. 1
    Lägesrapport Inte blir det mycket datortid nu när lillprinsen är här. Fortfarande namnlös... kanske är det en Anton eller Arvid... kanske... hmmmm

    Han äter duktigt o har nog redan (10 dagar) passerat födelsevikten, ska vägas på måndag. Emellan käket sovs det mest o bajsas en del. På kvällarna ska det gärna ammas en gång i timmen eller oftare o då kan man minsann inte sova själv.
    Just nu sover man på pappas bröst sen 1,5h (!!!) (lär betyda att man vaknar HUNGRIG snart... :) ) o jag har fått lägga storasyster som dagen till ära tog en timme på sig att somna... *suck*
    Storasyster sköter sig utmärkt o är så snäll o go mot lillebror. Hon tyr sig mycket till pappa o dissar mig lite men det tycker vi nog att det är bra, det blir lättare så än om hon hade varit jättemammig... Mamma är ju så tråkig o har varit länge (har inte kunnat leka med mina fogar) pappa är ju såå mycket roligare! O nu duger han tom på natten... tur det eftersom jag oftast har lillebror dockad till mig nattetid.

    Dagarna går, tänk att det är 10 dagar sen han kom. Stora kramar till er som fortfarande går o väntar o stora grattis till er som fått!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Hej Annie!

    Ida & Arvid låter ju jättebra ihop! Svårt med namn, man vill ju att det ska kännas helt rätt.

    Låter bra att han ökar så fint i vikt, det är skönt när amningen funkar som den ska!

    Kramar
  4. 2
    Hej Annie! Ida & Arvid låter ju jättebra ihop! Svårt med namn, man vill ju att det ska kännas helt rätt.

    Låter bra att han ökar så fint i vikt, det är skönt när amningen funkar som den ska!

    Kramar

Liknande trådar

  1. lägesrapport
    By peo2005 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 13:50
  2. Lägesrapport
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:34
  3. Lägesrapport
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 13:03
  4. Lägesrapport
    By en av nissorna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:27
  5. Lägesrapport del 2
    By troetter in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar