RS hos större barn?
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    RS hos större barn?

    Är det någon som vet symptomen för RS hos större barn? Min son, 2 år 3 mån, fick feber (39 grader) imorse och har rosslig hosta. Han nyser lite men är inte täppt och ingen rinnande näsa. Låter det som RS? Jag har ju bf 27/2 och börjar bli lite orolig för att bebisen ska smittas. Kan man kanske kolla om storebror har RS?
  2. 1
    RS hos större barn? Är det någon som vet symptomen för RS hos större barn? Min son, 2 år 3 mån, fick feber (39 grader) imorse och har rosslig hosta. Han nyser lite men är inte täppt och ingen rinnande näsa. Låter det som RS? Jag har ju bf 27/2 och börjar bli lite orolig för att bebisen ska smittas. Kan man kanske kolla om storebror har RS?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Skulle definitivt...

    kolla upp det med tanke på barnet som kommer snart. Dom kan ju inte göra nåt åt det ändå eftersom det är ett virus, men du kan då vara förberedd och kan skydda bebis.
    Man kan ju vara RS-bärare även som vuxen, men symptomen hos vuxna o större barn brukar inte bli mer än en förkylning. RS brukar ju som regel innebära en del snor och täthet, men det finns säkert undantag. Hade jag varit som du så hade jag kollat upp honom så du kan skydda den lill*
  4. 2
    Skulle definitivt... kolla upp det med tanke på barnet som kommer snart. Dom kan ju inte göra nåt åt det ändå eftersom det är ett virus, men du kan då vara förberedd och kan skydda bebis.
    Man kan ju vara RS-bärare även som vuxen, men symptomen hos vuxna o större barn brukar inte bli mer än en förkylning. RS brukar ju som regel innebära en del snor och täthet, men det finns säkert undantag. Hade jag varit som du så hade jag kollat upp honom så du kan skydda den lill*

Liknande trådar

  1. Ni med större barn typ 15-20 år
    By Challe IoP in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 07:46
  2. Större barn>hur mycket större sko?
    By Innerjoin in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 13:15
  3. Ni med större barn OT
    By rut123 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-01, 19:02
  4. Ni som har större barn...
    By agohiw in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 16:40
  5. Ni som har har större barn
    By Mia m Iza& Klara in forum _05 Vårbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 18:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar