Nu har vi berättat
_0210 Oktoberbarn
  1. Nickan och tjejerna
    #1

    Nu har vi berättat

    för våra föräldrar och min bror.
    Jag och min man ska sepaera och nu är det äntligen sagt.
    Den senste månaden har varit minst sagt den allra värsta i hela mitt liv. Jag har fått erfara både ångest och panikångest och det är inte några värst vidare erfarenheter. Vi har slängt oss med halvgrå lögner lite hit och dit eftersom vi inte velat berätta ngt innan vi själva pratat igenom det hela.

    Vi är inte osams utan snarare världens bästa vänner, det där sista som ska finnas i en kärleksrelation finns inte och det är vi båda värda att få ha i ett förhållande.

    Jag är sjuksrkriven och har fått tag på en bra beteendevetare som jag pratat med en gång och som jag har en tid med nästa vecka igen. Jag har bestämt mig för att ta tag i delar av mitt liv som blivit undantryckta från mina föräldrars sida och nu är det dax att röja i det för att inte jag själv ska falla in i detta sätt de behandlat mig. Jag ska INTE ge det till våra barn!!

    Det rullar i hundra knyck just nu och det är jobbigt, men det kommer att bli bra när allt är klart och vi kan slappna av i det nya. Jag håller på att leta en ny lägenhet men det är inte mega brådis så jag hoppas kunna få en där jag vill bo och inte bara ta första bästa. Vi ska båda bo kvar i vår lilla stad och kommer att ha delat boende varannan vecka med tjejerna.

    Helt enkelt en ny fas i livet med nya utmaningar och möljligheter, även om det i perioder känns som världen håller på att gå under och jag är livrädd för att jag kommer att bli kvar ensam och bortglömd.

    Ja, så nu vet ni oxå, jag var den där * som skrev för några veckor sedan. Några av er har säkert redan listat ut att det var jag, men nu så vet ni alla. Känns så skönt att inte hymla med det längre.

    Kram och Tack för att ni finns och lyssnar!
  2. 1
    Nu har vi berättat för våra föräldrar och min bror.
    Jag och min man ska sepaera och nu är det äntligen sagt.
    Den senste månaden har varit minst sagt den allra värsta i hela mitt liv. Jag har fått erfara både ångest och panikångest och det är inte några värst vidare erfarenheter. Vi har slängt oss med halvgrå lögner lite hit och dit eftersom vi inte velat berätta ngt innan vi själva pratat igenom det hela.

    Vi är inte osams utan snarare världens bästa vänner, det där sista som ska finnas i en kärleksrelation finns inte och det är vi båda värda att få ha i ett förhållande.

    Jag är sjuksrkriven och har fått tag på en bra beteendevetare som jag pratat med en gång och som jag har en tid med nästa vecka igen. Jag har bestämt mig för att ta tag i delar av mitt liv som blivit undantryckta från mina föräldrars sida och nu är det dax att röja i det för att inte jag själv ska falla in i detta sätt de behandlat mig. Jag ska INTE ge det till våra barn!!

    Det rullar i hundra knyck just nu och det är jobbigt, men det kommer att bli bra när allt är klart och vi kan slappna av i det nya. Jag håller på att leta en ny lägenhet men det är inte mega brådis så jag hoppas kunna få en där jag vill bo och inte bara ta första bästa. Vi ska båda bo kvar i vår lilla stad och kommer att ha delat boende varannan vecka med tjejerna.

    Helt enkelt en ny fas i livet med nya utmaningar och möljligheter, även om det i perioder känns som världen håller på att gå under och jag är livrädd för att jag kommer att bli kvar ensam och bortglömd.

    Ja, så nu vet ni oxå, jag var den där * som skrev för några veckor sedan. Några av er har säkert redan listat ut att det var jag, men nu så vet ni alla. Känns så skönt att inte hymla med det längre.

    Kram och Tack för att ni finns och lyssnar!
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    *kramar om*

    Hoppas nu att du får det stöd du behöver. Bra att du har någon att prata med. Alla relationer håller inte hela vägen, tyvärr men det låter jättebra att ni är vänner och går skilda vägar \"tillsammans\". Det är tufft att separera speciellt när det finns barn med. Allt kommer såklart bli bra men det måste få ta sin tid. Vi är ju några stycken härinne som gått igenom samma sak, och många som lyssnar.

    Ta hand om dig och många kramar!
  4. 2
    *kramar om* Hoppas nu att du får det stöd du behöver. Bra att du har någon att prata med. Alla relationer håller inte hela vägen, tyvärr men det låter jättebra att ni är vänner och går skilda vägar \"tillsammans\". Det är tufft att separera speciellt när det finns barn med. Allt kommer såklart bli bra men det måste få ta sin tid. Vi är ju några stycken härinne som gått igenom samma sak, och många som lyssnar.

    Ta hand om dig och många kramar!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Stor kram kommer här!

    Jo jag hade gissat att det var du... jättetråkigt är det ju såklart men samtidigt verkar det som ni har alla möjligheter att få till en ritkigt bra separation! Ni verkar så samspelta och tänker på det som är viktigt - era underbara tjejer! Dessutom tänker ni på varandra och er själva och att ni ska få må bra, och mår ni bra kommer tjejerna också att göra det...

    Jag antar att det känns rätt skönt att få berätta för era närmaste och slippa mörka längre. Nu kan ni gå vidare och få stöd och hjälp av dem istället! Att du dessutom har någon utomstående att prata med tror jag är mycket klokt och bra!

    Stor kram och mycket lycka till kommer här - ni kommer att greja det här!!!
  6. 3
    Stor kram kommer här! Jo jag hade gissat att det var du... jättetråkigt är det ju såklart men samtidigt verkar det som ni har alla möjligheter att få till en ritkigt bra separation! Ni verkar så samspelta och tänker på det som är viktigt - era underbara tjejer! Dessutom tänker ni på varandra och er själva och att ni ska få må bra, och mår ni bra kommer tjejerna också att göra det...

    Jag antar att det känns rätt skönt att få berätta för era närmaste och slippa mörka längre. Nu kan ni gå vidare och få stöd och hjälp av dem istället! Att du dessutom har någon utomstående att prata med tror jag är mycket klokt och bra!

    Stor kram och mycket lycka till kommer här - ni kommer att greja det här!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Skickar också en varm go kram

    och tänker att från nu finns ju bara en väg och då gäller det ju att göra det bästa. Skönt att ni är överens, det gör ju det hela lättare, trots att det är lång uppförsbacke kvar.

    Har inga egna erfarenheter av detta och har inte heller spekulerat i vem det kunde vara. Önskar dig bara kraft att gå vidare.

    Kramis!
  8. 4
    Skickar också en varm go kram och tänker att från nu finns ju bara en väg och då gäller det ju att göra det bästa. Skönt att ni är överens, det gör ju det hela lättare, trots att det är lång uppförsbacke kvar.

    Har inga egna erfarenheter av detta och har inte heller spekulerat i vem det kunde vara. Önskar dig bara kraft att gå vidare.

    Kramis!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Kramar om dig....

    Nickan, himla jobbigt men samtidigt så bra. Skönt att ni är överens och att ni kan ta den tid det behövs för att hitta boende med mera.

    KRAM!
  10. 5
    Kramar om dig.... Nickan, himla jobbigt men samtidigt så bra. Skönt att ni är överens och att ni kan ta den tid det behövs för att hitta boende med mera.

    KRAM!
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Kramar till dig och din familj.

    Måste säg att jag beundrar din styrka. Ni verkar ha tänkt igenom och disskuterat detta noga innan beslutet togs. Jag hoppas att det ordnar sig till det bästa för dig och din familj. Stora kramar till Er!
  12. 6
    Kramar till dig och din familj. Måste säg att jag beundrar din styrka. Ni verkar ha tänkt igenom och disskuterat detta noga innan beslutet togs. Jag hoppas att det ordnar sig till det bästa för dig och din familj. Stora kramar till Er!
  13. Elin & Emilia
    #7

    Kram Nickan

    vad skönt att ni berättat nu för familjen. Det är ju så mycket lättare då.
    Vi hörs! Kram från mig.
  14. 7
    Kram Nickan vad skönt att ni berättat nu för familjen. Det är ju så mycket lättare då.
    Vi hörs! Kram från mig.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Kram

    Hoppas det ordnar sig till det bästa nu för er alla. Många kramar kommer härifrån, vi finns här och lyssnar vännen!
  16. 8
    Kram Hoppas det ordnar sig till det bästa nu för er alla. Många kramar kommer härifrån, vi finns här och lyssnar vännen!
  17. Nickan och tjejerna
    #9

    Tack

    Det var bra skrivet det du skrev om skillda vägar tillsammans. Det är precis så jag ser på det, men jag har inte fått det på pränt på det sättet :-)

    Kram tebax, dina ord värmer!
  18. 9
    Tack Det var bra skrivet det du skrev om skillda vägar tillsammans. Det är precis så jag ser på det, men jag har inte fått det på pränt på det sättet :-)

    Kram tebax, dina ord värmer!
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10

    varma styrkekramar

    kommer här! Låter jobbigt med samtidigt låter det som ni har tagit ett steg i rätt rikting, mot ett bättre liv. Tufft kommer det säkert att kännas den första tiden men du vet att vi är här när du vill skriva av dej få en kram eller stöd
    *kramar om*
  20. 10
    varma styrkekramar kommer här! Låter jobbigt med samtidigt låter det som ni har tagit ett steg i rätt rikting, mot ett bättre liv. Tufft kommer det säkert att kännas den första tiden men du vet att vi är här när du vill skriva av dej få en kram eller stöd
    *kramar om*
  21. Nickan och tjejerna
    #11

    Tack

    Jo, jag misstänkte ju att vissa skulle ana att det var jag:-)

    Vist är vi samspelta, vi är ju bästa vänner.....och bästa vänner tänkte på varandra och sig själva på samma gång, och naturligtvis på våra underbara riddarprinsessor.

    Det är oerhört skönt att ha besättat. En stor sten som släppte i förmiddags kan jag lova.

    Kram tebax och självklart grejar vi detta!
  22. 11
    Tack Jo, jag misstänkte ju att vissa skulle ana att det var jag:-)

    Vist är vi samspelta, vi är ju bästa vänner.....och bästa vänner tänkte på varandra och sig själva på samma gång, och naturligtvis på våra underbara riddarprinsessor.

    Det är oerhört skönt att ha besättat. En stor sten som släppte i förmiddags kan jag lova.

    Kram tebax och självklart grejar vi detta!
  23. Nickan och tjejerna
    #12

    Tack

    Uppförsbacke är det, men på ngt konstigt sätt en både jobbig och lugn/skön sådan...svårt att förklara, men så känns det nu iaf.

    Tack för kramar och extra kraft, det behövs vill jag lova.
  24. 12
    Tack Uppförsbacke är det, men på ngt konstigt sätt en både jobbig och lugn/skön sådan...svårt att förklara, men så känns det nu iaf.

    Tack för kramar och extra kraft, det behövs vill jag lova.
  25. Nickan och tjejerna
    #13

    Tack

    för kramen, den värmde!

    Ja att behöva ta ett boende jag eg inte vill ha hoppas jag slippa.....det är ju inte hur kul som helst att flytta runt bara för att man vill bort hemmifrån. Så skönt att slippa stressa fram ett nytt boende även om det naturligtvis inte kan dra ut på tiden allt för mkt....

    Kram tebax
  26. 13
    Tack för kramen, den värmde!

    Ja att behöva ta ett boende jag eg inte vill ha hoppas jag slippa.....det är ju inte hur kul som helst att flytta runt bara för att man vill bort hemmifrån. Så skönt att slippa stressa fram ett nytt boende även om det naturligtvis inte kan dra ut på tiden allt för mkt....

    Kram tebax
  27. Nickan och tjejerna
    #14

    Tack

    Jag undrar själv faktiskt var styrkan kommer ifrån, men den verkar bara finnas där inne :-) och det bästa av allt den verkar inte ta slut heller.....ofattbart.

    Kram tebax
  28. 14
    Tack Jag undrar själv faktiskt var styrkan kommer ifrån, men den verkar bara finnas där inne :-) och det bästa av allt den verkar inte ta slut heller.....ofattbart.

    Kram tebax
  29. Nickan och tjejerna
    #15

    Tack

    ja, det är precis som du skrev när vi chattade.....mkt lättare när omgivningen fått veta. Om inte så är det lugnare i själ och hjärta inne hos mig. En stor ångestklump bara försvan idag. Så skönt.

    Kram tebax
  30. 15
    Tack ja, det är precis som du skrev när vi chattade.....mkt lättare när omgivningen fått veta. Om inte så är det lugnare i själ och hjärta inne hos mig. En stor ångestklump bara försvan idag. Så skönt.

    Kram tebax
  31. Nickan och tjejerna
    #16

    Tack

    Jo, jag vet ju att det finns många som lyssnar och ibland är det ju just det som behövs. Att bara få skriva är ju så skönt och när ngn sedan även lyssnar så ger det verkligen 100 tillbaka.

    Kram tebax
  32. 16
    Tack Jo, jag vet ju att det finns många som lyssnar och ibland är det ju just det som behövs. Att bara få skriva är ju så skönt och när ngn sedan även lyssnar så ger det verkligen 100 tillbaka.

    Kram tebax
  33. Nickan och tjejerna
    #17

    Tack

    styrkekramar kan man inte få nog utav!!

    Klart det kommer att bli tuft, men livet är tufft ibland och det är då man växer och blir stark som en oxe! Så känner jag iaf just nu.

    När den dagen kommer och jag flyttat in i min nya lägenhet och den första veckan utan barn kommer så lär jag helt säkert sitta här och skriva, svara på alla inläg och bara vilja chatta med alla och en var....allt för att inte känna sig ensam.
    Just ensamheten tror ja kommer att bli tuffast den första tiden.

  34. 17
    Tack styrkekramar kan man inte få nog utav!!

    Klart det kommer att bli tuft, men livet är tufft ibland och det är då man växer och blir stark som en oxe! Så känner jag iaf just nu.

    När den dagen kommer och jag flyttat in i min nya lägenhet och den första veckan utan barn kommer så lär jag helt säkert sitta här och skriva, svara på alla inläg och bara vilja chatta med alla och en var....allt för att inte känna sig ensam.
    Just ensamheten tror ja kommer att bli tuffast den första tiden.

  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Stor Kram

    Alla har redan skrivit så många kloka saker så utav mej får du bara en *jättekraaam*.
  36. 18
    Stor Kram Alla har redan skrivit så många kloka saker så utav mej får du bara en *jättekraaam*.
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19

    stora kramar

    från mig med
    du vet var jag finns
    kram
  38. 19
    stora kramar från mig med
    du vet var jag finns
    kram
  39. Nickan
    #20

    Tack

    Jo, jag vet :-)
  40. 20
    Tack Jo, jag vet :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. nu har vi berättat
    By dove in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 19:05
  2. Har ni berättat?
    By Marie85 in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 22:16
  3. Nu har jag berättat
    By misse aka theresa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 05:13
  4. Har ni berättat?
    By Jennie m Iza + 2:an in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 17:17
  5. OK - har ni berättat
    By Ärtans mamma in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 11:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar