Första kontrollen imorgon!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Första kontrollen imorgon!

    Imorgon bitti är det dags för första kontrollen. Kl. 07.30 ska jag vara på Ferten för blodprov och kl. 08.45 är det dags för koll av äggblåsor med VUL.

    Jag kör ju maxdos Menopur(450 ie) från dag 1 denna gång och idag tar jag spruta nr 5 och känner inte speciellt mycket alls?? Det gör mig lite orolig och nojjig... Men 3 st äggblåsor borde det väl åtminstone vara så vi får genomföra detta sista försök?? Jo, det måste det vara.. *bestämmer* Jag känner som sagt var knappt någonting i magen än, bara att det stretar och drar lite, lite... Fasen att man ska vara så svårstimulerad! :-/

    Nåja, jag ska försöka att inte ta ut något i förskott men ni får gärna hålla en tumme för att det ser bra ut imorgon!

    hoppas ni alla har en fin helg!
    Vet ni förresten..?? Jag är med BADKAR!! *jublar* I över 3 års tid har jag tjatat, tjatat och TJATAT om att få ett badkar och ÄNTLIGEN! Hittade ett jättefräscht begagnat för 500 spänn och idag har jag skurat golv & väggar i badrummet och nu står det där! Så gissa vem som strax ska sjunka ner i ett skööööönt bad..? ;-)

    Tack ännu en gång för ert stöd och tröst i situationen med min mormor, ni är för gulliga!
    Stor kram!
  2. 1
    Första kontrollen imorgon! Imorgon bitti är det dags för första kontrollen. Kl. 07.30 ska jag vara på Ferten för blodprov och kl. 08.45 är det dags för koll av äggblåsor med VUL.

    Jag kör ju maxdos Menopur(450 ie) från dag 1 denna gång och idag tar jag spruta nr 5 och känner inte speciellt mycket alls?? Det gör mig lite orolig och nojjig... Men 3 st äggblåsor borde det väl åtminstone vara så vi får genomföra detta sista försök?? Jo, det måste det vara.. *bestämmer* Jag känner som sagt var knappt någonting i magen än, bara att det stretar och drar lite, lite... Fasen att man ska vara så svårstimulerad! :-/

    Nåja, jag ska försöka att inte ta ut något i förskott men ni får gärna hålla en tumme för att det ser bra ut imorgon!

    hoppas ni alla har en fin helg!
    Vet ni förresten..?? Jag är med BADKAR!! *jublar* I över 3 års tid har jag tjatat, tjatat och TJATAT om att få ett badkar och ÄNTLIGEN! Hittade ett jättefräscht begagnat för 500 spänn och idag har jag skurat golv & väggar i badrummet och nu står det där! Så gissa vem som strax ska sjunka ner i ett skööööönt bad..? ;-)

    Tack ännu en gång för ert stöd och tröst i situationen med min mormor, ni är för gulliga!
    Stor kram!
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2

    Håller tummarna

    såklart, både för att det ser bra ut imorgon och att Menopur funkar för dig.

    Vad skönt det lät med ett bad... det är jättebra för kroppen säger min akupunktör :)

    Kram
  4. 2
    Håller tummarna såklart, både för att det ser bra ut imorgon och att Menopur funkar för dig.

    Vad skönt det lät med ett bad... det är jättebra för kroppen säger min akupunktör :)

    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    tillägg


    du har så himla fina bilder, du är så söt!!
  6. 3
    tillägg
    du har så himla fina bilder, du är så söt!!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Då håller jag tummarna!!!

    för att äggblåsorna ska vara lagom många (så att du inte behöver få några besvärande till frysen)...

    Härligt med badkar. Mamma och pappa har lovat att vi ska få köpa deras billigt nu i vår. Vi behöver ju ett ganska så kort, så alla är ju så dyra annars ;-)
  8. 4
    Då håller jag tummarna!!! för att äggblåsorna ska vara lagom många (så att du inte behöver få några besvärande till frysen)...

    Härligt med badkar. Mamma och pappa har lovat att vi ska få köpa deras billigt nu i vår. Vi behöver ju ett ganska så kort, så alla är ju så dyra annars ;-)
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Sen är det bara hundra år...

    ...tills du får testa... ;-)

    Grattis som f*n!
  10. 5
    Sen är det bara hundra år... ...tills du får testa... ;-)

    Grattis som f*n!
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    Håller tummarna

    att du får lite positiva besked nu.
  12. 6
    Håller tummarna att du får lite positiva besked nu.
  13. Annica:X
    #7

    Hallå

    Åh vad härligt med ett badkar, vi har ett vanligt som står i förrådet eftersom det fanns kabin när vi flyttade in men ibland blir jag också så sugen på att få bada supervarmt, njut och mys nu.
    Jag kände faktiskt inte alls mycket inför ÄP den här gången och var lite orolig över att det inte skulle vara så många men ack vad fel jag hade som tur var. Jag håller alla tummar som vanligt för dig vännen
  14. 7
    Hallå Åh vad härligt med ett badkar, vi har ett vanligt som står i förrådet eftersom det fanns kabin när vi flyttade in men ibland blir jag också så sugen på att få bada supervarmt, njut och mys nu.
    Jag kände faktiskt inte alls mycket inför ÄP den här gången och var lite orolig över att det inte skulle vara så många men ack vad fel jag hade som tur var. Jag håller alla tummar som vanligt för dig vännen
  15. akkis *på besök*
    #8

    Grattis till badkar...

    Och håller även alla mina små muskler i hopp att din kropp producerar många fina blåser...

    Kramiz
  16. 8
    Grattis till badkar... Och håller även alla mina små muskler i hopp att din kropp producerar många fina blåser...

    Kramiz
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    jag håller tummarna

    och hoppas att det ska se fint ut.

    jag ska in på vul kl 8:45 och hoppas att dom tre äggen har blivit någon fler.
  18. 9
    jag håller tummarna och hoppas att det ska se fint ut.

    jag ska in på vul kl 8:45 och hoppas att dom tre äggen har blivit någon fler.
  19. Medlem sedan
    Nov 2003
    #10

    Hoppas du får en

    skön badstund! Mysigt! Nu får du bunkra med massor av mysiga badbomber, skum och badsalt!

    Håller tummarna för fullt imorrn att det skall visa att det har hänt ngt !

    Kram c
  20. 10
    Hoppas du får en skön badstund! Mysigt! Nu får du bunkra med massor av mysiga badbomber, skum och badsalt!

    Håller tummarna för fullt imorrn att det skall visa att det har hänt ngt !

    Kram c
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11

    Hej Grodan,

    visst borde ni få genomföra er försök med 3st äggblåsor. Jag hade ju också bara 3st. Håller tummarna stenhård för dig***. Badkar är jätteskönt, hade så sköönt där;)!
    Kramar
  22. 11
    Hej Grodan, visst borde ni få genomföra er försök med 3st äggblåsor. Jag hade ju också bara 3st. Håller tummarna stenhård för dig***. Badkar är jätteskönt, hade så sköönt där;)!
    Kramar
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Åh, tack Humlan!

    Nu sitter jag ju här och rodnar.. *fniss*

    Det var jättenajs med bad! Sitter här i morgonrock nu och ska kolla på Prison Break snart (DVD) och dricka ett glas vin... Bäst att passa på... ;-)

    KRAM på dig o tack!
  24. 12
    Åh, tack Humlan! Nu sitter jag ju här och rodnar.. *fniss*

    Det var jättenajs med bad! Sitter här i morgonrock nu och ska kolla på Prison Break snart (DVD) och dricka ett glas vin... Bäst att passa på... ;-)

    KRAM på dig o tack!
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Jamen precis...

    Du har greppat det där med att knasiga(?!) jag inte vill ha något ägg i frysen... Eller, det spelar ju ingen roll, men vi kommer inte använda dem nu..

    Badkar är underbart och jag har precis premiärbadat! Nu blir det ett glas vin och mysa i soffan... ;-)
  26. 13
    Jamen precis... Du har greppat det där med att knasiga(?!) jag inte vill ha något ägg i frysen... Eller, det spelar ju ingen roll, men vi kommer inte använda dem nu..

    Badkar är underbart och jag har precis premiärbadat! Nu blir det ett glas vin och mysa i soffan... ;-)
  27. Medlem sedan
    Dec 2001
    #14

    Nja..

    Nu vet jag ju inte om det är dags för grattis än?? *fniss* Har ju inte ens äggplockats! ;-P

  28. 14
    Nja.. Nu vet jag ju inte om det är dags för grattis än?? *fniss* Har ju inte ens äggplockats! ;-P

  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15

    Tack gumman!

    Ja, det känns som om det är läge att vända denna negativa trend nu, va? ;-)

    Tack och kram till dig och LYCKA till imorgon!!
    *håller tummarna massor*
  30. 15
    Tack gumman! Ja, det känns som om det är läge att vända denna negativa trend nu, va? ;-)

    Tack och kram till dig och LYCKA till imorgon!!
    *håller tummarna massor*
  31. Medlem sedan
    Dec 2001
    #16

    Ja, det är underbart!

    Det var riktigt skönt att glida ner i badkaret och njuta med tända ljus och lyssna på Sophie Zelmani.. *mys*
    Vad skönt att du mår så bra, vad glad jag blir!
    Håller tummarna för dig också vettu.. vi SKA lyckas nu! *basta*
    Tack och kram!
  32. 16
    Ja, det är underbart! Det var riktigt skönt att glida ner i badkaret och njuta med tända ljus och lyssna på Sophie Zelmani.. *mys*
    Vad skönt att du mår så bra, vad glad jag blir!
    Håller tummarna för dig också vettu.. vi SKA lyckas nu! *basta*
    Tack och kram!
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17

    Tack vännen!

    Du är så go! En stor kram till dig akkis!

    PS. Har du ingen fin magbild att visa mig? *nyfis ju* ;-) DS.
  34. 17
    Tack vännen! Du är så go! En stor kram till dig akkis!

    PS. Har du ingen fin magbild att visa mig? *nyfis ju* ;-) DS.
  35. Medlem sedan
    Dec 2001
    #18

    Då håller jag tummarna för dig oxå!

    Då ska vi VUL:a samma tid ju!
    Ska tänka på dig då och hålla alla tummar för att det blivit minst ett par äggblåsor till! *hoppas*
    Lycka till gumman!
    KRAM!
  36. 18
    Då håller jag tummarna för dig oxå! Då ska vi VUL:a samma tid ju!
    Ska tänka på dig då och hålla alla tummar för att det blivit minst ett par äggblåsor till! *hoppas*
    Lycka till gumman!
    KRAM!
  37. Medlem sedan
    Dec 2001
    #19

    +4??

    Men hallååå... lilla beeebisen! Nu ska du ju komma UUUUUUT!! *ropar till c-lins lill* i magen* ;-)

    Förstår att det är jobbig väntan för dig nu, och jag hoppas och håller tummarna för att det sätter igång snart så ni får möta ert lill* Mirakel!

    Ja, imorgon lunch är det jag som rusar till Lush och bunkar badbomber!! ;-D Något bra tips??

    Jag håller tummarna för dig med och kollar varje dag i februarigruppen! Håll ut gumman.. SNART, SNART får ni möta er lill* dotter/son!

    KRAM!
  38. 19
    +4?? Men hallååå... lilla beeebisen! Nu ska du ju komma UUUUUUT!! *ropar till c-lins lill* i magen* ;-)

    Förstår att det är jobbig väntan för dig nu, och jag hoppas och håller tummarna för att det sätter igång snart så ni får möta ert lill* Mirakel!

    Ja, imorgon lunch är det jag som rusar till Lush och bunkar badbomber!! ;-D Något bra tips??

    Jag håller tummarna för dig med och kollar varje dag i februarigruppen! Håll ut gumman.. SNART, SNART får ni möta er lill* dotter/son!

    KRAM!
  39. Medlem sedan
    Dec 2001
    #20

    Ja, minst 3 st..

    ..ska det vara för att man får åka till UAS på äggplock, det är reglerna...

    Tack snälla!
    Nu har jag precis badat och nu ska jag sjunka ner i soffan med ett glas vin... Bäst att passa på ... ;-O

    KRAM!
  40. 20
    Ja, minst 3 st.. ..ska det vara för att man får åka till UAS på äggplock, det är reglerna...

    Tack snälla!
    Nu har jag precis badat och nu ska jag sjunka ner i soffan med ett glas vin... Bäst att passa på ... ;-O

    KRAM!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Imorgon är första
    By Lindsey77 in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:00
  2. Imorgon är min första arbetsdag! :-)
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 21:44
  3. Första BVC kontrollen idag =)
    By -Annie- in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 17:37
  4. Första utmaningen imorgon!
    By -Emla- in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 15:09
  5. Första Me & i träffen imorgon...
    By Ella-pojkmamman in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 17:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar